HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da blir de vel mine til halv pris, tenker jeg, ettersom mitt hode er på størrelse med 30 Eiffeltårn. Når kan jeg hente dem?
    Jeg gir deg beskjed.

.........

Mottok mine HE-500 i dag, og ser frem til å vurdere disse mot mine LCD-2 (som jeg har hatt noen måneder). Bruker Burson HA-160D og HegelHD10/Violectric V200.

Umiddelbare inntrykk:

- HE-500; finishen på alt utenom selve ørepadene virker svært solid. Finish på læret til hodebandet er pent utført
    - ørepaddene på HE-500 er relativt tynne, slik at ørene kan touche elementene. Og, jeg har ikke utstående ører. LCD-2 har tykke skinnpads og er bedre. IMHO
    - justeringsmekanismen (hodeband) på hvert øre er ca. 32mm. Det samme som LCD-2
    - på LCD-2 bruker jeg første hakk på justering av hodeband, og LCD-2 sitter som støpt
    - på HE-500 så er hodebåndet 1 cm over hodebunnrn når ørepadene er der de skal være.
    - vekten på HE-500, med ledning, klokker inn på 658 gram. LCD-2 er 662 gram med ledning
    - ledningen på HE-500 er ganske stiv, mens LCD-2 er litt mer medgjørlig. Ingen av disse slår HD800s stoffkledde kabel
    - HE500 har 1/8" plugg, med påsatt 1/4" adapter. LCD-2 har 1/4"

Lyden kommer jeg tilbake til.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt kjent ut fra HE-5 også. Toppen av ørene mine ligger akkurat i underkant av toppkanten på "hullene" til ørene på den modellen. Det aner meg at dette kan være likt "rund baut" på alle HiFiMan sine modeller. Men, mine ører er langt unna å tøtsje elementene. Kanskje du har litt mer utstående ører enn meg.

Nå har ikke jeg heller verdens største "nepe" og utstående ører, så de fleste modeller har passet greit. LCD-2 husker jeg som akkurat det samme som HE-5, det føles litt ut som om de "henger" litt mye i båndet på toppen av hodet. Her er jo HD800 og ikke minst Stax (SRS-4170 og 007) milevis foran både LCD-2 og HE-5(00?) etter min mening.

Vi kan vel nå kanskje oppfattes som flisespikkere, for det er vel enda flere som lever lykkelig med både HE-5(00) og LCD-2, enn de som kritiserer dem. Vil jeg tro.

Men lyden, ja den er jeg spent på mer tilbakemelding om....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vaskeklut mellom hodebånd og "nepe" gjorde at ørene ikke toucher lenger, men er "1mm" fra...kult med vaskeklut tapet rundt splitt nye hodetelefoner. 8) Det skal tydeligvis være første gang for alt.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale magenta silketørkle. Det er både nymoderne fargemessig, og litt mer raffinert enn en rumpeklut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliketørkle er en god idé, men et par av disse er muligens bedre. De er jo usynlige, former seg til hodet og har secure fit. Akkurat det jeg trenger...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fuktighetsabsorpsjon og odørkontroll kommer vel også godt med til lange lytteøkter om sommeren.

Jysla bra avatar, forresten!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Odørkontroll og AloeVera også ja. Jøss, nesten frihet i en eske det der. :-D

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremmer forslag om turban. Mye kunstferdig man må kunne å få ut av det.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piiip, jeg blir nok en mus blandt elefanter her. Ikke mindre har jeg bestilt en SoundMagic A10. Omtale her.

For rette person med redaktørambisjoner: Vi skulle vel hatt en avdeling/tråd for bærbar audio også. Noe for den nye versjonen av avforum.no engang i (forhåpentligvis nær) framtid? Eller før.

-sm-a10-jpg

-sm-a1-bottom-1-jpg

Smått er rått.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med ei kald pils og lytter til Akg q701 Heed CanAmp comboen min. Lytter ganske "kritisk" og har funnet ut et par ting. Hodetelefonene høres helt fantastisk ut på jazzmusikk, utrolig flotte detaljer og stort lydbilde. Men når jeg setter på enkelte Big Bang, Phoenix og Lissie så høres det tamt ut. Bassen har gjemt seg bort og lyden er lite engasjerende. Hvor lang tid må regne med innkjøringstid på forsterker og hodetelefoner?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    - ørepaddene på HE-500 er relativt tynne, slik at ørene kan touche elementene. Og, jeg har ikke utstående ører. LCD-2 har tykke skinnpads og er bedre. IMHO
    Comfort wise the Head-Direct HiFiMAN HE-500s are almost equal to the HE-6s. The pads are made from quality velour and the headband is covered in thin pleather. The pad depth is slightly lower than that of the HE-6s which is a real problem in terms of comfort because your ear tips are effectively touching the front of the driver protector. Head-Direct are working on a new design so that this problem will be alleviated.

Så det så. 8)

Kilde: Head-Direct HiFiMAN HE-500 Headphones Review - Page 2/4 | techPowerUp

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La gå at HE-500 er mer lettdrevne enn HE-6 (89 i følsomhet vs. 83.5), men volumpot må justeres merkbart høyere på hodetelefonforsterker med HE-500 enn med LCD-2. Audeze har 91dB i følsomhet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter de?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Sitter med ei kald pils og lytter til Akg q701 Heed CanAmp comboen min. Lytter ganske "kritisk" og har funnet ut et par ting. Hodetelefonene høres helt fantastisk ut på jazzmusikk, utrolig flotte detaljer og stort lydbilde. Men når jeg setter på enkelte Big Bang, Phoenix og Lissie så høres det tamt ut. Bassen har gjemt seg bort og lyden er lite engasjerende. Hvor lang tid må regne med innkjøringstid på forsterker og hodetelefoner?
    Uendelig. K701 er slanke (for slanke) så de er ikke like gode på all musikk.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke 701 er slanke, men de er tighte og naturlige og legger ikke til nedover. Jeg har brukt K701 endel i det siste og skjønner ikke helt den greia da jeg synes de er ypperlige.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ypperlige men de er fortsatt slanke.
    Legg merke til kurvene til de to tyske flaggskipene.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått den er litt snillere på bassen. Har hørt at EQ er veien å gå. Noen som har tips til det? Bruker Songbird til musikkavspilling.

Synes at forskjellen mellom en Bigbang sang f.eks og nujazz er ekstrem. Fra tam, kjedelig og lite engasjerende lyd til helt fantastisk og gåsehud faktor.

Har ikke handla meg DAC enda, så jeg er koblet rett inn i lydkortet på pcen fra forsterker. (grønn input). Er fortsatt i tvil på hva jeg skal gå for der. Venter med å bestemme meg til Schiit lanserer sin dac den 30. juni. Dersom den ikke frister så går jeg for Matrix Mini-i.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K70x er vel en av de hodetelefonene som det snakkes mest om MÅ spilles inn. Vel, InnerFidelity har faktisk målt K701 og det er en ganske omfattende omtale av dette med innspilling. Artikkelforfatter (Tyll H) har laget to deler nå nylig. Anbefales til alle som lektyre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFiMAN pads: Sitat fra sjefen sjøl er "Our engineers tried to work with our earpad vendors to provide earpads in a much better quality. We have finished the design, and will try to make several different samples very soon. This process will take about 4 to 8 weeks, and will get two finished product (leather version and cloth version). As soon as we finished, we will release them at our website. "

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen Tiger, hva med lyden i disse babyene? Ikke en aldri så liten teaser om hva deisse presterer?

Side 41 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •