HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2621
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers så er det nok kanskje noen som har undret seg over hvorfor det ikke kommer flere inntrykk fra meg når det gjelder HiFiMan HE-5 og EF-5. Til det er det bare å si beklager, men det har vært andre ting som har hatt litt større prioritet i det siste.

Men, nå i løpet av de siste dagene har jeg fått satt meg ned med dem og fått litt mer kjøtt på beina, so to speak. Først et bilde for å refresh someones memory:

-img_4552-jpg

Det står mange inntrykk å lese på verdensveven, og svært mange av dem kan jeg nikke gjenkjennende til. Men her er i hvertfall starten på hva jeg mener om disse:

* Utseendemessig er de en killer. De er dønn strøkne og jeg må si at jeg liker finishen med tre langt bedre enn i sort.

* Dessverre som er disse tunge, men ikke så tunge som Audeze's LCD-2. Dessverre så er justeringsmulighetene begrenset på disse, det kan en forøvrig se litt ut av bildene også. Når jeg har strammet dem maks, så er de fremdeles "litt for store for mitt hode", og øvre del av det innvendige "hullet" hviler på toppen av mitt øre. Ikke ubehagelig, men heller ikke optimalt. Når en tar i betraktning hvilken nytelse en kan få av Stax sine klokker på akkurat dette området, så er dette en liten nedtur. Etter hva jeg husker fra LCD-2 så er de omtrent like "løse" i sin passform, akkurat som HD800 kan bli om du forsøker å legge deg bakover og på siden i godstolen. Da sklir de lett ut av posisjon.

* Disse har deilige velurputer som gjør at det ikke er noe problem med lange lytteøker. Velur har et godt fortrinn vs skinnputer for min del.

* Lydmessig så er det et ufattelig stort og luftig lydbilde med disse. Det oppleves faktisk som lydbildet er både større og luftigere enn med Stax SRS-4170, men HE-5 er ikke like homogene i lyden. Det er litt mer "give-and-take" med HE-5. Diskanten er superdetaljert, og kan på visse innspillinger bikke over og bli litt kantete. Ikke plagsomt, men sibilant-problematikk kommer tidligere enn andre jeg har opplevd i det siste. På akkurat dette punktet kan jeg også dra litt sammenligning med LCD-2 som jeg i perioder syntes holdt litt for mye tilbake. Her er det langt mer i toppen, og jeg synes selv at mellomtonen og bassen er på linje med LCD-2. Men dette er på husken, og sammenlignet med mine notater, og følgelig ikke vitenskapelig 100%. Men det er sjelden ting i denne hobbyen. :-)

* Jeg har enda ikke startet med rørbytting i EF-5 så mange av disse inntrykkene kan endres etter hvert som nye rørtyper finner veien inn. Jeg har til nå kun benyttet originalrøret som sendes med EF-5

* Eiegleden er enorm på disse. Det trengte jeg vel kanskje ikke å skrive. Jeg kan sitte å nyte disse på sin plass på Sievking Omega Valnøtt uten lyd på også.... :-)

Jeg kommer tilbake med mer etterhvert. Først litt mer musikk......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lite / kompakt hode og med LCD-2 på nest første hakk sitter de som støpt. LCD-2 er såpass fleksible at til og med dattera kan bruke dem. På Head-fi.org så er LCD-2 trådene noen av de lengste, og jeg kan faktisk ikke huske å ha registrert at hodeform vs. tilpasning av LCD-2 har vært påpekt...

For de som er interessert i reviews. Her er en review man bør se / lese av Tyll Hertsens - og der sammenligner han alle HiFiMAN vs. LCD-2.

HiFiMAN HE-5, HE-5LE, HE-6, and HE500 Planar Magnetic Headphones | InnerFidelity

Se også videoen på side 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kjekt å høre dine inntrykk av settet Anfield! Merker jeg har veldig lyst å prøve ut noen HifiMan HE-500 etterhvert.... 8)

Var innom Musik Magazinet i Bergen idag og fikk lyttet til Beyerdynamic T1 og Sennheiser HD800 på SPL Phonitor amp i kombo med EC cd spiller. (http://www.soundshop.no/spl-phonitor...45-c-244.aspx). Det var en veldig kjekk seanse, med dog noe annerledes resultat enn forventet.
    Beyerdynamic ble for meg plutselig veldig lite appelerende til tross for at jeg trodde de hadde tatt steget helt ut med disse. For all del, de er veldig gode lydformidlere, men not my cup of tea. Sennheiserne derimot overrasket veldig! Utrolig flott komfort og et lydbilde som var forførende rolig og stort. De hadde en liten "hiss" i toppregisteret, men bortsett fra det låt de aldeles fortreffelig på denne ampen! Nydelig separering, plasserings- og detaljeringsevne. Jeg fikk rett og slett veldig lyst på disse. Sammenliknet med Beyerdynamic var de langt mer åpne og tredimensjonal. T1 ble noget tilsløret og ukomfortabel sammenliknet med HD800. Har lest mye om disse to på nettet og det er mange som sier de er så like i signatur og formidlingsmåte. Jeg må si meg uenig i det. Syntes de var veldig forskjellig på flere parametre.

Dere som er kjent med HD800 og som har hørt flere av de orthodynamiske og gjerne Stax. Hvordan synes dere HD800 presterer sammenliknet med de ulike kandidatene?

Høres sløkket ut dette, men vurderer virkelig å skaffe med noen HD800... Det var absolutt noe eget med dem. To timer med testlytting gikk jev... fort!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått med meg den du, Tiger. Og det er enda en manns mening, og ingen fasit. Om enn en erfaren mening.. ;-)

Sprekkene i treverket er ikke noe problem i Norge. Det var del du som sa at dette mest av alt var i klima som er hakket varmere og har høyere luftfuktighet enn i Norge som hadde det problemet. Min er uansett helt "sprekkefrie" og bærer ikke preg av å ha dette problemet.

Når det gjelder diskanten så har jeg selv vært inne på dette, men jeg føler ikke at "problemet" er like stort som det jeg har lest. Dette varierer dog sterkt på forskjellige innspillinger og stilarter. Nå har vel du, Tiger, beveget det lenger bort fra Audiovector sitt lydeideale ettehvert enn jeg har ;-) (selv om du elsker LCD-2 og jeg Sonus faber :-? ) men her tror jeg det er mye smak og behag ute og går også. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at HE-5 er perfekt, for det er de ikke, men jeg synes det er en smule overdrevent akkurat på det nivået med diskanten.

Når det gjelder en tilbakelent mellomtone er jeg rett og slett litt uenig. Sammenlignet med Stax, som etter min mening er noen av de mest homogene lygjengivere jeg har hørt, står mellomtonen opp og ut litt i lydbildet og stemmen til Kari er en anelse mer fremtredende på EF-5/HE-5 enn SR-407. Den er kanskje litt varmere på Stax, men oppleves ikke tilbaketrukkent på noen måte med HE-5. Merkelig? Stax Kanskje, men etter et par tre dagers lytting så er dette min mening. Jeg vil bruke mye mer tid med disse (om jeg da ikke kaster meg på HE-500 for morro skyld), så inntrykkene kan sikkert endre seg etterhvert.

Uansett, ville jeg valgt Stax SRS-4170 fremfor HiFiMan He-5/EF-5 om jeg kunne valgt fritt. Det er noe med Stax sin utrolig homogene, luftige og detaljerte lyd som aldri stikker seg bort eller ut noen vei som frister. Men her kommer pengene inn i bildet. SRS-4170 er jo doble prisen. Så det blir litt gi og ta. Det samme med Burson HA-160 og Audeze LCD-2. Doble prisen godt og vel.

Så da får jeg forsøke å leve litt lenger med Mr. Fang sine kreasjoner. Jeg lider ingen nød.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som er kjent med HD800 og som har hørt flere av de orthodynamiske og gjerne Stax. Hvordan synes dere HD800 presterer sammenliknet med de ulike kandidatene?
    Utgangspunkt for min uttalelse:

- HD800 (eid i 4+ måneder)
    - LCD-2 (eid i 2+ måneder)
    - SR-007mkII (lånt 3 dager)

HD800: Særdeles komfortable, og detaljrike uten å bli pågående i mine ører. Solid byggekvalitet. Veldig tillitsvekkende på både lyd og byggekvalitet. Men, og det er et men, og det er at de ikke kan matche LCD-2 når det gjelder naturligheten i lyden. Stemmer høres hakket syntetiske ut (når man har hørt LCD-2 - ikke før).

LCD-2: Komfort i starten er under pari. HD800 er myyye bedre. Men, og her er det også et men, og det er at LCD-2 nå etter god tids bruk egentlig "forsvinner" på hodet de ogaå. På ETT punkt er de bedre enn HD800 komfortmessig, og det er at LCD-2 ikke føles som å ta på seg "en kvadratmeter hodetelefon på hvert øre". HD800 er STORE. Tror ikke det er mulig, hverken teoretisk eller praktisk å pådra seg lyttetretthet med LCD-2. De låter helt utrolig flott. Bass på HD800 = flott. Bass på LCD-2 = flott+.

LCD-2 / HD800: Prismessig ligger Audeze bedre ann enn Sennheiserne...

SR-007mkII: Hva kan man si her? Jo, komfortmessig er de som et par LCD-2 med HD800s anonyme tilværelse. De gir videre en naturlighet som LCD-2. Enkelt sagt vil jeg si det sik: SR-007mkII er som å lytte til en sømløs morph av LCD-2s naturlighet, med HD800s komfort+ mikset med en god porsjon "flyt / sammenheng" i luydbildet.

Prismessig er Stax her 3 x LCD-2 og 2 ganger HD800.

Hører man på litt mer rocka musikk: LCD-2
    Hodetelefonene skal vare til år 2050: HD800
    Alt annet: SR-007mkII vinner

Jeg solgte HD800.

Disclaimer - IMHO.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    For meg blir Sennheiser HD800 en hodetelefon som er bra på alt, men aldri "outstanding" på noe sammenlignet med det beste av planar/elektrostatiske hodetelefoner. HD800 er en glimrende hodetelefon, men jeg ble aldri bergtatt av den. Det høres kanskje flåsete ut, men det var nå engang så. Den er godt detaljert i toppen, liksom K701 bare bedre på alt, men med en varmere mellomtone og dypere bass. Men HD800 kan jo ikke slåss med LCD-2 på bassfronten, den går både dypere og er bedre definert med sistnevnte.

På passform og komfort går Stax utenpå HD800. Og HD800 er GODE på hodet. Men de kan bli litt "løse", som HiFiMan og LCD-2. Men duger den ene her, så duger den andre.

Sammenhengen er bra på HD800, men er det noe som er bra på Stax, så er det akkurat det. Dersom HD800 er bra, vil nok et Stax-sett oppleves om "mer av alt". Det gjør det ihvertfall for meg.

BTW; Jeg er ikke negativ til HD800, bare så det er sagt. Men det er noe eget med planar/elektrostater.

Kjenner at det trigger litt i fingeren med HE-500. Men selvbeherskelse, selvbeherskelse....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    LCD-2: Komfort i starten er under pari. HD800 er myyye bedre. Men, og her er det også et men, og det er at LCD-2 nå etter god tids bruk egentlig "forsvinner" på hodet de ogaå. På ETT punkt er de bedre enn HD800 komfortmessig, og det er at LCD-2 ikke føles som å ta på seg "en kvadratmeter hodetelefon på hvert øre". HD800 er STORE. Tror ikke det er mulig, hverken teoretisk eller praktisk å pådra seg lyttetretthet med LCD-2. De låter helt utrolig flott. Bass på HD800 = flott. Bass på LCD-2 =
    Nå har ikke jeg like lang fartstid med disse, men kaster meg på med et par utfyllende svar.

Jeg vet at Tiger har sagt at LCD-2 var som å sette hodet i en liten skruestikke den første tiden. Når jeg testet dem var det selve tyngden på dem jeg opplevde som det største "problemet". HD800 er superlette. Og veeeeldig store... Når jeg hadde dem på og ristet kraftig på hodet, så kunne de faktisk "skli" ut av posisjon. Det var ikke like lett med LCD-2

Mye av inntrykkene våre er jo ikke basert bare på hodetelefoner, men også forskjellig elektronikk. Så også her. Men min lille innvendig mot LCD-2 er at de ble litt for "snille" i diskantområdet (henvist til inntrykket "aldri lyttetrett") i forhold til hva jeg personlig ville foretrekke. Det samme synes jeg litt om 007-settet. På akkurat dette punktet foretrakk jeg nok HD800 og Stax SRS-4170.

Disclaimer (som det populært nå heter): Jeg snakker kanskje med større bokstaver enn Tiger, men det er kun for å synliggjøre de opplevde forskjellene. Andre vil kanskje synes at forskjellene oppleves som mindre....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bokstavstørrelse satt til side; våre inntrykk/tekst over er egentlig ganske like. Det er tross alt et "tegn om konsensus" for nye lesere.

Og, jeg sier heller ikke at HD800 er dårlige. Laaaangt der i fra. Det er bare det at for samme sum (eller egentlig mindre) penger så er det andre hodetelefoner som leverer vel så god lyd.

Nå er det tross alt slik at ørene tilvennes fabelaktig fort til nye hodetelefoner. Hvert steg opp høres "fantastisk" ... til et gitt nivå. Så får hver person vurdere de (sine egne) absolutte grenser på abscisse / ordonat:

-temp_upload-png

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kjekt å høre dine inntrykk av settet Anfield! Merker jeg har veldig lyst å prøve ut noen HifiMan HE-500 etterhvert.... 8)

Var innom Musik Magazinet i Bergen idag og fikk lyttet til Beyerdynamic T1 og Sennheiser HD800 på SPL Phonitor amp i kombo med EC cd spiller. (http://www.soundshop.no/spl-phonitor...45-c-244.aspx). Det var en veldig kjekk seanse, med dog noe annerledes resultat enn forventet.
    Beyerdynamic ble for meg plutselig veldig lite appelerende til tross for at jeg trodde de hadde tatt steget helt ut med disse. For all del, de er veldig gode lydformidlere, men not my cup of tea. Sennheiserne derimot overrasket veldig! Utrolig flott komfort og et lydbilde som var forførende rolig og stort. De hadde en liten "hiss" i toppregisteret, men bortsett fra det låt de aldeles fortreffelig på denne ampen! Nydelig separering, plasserings- og detaljeringsevne. Jeg fikk rett og slett veldig lyst på disse. Sammenliknet med Beyerdynamic var de langt mer åpne og tredimensjonal. T1 ble noget tilsløret og ukomfortabel sammenliknet med HD800. Har lest mye om disse to på nettet og det er mange som sier de er så like i signatur og formidlingsmåte. Jeg må si meg uenig i det. Syntes de var veldig forskjellig på flere parametre.

Høres sløkket ut dette, men vurderer virkelig å skaffe med noen HD800... Det var absolutt noe eget med dem. To timer med testlytting gikk jev... fort!
    For min del imponerer HD800 mest med størrelsen på lydbildet, når det gjelder homogen lyd og korrekt klangbalanse synes jeg Beyer har fått det til å stemme bedre. HD800 er veldig lyse, det er det mange som rapporter om på nett så jeg er ikke alene om det inntrykket.

Jeg har brukt en del tid med Beyer T1, HD800 og Grado PS1000 og for meg står T1 igjen som den beste hodetelefonen. Eieren av Grado PS1000 (koster 21500 kroner) solgte PS1000 og bestilte seg T1 etter å ha lånt mine T1 og en felles bekjent HD800.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg blir like overrasket hver gang jeg ser noen sier at "HD800 er veldig lyse". Ikke mitt inntrykk i det hele tatt. Ei heller når jeg sammenligner med LCD-2. Men, det viser vel egentlig at inntrykkene av en enkeltstående hodetelefon har særdeles begrenset verdi uten at man samtidig nevner musikk(innspilling), kilde og hodetelefonforsterker man benyttet.

Bare et vennlig tips til de som leser denne tråden, og som forsøker å navigere i head-fi-jungelen...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off-topic: Jeg har de siste dagene laget logo til et nytt dansk forum kun dedikert til hodetelefoner.

-temp_upload-png

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beskrivelser av lyd er ikke det enkleste i verden, believe you me ;-)

Men, når det gjelder beskrivelsen "lys", så ligger det for meg som et litt overdrevent fokus i diskanten, nøytral mellomtone og kanskje litt sky og anemisk i bassen. I sum får du da en "lys" lyd.

Dersom dette er tilfellet, så er jeg enig med Tiger at jeg ikke kaller HD800 for lys. Kan det da heller være at BD T1 er "mørk"(ere)? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes dere HD800 presterer sammenliknet med de ulike kandidatene?
    Nå finnes det noen av oss som fremdeles er glade i våre HD800:-D
    Av de få timene jeg har fått med Stax SRS-4170, vil jeg si at rommet føles større ut med HD800, mens 4170 har mer punch og har fantastisk naturlighet i lyden. Skulle av og til ønske at HD800 hadde litt mer driv på enkelte sanger, men det er ikke det store savnet. At noen mener HD800 er lyse har jeg faktisk ikke hørt før i denne tråden.
    LCD-2 ble litt vel mørke for min smak, men for all del fantastiske lydformidlere. Bør absolutt prøves før et eventuelt kjøp, da de er såpass forskjellige fra Stax.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for mange inntrykk og erfaringer med de respektive hodetlf'ene! Veldig kjekt å få en "oppsummering". Har jo Stax 407 og Denon D7000 allerede, men det var definitivt noe eget med disse HD800 som gjorde at jeg "falt" litt for de. Smaken er som baken og Beyer'ne ble dessverre litt kjedelig i forhold - ikke vondt ment.

Dog, etter litt summing så er jeg tilbake på sporet om å prøve å anskaffe meg noen HiFiMan HE-500 i løpet av året. Etter det begynner det kanskje å bli litt "fullt" av hodetlf her, så må kanskje roe meg litt hehe. Da burde planleggingen gå mer mot å få et mer stasjonær og dediker hodetlfamp og dac. Alt med tiden.

Er jo helt enig i hva dere sier vedr stax, de er virkelig deilig, eller, megadeilig om jeg får lov å legge det til. Står fremdeles for at jeg synes de var verdt pengene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysgjerrig (dum?) som jeg er så er dermed HiFiMAN HE-500 nå på vei til stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Nå finnes det noen av oss som fremdeles er glade i våre HD800:-D
    Av de få timene jeg har fått med Stax SRS-4170, vil jeg si at rommet føles større ut med HD800, mens 4170 har mer punch og har fantastisk naturlighet i lyden. Skulle av og til ønske at HD800 hadde litt mer driv på enkelte sanger, men det er ikke det store savnet. At noen mener HD800 er lyse har jeg faktisk ikke hørt før i denne tråden.
    LCD-2 ble litt vel mørke for min smak, men for all del fantastiske lydformidlere. Bør absolutt prøves før et eventuelt kjøp, da de er såpass forskjellige fra Stax.
    Ja, det er absolutt noe med denne romfølelsen man får med HD800!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dum som jeg er så er dermed HiFiMAN HE-500 nå på vei til stua.

Å fy fa..! Fy deg! :cry:

Edit: Og gratulerer! I hereby envy you!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysgjerrig (dum?) som jeg er så er dermed HiFiMAN HE-500 nå på vei til stua.

Damn, den kom uventet på meg. Men, det er vel poenget med "first hand expirience" som vi har hatt i det siste, kontra å bare lese om dette på et utenlandsk forum....

Har allerede lagt HE-500 i handlekurven jeg og, mangler bare motet til å fullføre. Gode 6k for disse, forsterker har jeg jo.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Beskrivelser av lyd er ikke det enkleste i verden, believe you me ;-)

Men, når det gjelder beskrivelsen "lys", så ligger det for meg som et litt overdrevent fokus i diskanten, nøytral mellomtone og kanskje litt sky og anemisk i bassen. I sum får du da en "lys" lyd.

Dersom dette er tilfellet, så er jeg enig med Tiger at jeg ikke kaller HD800 for lys. Kan det da heller være at BD T1 er "mørk"(ere)? ;-)
    Ja, vil absolutt legge til at de oppfattes som mørkere ved direkte sammenlikning mot hd800, da utifra egne subjektive ører. Lydbildet ble også oppfattet som mindre og med noe dårligere detaljeringsevne. Dette er rent subjektive inntrykk etter dagens økt, så ta det for det det er. Erfarte en liten spiss gange i øvrefrekvenssjikt på hd800. Kan være litt påtagende ved enkelte opptak, men bortsett fra det synes jeg hd800 var aldeles glimrende.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det begynner det kanskje å bli litt "fullt" av hodetlf her, så må kanskje roe meg litt hehe.
    Been there, done that. Men nå er jo hodetelefoner ok å selge videre til en fornuftig pris da.... ;-)

Side 33 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •