HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2621
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    I mangel på bedre terminologi må jeg si at du treffer godt med attack..
    Sier meg helt enig , litt synd at du ikkje kjørte et ukes-treff så flere fikk like mange timer som deg å evaluere , men responsen er sånn ca i tråd med det jeg forventa.
    Jeg savner også 'attack' når nettopp dette er due...

Lyden er på sett og vis den irriterende flinkeste gutten i klassen som du alltid vet har gjort leksene , og overrasker lite.. Det er så korrekt så korrekt , nesten litt i overkant til tider , men det er noe som mangler (for meg(også)).

Mitt første møte med Stax var Stax SRM 323 II med SR-303 , et sett til ca tredjedelen av prisen.
    Så langt må jeg si jeg hadde mer moro med det..

Hva som låt anderledes er litt vanskelig å ta igjen nå , men jeg er frista til å si at de var litt mer 'ulydige' og villige til å gi på i bånn av frekvensspekteret.
    Usikker på om det er driveren som gjør det , dette er min første rør-amp fra stax , i normal hifi har jeg veldig gode erfaringer med tubes , bla på Snell , men tar man rom-akustikk ut av ligningen så er det iofs 2 forskjellige ballparks.
    Tror eg må teste 007MK II på en transistor-driver..
    Det samme som jeg uthevet i innlegget ditt var jo det samme flere av oss bemerket med "billig-løsningen" 006tS+407. For flere av oss var det mer attack, driv og engasjement enn det jeg opplevde med 007-settet. Som jeg forøvrig ble overrasket over, da jeg hadde trodd at det ville være "mer av alt" som det ofte pleier å være med storebrødre....

Rør eller ikke, tror ikke det er akkurat det som utgjør forskjellen. Men det kan være at 007-klokkene er mye mer tungdrevne enn jeg skulle tro, og at en annen amp kan utgjør forskjellen. Noe som igjen da kanskje er merkelig, da det i de aller fleste tilfeller skal være god synergi når et firma lager både høyttalere og forsterkere....:???:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det som kjent en god del Stax hardcorefans på head-fi.org som påstår at SRM-007t ikke er den rette driveren til O2mkII. Når jeg skal ha Stax (for det skal jeg), så satser jeg på SRM-323s på O2mkII. Kanskje den strammer det opp litt.

Og, som vi hørte så var det forskjell på å bruke Rega DAC og Hegel HD10...

PS: Nå skal det sies at 007-settet fra Stax i 99% av tiden var noe av det beste jeg har hørt jevnt over. Sømløsheten, renheten og alt det der gjorde at jeg ble fascinert til de grader.

Og, komforten til O2mkII-klokkene; helt fantastisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Noen som har noen formening om følgende kombo:

LD MKIII
    Abrahamsen A-dac
    Grado SR-225
    All musikk er selvsagt rippet fra cd til flac.

-j
    Er det en grunn til at du ønsker Grado?

Med tanke på norske priser synes jeg Grado gir svært lite for pengene.

Hodetelefoner som HD650 og AKG K701 er både rimeligere og i mine ører en del bedre enn tilsvarende Grado.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Er det en grunn til at du ønsker Grado?

Med tanke på norske priser synes jeg Grado gir svært lite for pengene.

Hodetelefoner som HD650 og AKG K701 er både rimeligere og i mine ører en del bedre enn tilsvarende Grado.
    Jeg har Grado SR-225 allerede, kjøpt fra Usa, til minst halve prisen av her hjemme. Tror de er greit verdt det

Mistenker at LD I+ er en bedre match til Grado.

-j

Newcomer thomanil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd. Er nybegynner på headfi og har skummet en del av tråden og mye går rett over hodet på meg foreløpig - men elsker slike entusiast-diskusjoner likevel.

Trenger litt nybegynnerhjelp til anskaffelse av hodetelefonforsterker, derfor drister jeg meg til å poste spørsmålet mitt i ekspertleiren her.

Sitter på et Beyerdynamic DT770Pro 80ohm, som jeg har lyst til å få med mest mulig ut av. Leter derfor etter hodetelefonforsterker.

Bruksområder er spill, musikk, noe film. Musikksjangre spenner over electronica (f.eks Kraftwerk, Biosphere og minimalistisk Detroit-techno), funk, og noe hip-hop. Liker varm lyd, trenger ikke være altfor voldsom bass.

Prisområde foreløpig 2000-4000 et sted: avhengig av hvor mye bang-for-buck jeg får av å gå opp i pris innenfor det intervallet. Fordel med integrert DAC men ikke et must. Er fascinert av rørlyd, så rørbasert kan være interessant.

Har selvfølgelig lyst til å prøvelytte med egne klokker og musikk før jeg kjøper, derfor ser jeg etter anbefalinger til forsterkere OG forhandlere i Oslo og Akershus.

Og et (mulig naivt) bispørsmål til slutt: kan hende jeg oppgraderer hodetelefoner fra DT770 til noen andre klokker (muligens AKG K701) på lang sikt. Hvor voldsomt forskjellig er et slikt hodetelefonbytte på samme forsterker? Kan jeg gå "helt feil" og måtte bytte ut begge deler i fremtiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne driver (nesten) alt, har den selv og er meget godt fornøyd:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=77643&cat=all
    Kan ikke si den er varm i lyden, men det kan ordnes med hodetelefoner/DAC.

Hvis du vil ha rørlyd må du tenke på at det ofte koster mer enn det smaker.
    Du vil garantert gå gjennom xx-antall rørbytter før du er i mål med lyden, og det blir fort en dobling i pris på forsterkeren. Men veien er jo som kjent ofte viktigere enn målet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomanil
    Og et (mulig naivt) bispørsmål til slutt: kan hende jeg oppgraderer hodetelefoner fra DT770 til noen andre klokker (muligens AKG K701) på lang sikt. Hvor voldsomt forskjellig er et slikt hodetelefonbytte på samme forsterker? Kan jeg gå "helt feil" og måtte bytte ut begge deler i fremtiden?
    På rør har jeg opplevd at det kan bli veldig feil, på transistor vil jeg si nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    På rør har jeg opplevd at det kan bli veldig feil, på transistor vil jeg si nei.
    AKG K701 er hodetelefoner man bør lytte til før kjøp for hvis en i hovedsak lytter til basstung musikk kan det hende de blir funnet for lette.

Beyer DT880 og Sennheiser HD650 er to konkurrenter i samme prisklasse som bør sjekkes ut.

Med en dedikert hodetelefonforsterker opplevde jeg bedre kontroll og ryddigere lyd på mine DT770 32ohm

Newcomer thomanil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar.

Ser foreløpig på kombinerte dac/amp enheter: kandidatene akkurat nå er Nuforce HDP og Little Dot Dac_II (Little Dot Amplifiers • View topic - Little Dot DAC_II DAC / Headphone Amplifier)

Problemet med Little Dot'en er vel at den kanskje ikke er så lett å få prøvehørt her til lands, men Nuforce fins vel rundt omkring i noen forhandlere eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomanil
    Takk for gode svar.

Ser foreløpig på kombinerte dac/amp enheter: kandidatene akkurat nå er Nuforce HDP og Little Dot Dac_II (Little Dot Amplifiers • View topic - Little Dot DAC_II DAC / Headphone Amplifier)

Problemet med Little Dot'en er vel at den kanskje ikke er så lett å få prøvehørt her til lands, men Nuforce fins vel rundt omkring i noen forhandlere eller?
    Ut fra hva jeg har sett her NwAvGuy: NuForce uDAC-2 Drama og det faktum at kritikk av produsenten forsvinner fra head-fi.org virker produsenten langt fra tiltrekkende for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Eg har i dag ein ARGON HA2 TUBE FORFORSTERKER (mest brukt)
    og Onkyo TX-NR906
    Har 2 headset, men det er kun eit av dei eg bruker egentlig.

Det første er eit Sennheiser HD 570 dette har ein fin og behagelig lyd men føler at det er altfor lite bass, og blir derfor nesten ikkje brukt. Dette er eit halvopent headset.

Det andre er eit Beyerdynamic DT770 Pro 80 lukka headsett med 40mm element. Dette er eg egentlig er godt fornøgd med og det er det som eg bruker nesten heile tida.

Men det eg ønsker meg er eit headset (helst lukka) som kan spele så høgt at eg blør ut øyra og med ein bass som er så kraftig at det kjennes ut som eg har ein subwoofer i øyra! Og som fortsatt har HIFI kvaliteter i lyden (om det finnes nokon slike).
    Eg har få erfaringer med headset og trenger hjelp her.

Har sett litt på Sennheiser HD-25 og Pioneer HDJ-1000/2000 (mest 2000 modellen), men desse er vell kanskje mest egna for DJing?

Så har eg titta litt på AKG K272 HD som er eit lukka headset, og så har eg sett litt på AKG Q701 som er eit referanse headset, men dette er halvopent.
    Har lest litt om dette og det får strålandes kritikker, men er litt skeptisk til at det kanskje ikkje har den bassen eg ønsker.

Så eg håper på at dere som er proffer og har peiling her på forumet kan hjelpe meg i å finne det perfekte headsettet til meg.
    Når det gjelder prisklasse så tenker eg sånn i frå 1500 - 4000 kr.

Alle forslag mottas med takk! :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør kanskje ikke spille så høyt at du spiller ørene i stykker, da er jo gleden særdeles kortvarig.

Forøvrig, av alternative hodetelefoner har du jo et meget potent hodetelefonsett allerede (DT770). Hvis det blir for tamt i bassområdet med dem burde du gjerne vurdere å bytte ut hodetlf forsterkeren, for HA-2 er ikke av de kraftigste. DT770 kan spille veldig høyt og hardt med en god og kraftig hodetlfamp.

Av reelle alternativer burde du virkelig lytte til Denon sin D-serie. Da i hovedsak D1100, D2000, D5000 - alt etter budsjett. Utifra hva du har kikket på ser det ut som D2000 og D5000 er i ditt prissegment. D2000 koster nytt 3000,- og D5000 kan fåes brukt for 3-4000,-.
    Disse går kjellerdypt og har ingen problemer med å få spille ørene dine i stykker

Edit:
    Alternativene du kikker på fra AKG har ikke det momentet eller trykket du er ute etter (utifra slik jeg tolker dine "preferanser"). Pioneer sin DJ hodetlf kan nok lett spille i stykker ørene dine om ønskelig, men hvordan lydkvaliteten er er jeg noe mer usikker på. Kanskje Audio Technica ATH-M50 er noe i din bane?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon D2000 er eit headset eg tenkte eg skulle fått testa neste gang eg har muligheten på hifiklubben i Bergen. Kanskje eg kan få ein test på D5000 og men syns den egentlig eg for dyr. Men ser eg kan få den til litt over 2800 på ebay, men eg veit ikkje heilt kor trygt det er å kjøpe der + garantier og slikt er det vel verre med om det skulle vere noko galt.

Nokon plasser i Bergen eg kan få testa Audio Technica ATH-M50? og eventuelt Pioneer HDJ-2000

Men når det gjelder hodetelefon-forsterker så har eg ingen peiling. Men eg synes det kan virke som HA-2 ikkje har dei heilt store kreftene!

Så om nokon kan komme med forslag til hodetelefon-forsterker med skikkelige krefter og gjerne med dac, men forslag til forsterker uten dac er også interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt D5000 og D7000 på HA-2, og den var ikke min cup of tea. Veldig sløv og slørete i gjengivelsen. Kanskje rørbytte hadde gjort en del her (?). Forøvrig vet jeg ikke hvilken kvalitet den holder ellers i konstruksjonen.

Hvis du skal kjøpe fra utlandet så ville jeg bestilt fra Headroom.com. Veldig god service og rask levering. Får sikkert en fin pris om du spør. Vet dessverre ikke hvor i Bergen det føres Audio Technica eller Pioneer. Dog, at Denonklokkene holder en vesentlig høyere lydkvalitet tror jeg det er lite tvil om...

I første omgang kunne du kanskje investert i en god hodetlfamp slik at du får dratt ut potensiale av Beyer'ne?

Lehmann Audio-ampen som er nevnt tidligere i tråden som er på AVTorget er jo et veldig godt kjøp. Om ikke annet ligger det en Musical Fidelity på HFS (AKG K701 & Musical Fidelity X-CANv8) som også er en meget potent amp, spesielt til prisen du kan få den til der uten hodetlf'ene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-audeze1-jpg

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har visakortet fått kjørt seg igjen? :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger =

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er vel at Tiger har veldig lyst, men har ikke trykket på "kjøpe"-knappen riktig enda. Men det kommer til å skje for en ihuga LCD-2 fanboy, det er jeg rimelig sikker på.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Jeg skal ha Stax, og koser meg supplementært med V200 og 160D til mine LCD-2. 8)

Synes bare det var litt kult med en egen Audeze Edition fra RWA, som er en anerkjent aktør. :-D At man velger å utgi en såpass spesialisert navngitt headamp (selv om den sikkert passer andre hodetelefoner godt også) er litt "spektakulært" ... og viser vel egentlig hvor utbredt LCD-2 er ... utenfor lille Norge.

Jeg tror at flere og flere produsenter vil komme med "ortho"-forsterkere. RWA har sett mulighetene.

Det er bare synd at ikke flere har hørt hodetelefoner fra Audeze / HiFiMAN. Over der finnes bare Stax...

Side 32 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •