HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra annet forum:

I don't usually worry myself much about sound staging from my headphones as I don't believe they can ever get close to what my speakers achieve.

However the LCD-2's surprised me recently on my first listen to the Fleet Foxes CD. At the end of track 8, there are two men suddenly talking and each appears to be about my arms reach away to the side of me. The first time I heard it for an instant it was one of those moments when i thought someone had come into my room.

So the LCD-2's can present very realistic sound staging way outside the head if the music has the right cues. Curiously the HD800's don't create the same effect as convincingly. The voices are there to the far right and far left but are still within the normal soundstage of that track whereas with the LCD-2's the voices pop out of the sonic darkness way outside what I had been listening to. I wouldn't presume to have explanations as to what's happening but it's definitely weird!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meldte meg ut av "Rogaland", fordi det må være en av gruppene det er aller minst futt i. :twisted:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert mer action der som følge av den handlingen ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler jeg ikke på.

"Ingen" gidder å ha en slik særing som meg på slep. På den annen side så gidder jeg ikke "tigge" om demo hos folk som har vært hos meg. :twisted: 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er litt fornøyelig: 7 drum hits -> What do you hear?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om jeg noen gang blir fornøyd nok til å publisere denne omtalen?

-temp_upload-png

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Denne er litt fornøyelig: 7 drum hits -> What do you hear?
    Her blir det testens andre figur via et billig Behringer U-Control UCA-202 kort og Denon AH-D2000 og Audio Technica ATH-A900. Lydprøven i A-T er litt mer spredt men en tydlig ansamling at de midtre fem slagene (se link over). Eller kanskje det heller er Denons evne til å markere slagene som "nagler" lyden tydeligere.

Tro om åpne kanner ville spredt lydbildet mer á la figur 1? (Se fremdeles link over.) Og om fig. 1 kontra fig. 2 angir en slags ideell mal for akkustisk musikk kontra rock?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hodetelefon, forsterker og DAC jeg har prøvd det siste 1/2 året, så er det den nederste figuren som gjelder.

Dersom andre hører den øverste; flott for dem.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om jeg noen gang blir fornøyd nok til å publisere denne omtalen? (Illustrasjon)
    Ærlig talt, nei.
    Om du strever med å uttrykke en grenseløs begeistring, skriv heller en ode på rim med inspirasjon fra assosiasjonene Vinmonopolet gjør om sine viner. Finns i polets pris- og utvalgslister.

Eller gjør som finnmarkingen som skulle holde tale i sin mors 70-årsfeiring:

(Prolog:
    Nu uttrykker jo avstand i begge retninger fra det nøytrale nullpunkt (les: gjengse moral) én og samme hensikt, særlig hos den bolde nordboer. Nemlig et inderlig ønske om å uttrykke begeistring, innlevelse og henrykkelse eller gi ros og anerkjennelse. Fenomenet lar seg hyppig bevitne i trengte kommunikasjonssituasjoner.

Retorikerens ordliste forklarer også tålmodig: Avvik fra et retorisk ideal eller muntlig mal skjer ofte ut fra et ønske om å forsterke talerens egen ethos/troverdighet og ivareta stundens aptum/utnytte en gyldne anledning.) Eller noe sånt.

Hvorom allting er, vi er i bursdag:
    Dermed skulle den nylig, for anledningen, hjemvendte uteseiler og yngste sønn i huset holde tale. Rød i innholdet over snippen og tydelig preget av stundens alvor kommer det beklemt men med høy og mandig røst:

- Du mor... (kremt)... (host, kremt)...

Drammene som sønnen hadde tatt til styrkelse av sitt sosiale velbefinnende og mannemot virker tydeligvis ikke etter resepten. En liten tåre, og enda en, finner veien ned i barten. Nesen begynner å lekke og stemmen svikter. Men han tar opp tråden og fortsetter:

- Du mor, du mor! ...

Denne gangen er stemmen fastere. Han ser med våte øyne bort på jubilanten, sukker tungt og rister på et stort, bustete hode. Ånden er sterk, viljen er til stede og fysikken er utmerket, men det indre er i opprør.

Så vifter han unna manuskriptet, slår fortvilet ut med armene, og hulker:

- ... du *******s mor!
    ------------------ Her skulle innlegget egentlig slutte.-------------

(Beklager forumets sensur av den nord-norske hverdagsprosaen. Men som vi aner bak sladden, kan ******* (prosaen) utmerket godt også brukes til fest. Trøkket kom derimot liksom ikke til sin rett i fabelen over.

Men dersom man er villig til å ta teknologiens muligheter til hjelp fullt ut, kan man skrive ut innlegget og siden fylle ut blokkene nedenfor. Men det får da være måte på!)
    - ... du øøøøøøø[s mor!
    Og så kan man spørre seg; og med full rett: Hva har dette med hodetelefoni og audiovisuelle temi å gjøre? Vel, taleren hadde til daglig en sonor og vakker røst. Og framtoningen var litt av et syn.

--------------Hulk, snufs!---------------

Edit: Sånn, kommafeil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva skjer Anfield siden du selger ditt nåværende HifiMan-sett? Hva er drømmesettet som skal inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hodetelefon, forsterker og DAC jeg har prøvd det siste 1/2 året, så er det den nederste figuren som gjelder.

Dersom andre hører den øverste; flott for dem.

Jeg hører den nederste på mine T1.

Får prøve med K701 og på anlegget når jeg kommer hjem fra jobb for å se om jeg hører noen forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med høyttalerne mine hører jeg det øverste bildet.

Merkelig det der.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryssposter like godt her:

Da er Burson HA-160D på vei ut av huset.

Og samtidig er Burson HA-160 og Burson DA-160 på vei inn i huset.

Hvorfor?

1) Fordi HA-160 + DA-160 veier 9,5kg mens HA-160D bare veier 7kg

2) Fordi DA-160 har to linjeutganger, i tillegg til at den tilbyr en mer moden og raffinert lyd:

"Although the DA-160 is based on the DAC section of the HA-160D, being a stand alone DAC we had more freedom to further optimise its performance. We decided to tweak the power supply network into a constant current source power supply and use two power transformers to lower the noise. The result is a more matured sound with even richer micro dynamics and substance."

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av en pris å betale for et produkt som mangler ordentlige digitalinnganger som AES/EBU, BNC og/eller asynkron USB.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HA-160D har heller ingen "ordentlige digitalinnganger", men den låter bra både via USB og coax, så da er jeg veldig avslappet i forhold til disse "manglene".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel høres før prissettingen kan vurderes. At den mangler AES/EBU, BNC og asynkron USB hadde ikke bekymret meg nevneverdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for all del, jeg tviler ikke på at det er et godt produkt.
    Ser merket har en stor tilhengerskare på nett.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adaptiv USB kan også låte bra - det kommer an på implementeringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående hvor viktig asysnkron usb er ifht til jitter så kan en begynne å lure litt når en ser på disse målingene presentert i lyd og bilde:
    11 digitalkonvertere med USB | Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skal man sammenligne BNC og RCA er det ikke noen tvil om hva som er teoretisk best.

Side 39 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •