HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2621
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    ...
    Det er bare å legge inn bestilling på JMoney putene med det samme. Kjøpte selv disse til AH-D5000. Behagelige store gode puter, og jeg kan nesten garantere de holder til du er 300.
    Ville ventet litt med bestilling av JMoney putene. I flg. denne tråden på head-fi.org er byggekvalitet og kundeservice totalt fraværende hos produsenten. Kanskje tryggere å kjøpe fra Headroom?

JMoney Ear Pads, poor build quality, worst customer service. Must Read! *** Pictures ***

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Ville ventet litt med bestilling av JMoney putene. I flg. denne tråden på head-fi.org er byggekvalitet og kundeservice totalt fraværende hos produsenten. Kanskje tryggere å kjøpe fra Headroom?

JMoney Ear Pads, poor build quality, worst customer service. Must Read! *** Pictures ***
    Nedslående om JMoney og hans produkter. Ny eier som driver der? HeadRoom skal ha $80 for putene og nye $45 fror frakt. Den prisen blir for ram. Venter og ser saken an, dukker nok opp en løsning. Nytt lignende produkt, litt dyrere, ELNS.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang tids musikknytelse med LCD-2, la jeg dem bort og satte på K702. Det er skremmende hvor stor forskjell det er i lyden, men jeg får meg liksom ikke til å selge dem heller.

Er dypt forelsket i lyden av Audeze, og er spent på HE-500. LCD-2 er til nå den mest komplette hodetelefon jeg har hørt, selv om Stax har sine positive sider. LCD-2 engasjerer derimot litt mer. Jo mer jeg hører på LCD-2, jo gladere blir jeg i musikk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi "forskjellig" ikke alltid kan måles på en dårlig-god-akse. Hurra for valgmuligheter og variasjon (og dermed et stort lager av AV-komponenter...)!

Kanskje jeg skal ha et par Usher Compass CP-8871 II Diamond for å variere mellom dem og Swans 2.5F? Litt tyngre enn å swappe hodetelefoner, but but

http://avforum.no/avtorget/showprodu...8013&cat=last7

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt lager er nylig tømt når det gjelder Sennheiser HD800, Abrahamsen DAC V6.0, NuForce HDP, Yulong D100 og Copland CTA-405. Føles helt herlig. Alle svært gode komponenter til sitt bruk som jeg har hatt mye glede av. Mer skal ut, men vet ikke ennå hva.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger, kan du kort si hva som er din oppfatning av forskjellene mellom HE-500, HE-6 og HE-5LE? Hvorfor gikk du f.eks. ikke for the big gun?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500: Kommer ikke før neste uke
    HE-6 med "spesial amp": Ukjent leveringstid
    HE-5LE: Har jeg ikke hørt og har ingen konkrete planer om å høre den
    Big gun = ? Dersom det er Stax SR-009 du tenker på så synes jeg 35.000 for et par hodetelefoner alene er litt i overkant, spesielt når det er brukere på head-fi.org som rapporterer om døde drivere på sine...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Big gun er her HE-6. Visste ikke at den måtte ha spesialamp? Kva med ein Lyr? Den har jo powah.

Head-Direct.com | YUIN

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Spesialampen" jeg refererte til over er en kraftigere sak enn Lyr. "Alle" HiFiMAN hardcorefans bruker nesten ikke ordinære hodetelefonforsterkere til HE-6. De sverger til stereoforsterkere. That put me off. Men, nå er det vel sånn at forum-"sannheter" skal man ta med en bøsse salt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Griseflaks! Rista godt på sparegrisen og tenkte hardt i natt og i dag var det penger på konto. Dermed realiserte jeg en gammel drøm; en Audio Technica ATH-AD900. Likte lillebroren ATH-AD700 såpass godt at jeg kjøper denne blindt (døvt?).

Muligens/ganske sikkert blir det en cMoy fra eBay i tillegg. Artig med denne tweaking enten det er rør eller OP-amper.

Fant ATH-AD900 billigst hos en overseas som sender worldwide for en rimelig penge. Godt rykte har butikken også, accessoryjack.com.

-spill-inn1-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Av og til er døve kjøp særdeles vellykkede.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk! Ved finlesing av vedlegget i min siste post ser jeg at HTene er "Out of Stock". Mener jeg ikke så en sånn melding før jeg sendte bestilling avgårde. Kan jo bety jeg kjøpte siste på lager. Har betalt over PayPal og tar vare på både kvitt. fra PP og ordrebekreftelse fra accessoryjack.com, så det går nok bra! Har dessuten ofte vært inne på siten og sikla på klokkene og sett at lagerstatus har vært både på og av.

Litt spenning skal man da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mitt lager er nylig tømt når det gjelder Sennheiser HD800, Abrahamsen DAC V6.0, NuForce HDP, Yulong D100 og Copland CTA-405. Føles helt herlig. Alle svært gode komponenter til sitt bruk som jeg har hatt mye glede av. Mer skal ut, men vet ikke ennå hva.

Si ifra (!) hvis du skal selge Violectric'en. Sikler på den, HE-500 og HD800.... Hva var det som gjorde at DU solgte HD800 forresten? Synes tredimensjonaliteten i disse var særklasse. Falt helt pladask for den.
    Er selv vant til (spesielt) Stax-systemet, og HD800 var en deilig vri, det må jeg vitterlig innrømme, men skal sies at det er utrolig vrient å velge mellom hva jeg skal gå for av HD800 og HE-500 ved evt kjøp. Begge to blir i drøyeste laget.

Er meget spent på hva du kommer med av inntrykk rundt disse nykommerne. Hadde du hatt anledning til å komme med en liten "sammenlikning" på husk når du har fått kjørt inn HE-500?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500: Kommer ikke før neste uke
    HE-6 med "spesial amp": Ukjent leveringstid
    HE-5LE: Har jeg ikke hørt og har ingen konkrete planer om å høre den
    Big gun = ? Dersom det er Stax SR-009 du tenker på så synes jeg 35.000 for et par hodetelefoner alene er litt i overkant, spesielt når det er brukere på head-fi.org som rapporterer om døde drivere på sine...
    Den siste der var ikke spesielt godt nytt. Prøver de å produsere mer enn de egentlig håndterer....(?)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Da var denne bestilt

-default-jpg

i fargen "Wintergreen"

---wintergreen-jpg

Edit: Frakten på bilde øverst er for innenlands Australia, hit kom den på USD 13.95.

Smått er rått.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Spesialampen" jeg refererte til over er en kraftigere sak enn Lyr. "Alle" HiFiMAN hardcorefans bruker nesten ikke ordinære hodetelefonforsterkere til HE-6. De sverger til stereoforsterkere. That put me off. Men, nå er det vel sånn at forum-"sannheter" skal man ta med en bøsse salt.
    Akkurat den siste setningen der tror jeg at man skal vektlegge en del i denne sammenheng. Jeg har også lest om flere brukere på head-fi.org som benytter stereoforsterkere, men alle? Vel, mulig det er en definisjonssak, men jeg har ikke den oppfatningen. At mange derimot bruker HiFiMan sine egne forsterkere til formålet er vel en like stor andel. IMO

Jeg er også lysten på HE-500, spesielt etter at jeg nå har hørt hva HE-5 leverer. Det fantastiske med HE-5 (forsterkeren) er at den er utstyrt med 12AU7-rør. Det gir en enorm fleksibilitet i forsterkerleddet, og tuningsmulighetene er omtrent uendelig mtp antall rør som finnes. Med HE-500 er det muligens et av de virkelig store Value-for-money-valgene innen head-fi....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang tids musikknytelse med LCD-2, la jeg dem bort og satte på K702. Det er skremmende hvor stor forskjell det er i lyden, men jeg får meg liksom ikke til å selge dem heller.
    Enig med Noob her, det er kjekt å ha litt valgmuligheter også... ;-)

Er dypt forelsket i lyden av Audeze, og er spent på HE-500. LCD-2 er til nå den mest komplette hodetelefon jeg har hørt, selv om Stax har sine positive sider. LCD-2 engasjerer derimot litt mer. Jo mer jeg hører på LCD-2, jo gladere blir jeg i musikk.
    Jeg gleder meg stort på andres vegne når forelskelsen virkelig setter inn. Lidenskap er en enormt viktig ting ved alle interesser og brukt positivt kan det komme fantastisk mye glede og nytte ut av det.

Jeg har derimot den motsatte erfaringen med Stax og Audeze LCD-2. For meg ble sistnevnte for mørk og med for lite engasjement og detaljeringsevne i toppregisteret. Minner meg litt om Naim, det er rytme, driv engasjement og ofte en god fylde i både mellomtone- og bassområdet, men i mange settinger ble det akkurat litt for lite sprut i toppen. Der er jeg også med LCD-2.

Men, dette er mine meninger etter kort tids bruk, og jeg er særdeles fristet til å kjøre en ny lytteseanse på disse Tiger når muligheten byr seg. Jeg har nå svøpt meg inn i Stax over en lengre periode og jeg undres på hvordan jeg skal klare å løsrive meg fra dem etter denne tiden. Kanskje en lytt til LCD-2, eller en ordre på HE-500, kan hjelpe meg med det..... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Free at last :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode beskrivelser, Anfield.

Det er spesielt ved switching mellom ulike hodetelefoner man legger svært godt merke til forskjellene. Etter lengre tids bruk er mitt inntrykk at hjerne / ører venner seg til en lydsignatur og dersom den signaturen ikke er helt off-piste, så er det egentlig relativt lett å finne hodetelefoner man liker.

Så var det det da; spikke fliser. En del av hobbyen er å spikke fliser, og skal jeg spikke mine så er det nå en gang slik at mine fliser ligger nærmere LCD-2 enn K702. Jeg skjønner fascinasjonen vedrørende K702, for de er i mine ører vanvittig gode til prisen. Det er bare det at K702 er mer fascinasjon enn engasjement og nytelse.

Jeg har heller ingen problemer med å erkjenne det faktum at enkelte synes LCD-2 er for "mørke". Jeg tror samtidig at noe av årsaken til et slikt inntrykk er at man switcher mellom ulike hodetelefoner uten egentlig å la hver hodetelefon synke inn under trommehinnene, og etter en stund avgjør om man ble beveget eller ikke.

Det siste 1/2 året har jeg vært særdeles heldig og fått muligheten til å lytte til anerkjente hodetelefoner og -forsterkere under lengre tids lytting. Det er en erfaring jeg kan takke utlånsvillige forummedlemmer for. Jeg har sagt det før, og sier det igjen; takk for mulighetene (k_s, halvnakke, Kokken og Hellnoob).

Jeg har begynt å sirkle inn mot mitt sånn noenlunde statiske lydideal innen head-fi. I likhet med stereoanlegg, som nå er Abrahamsen og Klipsch, så er muligens noe av det samme i ferd med å skje innen head-fi.

LCD-2 og Burson HA-160D og V200 på forsterkersiden, er komponenter som formidler lyden på en engasjerende og innsmigrende måte. Lyttetretthet er en saga blott. Jeg er ikke typen som vil spille hardcore musikk i 1 time om dagen. Foretrekker mer marathonøkter, og må finne komponenter som gir meg den muligheten.

HE-500 er FOTM, og jeg er spent (som mange andre?) pga. én ting: de er orthodynamiske. Det er noe med den "teknologien" jeg er spent på å høre mer om (bokstavlig talt).

Neste blir vel: LCD-3...

Jeg tar meg friheten til å quote tidligere inntrykk i denne tråden av LCD-2. Ikke på noen måte for å pushe. Kun for å gi et kondensert inntrykk til nye lesere, som det heter:

Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Audeze LCD-2:
    Lyd: Disse hodetelefonene overrasker meg ved at de har en ekstremt heftig nedre mellomtone/øvre bass. Hvordan de allikevel klarer å få frem detaljene i toppen så klart forstår jeg ikke helt. Et ord: Imponerende. Føles virkelig som et par høyttalere festet til hode. Design: Svære, definisjon på en hodehøyttaler. Jeg liker det klassiske designet i tre. Komfort: Har prøvd et par av disse tidligere som ikke har like mange timer bak seg som Tiger sine. Disse ga meg skikkelig skrustikkefølelsen. Følelsen er der litt fremdeles selv med et velbrukt par.
    Nå skal det legges til at jeg har et relativt strort hode. Og så var det dette med skinn igjen...
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Disse hørte jeg på Burson'en og kun den. Dette er en kvalitetsklokke som imponerte. Straks jeg tok dem på hodet og snurret musikk så var det en tanke som slo meg - disse har en ro som retter seg rett mot sjelen. Uansett hva jeg ga dem av musikken som jeg hadde tatt med - så var det en presentasjon så leverte alt som skulle være tilstede. Uten å stresse, uten å måtte presse seg, uten å måtte utlevere noe nevneverdig av kompromisser. Man kan da tro at det blir leveranse uten engasjenment, fail !!!, dette er klokker som leverer! Mot mine minner om HD800 så er disse et hakk bedre. En achilleshel er størrelse/vekt og passform. De falt ikke 100% på plass på mitt hode. Vekten ble i overkant for meg. Nå skal jeg i parantes nevne at jeg har nylig ble utsatt for en whiplash-aktig hendelse (glaskow kiss) som gjør at jeg litt følsom i nakken for tiden, men allikevel var dette de eneste klokkene som triggen litt slitasje denne kvelden.
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ingen underdrivelse å si at LCD-2 er tunge. I tillegg føltes de litt "løse" på mitt hode. Men; når at dette er ute av veien så er jeg enig i dine resonnementer. Du kan kaste omtrent alt som finnes av musikk på dem, men de vil levere. Om du har ekstreme preferanser i diskant, mellomtone eller bass, så kan en nok lete andre steder. Om det er helhet og musikalitet du er ute etter, vel da kan en ta disse med i betraktningen. For min egen del ble de bittelittegrann i mørkeste laget og det at de for meg hviler så tungt på hodet er grunnen til at jeg ikke har disse som mine favorittklokker. For her er det mye som stemmer....
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    LCD-2 fikk jeg ikke brukt så mye tid med som jeg hadde planlagt. Det jeg hørte var imidlertid veldig bra - på alle områder (drevet av Lyr og Burson, begge foret med Bursons DAC). Umiddelbart (riktignok med for lite fartstid) slo de meg ikke som HD800-killere, men muligens er de det om jeg hadde hatt mer ro og tid. Imidlertid er ergonomien betydelig verre, og det betyr mye (spesielt etter at jeg er bortskjemt med HD800). Dermed er ikke LCD-2 et MÅ HA NÅ-produkt for meg, men jeg har veldig lyst å gi dem mer tid, om noen på et senere tidspunkt låner dem bort eller leier dem ut
    Mao. ikke perfekte hodetelefoner, men LCD-2 har enkelte egenskaper man bør være klar over (som ny leser) for de som vurderer disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile LYR inn house

Ja sitter her å smiler, LYR funker veldig bra til LCD-2.

Pr idag er jeg meget godt fornøyd med LCD-2.
    Jeg hadde noen minusen i starten som litt mørk lyd signatur, lydbildet litt snevert og komforten kunne vært bedre. Bortsett fra dette var jeg godt fornøyd. Opprinnelig headamp/dac: Hifiman EF2A.

hva har skjedd siden da:

Mørkt lydbilde: følelsen av dette forsvant fort og gikk over til å at det hørtes mer naturlig ut. Ny headamp LYR ankomm og medførte at jeg fikk en noe lyser klang og da tenkte jeg perfekt.

Snevert lyd bilde, kunne vært mer detaljert:
    koblet til min aldrende Merian dac . Innføring av dac gjorde at detaljer og lydbildet åpnet seg opp. Men jeg synest den gode stemmegjenngivelsen forsvant noe. Lyden på stemmene ble litt for snill. Jeg lurte på om dette kan være et triks fra dacen med å dempe stemmen noe for å bedre få frem detaljer ? Men likevel var hovedkonlusjonen med dac at lyden fikk et klart løft. Så ankom LYR og jeg satt å måpte.....yes nå var lyden kjempebra....hi fi tenkte jeg og smilte. Mer av alt, større lydbilde, mer detaljer og fantastisk godt trøkk.

Komfort: forsatt kunne den vært bedre, men ikke noe jeg plages av.

Nå er jeg kjempefornøyd. Erfaring min tilsier at LCD-2 trenger en god forsterker for å gi full valuta for pengene. Her er LYR et rimelig og godt alternativ. Ut ifra min erfaring kan det også virker som forsterker er viktigere en dac. Dog lurer jo oppgradering spøkelse mhp dac her også. Forøvrig var jeg overrasket over hvor stor positiv forskjell i lyden Lyr biddrog til kontra dacen.

Side 38 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •