HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg klarer vanskelig å se for meg en fremtid uten SRS-4170 ja.....
    Da er vi to!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Den har fått veldig god omtale. På lik linje med Dacen deres. Mini-i
    Tror ikke det er bomkjøp.

Ta en kikk innom Schiit også.
    m-stage er ærlig talt en fantastisk forsterker, og særlig til den latterlige prisen. Jeg har den selv - moddet med 2x627-opamps som ga meg enda mer detaljert lydbilde.

Dette er i essens en Lehmann Black Cube, bortsett fra at du "angivelig" får enda bedre lyd på grunn av opamp-bytte.

Driver selv mine Denon 7000 til lykkelige nivåer med denne ampen, og den skal også være svært god på Sennheiser.

Prisen er også latterlig lav, så du kan rett og slett ikke bomme ved å kjøpe en (tenker nå jeg).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer vanskelig å se for meg en fremtid uten SRS-4170 ja.....
    Såpass ja! Gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke endret head-fi riggen på to år, og føler ingen trang til å oppgradere, selv om jeg gjerne skulle likt å høre et par lcd-2.
    dynamiske hodetelefoner kan ikke måle seg med orthodynamiske

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da er de fjærlette Audio Technica ATH-AD900 ankommet som annonsert bestilt tidligere i tråden. Litt forsinket for klokkene måtte registreres på fjernlager hos Accessoryjack.com først men ankom postkontoret fra Hong Kong fire dager etter avsendelse. Attpåtil merket som gave, uten at jeg hadde bedt om det.

Spiller ut av Creative>cMoy-forsterkeri. Ingen high-grade utstyr altså men et inntrykk begynner å tegne seg. ATH-AD900 er en åpen konstruksjon, følgelig luftig og oppløst med fokus på øvre bassområde, mellomtone og diskant. Bassen ligger (foreløpig) under resten av lydgulvet men skal etter sigende gradvis modne og balansere seg ift. resten av lydbildet.

Det er nok rett at dette ikke er klokker for musikk med bassdominans og trøkk som andre og grundigere brukerteser også rapporterer. Til gitar, vokal, akkustisk og lignende musikktyper derimot...

Uunngåeligvis sammenligner jeg disse med lillebror ATH-AD700 jeg eide. Mange foretrekker ATH-AD700 pga. morofaktoren og det kan jeg godt skjønne. De drysser virkelig stjerner over musikken med sin oppløste og gnistrende klare klang og vide lydsccene. Og til en lavere pris gir de uten tvil mer godlyd per krone.

Avsier likevel ingen endelig dom over disse (ATH-AD900) før de er innkjørt og har fått gjengi musikk fra bedre lydkilde og gjennom ulike typer forsterkeri. Deilig er det uansett å høre musikk på åpne hodetelefoner igjen og klokkene blir jo bare gradvis bedre utover.

-dscf4465-copy1-jpg

-dscf4465copy-jpg

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser utrolig fristende ut med en Schiit Lyr + Bifrost combo Er veldig nær å bestille begge to

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradert versjon av Audeze LCD-2:

Så, for de som liker måten LCD-2 presenterer musikken på, men savner "det lille ekstra" øverst i frekvenskurven; LCD-2 er høyst sannsynlig da nå blitt slik dere mener den burde være.

Driver Update and Leather Headband.
    Sun, 07/03/2011 - 08:42 | by admin

The LCD-2 headphones were introduced in Oct 2009. Even among Planar Magnetic headphones, these drivers were quite different with a unique structure and design. The LCD-2 has gone through several minor cosmetic changes, but the driver has remained unchanged so far.

Now we are introducing revision2 of the driver. The LCD-2s as a model remain the same. Newer LCD-2 shipments from middle of June have revision2 of the driver.

Does the sonic signature change ?
    Revision 2 transducer has the same mechanical construction as original transducer, but uses newly developed, thinner and more reliable diaphragm material. Overall sound signature remains similar. Low frequencies stay flat, but are tighter and even more extended (flat to 5 Hz), midrange is smoother and more transparent, while high frequencies are more extended, detailed and more pronounced. With Rev.2 we are addressing concerns of many customers who feel that original LCD2 has darker high frequency signature than many top of the line headphones.

While overall sonic signature remains similar, new revision provides substantial improvement in sound quality (this is no hyperbole), sound resolution and especially imaging, which is wider, more stable and 3 dimensional. If you loved the LCD-2 sonic signature, you will like the new one even more.

Does this mean there is a new model ?
    No. We considered this, but decided to continue with the same LCD-2 model. Though the changes are significant, we don't think it warrants a completely new model. The change will be seamless to new customers. Customers who order LCD-2 will get the new driver by default.
    If you bought the headphones recently (mid-june), please email us your serial number and we can tell you if it is newer driver.

Why change it suddenly ?
    A couple of reasons. We have developed new diaphragm material that offered several benefits over the existing material. We decided to pass along the improvements to customers. The issues we had with some older stock gave us the impetus to move to the new diaphragm quicker than expected.

Leather Headbands ?
    One of the major requests we have had from our customers is for Leather headbands. Well, here it is. The headband is designed to fit the LCD-2 and be as comfortable as possible. This will be a drop in replacement for the current headband. We will provide the Leather headband as an upgrade option for the LCD-2 for existing customers. You can order the headband here. The headband is wrapped with high quality, very soft lamb skin leather with memory foam cushions to give the user a maximum comfort.

Can I still order the LCD-2 with the older headband ?
    Yes.

I do not like using leather. Do I have any options ?
    Yes. For users who do not like to use Leather, we will provide leather free options (both headband and earpads). These will be available from August.

What is the cost ?
    LCD-2 with the current headband -$945 (No price change. Comes with the new Rev2 Driver)
    LCD-2 with Leather Headband - $995 (Leather headband, Rev2 Driver standard)
    Separate Leather Headband - $100 (comes with headband and blocks)
    Separate Headband assembly (with yoke, pins etc) - $140
    Kilde: Driver Update and Leather Headband. | Audeze

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2 (v2) virker interessant.

Det samme gjør Bifrost. Hadde vært interessant å matche til Lyr og/eller HA-160 og samtidig utføre en shootout mellom Bifrost og DA-160.

Det mest spennede fra Schiit fremover er imidlertid det som er uthevet under:

"Bifrost is the first in a planned line of three Schiit DACs, including a step-up model with balanced outputs, and an all-out assault on the highest-performance DACs on the planet. All will offer upgrade plans or options."

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke lange den var på markedet før det kom en oppdatering...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2, mener du? Den kom vel i 2009 - som er en hifi-mannsalder siden :-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, i forhold til HiFiMan sine modeller er jo dette, ja en mannsalder, i forhold. :-)

Svært spennende det jeg leser om LCD-2 v2. Jeg er jo en av dem som savnet bittelitt mer nivå og luft i toppen. Alt annet er jo fenomenalt med LCD-2.

Hvor lenge er det til det ligger en v2 i bestilling, Tiger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest i gjennom hele tråden her, men jeg har sett en del etter usb dac + hodetelefonforsterker, men jeg kom over noe jeg tror passer meg enda bedre:
    Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Virker jo som et veldig bra kort laget for audiofile, så har den også innebygget hodetelefonforsterker. Ser ut til at det har plukket masse priser.

Enda mer specs: ASUSTeK Computer Inc. - Multimedia- ASUS Xonar Essence STX

Noen her som har prøvd dette kortet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    LCD-2, mener du? Den kom vel i 2009 - som er en hifi-mannsalder siden :-)
    Det finnes produsenter som prudserer de samme hodetelefonene i >25 år med bare mindre endringer gjennom livsløpet.

Nå er jeg sikkert over gjennomsnittet fordomsfull.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    -dscf4465-copy1-jpg
    Fine bilder, spennende produkt(er).
    Hvordan fungerer hodeputene som ser ut som de hører hjemme i en StarTrek episode?

Og godt å se at det er grønt hos deg, ikke hvitt....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge er det til det ligger en v2 i bestilling, Tiger?
    Tja, si det. 8)

Noe er iallefall på vei, som har med LCD-2 å gjøre.

-uten-navn-png

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, konge Tiger! Head-Fi Mania ftw!

Ble det en Rev2 på deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Nå har jeg ikke lest i gjennom hele tråden her, men jeg har sett en del etter usb dac + hodetelefonforsterker, men jeg kom over noe jeg tror passer meg enda bedre:
    Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Virker jo som et veldig bra kort laget for audiofile, så har den også innebygget hodetelefonforsterker. Ser ut til at det har plukket masse priser.

Enda mer specs: ASUSTeK Computer Inc. - Multimedia- ASUS Xonar Essence STX

Noen her som har prøvd dette kortet?
    Det er et ekstremt godt kort dette som yter regelrett latterlig bra til prisen! Gode valg ev komponenter på hele kortet i kombinasjon med god konstruksjon. Testet eksempelvis kortet opp mot Musical Fidelity sin X-Can V8 forsterker (til 4000,-), hvor STX-kortet framstod meget klart som en bedre lydformidler. til 1500,- spenn er det et røverkjøp!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Det er et ekstremt godt kort dette som yter regelrett latterlig bra til prisen! Gode valg ev komponenter på hele kortet i kombinasjon med god konstruksjon. Testet eksempelvis kortet opp mot Musical Fidelity sin X-Can V8 forsterker (til 4000,-), hvor STX-kortet framstod meget klart som en bedre lydformidler. til 1500,- spenn er det et røverkjøp!
    Så hvis jeg kjøper dette kortet vil jeg ikke trenge Matrix Mini-i mer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Haha, konge Tiger! Head-Fi Mania ftw!

Ble det en Rev2 på deg?
    Hvorvidt det blir en mkII på meg er avhengig av de inntrykk som nå starter å komme på head-fi.org.

Jeg har derimot kun bestilt en aftermarket kabel fra Q Audio, fordi den originale til LCD-2 er noe jeg ikke trenger siden jeg sitter rett ved siden av hodetelefonforsterkeren.

Q Audio påstås å gi en marginalt lysere tuning av lyden i LCD-2 "Classic", men jeg tviler. Jeg bestilte utelukkende fordi jeg ville ha en fjærlett hodetelefonkabel på 1.5 meter, samt at det er LCD-2 som er den hodetelefonen jeg har forelsket meg lydmessig i. Det gjør det akseptabelt for meg å kjøpe en kabelstump til USD245 + moms. Og, hvem vet; for 1.700 kroner så skal man ikke se bort fra at placebo gjør at jeg synes LCD-2 høres enda litt bedre ut.

Bestilte svart utgave av denne:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 44 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •