HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Bruk optisk kabel mellom pc og dac hvis din dac har inngang for det. Prøvde selv med analog ut fra bærbar pc ein gang. støyen var enorm, og den økte når eg brukte touchpaden. Dei fleste stasjonære har optisk utgang. Har du mac vil du få bitperfect ved å bruke optisk utgang. Tror det gjelder alle nyere mac.
    Bitperfect får man også med bruk av pc og Wasapi.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei, har et spørsmål angående innspilling.

Fikk Akg k701 i posten for et par dager siden og er kjempefornøyd, men det sies jo at de trenger endel innspilling. Setter på spotify radio når jeg ikke er hjemme, men hvor høy bør jeg spille?

Lavt volum vil vel føre til mye lenger innspillingstid. Tåler de fint å stå på maks lyttevolum feks? Altså det høyeste jeg er borti mens jeg bruker de. Høyere? lavere? =)
    Eg tok ikkje hensyn til innspilling på mine K701. Har brukt de som normalt heile veien. Klokkene har så mykje meir å gå på enn det som ansjåast som "normalt lyttevolum" at faren får å ødelegge dei er veldig liten. Då må du vertfall ha ein veldig kraftig forsterker, f.eks Lyr (6W)

Øyrene mine gir opp når eg skrur volumet opp på 6/10 på min Shanling headamp. Holdt klokkene litt på avstand å vridde om til 10, og dei hang fint med, så dei tåler litt juling.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Bitperfect får man også med bruk av pc og Wasapi.
    Gjelder det alle lydkort? isåfall har eg ein jobb å gjøre på min stasjonære maskin.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Gjelder det alle lydkort? isåfall har eg ein jobb å gjøre på min stasjonære maskin.
    Med Vista og nyere kan man bruke Wasapi for å få bitperfect ut, må ha et avspillerprogram som støtter det da. Alternativet er Asio.

Sakset fra Wikipedia:
    Audio stack architecture

Applications communicate with the audio driver through Sessions, and these Sessions are programmed through the Windows Audio Session API (WASAPI). In general, WASAPI operates in two modes. In exclusive mode (also called DMA mode), unmixed audio streams are rendered directly to the audio adapter and no other application's audio will play and signal processing has no effect. Exclusive mode is useful for applications that demand the least amount of intermediate processing of the audio data or those that want to output compressed audio data such as Dolby Digital, DTS or WMA Pro over S/PDIF. WASAPI exclusive mode is similar to kernel streaming in function, but no kernel mode programming is required. In shared mode, audio streams are rendered by the application and optionally applied per-stream audio effects known as Local Effects (LFX) (such as per-session volume control). Then the streams are mixed by the global audio engine, where a set of global audio effects (GFX) may be applied. Finally, they're rendered on the audio device.

The higher level APIs such as the Wavexxx APIs and DirectSound use shared mode, which results in pre-mixed PCM audio that is sent to the driver in a single format (in terms of sample rate, bit depth and channel count). This format is configurable by the end user through Control Panel.

After passing through WASAPI, all host-based audio processing, including custom audio processing, can take place (sample rate conversion, mixing, effects). Host-based processing modules are referred to as Audio Processing Objects, or APOs. All these components operate in user mode. The only portion of this architecture that runs in kernel mode is the audio driver (which contains the Port Class driver, the vendor Miniport driver and the vendor HAL). The Windows Kernel Mixer (KMixer) is completely gone. There is no direct path from DirectSound to the audio drivers; DirectSound and MME are emulated as Session instances. Since the whole point of DirectSound acceleration is to allow hardware to process unmixed audio content, DirectSound cannot be accelerated in this audio model. APIs such as ASIO and OpenAL are not affected.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Med Vista og nyere kan man bruke Wasapi for å få bitperfect ut, må ha et avspillerprogram som støtter det da. Alternativet er Asio.
    Flott. Skal prøves når eg har fått ny dac på plass. Takker for tipset!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Been there, done that. Men nå er jo hodetelefoner ok å selge videre til en fornuftig pris da.... ;-)
    Anfield, du som har hørt både HD800 og ditt nyervervede sett fra HifiMan, hvordan oppfatter du lydbildet i HifiMan vs HD800 - da mest mtp tredimensjonalitet, seperasjon og plassering av detaljer i lydbildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger, hvor kjøpte du Violectric V200?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Jeg har brukt mp3tag til dette, synes det fungerer veldig bra. Man kan enten mappe filnavn til tag, eller det motsatte altså tag til filnavn. Navnestrukturen definerer man selv, men i starten kreves det litt jobb med å finne ut av syntax osv.
    Mp3tag - the universal Tag Editor (ID3v2, MP4, OGG, FLAC, ...)
    Takker, funket det.
    At jeg har i årevis har brukt et tagprogram med 10% av funksjonaliteten til dette er ganske utrolig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vet du om andre steder som selger denne?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

I USA: Violectric V200 Headphone Amplifier. Men, det blir samme pris.

Et annet alternativ er: VIOLECTRIC HPA V200 KOPFHÖRERVERSTÄRKER - Thomann UK Cyberstore. Her finner du det landet du ønsker å kjøpe fra. F. eks. Sverige. Ser man på lagerstatus så står det alltid "1 stk.". Jeg tolker dette som at de back order fra Violectric direkte anyway...

Prismessig blir valgene ca. de samme.

Jeg valgte å kjøpe direkte fra Violectric, fordi jeg så ikke poenget å gå via andre når det kun er marginale forskjeller i pris, samt at dersom noe skulle skje med V200 så vil jeg vite at jeg forholder meg direkte til Violectric. CEO der er aktiv på Head-Fi.org, og har hatt litt kontakt med ham.

EDIT: Danmark 10% - Violectric

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Takk skal du ha Tiger. Søkte litt på google igår, men fant ikke annet enn litt suspekte utsalgssteder. Heftig pris på denne og lurte derfor på hvor du kjøpte den fra og evt andre steder med gode priser. Er dog som du sier, relativt små prisforskjeller. Forstår godt argumentet mht reklamasjon/garantier etc.

Virker veldig lovende denne ampen da den virker til å ha det jeg er ute etter; Veldig god evne til å drive det som er av hodetelefoner, samt høy kvalitet på gjengivelse og konstruksjon. Fikk veldig lyst på SPL Phonitor etter lytteseansen hin dagen med HD800 og T1, og måtte kikke etter alternativer mtp evt kjøp av othodynamiske foner. Stor er den heller ikke, samt at den har to fonuttak!

Edit: Vurderer absolutt et oppsett bestående av denne som amp i kombinasjonn med Hegel DAC. Da hovedsaklig HD10 ettersom HD20 ble temmelig dyr.... Skal ikke bruke USB-delen av HD10, så "USB-problematikken" på denne er for meg en saga blott. Tror det kan bli en flott sammensetning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker HD10 selv til V200. Det finnes "sprekere" DAC-er (f.eks. Rega DAC) i samme prisklasse, men jeg holder meg til HD10 foreløpig. Liker nøytraliteten fra HD10 til V200.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Anfield, du som har hørt både HD800 og ditt nyervervede sett fra HifiMan, hvordan oppfatter du lydbildet i HifiMan vs HD800 - da mest mtp tredimensjonalitet, seperasjon og plassering av detaljer i lydbildet?
    Vanskelig å svare på da jeg ikke har AB-testet dette, men inntrykket mitt er kanskje at lydkulen som HiFiMan HE-5 presenterer er hakket større enn på HD800. Dette er små marginer jeg snakker om her, og jeg opplever vel at de er ganske like på akkurat de parametrene du etterspør her. I hvert fall kan jeg ikke gi noe mer fornuftig svar på dette basert på hukommelsen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Noen her som vet om hvor man får kjøpt stativ til hodetelefoner? Gjerne linker etc..
    Sieveking Omega fra HörlursstÀll - TvÀtt & vård - Shoppen - Svalander Audio AB

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei, har et spørsmål angående innspilling.

Fikk Akg k701 i posten for et par dager siden og er kjempefornøyd, men det sies jo at de trenger endel innspilling. Setter på spotify radio når jeg ikke er hjemme, men hvor høy bør jeg spille?

Lavt volum vil vel føre til mye lenger innspillingstid. Tåler de fint å stå på maks lyttevolum feks? Altså det høyeste jeg er borti mens jeg bruker de. Høyere? lavere? =)
    Min praksis er på normalt lyttevolum koblet til Spotify 24/7. Jeg har også lest at K701 skulle trenger en absurt mengde innspillingstimer, men min erfaring er at de ikke har endret sååå veldig klangkarakter etter de første 10 timene.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut på den harde måten at fiio E7 ikke bør ligge nederst i offshorebagen med kablene tilkoblet. Når jeg pakket den opp igjen, lå usb pluggen løst inni den.
    Det er ikke værre en at det kan fikses med en loddebolt, men jeg greide å overbevise meg selv om at jeg ikke rekker å gjøre det før neste gang jeg reiser ut. :P

Jeg bestilte derfor denne:

Noen som har erfaringer med den?

HA NG27 MKII

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastet ned PM1.8 og satte det opp med Playthrough som manualen viser. Installerte 112dB for å leke med lyden i hodetelefonene (e.g. soundstage, senterfokus)

De som vil justere en frekvens (eller flere) litt opp/ned kan gjøre det helt enkelt via PM1.8, dersom man skulle "tweaket" litt på hodetelefonene (eller høyttalerne vs. rommodi).

Plug-ins funker fett for Spotify via PM1.8. 8) Om lyden er bedre? Vurderer det noen dager.

-temp_upload-jpg

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp med valg av hodetelefon :)

Her er det sikkert mange som har litt greie på diverse hodetelefoner, så jeg prøver å spørr her.

Jobber offshore så reiser en del og hver tur savner jeg godlyden fra anlegget .

Er på jakt etter ett par hodetelefoner som er lukket og som kan fungere til å "lytte med" , så oppløst / nøytral lyd som mulig, helst ikke så veldig basstung da jeg føler det ødelegger mye av lydbildet. Veldig kjapp/stram bass og oppløst diskant er det jeg er på jakt etter ( f.eks litt lignende Hegel sound om man skal sammenligne med hifi, om det hjelper noe ) De må også kunne drives av mp3/flac spiller da jeg ikke vil dra med meg en forsterker på jobb.

Beats hodetelefoner f.eks er laaaangt fra det jeg er på jakt etter. Disse synes jeg ikke spiller bra i det hele tatt. De kan spille høyt men det er ikke så viktig for meg.

Har også de billige Koss porta pro som fungerer ypperlig når jeg trener, men de holder ikke akkuratt mål når man vil lytte til musikk.

Nå har jeg surfet på forsjellige forumer og lett etter ting, og man blir jo stadig mer forvirret .

Prisen bør ikke bli noe særlig mer en 2000 kr.

De som jeg har kommet frem til med lesing er disse : Sennheiser HD 25-1 II .

Er det hodetelefoner som kan passe behovet mitt ? .

Takker for all hjelp, er ganske nybegynner på dette området.

Side 35 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •