HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 132 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette blitt en tråd mellom oss to nå, Tiger....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig.

Kanskje head-fi interessen dabber ut.

I don´t care.

Har gjort "mitt".

Kunne tatt en Hellnoob og postet halvnakne damer / menn / vitser, men jeg gidder ikke. Jeg fokuserer på hovedtema.

For meg er musikkopplevelsene det aller viktigste, etter det sosiale selvsagt. :twisted:

Stax? Yes? You called? You bet! OK.

Beholder LCD-2, Burson og V200. De er såkalte "keepers". Uten tvil.

Ha en god musikkhelg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Når det gjelder volumkontrollen til Burson så er det "ofte" slik ved første date. Når man har den i hus, så blir "problemstillingen" akademisk for de aller fleste normale kilder / via digital inngang.
    Glemte å kommentere denne; Vel, dine ord om det. Har jeg først opplevd et "problem" a la dette, har det en tendens til å feste seg. Vel og merke på min egen subjektive måte i eget oppsett, og det blir stort sett bare anmerket i en omtale. Men for min egen del så kan slike ting bli en dealbreaker for min del...

Vel, nok OT....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke OT, men on topic

Jeg tenkte som deg når jeg lånte Blue Oyster guttens 160D. Men, etter noen få dager, så var trinnene mer av teoretisk karakter enn praktisk...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje head-fi interessen dabber ut.
    Tviler jeg på.

I don´t care.
    Gjør du? Egentlig? ;-)

Har gjort "mitt".
    That you have. Godt initiativ, og en særdeles viktig kveld for meg med mulighet for å teste mye gromutstyr mot hverandre på kort tid. Særdeles matnyttig.

Kunne tatt en Hellnoob og postet halvnakne damer / menn / vitser, men jeg gidder ikke. Jeg fokuserer på hovedtema.
    Vel, i mitt liv er det alltid plass til halvnakne damer....

Stax? Yes? You called? You bet! OK.

Beholder LCD-2, Burson og V200. De er såkalte "keepers". Uten tvil.

Ha en god musikkhelg.
    Dette ante meg på både kroppsspråk og uttalelser i går kveld, så det er ingen bombe. Vi har hvert vårt Nirvana, og det gjelder bare å finne frem dit.... ;-)

Gleder meg forøvrig å høre de andre deltakernes inntrykk fra i går. Diskusjon eller bekreftelse? Vi får se.....

Skål...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Takker.

Når det gjelder forskjellen mellom SR-407 og SR-507 så er det spredde meninger på utenlandske nettforum om det spesielt mye å spore av lydforskjeller på disse. Men; nå koster jo 507 bare 2500,- mer, så det er jo pølser i slaktetida. Når du da går ned på 323s har du jo disse pengene frigjort.

Når det er sagt, ingenting jeg hørte om SRM-006tS i går kveld tyder på at bassen var så "utflytende" og "ukontant" som noen tilhengere av 323s på head-fi.org skulle mene å høre. Men her kommer jo min første "disclaimer" for kvelden; jeg har ikke hørt disse to mot hverandre..... ;-)

Noe aner meg at du har tatt store skritt bort fra Hegel/Audiovector-lyden
    Prøv 407 på 727ii, da våkner 407 virkelig til liv. Fikk låne 006ts før 727ii kom i hus, og det ble en litt annen liga (og vel verdt prisforskjellen)!

Edit: Er dere litt god i gassen eller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skål...
    Skål kan jeg ikke si så mye om, men "I don´t care" kan jeg si litt om. Men, det er ikke så interessant for abonnentene.

Det som slår meg når det gjelder å avholde "treff" er egentlig ren forundring. Ikke forundring som omfatter musikkvariasjonen mellom medlemmene. Snarere tvert-i-mot.

Kalle Klovn, HoJ, og andre har alle vært innom på "treff", og det har der og da egentlig vært ganske hyggelig. Men, så var det det da; hva med gjenytelsen? Den har vært totalt fraværende. Selv etter indirekte oppfordringer via lokale tråder. DA blir jeg oppgitt.

Nå kan jeg helt sikkert tolkes særdeles negativ. Vel, i visse øyne håper jeg det. I andre; ikke. QED: "I don´t care".

Ha en god helg. Enten du som leser dette er en "nyter" eller "tilbyder". DU vet hvem du tilhører.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Prøv 407 på 727ii, da våkner 407 virkelig til liv. Fikk låne 006ts før 727ii kom i hus, og det ble en litt annen liga (og vel verdt prisforskjellen)!
    Du roter det til i beskrivelsen. Først så våkner SR-407 på 727, men så var egentlig SR-407 allerede våken på 006ts? Presisering kreves.

Vet ikke hvem som er i "gassen". 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør du? Egentlig? ;-)
    You bet!

Vel, i mitt liv er det alltid plass til halvnakne damer...
    I mitt også. , men ikke halvnakne menn. Noen har en dragning den veien (og MÅ poste en masse bilder ditto), men kke jeg. Mulig det er jeg som er rar...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens (damn .. misser på 7 min.) mest innlysende spørsmål er da selvsagt...

Er det noen som skal ha treff snart?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paradox

Kanskje snart? Vet ikke? Kanskje? TROR DET? Hvorfor ikke? Tja; hvorfor gidde det? Nei, det er jo tamme greier..NEI! Ingen gidder å ha treff snart, men mange vil på treff. Paradoks. You figure it out...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1/2 payment

Kanskje snart? Vet ikke? Kanskje? TROR DET? Hvorfor ikke? Tja; hvorfor gidde det? Nei, det er jo tamme greier..NEI! Ingen gidder å ha treff snart, men mange vil på treff. Paradoks. You figure it out...
    Nå har jeg sittet her å kost meg med 'leia' av settet , og mistenker du underslo tilsvarende selv ?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med bilder. K701 er et seriøst godt sett med hodetelefoner.

Støyproblemer får man egentlig ikke av at man bruker coax, TOS-link eller USB. Har man det er problemet et annet sted i kjeden (som du sier "fra PC-en").
    Ja problemet er definitivt pcen. koblet opp mot bærbar pc så får støyen høyere frekvens når eg berører touchpaden.

Leiter derfor etter ein dac som står litt i stil med Shanling forsterkeren. I utgangspunktet leita eg etter ein brukt Benchmark Dac1 som hadde alt det nødvendige, men det blei litt langt mellom dei på brukten. følger med der fortsatt ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du roter det til i beskrivelsen. Først så våkner SR-407 på 727, men så var egentlig SR-407 allerede våken på 006ts? Presisering kreves.

Vet ikke hvem som er i "gassen". 8)
    Hehe. La meg si det slik da; 407 på 006ts ble særs lite attraktiv når man først har hørt 407 på 727ii. Man rynker ikke akkurat på nesa for prisdiffen heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle involverte for nok et særdeles hyggelig treff, og spesielt til Tiger for usedvanlig god innsats som vert
    og med å anskaffe ekstra bonusutstyr til treffet(Stor takk til halvnakke og Moiz).
    Vil også takke for veldig god kake(var det bare jeg som spiste her?).

Det mest posistive med treffet bortsett fra det sosiale(selvsagt) var at jeg endelig fikk muligheten til å høre Stax, Trafomatic og Audeze LCD-2(Har tyvlyttet litt til disse før).
    Det var stort sett rundt disse komponentene jeg oppholdt meg denne kvelden.

Stax:
    Lyd: Overraskende nok fikk jeg størst forkjærlighet til det billigste Staxsettet. Jeg synes SRS-4107 hadde mer sødme i mellomtonen
    og mer punch/fart i seg, mens SR-007 føles mer "korrekt", nøytralt og med større romfølelse. Prøvde samme driver(forsterker)/DAC på
    disse og det var fremdeles mer punch i SRS-4107. Dette går på personlige preferanser, har ingen problemer med å forstå hvorfor SR-007 er et dyrere system, men av og til finner du en spesiell lydsignatur som tiltaler deg. Begge sett er fantastisk gode på hver sin måte.
    Skulle jeg brukt 15000 på et oppsett nå, hadde SRS-4107 definitivt vært en av toppkandidatene.
    Skulle gjerne fått testet en transistordriver fra Stax, kanskje neste gang?

Komfort: Komforten til begge disse to er upåklagelig, spesielt på SR-007. Skal jeg utsette noe på komforten, må det være skinnputer som ikke er min personlige preferanse. Hadde jeg eid et av disse, hadde nok den lokale skredder blitt kontaktet ganske så fort.

Design: SRS-4107 består stort sett av sølv, brunt og firkantete former, kan det bli styggere? Dette er så stygt at det nesten blir litt kult.
    SR-007 derimot ser riktig bra ut.

Trafomatic:
    Lyd: Denne ble kveldens store nedtur for meg. Jeg hørte ingenting som forsvarer prisen, kanskje matchet med en eller annen rar hodetelefon så fungerer den.
    Testet med LCD-2/HD650/HD800/AT W1000. På de tre førstnevnte falt den helt igjennom, og spesielt på HD650(her ble det bare grøt). Det jeg kan si om denne er kjedelig, kjedelig, kjedelig.
    AT W1000 var den eneste hodetelefon som våknet til liv på denne, noe som var litt merkelig siden denne HT ikke var spesielt imponerende på andre forsterkere. Fikk en liten leksjon i matching her, så skal ikke avskrive Trafomatic helt.

Design: Dagens designbombe. Ser fantastisk ut, men personlig synes jeg den er enda penere i tre.

Audeze LCD-2:
    Lyd: Disse hodetelefonene overrasker meg ved at de har en ekstremt heftig nedre mellomtone/øvre bass. Hvordan de allikevel klarer å få frem detaljene i toppen så klart forstår jeg ikke helt. Et ord: Imponerende. Føles virkelig som et par høyttalere festet til hode.

Design: Svære, definisjon på en hodehøyttaler. Jeg liker det klassiske designet i tre.

Komfort: Har prøvd et par av disse tidligere som ikke har like mange timer bak seg som Tiger sine. Disse ga meg skikkelig skrustikkefølelsen. Følelsen er der litt fremdeles selv med et velbrukt par.
    Nå skal det legges til at jeg har et relativt strort hode. Og så var det dette med skinn igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. La meg si det slik da; 407 på 006ts ble særs lite attraktiv når man først har hørt 407 på 727ii. Man rynker ikke akkurat på nesa for prisdiffen heller.
    7000kr ettersom jeg forstår, det er da litt. Må allikevel få hørt dette en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men ved pakkekjøp hos importør får man gode priser

Edit: Forøvrig veldig interessant å lese om deres inntrykk og erfaringer. Morsomt å gjen se hvilken rolle den subjektive oppfattelsen har å si.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men ved pakkekjøp hos importør får man gode priser
    Pakkepris-avslag får en jo uansett pakke vil jeg da tro, t.o.m. med 006tS som driver. Da ender jo stort sett forskjellen med å være det samme..... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuvel, min erfaring er en litt annen. Jeg så på 4170-systemet i utgangspunktet og fikk pris på det. Ombestemte meg og gikk for toppdriveren istedet og prisdiffen var halvparten av den ovennevnte prisdifferansen.

Side 29 av 132 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •