HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 132 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2621
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har Beats Studio by Dr.Dre ?

Jeg kjøpte meg ett sånt sett tidligere i uken, og det er ett par ting som forundrer meg litt.

1. Er det bare meg, eller bruker klokkene usedvanlig mye batteri?

2. Når batteriet begynner å bli svakt, hakker lyden en del da? Spilte litt musikk i Spotify idag, og da begynte lyden og hakke en del. Skjønner ikke hva dette kommer av, byttet til ett sett Koss Porta Pro jeg hadde liggende, da skjedde ingenting.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på håndball-fi treff i Kristiansand, så jeg skal skrive litt om Blue Oyster Bar-samlingen når jeg kommer hjem. I mellomtiden får jeg adressere det viktigste i denne tråden:

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kunne tatt en Hellnoob og postet halvnakne damer / menn / vitser
    Det var voldsomt så mange Hellnoober som skal tas her, da :-) Jeg liker å tro at en vits og halvnaken dame fra tid til annen bare frisker opp og setter farge på forumet. Halvnakne menn derimot er ikke morsomt, så derfor har jeg aldri, og vil aldri, legge ut slike bilder på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og ikke minst! Inviter og hold TREFF hjemme, ikke bare reis til andre hele tiden... Det er når vi alle drar i samme retning at det er gøy å holde på sammen. Rene Blue Oyster... aktige... stemningen

Ikke minst - kakene er til å dø for på slike treff så en får trent seg selv eller kona på kjøkkenet. Tiger er beviset der. En superfresh ostekake og brownies med perfekt sticky kjerne 8)

-tigertreff_01-jpg

-tigertreff_02-jpg

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sender en liten hilsen tilbake, herr Kokken. Alltid hyggelig å treffe personene bak nickene, og dine årlige seanser med kaker bøyer jeg meg allerede nå i støvet for...:grin:

Nyt glasset. Her er det en kald øl, kona er på spillejobb, mens jeg venter på at HiFiMan HE-5 og HE-5 skal få varmet seg opp slik at jeg kan sammenligne dem mot SRS-4170. Allerede nå aner jeg en smule forskjeller på de orthofoniske kandidater HE-5 vs LCD-2....:grin:
    Kaldt øl skal man ikke kimse over. k_s og undertegnede har hvert vårt mini-mikro-nano-bryggeri hjemme og jeg kan med hånden på et ølvått hjerte si at det å lage skikkelig hjemmebrygg - det kan fakstisk konkurrere med Nøgne Ø!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et treff med overveldende mange muligheter å teste på. Jeg medgir lett at det ble for mange for en kort kveld. Så jeg måtte prioritere litt og endte opp med et utvalg.

-tigertreff_05-jpg

Schiit Lyr og Burson HA-160D på mine medbringte K701 var en naturlig sammenlig da de stod vegg i vegg. Og skulle jeg en gang bli satt til veggs med en blindtest mellom disse to - nope, jeg hadde nektet for disse er i sjel og ytelse så like at det vil være vanskelig å skille dem. Jeg kunne ane en liten forskjell med å skifte mellom dem - ane - men ikke spikre. Med tanke på prisforskjell så er Schiit absolutt en stor utfordring mot Burson'en også med tanke på den fleksibiliteten som du potensiellt kan utnytte med litt tuberolling på Lyr'en. Man må da kjøpe seg en DAC i tillegg på Schiit, så prisen kan allikevel bli drygere enn pakken til Burson. Dog et annet navn i Norge hadde vært kjekt da jeg har mine assosiasjoner på navnet Lyr.

-tigertreff_04-jpg

Kveldens varmeste? Vi kunne kjenne en betydelig varme fra Schiit Lyr på kveldens overgang til natt. Det kan være en parameter å tenke på ved kjøp av Schiit Lyr - den trenger luft rundt seg!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audeze LCD-2

Disse hørte jeg på Burson'en og kun den. Dette er en kvalitetsklokke som imponerte. Straks jeg tok dem på hodet og snurret musikk så var det en tanke som slo meg - disse har en ro som retter seg rett mot sjelen. Uansett hva jeg ga dem av musikken som jeg hadde tatt med - så var det en presentasjon så leverte alt som skulle være tilstede. Uten å stresse, uten å måtte presse seg, uten å måtte utlevere noe nevneverdig av kompromisser. Man kan da tro at det blir leveranse uten engasjenment, fail !!!, dette er klokker som leverer! Mot mine minner om HD800 så er disse et hakk bedre. En achilleshel er størrelse/vekt og passform. De falt ikke 100% på plass på mitt hode. Vekten ble i overkant for meg. Nå skal jeg i parantes nevne at jeg har nylig ble utsatt for en whiplash-aktig hendelse (glaskow kiss) som gjør at jeg litt følsom i nakken for tiden, men allikevel var dette de eneste klokkene som triggen litt slitasje denne kvelden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen underdrivelse å si at LCD-2 er tunge. I tillegg føltes de litt "løse" på mitt hode. Men; når at dette er ute av veien så er jeg enig i dine resonnementer. Du kan kaste omtrent alt som finnes av musikk på dem, men de vil levere. Om du har ekstreme preferanser i diskant, mellomtone eller bass, så kan en nok lete andre steder. Om det er helhet og musikalitet du er ute etter, vel da kan en ta disse med i betraktningen.

For min egen del ble de bittelittegrann i mørkeste laget og det at de for meg hviler så tungt på hodet er grunnen til at jeg ikke har disse som mine favorittklokker. For her er det mye som stemmer....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Godt valg.

Burson HA-160D er en god one-box-solution (DAC & hodetelefonforsterker) til LCD-2. Kanskje den beste? Veldig god faktisk. Burson er også svært god til andre hodetelefoner. Etter å ha hørt Lyr i går, så er den ikke lenger aktuell for meg som eier av 160D.

Schiit Lyr virker som en svært kapabel hodetelefonforsterker, med den fordel at man kan tune lyden vha. inngangsrørene. Se f. eks. "Schiit Lyr - The tube rolling thread" via Google. I går så benyttet vi 160D som DAC. Hadde vi benyttet en "lysere" DAC tror jeg Lyr hadde blitt ganske "lys". Mulig dine preferanser via LCD-2 er ute etter en slik lydsignatur. LCD-2 er en hodetelefon som er svært habil, og det skal mye til før man får såkalt lyttetretthet.

Violectric V200 er litt som Burson, men hakket mer power.

Vi prøvde HD10 og Rega DAC (skiller 1000-lappen i pris) på Stax sitt toppsystem, og Rega DAC var friskere i lyden. Jeg ville tatt sjansen på en Rega DAC til Lyr på LCD-2. Hegel HD10 er mer bekersket. På andre hodetelefoner ville jeg imidlertid ikke tatt sjansen på en Rega DAC uten å vite mer om hodetelefonene.

Takk for svar Rega DAC så fristene ut, fant en brukt til 4000, men den var solgt. Ser den ikke har XLR ut. Det kunne jeg ha tenkt meg da jeg ønsker å kunne koble den til min abrahamsen pre. Du nevner at det er en fordel med en ikke for lys lyd signatur på dac med lyr på lcd 2. Kunne abrahamsen sin dac være et alternativ? Ellers ser jeg på head fi org at det er rykter om at schiit kommer med en dac.....kanskje jeg skal ha litt is i magen...

Når det gjelder burson h160d og violectric valgte jeg disse bort pga av pris. De er helt klart verdt pengene og dersom en har råd til de løp å kjøp. Mulig jeg kommer til å vurdere violectric som oppgradering ved en senere anledning. En kan jo håpe også at det etterhvert at disse er å finne på bruktmarkede....

Her er forøvrig link til mulig dac alternativ med violectric: Wyred4Sound DAC-1 - Headphonista Magazine

Når det gjelder lcd-2 er jeg nå foreløpig godt fornøyd Eneste minuset er komforten i forhold til feks sennheiser men en blir vant til det. Tips for å fjerne dette problemet er å sitte i en stressless i horisontal stilling.....perfekt
    Jeg har lest at andres erfaringer at denne låter bra meg en gang, men jeg synes den kom seg når den har fått noen timer med musikk.

Takker forøvrig alle som er med på å gjøre denne tråden en flott innfallsport til head fi.

Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av mitt head-fi-oppsett:

-lys1_900-jpg

-lys3_900-jpg

Black light som belysning:
    -dark1_900-jpg

-dark4-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert! Dette ser velbalansert og innbydende ut. Skulle gjerne ha lagt øret til dette....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens litt sent, men jeg kan jo nevne noen av mine inntrykk fra The Meet torsdag 26. mai. Dog uten bilder - av noe slag.

Det var veldig hyggelig å treffe tidligere betrufne og nye ansikter fra forumet. Og jeg støtter de som insinuerer eller hevder at treff er noe de fleste kan arrangere, ikke bare de samme hver gang. Det inkluderer altså også meg selv, så jeg noterer meg det.

Bortsett fra det sosiale, hadde jeg en ond plan om å prøve LCD-2 på mitt eget utstyr, samt få hørt mine egne klokker på BCL og Violectra. Dessverre var det så mange forsterkere, DACer og kombinasjonsmuligheter at innsiden av hodet mitt umiddelbart gikk i vranglås, og jeg virret mer eller mindre målløst mellom de forskjellige stasjonene. Noe "teknisk" fikk jeg imidlertid ut av treffet, selv om det meste er nevnt av andre allerede:

Trafomatic (foret med Bursons DAC) stinket som forsterker på alle klokkene jeg prøvde - lydbildet var lite, lukket og ribbet for dynamikk. Audio-Technica W1000 synes jeg var uuholdelig skarpe på alt jeg koblet dem til, så ille at alle andre lytteinntrykk ble fortrengt. Men da disse to "taperne" ble koblet sammen, ble det veldig bra lyd. Rom, bass, mellomtone, dynamikk, stemmegjengivelse, oppløst diskant uten skarphet - ingenting å sette fingeren på. Litt av en øreåpner :-)

LCD-2 fikk jeg ikke brukt så mye tid med som jeg hadde planlagt. Det jeg hørte var imidlertid veldig bra - på alle områder (drevet av Lyr og Burson, begge foret med Bursons DAC). Umiddelbart (riktignok med for lite fartstid) slo de meg ikke som HD800-killere, men muligens er de det om jeg hadde hatt mer ro og tid. Imidlertid er ergonomien betydelig verre, og det betyr mye (spesielt etter at jeg er bortskjemt med HD800). Dermed er ikke LCD-2 et MÅ HA NÅ-produkt for meg, men jeg har veldig lyst å gi dem mer tid, om noen på et senere tidspunkt låner dem bort eller leier dem ut

Jeg tullet bort tiden med BCL og Violectra, så der har jeg ingen inntrykk, noe som ergrer meg siden de var en del av den snedige planen min :-(

Og så rotet jeg meg bort i STAXene, som jeg hadde tenkt å holde meg unna for å unngå total forvirring. For meg var det likevel åpenbart at SRS-4107 foret med Rega-DACen låt vesentlig mer livlig og engasjerende enn SR-007 System foret av Hegel DACen. Så kan en spørre seg om kildevalg ville endret på denne oppfatningen. Med matching-opplevelsen fra Trafomatich/W1000 friskt i minnet er svaret "Helt sikkert", men det krever altså at en bruker tid (og penger) på å teste forskjellige kombinasjoner, og for meg er ikke det en så attraktiv fritidssyssel lenger.

Jeg fikk også testet KingReX HQ-01 (som såvidt jeg kan se ikke er nevnt av andre?) på mine egne klokker. Dessverre var det et eksempel på dårlig matching - jeg synes lydbildet var lite og paddeflatt. Usikker på hvilken DAC som ble brukt her.

BelCanto gikk jeg glipp av, og et utall andre kombinasjonsmuligheter. Men jeg lærte at mitt utstyr ikke er så verst sammenlignet med en del andre muligheter, jeg ble nok en gang imponert over hvor mye hodetelefon en får for pengene dersom en kjøper seg AKG x70x, jeg beholder alle mine klokker og forsterkere, og kommer ikke til å kjøpe meg noe nytt med det aller første.

Et tips til meg selv til neste gang: hold kilden konstant til alle forsterkere er prøvd, eksperimenter deretter med å bytte kilder på de forsterkerne som kommer best ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Muligens litt sent, men jeg kan jo nevne noen av mine inntrykk fra The Meet torsdag 26. mai. Dog uten bilder - av noe slag.
    Aldri forsent - håper jeg - jeg har ennå noen inntrykk som skal inn her. Uten foto? Slo kameraet seg så vrangt? Da er det godt at noen av mine passerte QA og har fått seg en runde med postprosess.

Her er noen som ikke trenger kobles direkte til lytteinntrykk.

Først et hjørne av bordet hvor jeg ikke tok meg tid til å bli head-forvirret. Allikevel sexy utstyr å se til og når matchet med rett klokke så kan de tydeligvis briljere.

-tigertreff_06-jpg

-tigertreff_03-jpg

En ettertanke til treff i fremtiden. Når bordene bugner med den ene perlen etter den andre, da kan det bli for mye av de gode. Noe ble rett og slett ikke koblet til...

-tigertreff_09-jpg

Litt av lyttepanelet fra flueperspektiv

-tigertreff_10-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Leon83: Steikje bra bilder og høy siklefaktor. Bildet av figuren som hypnotisk ser inn i gløden av tuben flirte jeg godt av. :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Uten foto? Slo kameraet seg så vrangt?
    Nja, har praktisk talt nettopp kommet hjem fra Kristiansand, må pakke om for avreise 0530 i morgen med jobben :-| Har ikke sett på bildene jeg tok på torsdag, en gang :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryssposter denne her og da den sikkert er av interesser for noen av dere:

Har også fått tid til å leke meg litt med mitt urgamle Canon EOS 350D, og de sist ankomne hodetelefonene jeg kjøpte på mitt siste bruktbørsenraid: HiFi Man HE-5 og EF-5 hodetelefonforsterker.

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4552-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4557-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4558-jpg

Samlingen i Stavanger var særs nyttig når det gjaldt å kunne sammenligne disse mot eksempelvis Audeze LCD-2. De ser kanskje like ut på utstiden og deler samme teknologiske oppsett, men lyden ja den er "annerledes".:-D

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant forresten en kabel som passet klokkene mine på ebay. Den lille saken varte vel en uke eller to før det knitret så fælt at den ble kassert!

Men uheldig og heldig for meg fant jeg først en ny da jeg kikket på nye klokker av typen Ultrasone Pro-550.

Noen av dere som har erfaring med Ultrasone forresten? Eller andre gode klokker å anbefale som er over-øre og lukkede, med avtagbar kabel?

Disse kommer med to kabler, en spiralkabel på 3 meter og en vanlig på 80cm. Begge med skrufeste til TRS, slik at da er de er tynne nok i den enden til å nå inn, men de sendte ikke fra nettbutikken til Norge. De andre jeg fant som selger Ultrasone, solgte ikke den kabelen separat.

Søkte litt til og fant faktisk fra Monster. Jeg hadde allerede sett på kabler fra dem, men de var alt for tykke de jeg hadde funnet. Men denne passet altså perfekt!

Disse er 90cm lange, tykke og gir en god kvalitetsfølelse

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    J
    Noen av dere som har erfaring med Ultrasone forresten? Eller andre gode klokker å anbefale som er over-øre og lukkede, med avtagbar kabel?
    Jeg har Pro 900 og liker dem. Morro lyd, god komfort men byggekvalitet er bare middels i forhold til pris.

Typisk Ultrasone lyd er generøs med subbass, trykk i mellombass, klar mellomtone og veldig livlig diskant. Spesielt diskanten kan bli for mye for noen...

Ultrasone er hodetelefoner man enten liker eller ikke klarer i det hele tatt. Jeg ville ikke kjøpt uten å ha lyttet først.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Ultrasone er hodetelefoner man enten liker eller ikke klarer i det hele tatt. Jeg ville ikke kjøpt uten å ha lyttet først.
    Virker som et godt råd. Du kan jo se hva Tyll Hertsen mener om de nye Ultrasone Edition 10:

Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kryssposter denne her og da den sikkert er av interesser for noen av dere:

Har også fått tid til å leke meg litt med mitt urgamle Canon EOS 350D, og de sist ankomne hodetelefonene jeg kjøpte på mitt siste bruktbørsenraid: HiFi Man HE-5 og EF-5 hodetelefonforsterker.

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4552-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4557-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4558-jpg

Samlingen i Stavanger var særs nyttig når det gjaldt å kunne sammenligne disse mot eksempelvis Audeze LCD-2. De ser kanskje like ut på utstiden og deler samme teknologiske oppsett, men lyden ja den er "annerledes".:-D
    Mr Tease

Må skrive om dine inntrykk mann!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Løpssterke" = ?

Jeg blir muligens hengt nå, men vi hadde et par Beyerdynamics DT990 Pro 300ohm (ranket som nr. 1 på ett eller annet forum) og jeg har aldri hørt et headset av den størrelsen som har så utflytende bass og samtidig, og dette er signifikant, hadde så slitsom presentasjon i øvre frekvensregister. Lyttetretthet på under 1 minutt.

Koss Porta pro har jeg selv, og det spiller dårligere enn DT990...

Det er STOR forskjell fra slike hodetelefoner til alternativene vi hørte på. Og, det skyldes ikke eierglede, men de facto ytelse.
    Jeg har aldri hørt 990 men har forstått det som at DT880 som er den mest vellykede hodetelefonen i DT serien.

Trudde du som er eks HD800 eier tåler mye uten å bli lyttetrøtt

Side 30 av 132 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •