HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, joda. Just per tid så er de alle særdeles glimrende. Ser ikke for meg å selge dem

Det får "holde" med tre når HE-500 kommer. Er også som deg, de ligger fint i handlekurven. Samler mot til trykke "complete order" :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en ser på head-fi.org eller litt rundt på nettet er det ganske mange som mener at HD800 er lyse så jeg er slettes ikke alene.

Jeg har aldri prøvd HD800 på mine to forsterkere men jeg mitt inntrykk er at det er ikke store forskjeller på gode transistorkonstruksjoner når det kommer til hodetelefonforsterkere. HD800 har jeg også hørt på rør (EAR) men over for kort tid til å danne meg en mening.

Fant igjen et sitat fra head-fi.org "Everything is dark compared to HD800"
    beyer t70 & t70p NEW!
    På samme forum har jeg også lagt observert flere brukere som foretrekker HD600/650 fremfor HD800 og Ken Rockwell foretrakk Beyer DT990 (ca 2500 kroner) fremfor HD800 i testen av HD800. Sennheiser HD 800 Review

Jeg har oppfattet det som at det etter "hypen" begynner å bli enighet om at HD800 er lyse.

Bare så det er sagt så synes jeg HD800 er gode hodetelefoner, bare ikke mitt førstevalg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant å lese slike innlegg. Det viser at smaken er ekstremt varierende. Har eid DT990 og HD650 tidligere og har veldig varierende erfaringer med de hodetlf'ene. Morsomt!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvor forskjellig smaken da kan være. DT990 og HD650 høres ut som el cheapo (spesielt DT990!) sammenlignet med HD800. Vanvittig forskjell. IMHO. Se andres inntrykk fremst i denne tråden...

Man kan ikke snakke om "hype" når det går år fra noe er introdusert til det fortsatt er uhyre populært. 8)

Når det gjelder "Everything is dark..": EddieE's profile

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig. Veldig stor forskjell i karakteristikk på de respektive hodetlf'ene også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det bare er som han selv skriver:
    "The Sennheiser HD 800 is a little too bright for me. Maybe it's that my ears have become so accustomed to my Beyer DT 990 over the past 20+ years, or maybe it's that the HD 800 really are too bright"

23 år med samme hodetelefon!

Over til noe annet(OT, jeg vet): Noen som vet om et program som kan endre navn på albumtittel(tag) på musikk? Jeg har 457 album jeg vil fjerne noen tegn på, og gidder ikke gjøre dette med ett og ett album:
    Eksempel: Før: Sultans Of Swing [F] Etter: Sultans Of Swing

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows eller Mac? Grunnen til at jeg spør er at det faktisk finnes slike rename-program / "triks"...

How To Batch Rename Multiple Files And Folders In Windows Instantly

FREE: Bulk Rename Utility – Rename multiple files and folders - 4sysops

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også HD800 er bedre enn HD650 og HD990 har jeg ikke hørt men de to andre modellene i DT serien har jeg lyttet til (sitter med DT770 på hodet nå).
    Antar at HD650 og DT990 ikke låter likt.

Hvorvidt DT990 er så dårlige vet jeg ikke, jeg synes DT770 og 880 står seg bra mot tilsvarende hodetelefoner fra Sennheiser og AKG så jeg synes det virker rart at 990 skal være så mye dårligere.

Folk har ulike preferanser og litt av det artige med hobbyen er subjektive forskjeller.

Jeg mener at både HD800 og AKG K701 er en hype med tanke på omtalen de har fått. Blir som XTZ og SVS her på forumet.

Når det gjelder everything is dark så finnes det svært mange andre som mener det samme på det forumet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Når det gjelder everything is dark så finnes det svært mange andre som mener det samme på det forumet.
    Riktig. Men, så var det det da på et såpass stort internasjonalt forum. Forskjellen mellom det som er relativt og det som er absolutt. "Svært mange som mener det samme på det forumet" er en absolutt størrelse, men sammenligner man opp mot alle andre inntrykk (relativt) så er de i mindretall. Slik jeg har lest det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Windows eller Mac? Grunnen til at jeg spør er at det faktisk finnes slike rename-program / "triks"...

How To Batch Rename Multiple Files And Folders In Windows Instantly

FREE: Bulk Rename Utility – Rename multiple files and folders - 4sysops
    Windows. Disse progammene går vel på å rename selve filen(den er ok), jeg er ute etter å rename selve taget i filen(artist, album, sang osv).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500 vs. LCD-2

Jeg har mine egne testlåter, men kunne vært morro å få tips om hva andre mener ville vært "ideelle" testlåter til å skille disse. Gi meg noen tips, så får jeg utvidet horisonten, samt får granulert forskjellene. Takker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Antar at HD650 og DT990 ikke låter likt.

Hvorvidt DT990 er så dårlige vet jeg ikke, jeg synes DT770 og 880 står seg bra mot tilsvarende hodetelefoner fra Sennheiser og AKG så jeg synes det virker rart at 990 skal være så mye dårligere.
    Nå har jeg ikke hørt 990 Premium som han i testen har, men har hørt DT990 Pro. De låter absolutt ikke likt som HD650.
    Selv om noen liker lydsignaturen bedre i HD650 eller 990, så kan jeg allikevel ikke skjønne at de mener det er bedre lydkvalitet i disse. Jeg mener uansett det er en viss klasseforskjell mellom disse og HD800.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Windows. Disse progammene går vel på å rename selve filen(den er ok), jeg er ute etter å rename selve taget i filen(artist, album, sang osv).
    Jeg har brukt mp3tag til dette, synes det fungerer veldig bra. Man kan enten mappe filnavn til tag, eller det motsatte altså tag til filnavn. Navnestrukturen definerer man selv, men i starten kreves det litt jobb med å finne ut av syntax osv.
    Mp3tag - the universal Tag Editor (ID3v2, MP4, OGG, FLAC, ...)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Jeg mener uansett det er en viss klasseforskjell mellom disse og HD800.
    Jeg er enig med deg, synes HD800 er gode hodetelefoner. Har ikke sagt noe annet selv om jeg har kommentert at jeg opplever de som lyse. Det store lydbilde de leverer er imponerende, lurer på om det kan skyldes størrelsen.

Hadde HD800 vært et par tusen rimeligere ville jeg ha anbefalt de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har et spørsmål angående innspilling.

Fikk Akg k701 i posten for et par dager siden og er kjempefornøyd, men det sies jo at de trenger endel innspilling. Setter på spotify radio når jeg ikke er hjemme, men hvor høy bør jeg spille?

Lavt volum vil vel føre til mye lenger innspillingstid. Tåler de fint å stå på maks lyttevolum feks? Altså det høyeste jeg er borti mens jeg bruker de. Høyere? lavere? =)

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å lytter til litt musikk nå, og merket at når jeg skrudde av bordlampa som er koblet til i samme stikkkontakt som pcen så hører jeg klikkelyd i hodetelefonene.

Merket det da jeg var koblet rett i lydkortet analogt fra forsterker. Prøvde så koble meg til gjennom en nuforce udac (usb), og der fikk jeg samme lyd. Hvordan eliminerer man slik støy?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet om hvor man får kjøpt stativ til hodetelefoner? Gjerne linker etc..

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei, har et spørsmål angående innspilling.

Fikk Akg k701 i posten for et par dager siden og er kjempefornøyd, men det sies jo at de trenger endel innspilling. Setter på spotify radio når jeg ikke er hjemme, men hvor høy bør jeg spille?

Lavt volum vil vel føre til mye lenger innspillingstid. Tåler de fint å stå på maks lyttevolum feks? Altså det høyeste jeg er borti mens jeg bruker de. Høyere? lavere? =)
    De trenger ikke innspilling.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Sitter å lytter til litt musikk nå, og merket at når jeg skrudde av bordlampa som er koblet til i samme stikkkontakt som pcen så hører jeg klikkelyd i hodetelefonene.

Merket det da jeg var koblet rett i lydkortet analogt fra forsterker. Prøvde så koble meg til gjennom en nuforce udac (usb), og der fikk jeg samme lyd. Hvordan eliminerer man slik støy?

Bruk optisk kabel mellom pc og dac hvis din dac har inngang for det. Prøvde selv med analog ut fra bærbar pc ein gang. støyen var enorm, og den økte når eg brukte touchpaden. Dei fleste stasjonære har optisk utgang. Har du mac vil du få bitperfect ved å bruke optisk utgang. Tror det gjelder alle nyere mac.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Bruk optisk kabel mellom pc og dac hvis din dac har inngang for det. Prøvde selv med analog ut fra bærbar pc ein gang. støyen var enorm, og den økte når eg brukte touchpaden. Dei fleste stasjonære har optisk utgang. Har du mac vil du få bitperfect ved å bruke optisk utgang. Tror det gjelder alle nyere mac.
    Det kan altså løses med toslink ja. Jeg skal gå til innkjøp av dac. nuforcen skal pensjoneres da den kun har usb. Har ikke bestemt meg for hvilken dac det blir enda.

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Noen her som vet om hvor man får kjøpt stativ til hodetelefoner? Gjerne linker etc..
    Sjekk ut Woo Audio sitt. Det er det jeg bruker. Koster ca 220,- levert på døra. Det er av aluminium, veldig god kvalitet

Side 34 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •