HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2621
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Her er det sikkert mange som har litt greie på diverse hodetelefoner, så jeg prøver å spørr her.

Jobber offshore så reiser en del og hver tur savner jeg godlyden fra anlegget .

Er på jakt etter ett par hodetelefoner som er lukket og som kan fungere til å "lytte med" , så oppløst / nøytral lyd som mulig, helst ikke så veldig basstung da jeg føler det ødelegger mye av lydbildet. Veldig kjapp/stram bass og oppløst diskant er det jeg er på jakt etter ( f.eks litt lignende Hegel sound om man skal sammenligne med hifi, om det hjelper noe ) De må også kunne drives av mp3/flac spiller da jeg ikke vil dra med meg en forsterker på jobb.

Beats hodetelefoner f.eks er laaaangt fra det jeg er på jakt etter. Disse synes jeg ikke spiller bra i det hele tatt. De kan spille høyt men det er ikke så viktig for meg.

Har også de billige Koss porta pro som fungerer ypperlig når jeg trener, men de holder ikke akkuratt mål når man vil lytte til musikk.

Nå har jeg surfet på forsjellige forumer og lett etter ting, og man blir jo stadig mer forvirret .

Prisen bør ikke bli noe særlig mer en 2000 kr.

De som jeg har kommet frem til med lesing er disse : Sennheiser HD 25-1 II .

Er det hodetelefoner som kan passe behovet mitt ? .

Takker for all hjelp, er ganske nybegynner på dette området.
    Mulig Denon AH-D1100 kan passe til deg? Dei har så lav impedans (32ohm) at dei kan brukast på bærbart utstyr uten forsterker. Prisen er heller ikkje verst.
    Hifiklubben har jo butikker i fleire utreisebyer for offshore hvis du ikkje er i nærheten av ein sjølv.

DENON AH-D1100 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Mulig Denon AH-D1100 kan passe til deg? Dei har så lav impedans (32ohm) at dei kan brukast på bærbart utstyr uten forsterker. Prisen er heller ikkje verst.
    Hifiklubben har jo butikker i fleire utreisebyer for offshore hvis du ikkje er i nærheten av ein sjølv.

DENON AH-D1100 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Takker for tipset. Skal se nærmere på de. Er offshore nå så bestiller isåfall på nettet så hvor i landet butikkene befinner seg har mindre å si .

noen som har erfaring med DENON AH-D1100 og Sennheiser HD 25-1 II ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takker.

De ser også meget bra ut, noen som har prøvd alle de 3 aktuelle ? .

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare hørt 271 mkII, som jeg selv bruker som mine portable hodetelefoner på medieavspiller. De har flott nøytral lyd til sitt bruk. Få lukkede kan slå åpne hodetelefoner, men det vet du jo. Prisen er ca. 1600 kroner, og du får med både velour og skinn pads, samt to ulike ledninger og 1/4" og 1/8" plugg (adapter). Mao. mye for pengene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Jeg har bare hørt 271 mkII, som jeg selv bruker som mine portable hodetelefoner på medieavspiller. De har flott nøytral lyd til sitt bruk. Få lukkede kan slå åpne hodetelefoner, men det vet du jo. Prisen er ca. 1600 kroner, og du får med både velour og skinn pads, samt to ulike ledninger og 1/4" og 1/8" plugg (adapter). Mao. mye for pengene.

Har lest en del tester og erfaringer med denne nå og det ser ut som den passer mitt i blinken for hva jeg er på jakt etter. Går nok for denne. Takker for tipset.

Eneste jeg ser er at folk anbefaler separat forsterker til den men jeg behøver ikke spille så høyt så tror ikke det blir noe problem.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del tester og erfaringer med denne nå og det ser ut som den passer mitt i blinken for hva jeg er på jakt etter. Går nok for denne. Takker for tipset.

Eneste jeg ser er at folk anbefaler separat forsterker til den men jeg behøver ikke spille så høyt så tror ikke det blir noe problem.
    Hadde stor glede av mitt akg (K701) sett før eg kjøpte egen forsterker til det. Med forsterker blir det bare enda bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel HD-25 og Beyer DT770 som er de to mest aktuelle kandidatene hvis en ser på hodetelefoner fra de mest kjente merkene.

Med tanke på å trykke hodetelefonene ned i en offshorebag er nok DT770 det tryggeste valget. Jeg har DT770 og og jeg bekymrer meg ikke for de når de ligger i min offshorebag.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Ja da har jeg bestillt meg en AKG k271 mk ii . Takker for innspill.

Virker som den passer min lydpreferanse best da jeg leser at folk oppfatter denne Beyer DT770 for mer basstung osv i tester mot AKG k271 mk ii. Tipper det er en kjempehodetelefon det også men virker som folk flest mener AKG'en er mer flat/nøytral. Blir jo en smaksak.

Skulle det vise seg at det blir litt for lite volum med mp3 spiller får jeg skaffe meg en sånn liten bærbar hodetelefonforsterker etterhvert.

Skal nok gå greit å pakke den ned i offshorebagen, får bare lage til noe bobleplast/papp .

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker som den passer min lydpreferanse best da jeg leser at folk oppfatter denne Beyer DT770 for mer basstung osv i tester mot AKG k271 mk ii. Tipper det er en kjempehodetelefon det også men virker som folk flest mener AKG'en er mer flat/nøytral. Blir jo en smaksak.

Skulle det vise seg at det blir litt for lite volum med mp3 spiller får jeg skaffe meg en sånn liten bærbar hodetelefonforsterker etterhvert.

Skal nok gå greit å pakke den ned i offshorebagen, får bare lage til noe bobleplast/papp .
    Bra valg.

En liten presisering:
    DT770 finnes i 2 hovedutgaver, DT770Pro og DT770 (Consumer).

DT770Pro er basstunge, spesielt 80 ohm versjonen. DT770 (Consumer) har en bassgjengivelse mer på linje med K271 (og andre "nøytrale" lukkede hodetelefoner).

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legges i basstunge? Er det for mye bass, eller mangler de andre litt bass?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornuftig valg, kunne godt tenkt meg de selv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør "folk" nesten alltid uansett hodetelefoner. Synes 271 mkII spiller godt jeg direkte fra min iPhone. Det finnes selvsagt portable forsterkere, men en plass går grensen (for meg) hvor lett den portale "riggen" skal være...

BTW: Grattis med kjapp tid fra sondering til beslutning. Ikke alle som klarer å være så kjappe i avtrekket.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som kan dette: hvilke trådløse hodetelefoner som er ute på markedet nå er verdt å ta en ekstra titt på?

Hvordan er dagens teknologi m.t.p:
    - rekkevidde
    - lydkvalitet
    - bekvemmelighet (de er vel tyngre enn "stasjonære")
    - ladetid og batterikapasitet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløse hodetelefoner har jeg null erfaring med, men disse kan være et greit startpunkt:

- Sennheiser RS 180
    - Sennheiser RS 280

Reviews:

Sennheiser RS 180 Wireless Headphone (Playback 33) | AVguide

Sennheiser RS 180 review from TechRadar UK's expert reviews of Headphones

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyttet til Sennheiser MM450 og de er helt ok men en betaler minst dobbel pris i forhold til hodetelefoner med ledning.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Hva legges i basstunge? Er det for mye bass, eller mangler de andre litt bass?
    Begge deler, DT770 (600 ohm) har forholdsvis "nøytral" bass, K271 har litt lite bass og DT770Pro har mye.
    Grafene fra headroom viser dette ganske tydelig:

Vedlegg 80240

How to interpret the line: A "natural sounding" headphone should be slightly higher in the bass (about 3 or 4 dB) between 40Hz and 500Hz. This compensates for the fact that headphones don't give you the physical punch or 'impact' that the sound waves from a room speaker have; so a slight compensation for increased bass response is needed for natural sound.

Headphones also need to be rolled-off in the highs to compensate for the drivers being so close to the ear; a gently sloping flat line from 1kHz to about 8-10dB down at 20kHz is about right. You'll notice all headphone measurements have a lot of jagged ups & downs (peaks & valleys) in the high frequencies; this is normal and mostly due to reflection cancellations in the folds and ridges in the outer part of the ear. Ideally however, the ups and downs of the frequency response should be fairly small and average out to a flat line. Large peaks or valleys over 3kHz in width usually indicate poor headphone response, and should be viewed as a coloring of the sound. Some small dips in the highs may actually be desirable and should exist in the 2kHz to 8kHz region.
    Om målingene

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløse hodetelefoner har jeg null erfaring med, men disse kan være et greit startpunkt:
    Ok, takk.

Må vel vente på trådløse med innebygget DAC og digitalforsterker

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da håper jeg batteriteknologiutviklingen går kjapt fremover, eller så må de vel lades hver 30 minutt og veier 1 kg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer med:

Beyerdynamic DT880 Premium Line Hi-Fi 250 Ohm Halvåpen

Og

Beyerdynamic DT880 Pro 250 Pro Studio modell 250 Ohm Halvåpen

Forskjellen på de to, og opp mot DT770 PRO og DT990?

Side 36 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •