HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HD800 er vel det riktige dersom du er ute etter l-y-d-s-c-e-n-e.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Bli da med i hylekoret retta til ledelsen:
    [SIZE=3][B]Vi VIL HA EGEN AVDELING FOR HODETELEFONER
    Enig!

Med alle de kategoriene som er her, er det ganske forunderlig at det skal sitte så langt inne å få en egen seksjon for head-fi.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Det virker slik. Falt veldig for formidlingsmåten dems!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ah! Kaffe ute i hagen under solen, og inn igjen til "my precious" som formidler musikk på en måte få andre kan levere. IMHO.
    Lurer på om det er noen som ikke har fått med seg Tigers store kjærlighet... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det. Selv om andre klokker også presenterer en stoooor scene (tenker da både på K701 og Stax SR407) så er det noe med lydscenen som HD800 presenterte. Akkurat som om lyden kom "mer forfra" med HD800 enn med Stax SRS-4170. Rommet føltes like stort, men litt annerledes. Ikke noen enorme forskjeller, men allikevel viktige forskjeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i det, når det gjelder størrelsen på lydscenen er HD800 meget gode.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!

Har solgt stereoanlegget mitt for en god slump med penger. Ettersom jeg blir student fra høsten, vurderte jeg det slik at jeg heller vil ha anlegget på øret!

Har hatt mange gode ørepropper opp i gjennom. Blant andre .Shure SE530, klipsch custom 3 og Westone 3!

Har nå kjøpt meg ny Macbook pro 15 2.2Ghz som ankommer snart. Vil dermed ha skikkelig lyd.

Har kjøpt Westone 4 og kunne tenkt meg en "liten" forsterker til disse som jeg kan feste på ipoden, slik at jeg får utnyttet alt potensialet!

Til pc-bruk har jeg da kjøpt Denon D5000, og nå lurer jeg på hvilken type combo av Dac/forsterker jeg skal velge!

Og der håper jeg dere kan hjelpe meg litt. Har blant annet tenkt på å kjøpe inn Hegel HD2 og Fiio E9 til "stasjonært" bruk og kjøpe Fiio E7 eller E11 til Westone 4 som portabelt.

Det er mange alternativ. Er det en stor oppgradering fra lyden i en ny macbook pro ved å kjøpe Hegel Hd2?

Prisklassen totalt helst ikke over 4500!

Håper på hjelp fra kyndige!!

Takker masse på forhånd!

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til denne? Kanskje den er aktuell?

Music Hall dac25.3.

Tenkt å bruke den sammen med

.:: music hall audio ::.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helsike at jeg skulle komme borti denne tråden! AKG 701 er på vei for å testes. Bassfattig som noen har påstått, eller riktig bass til riktig tid? Kanskje avhengig av riktig dac og amp? Vel, jeg skal først og fremst prøve den gjennom en gammel Marantz forsterker med "phone" inngang for å vende tilbake til 80 tallet, så får vi se hvor veien går videre. Herlig tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen tvil om at K701 er bassfattige, kurvene på forrige sider viser akkurat det. Tror ikke du finner en forsterker som gir nok EQ.

Lykke til med K701, det er kjempegode hodetelefoner. Jeg er svært glad i mine.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaring med Matrix M-Stage?

Matrix m-stage Headphone Amplifier Amp | eBay

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Helsike at jeg skulle komme borti denne tråden! AKG 701 er på vei for å testes. Bassfattig som noen har påstått, eller riktig bass til riktig tid? Kanskje avhengig av riktig dac og amp? Vel, jeg skal først og fremst prøve den gjennom en gammel Marantz forsterker med "phone" inngang for å vende tilbake til 80 tallet, så får vi se hvor veien går videre. Herlig tråd.
    Hehe, grattis med K-701. Glitrende hodetelefoner til prisen.

Sitat Opprinnelig postet av Ringradioatoren
    Det er ikke noen tvil om at K701 er bassfattige, kurvene på forrige sider viser akkurat det. Tror ikke du finner en forsterker som gir nok EQ.

Veldig til fokus på at den er "bassfattig"? Det avhenger vel av hva ørene til mottaker tolker de til? Ikke alle har det det samme forholdet og behovet for bass. Om alle hadde hatt det hadde det vært Flageborg/RoKo-stacket subwoofere til taket i de alle Norges stuer.... ;-)

Jeg foretrekker nok rent ideelt littegranne mer bass til min smak enn K701, men jeg vil ikke dermed si at de er bassfattige. Jeg vil heller ha "for lite" enn "for mye" bass i min lyd.

En bassfattig lyd er en anemisk lyd, der det ikke går an å lytte på musikk uten å hele tiden savne noe i bunnen. Det er ikke min oppfatning av K701, tvert i mot nytes det mye god musikk gjennom dem.

Det er bare det av det nytes enda mer gjennom andre (og ikke minst myyyyyyyye dyrere) ørehøyttalere....... :-)

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nysgjerrighet. Jeg har en enorm kjærlighet til Klipsch grunnet dynamikken og diskanten i lydbildet. Har i dag RF-7 og er meget fornøyd. Men jeg har også blitt mer og mer oppslukt av Head-Fi og har kjøpt Matrix mini-i og Beyer Dynamic DT770Pro 32Ohm.

Jeg savner noe som er enda mer likt Klipsch i lydsignaturen. Jeg ønsker ikke noe Klipsch hodetelefoner, men noe i en litt større prisklasse...

Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble det spurt om K701 var "bassfattig" og jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være vanskelig å godta at den er slank.

Her er en sammenligning med 2 konkurrenter i samme prisklasse og HD800 som en kjent referanse.

Forøvrig er K701 svært oppløste, lydbildet de leverer er stort og luftig og på mitt hode er de komfortable.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld; har ikke noe problem med å "skjønne" at det er mindre bass i dem enn i de andre du skisser opp her, Ringradiator. Poenget mitt er at det er en smakssak om det er "bass nok" og at dette avhenger av ørene til den som hører. Derfor bør dette tas med i betraktningen. Jeg vet faktisk om noen som mener at det er for mye bass i HD800, og hva er riktig da?

Uansett, jeg som deg nyter mine K701 og det er en meget sunn referanse å ha innen head-fi. Og value-for-money; vel der er K701 uovertruffen i mine øyne (og ører).

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Noen erfaring med Matrix M-Stage?

Matrix m-stage Headphone Amplifier Amp | eBay
    Den har fått veldig god omtale. På lik linje med Dacen deres. Mini-i
    Tror ikke det er bomkjøp.

Ta en kikk innom Schiit også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, grattis med K-701. Glitrende hodetelefoner til prisen.

Veldig til fokus på at den er "bassfattig"? Det avhenger vel av hva ørene til mottaker tolker de til? Ikke alle har det det samme forholdet og behovet for bass. Om alle hadde hatt det hadde det vært Flageborg/RoKo-stacket subwoofere til taket i de alle Norges stuer.... ;-)

Jeg foretrekker nok rent ideelt littegranne mer bass til min smak enn K701, men jeg vil ikke dermed si at de er bassfattige. Jeg vil heller ha "for lite" enn "for mye" bass i min lyd.

En bassfattig lyd er en anemisk lyd, der det ikke går an å lytte på musikk uten å hele tiden savne noe i bunnen. Det er ikke min oppfatning av K701, tvert i mot nytes det mye god musikk gjennom dem.

Det er bare det av det nytes enda mer gjennom andre (og ikke minst myyyyyyyye dyrere) ørehøyttalere....... :-)
    Takk for det Blir spennende å prøve disse. Jeg snuste litt på pakka du har ute også, men besinnet meg i siste liten. Får starte litt forsiktig og heller avansere om jeg blir helt bitt. Bor jo ikke langt unna deg heller nå, så det kan jo være jeg spør ydmykt om en liten audiens ved passende annledning. Har du handlet Stax?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer vanskelig å se for meg en fremtid uten SRS-4170 ja.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg vet faktisk om noen som mener at det er for mye bass i HD800, og hva er riktig da?

Uansett, jeg som deg nyter mine K701 og det er en meget sunn referanse å ha innen head-fi. Og value-for-money; vel der er K701 uovertruffen i mine øyne (og ører).
    Det er helt klart mange meninger om hva som er rett lyd. Men med tanke på hvor jevne konkurrentene er så er det nærliggende for meg å tro at det er nær korrekt nivå for naturtro gjengivelse.

Enig med deg i at K701 leverer veldig mye i forhold til pris, jeg vil tro det er det beste kjøpet. Men det er greit å ha i bakhodet at HD650 og DT880 også er å oppdrive til en gunstig pris om dagen.

Side 43 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •