HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 132 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ett par AKG K701 som jeg har blitt svært glad i.Akkurat nå bruker jeg dem sannelig rett ut av laptopen uten noen forsterkning, og det er derimot ikke helt heldig for å si det slik.Det går, man får lyd, og ofte får man til og med nok lyd, men man får desverre ikke så bra lyd.

Hjemme derimot plugger jeg dem inn i min Matrix M-stage forsterker, som jeg synes fungere utmerket.Dette er visstnok en Lehmann-klone, uten at jeg vet noe mer om det bortsett fra det jeg skummet over på Head-fi.

Men, jeg ser jo helt klart behovet for en DAC.Jeg bruker klokkene til forskjellige ting, jeg ser film,hører på musikk, og innimellom ser jeg rett og slett på TV med dem på.Så jeg tror jeg blir å gå for en DacMagic, da det er nok av innganger å ta av.Jeg kan plugge PS3 inn med optisk og TV inn med optisk.Og laptopen med USB.Dette høres helt supert ut.Men i den forbindelse lurer jeg jo på en ting.Om jeg nå skal se film på PS3, så sender jo den gjerne ett flerkanals signal.Hvordan vil DACen reagere på dette? Den er jo laget for å konvertere ett digitalt signal til ett analogt, det er jo greit, men hva om det er ett surroundsignal? Det trenger jeg jo sånn sett ikke i klokkene.

Også lurer jeg jo på en ting til.Er det noen som har tips til hodetelefoner som passer bedre til bærbart utstyr og rett ut av laptopen? Jeg liker å ha med meg musikk på jobb, og på flyreiser, og må helst ha noen som ikke lekker så mye lyd (lukket/IEM).Dette må kunne drives av en ipod uten noen ekstra forsterkning.Har sett litt på audio technica ath-50 men ser flere plasser at ipoden blir for svak for å drive disse.Kan gjerne være noe med en helt annen lydsignatur enn K701, da det er fint å ha litt forskjellig å velge i hjemme også

mvh Ståle

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en lovlig kopi av Ultrasones CD.
    Meget bra for å teste romfølelse, lydscene, dynamikk, bassrespons, etc. på hodetelefoner.
    Førstesporet er helt utrolig og resten av CDn er bra (inneholder variert musikk og opptak av naturlige lyder).

Head-fi.org the-must-try-benchmark-cd-link-and-details-inside

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr2die4
    Også lurer jeg jo på en ting til.Er det noen som har tips til hodetelefoner som passer bedre til bærbart utstyr og rett ut av laptopen? Jeg liker å ha med meg musikk på jobb, og på flyreiser, og må helst ha noen som ikke lekker så mye lyd (lukket/IEM).Dette må kunne drives av en ipod uten noen ekstra forsterkning.Har sett litt på audio technica ath-50 men ser flere plasser at ipoden blir for svak for å drive disse.
    I-Pod - er det Nano? Den driver jo knapt seg selv Jeg er Appleofil (eller I-fil om man vil) - og dermed positivt farget av alt med eplelogo. Men Nano´n min (4 gen), synes jeg rett og slett det er drit-dårlig lyd i - og man skal ha ganske så effektive hodetelefoner, eller propper for å få "høy nok" lyd - uten at det bare blir spisst og skarpt.
    P5 ligger helt i grensen høyt nok.

Med I-Phone så er det noe helt annet - og slik er det sikkert med Classic og Touch også - og til dette bruket er jeg storfornøyd med mine B&W P5.

Lydkarakteristikkmessig sett så blir jo de nesten i andre enden av skalaen i forhold til 701. Men, selvom det faktisk tok litt tid før jeg forsto hvorfor jeg liker nettopp P5, da de lydmessig også er en god bit unna mine HD650, så verdsetter jeg kvalitetene i P5 mer og mer > til sitt bruk.
    Og det er det essensielle her - til sitt bruk. For meg, så betyr det i praksis, stort sett situasjoner der jeg skal koble av til musikk (buss, tog, fly, stranda, badekaret, hotellrom etter en slitsom arbeidsdag osv) - og ikke la meg "engasjere" av musikk.

Missforstå meg rett i betydningen her. Det er ikke det at P5 ikke er en god hodetelefon, som ikke kan "engasjere" og at de er "kjedelige", for laid-back osv. Nei, på ingen måte, men den litt tunge, mørke karakteristikken, med en diskant som ruller litt pent av - gjør det til behagelige lytteseanser. At de har litt ekstra i bunnen passer bra - og er nok bevisst fra B&W´s side. Det gjør at de oppleves mer "nøytrale" når man har litt bakgrunnsstøy som ofte resulterer i at lave frekvenser fases ut.

De lekker "passe" ut/inn. Man er ikke helt koblet vekk fra omverdnen, og man plager ikke vettet av omgivelsene. De er behagelige å ha på - også over lengre tid.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr2die4
    ... Matrix M-stage forsterker, som jeg synes fungere utmerket.Dette er visstnok en Lehmann-klone, uten at jeg vet noe mer om det bortsett fra det jeg skummet over på Head-fi...
    Tja.

Sitat Opprinnelig postet av Head-fi.org
    The ..... is an exact copy of the Lehmann BCL where the Matrix M-Stage is a slightly altered version
    Sitat Opprinnelig postet av Headfonia
    I've been reading a bit on the Matrix M-Stage, which is claimed to be a Lehmann clone. The impressions (from people that I trust very much) seem to indicate that the M-Stage has a midramge and bottom end oriented sound. If that's the case, then it's quite different than the Lehmann Black Cube Linear, which strength lies in clarity and speed, and definitely no emphasis on the mid and bottom end.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tja.
    Ikke helt inntrykket fra andre vurderinger/tester på head-fi.org.

Matrix M-Stage amp review: simple, cheap, and excellent
    "how does the thing sound? In a word: Excellent"
    "I really can't believe how much I like this combo."
    "Having owned both the Concerto and the M Stage both are outstanding amps and the M Stage is an overachieving best bargin in every way"
    " I compared my Matrix+OPA Earth to Concerto. The differences weren't small - if I had money I could easily replace my amp there without thinking twice."

og listen bare fortsetter... Etter det jeg kan se er det svært få som ikke er fornøyd med sin M stage.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte ikke på hvordan den spiller, men om den teknisk var en klone (som det har vært påstått).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Her er en lovlig kopi av Ultrasones CD.
    De linkene er litt upålitelige, men fant FLAC en annen plass. Lyden / effekten i demospor nr. 1 var ekstrem. Får høre resten etterhvert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte ikke på hvordan den spiller, men om den teknisk var en klone (som det har vært påstått).
    Klone er kanskje feil (def. av klone er 100% kopi).

M-stage er en lite modifisert Lehmann BCL, så nær man kan komme orginal uten å være en klone.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kanskje denne kommer nærmere:
    Vedlegg 77365

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine initielle inntrykk av Audio Technica ATH-M50

Nå skal det sies at jeg ikke har verdens største erfaring innen head-fi, men foreløpig ser det ut som om de passer mine preferanser meget godt. De er godt oppløste i det øverste luftlaget, men ikke superdetaljerte og florlette. Minner litt om diskanten i høyttalere som Vienna, Sonus faber, Martin Logan. Den bare er der, og du føler ikke at du mangler noe, og den tar ikke fullt fokus. Det passer meg godt. Det er nok ikke klokker for de som er det aller mest diskant- og detaljfokuserte i sin musikklytting.

Klarer seg meget god på de fleste musikkstiler og innspillingskvaliteter. Mellomtonen fremstår for meg som naturlig og det er en god og fyldig bass i dem. Ikke verdens strammeste og detaljerte kanskje, men de går passe dypt og med bra tyngde. En kan godt bli sittende en god stund å høre musikk med disse på hodet. Jeg føler også at de sitter godt på "knotten", de presser ingen steder og jeg blir ikke fysisk sliten av å ha dem på over lengre tid. Det er jo et godt tegn.

Jeg bruker dem aller mest til funk, pop og rock og den litt tyngre delen av min platesamlig, der jeg ønsker å dra på litt ekstra uten av hele huset vekkes på sene kvelden av min plutselige trang til å spille høyt.

De har nå lagt til innspilling i tilsammen godt over 100 timer og denne tiden har de hatt godt av. De låt ikke imponerende i starten, låt litt "knyttet". Det løsnet etter de første to døgnene, etter dette har det vært mindre endringer i lyden.

For en som ikke ønsket å bruke mer enn 2000,- på head-fi-klokker så virker det foreløpig som om jeg har truffet blink til akkurat det bruket og behovet jeg har.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De linkene er litt upålitelige, men fant FLAC en annen plass. Lyden / effekten i demospor nr. 1 var ekstrem. Får høre resten etterhvert.
    Mener MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service skal fungere. Bra du fant annet sted.

Ja spor 1 er utrolig. Resten er ikke like bra men slett ikke dårlig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...
    For en som ikke ønsket å bruke mer enn 2000,- på head-fi-klokker så virker det foreløpig som om jeg har truffet blink til akkurat det bruket og behovet jeg har.
    Gratulerer med fine klokker.
    La dem spille noen dager. Blir bare bedre etter litt tid.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med slike inntrykksformidlinger, Anfield. Er de såpass store at muffen går utenpå ørene? Vanskelig å bedømme utifra bilder på nettet. Jeg ser de er store i vertikalplanet, og litt smalere i horisontalplanet. Men, ørene er vel som regel det...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med slike inntrykksformidlinger, Anfield. Er de såpass store at muffen går utenpå ørene? Vanskelig å bedømme utifra bilder på nettet. Jeg ser de er store i vertikalplanet, og litt smalere i horisontalplanet. Men, ørene er vel som regel det...
    Vel, de passer mine ører godt. Nå har ikke jeg de største Dumbo-variantene, så det er godt mulig de ikke passer for alle. Men de passer godt for meg som sagt. De ligger akkurat godt utenpå ørene, akkurat passe stramt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lake People / Violectric

Lake People tilbyr profesjonelle produkter, og har skilt ut "hifi"-avdelingen som Violectric.

Hodetelefonforsterkeren G100 er en studiosak, som har fått god omtale. Prisen er relativt beskjeden (ca. 400 EUR).

Violectric tilbyr flere hodetelefonforsterkere til ulik pris. Man kan få dem uten USB DAC, eller velge med USB DAC (enten 16/48 eller 24/96). De fleste er vanlige ubalanserte hodetelefonforsterkere. I sortimentet finnes også p.t. en balansert hodetelefonforsterker (V181):

Det jobbes med en balansert utgave av V200. Den forventes og bli sluppet på markedet til høsten og får da navnet V282. For å utnytte disse kreves det selvsagt re-kablede hodetelefoner med balanserte kabler / plugg.

Etter som jeg forstår er det ingen norsk importør til disse (hint, hint til noen).

Mer info: Violectric by Lake People

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Initial impressions (V200). Fra A til Å:

a) av / på knappen er solid. Som å trykke inn / ut en fjærbelastet knapp
    b) det å plugge inn 6.3mm i frontpanelet er som å oppleve læren om friksjon i 2FY. Presisjon.
    c) volumhjulet er trinnløst
    d) har ikke rørt gain-dip-switchene
    e) bruker kilde med XLR
    f) V200 er ikke noen skjønnhet
    g) V200 spiller ikke som om den skulle være en en skjønnhet...
    h) alt er pip åpent
    i) den blir ikke varm i det hele tatt. Holder kun noen grader mer enn romtemperatur. Rart. Veldig rart.
    j) Violectric er ikke nok kjent
    k) V200 ville høyst sannsynlig fått terningkast 6 i Hjemmekino, Lyd & Bilde og Fidelity pga. at de alle tre ville blitt tatt på senga når det gjelder ytelsen
    l) V200 spiller som om all hjernemasse var skrapt ut fra innsiden av hodet ditt, og du kun satt og hørte på musikken
    m) finnes kun i én farge
    n) finnes i flere utgaver og prisnivå
    o) finnes som 181 der man kan koble til hodetelefoner balansert med 4-pins plugg
    p) man endret designet på den balanserte utgaven fra 5 til 4 pinner etter råd fra Head-fi.org brukere / tråder
    q) kan fås med 16/48 USB DAC
    r) kan fås med 24/96 USB DAC
    s) har balanserte (XLR) innganger
    t) har mulighet for ubalanserte (RCA) innganger
    u) kan benyttes som DAC dersom man har USB-modul og RCA-utganger aktivert
    v) en balansert versjon av V200 med navn V282 er på vei og slippes sannsynligvis høsten 2011
    w) har fått overraskende god mottakelse på forumet Head-Fi.org - Headphone forums and reviews for audiophiles, som består av kritiske brukere
    x) sjefdesigner til Sennheisers HD800 påstås å benytte Violectric selv
    y) Lake People er et seriøst firma innen segmentet
    z) Violectric er Lake People sin hifi-avdeling
    æ) firmaets billige G100 (EUR400) slo langt dyrere konstruksjoner i en nylig test (f.eks. SPL Phonitor)
    ø) selger direkte til Norge via import
    å) mangler av en eller annen grunn en norsk importør

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tok de gamle pluggene kvelden, og nye måtte på plass snarest mulig. En tur til den lokale forhandleren løste det problemet. Ny Head-Fi er på plass.
    Regner med at de vanlige 48 timer innspilling holder for denne typen høyttalere også....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten lytt på en av favorittene - før det er tilbake i "innspillingsmodus"......

Alison Krauss & Union Station med albumet Paper Airplane anbefales

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott album det. Hva bruker du den H4n dingsen til når det gjelder opptak?

http://www.zoom.co.jp/english/downlo.../pdf/H4n_E.pdf

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva bruker du den H4n dingsen til når det gjelder opptak?
    Reportasjer/intervjuer og konserter - filmprosjekt er på gang......

Side 4 av 132 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •