HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 132 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2621
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Knipset nokon (amatør)bilder av head-fi oppsettet mitt pr idag. Er fortsatt på leit etter dac, så det kan koblet opp mot pc via optisk kabel uten støyproblemer.
    Tok bildene kjapt samtidig som eg funksjonstesta forsterkeren. Brukte SACD spiller som kilde.

AKG K701
    Shanling PH100

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med bilder. K701 er et seriøst godt sett med hodetelefoner.

Støyproblemer får man egentlig ikke av at man bruker coax, TOS-link eller USB. Har man det er problemet et annet sted i kjeden (som du sier "fra PC-en").

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyr er bestilt

Etter å ha vudert frem og tilbake en stund, valget stod mellom volectric, burson hd160d og lyr. Jeg valgte lyr etter å ha lest innlegget over her om at det var vanskelig å skille lyr og burson hd160d som hodetelefonforsterker.

Så neste "problem" jeg har en dac men den er desverre xlr utgangene defekt da det skurrer i lyden ut her. Spørsmålet blir da er det råd å splitte rca signalet til to forskjellige kilder? eller trenger jeg ny dac?

Tigger er du fornøyd med din Hegel hd 10? Skal brukes sammen med Lyr og LCD 2

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg.

Burson HA-160D er en god one-box-solution (DAC & hodetelefonforsterker) til LCD-2. Kanskje den beste? Veldig god faktisk. Burson er også svært god til andre hodetelefoner. Etter å ha hørt Lyr i går, så er den ikke lenger aktuell for meg som eier av 160D.

Schiit Lyr virker som en svært kapabel hodetelefonforsterker, med den fordel at man kan tune lyden vha. inngangsrørene. Se f. eks. "Schiit Lyr - The tube rolling thread" via Google. I går så benyttet vi 160D som DAC. Hadde vi benyttet en "lysere" DAC tror jeg Lyr hadde blitt ganske "lys". Mulig dine preferanser via LCD-2 er ute etter en slik lydsignatur. LCD-2 er en hodetelefon som er svært habil, og det skal mye til før man får såkalt lyttetretthet.

Violectric V200 er litt som Burson, men hakket mer power.

Vi prøvde HD10 og Rega DAC (skiller 1000-lappen i pris) på Stax sitt toppsystem, og Rega DAC var friskere i lyden. Jeg ville tatt sjansen på en Rega DAC til Lyr på LCD-2. Hegel HD10 er mer bekersket. På andre hodetelefoner ville jeg imidlertid ikke tatt sjansen på en Rega DAC uten å vite mer om hodetelefonene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Violectric & Audeze LCD-2

Violectric & Audeze LCD-2

Enda en kombinasjon som var tilgjengelig på treffet, og som også er ganske avhengig av hvilken DAC man benytter. På Hegel HD10 så fremstår de fleste musikkgenre på LCD-2 via tyske Violectric HPA V200 (egentlig Lake People, som er navnet for proffmarkedet) utrolig naturlig og lyttetretthet er en saga blott.

Kombinasjoner er som skapt for å få "fot". LCD-2 pga. driven, og V200 pga. effekten den gir når det er påkrevd.

LCD-2 er praktisk talt stabil på 50 ohm gjennom frekvensspekteret, og V200 har sitt sweetspot på nettopp 50 ohm (2.7W output).

Anbefales. Men, nå er jeg jo litt inhabil som eier av begge. Andre får utfordre med sine inntrykk.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for laget, folkens. Dette var både hyggelig og givende og kan med fordel gjentas (både av oss og andre).

Godt beskrevede inntrykk, Tiger. Det er ikke mye der jeg er direkte uenig i, selv om jeg aner en smule "tilbakeholdenhet", nesten litt "disclaimerish", på et par av innleggene dine, om du skjønner hvor jeg vil. No offence... ;-)

Tiger og jeg var nok kanskje de som ikke lyttet like mye til de samme kombinasjonene, og således fokuserte vi litt annerledes på hva vi ønsket å få ut av treffet. Naturlig nok, og jeg tror at dette gjaldt de andre og. Det er umulig å få med seg alt om alle på et slikt treff og en må prioritere.

Når jeg nå, i flere innlegg, forsøke å formidle litt av mine inntrykk foretrekker jeg å fatte meg litt i korthet. Sette ting litt på spissen, om du vil. Litt for å lettere dra linjene mellom de forskjellige hodetelefonene og løsningene/oppsettene vi hørte på.

Lehmann Audio / Violectric

Jeg lyttet lite til hodetelefonforsterkerne fra Violectic og Lehmann. Dessverre. Det får komme neste gang. I en direkte sammenligning mellom disse to på Sennheiser HD800 synes jeg at Violectric-forsterkeren var mørkere enn Lehmann BCL.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Schiit Lyr og Burson HA-160D

Siden vi hadde to stk. Burson HA-160D til rådighet, ble disse brukt som DAC på testbenken. Vi koblet opp Schiit Lyr til Burson HA-160D, slik at vi kunne ha et godt utgangspunkt for å vurdere disse opp mot hverandre som hodetelefonforsterker. Lyr hadde de originale rørene installert.

Dersom man skal kunne indikere et konsensus om forskjellen mellom Burson og Schiit må det være at det praktisk talt ikke er noen forskjell. Noen av oss mente det ikke var signifkant forskjell. Andre mente forskjellen var liten, og da at Lyr var bitte-litte granne mer åpen i lydbildet. Prisforskjeller: Lyr ca. 1/3 av Burson, men Lyr trenger en DAC. DAC-en i Burson er god. Ingen praktisk lydforskjell fra hodetelefonutgangen på disse to.
    Her er jeg helt på linje med Tiger. Forskjellen mellom Schiit Lyr og Burson HA-160D var minimal, og dersom jeg skal være helt ærlig hadde jeg store problemer med å detektere noen større forskjeller mellom disse som rene hodetelefonforsterkere. Når en da tar prisforskjellen i betraktning står Lyr seg godt, også sammenlignet med HA-160 (uten D) da Lyr kommer på godt og vel tusenlappen mindre ferdig fortollet inn til Norge. Men med Burson HA-160D får du både hodetelefonforsterker og DAC i samme pakke, og det kan være en god løsning for mange som da ikke ønsker å kle rommet med x antall komponenter.

Det eneste jeg reagerte på med Burson HA-160D er volumkontrollen. Jeg synes ikke noe om steg-regulerte volumkontroller og for noen kan stegene i volumkontrollen bli for grove, spesielt om du da har et litt for høyt lydsignal inn. En CD-spiller som gir ut 5,5V vil nok by på et par småproblemer volumkontrollmessig sett....

Ser du bort fra dette er nok Burson HA-160D en god kandidat til tittelen "beste one-solution-box" fra dette treffet for min del.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for laget, folkens
    Du er den første som takker for i går, så da får jeg nesten si gratulerer. 8)

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ... Det er ikke mye der jeg er direkte uenig i, selv om jeg aner en smule "tilbakeholdenhet", nesten litt "disclaimerish", på et par av innleggene dine, om du skjønner hvor jeg vil
    :
    :
    mine inntrykk foretrekker jeg å fatte meg litt i korthet. Sette ting litt på spissen, om du vil. Litt for å lettere dra linjene mellom de forskjellige hodetelefonene og løsningene/oppsettene vi hørte på.
    Same thing. 8)

Det eneste jeg reagerte på med Burson HA-160D er volumkontrollen.
    Når det gjelder volumkontrollen til Burson så er det "ofte" slik ved første date. Når man har den i hus, så blir "problemstillingen" akademisk for de aller fleste normale kilder / via digital inngang.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treffets mest åpenbare bevis på matchning?

Man hører ofte om matching av komponenter. Vi benyttet i starten Burson HA-160D som DAC til TEHO. Spilte deretter via enkelte hodetelefoner, men det løsnet liksom ikke. Ikke før man koblet på Audio-Technica W1000. Wow! Det var bevis på hvor viktig matching kan være. Romfølelse, mellomtone og "alt" stemte. Morro.

Koblet etterpå inn Yulong D100 som DAC, og lydbildet åpnet seg på TEHO. Dog var Burson HA-160D (som DAC) -> TEHA -> AT-W1000 muligens treffets viktigste bevis på at matching ER viktig.
    Trafomatic Head One var en forsterker som jeg hadde særdeles store forventninger til. Mye mulig at forventningene var skrudd opp i høyeste laget, men å benytte AKG K701 og Sennheiser HD800 med Burson HA-160D på Trafomatic Head One ble for meg kveldens desidert største nedtur. Jeg vred og vred på volumkontrollen, og ingenting skjedde. Null dynamikk, lukket og inneklemt lyd, særdeles ulikt den vidåpne lydscenen jeg er vant til å få servert fra K701. Hva i all verden....

Noe aner meg at et par andre også fikk denne følelsen, og jeg husket da på hva jeg hadde lest meg frem til når det gjaldt Audio Technica W1000 "Sovereign". Som med Trafomaticen var dette kanskje de hodetelefonene som "skuffet" mest, eller la meg si, ikke imonerte mest koblet til de sedvanlige kombinasjonene med Burson, Schiit og Yulong.

Når jeg derimot da koblet opp de særdeles lettdrevne (tenker da følsomhet mtp lydvolum) AT W1000 på Trafomatic; Milde himmel

Her satt pluteslig alt; Dynamikken på både lavt og høyt volum, krispheten og detaljeringen var plutselig ikke alene og ble fulgt opp av en vidunderlig mellomtone og en kontant og stram bassgjengivelse. W1000 er overhodet ikke de mest basstunge hodetelefonene på markedet, men treffer du riktig kan du få en mellomtone som er til å dø for. Med to produkter som omtrent ikke traff riktig på noen andre kombinasjoner, endte det hele med at disse to "dødsdømte" produktene fant hverandre og ble kveldens største overraskelse og hakeslipp. Hvordan jeg karakteristerte dem mtp det tabloide "kveldens beste lyd"? Vel, ingen førsteplass, men de snuste på en pallplass på de aller beste lydsporene.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stax: SRS-4107 & SR-007 System

Siden vi snakker Stax, så la oss ta priser med en gang. Stax SRS-4107 koster ca. 15.000 kroner, og dette består da av hodetelefonene SR-407 og hodetelefonforsterkeren SRM- 006t. Skal man benytte Staxordboka, så heter det "hodehøyttaler" og "driver". Nok om det. Dette settet ble foret av en Rega DAC, og var vel det settet jeg hørte minst på av det som var tilgjengelig. Det lille jeg hørte hørtes helt flott ut. Det spilte litt mer frempå enn Stax sitt toppsystem (SR-007 System - veiledende 35.000 kroner):

Man benyttet to ulike DAC-er på disse Stax-settene. På SR-007 settet ble Hegels HD10 benyttet i starten. Etter en stund prøvde man ut Rega DAC-en som kilde til SR-007 settet, og lydbildet våknet litt for å si det slik. Nå er det det indre som teller, heter det, og ikke utseendet. Men, jeg kan ikke for det. SR-407 (brune) på en sølvfarget driver ser helt mix-n-match ut. SR-007 systemet er i gjennomført sort, og ser x ganger mer elegant ut. Komforten til SR-407 og SR-007 er begge svært gode, hvor sistnevnte egentlig er vel så behagelige som HD800. Skal jeg rangere og spikke fliser, så er SR-007 de aller mest komfortable hodetelefonene jeg har prøvd. SR-007 systemet spiller litt mindre engasjerende rent umiddelbart enn SRS-4107. SÅ var det det da. Hva foretrekker man, og hvilken musikk spiller man mest av.

Av de åpne hodetelefonene vi prøvde i går, så var SR-007mkII de som spilte mest ut i rommet. Om det var fordi man spilte høyere på disse, enn på de andre kan være en forklaring. Imidlertid, så var det ting som tyder på at det ikke var riktig, og at SR-007 således er de som uten tvil "lekker" mest lyd til omgivelsene av alle de åpne vi hadde i rommet. Det vil si de er "pip åpne"...

Jeg synes SR-007 settet, nå etter å ha hørt på det i 3 dager, spiller helt utrolig sømløst. Settet returneres til sin egentlige eier i dag. Takk for lånet, halvnakke.
    Her skal jeg trø varsomt og jeg kan ikke si for mye om akkurat SRS-4170-settet da deg kommer en omtale av dette i et kommende Hjemmekino. Men; det jeg kan si er at mange av de inntrykkene jeg hadde fra tidligere ble bekreftet og til en viss grad forsterket etter denne kvelden.

SR-007mkII kan jeg dog uttale meg litt mer om basert på både testsporene "mine" og de vi brukte mest denne kvelden; det var som om dette settet ikke helt ville "starte" og slippe seg så løst som jeg hadde forhåpninger til. Som elektrostater flest er det utrolig sømløst, og lyttetretthet er det ikke snakk om å få på disse. Jeg mener bestemt at Rega DAC var en bedre match enn Hegel HD10 på dette settet. Kanskje en DAC med enda mer "sprut" kunne bidratt til enda bedre lyd?

Prismessig sett ligger dette flere ganger over SRS-4170 til kr 14.000,-. Mens designet er til å dø for på SR-007 settet, er designet på SR-407 til å dø av. Det er liksom 2011 møter 1970-tallet. Når det gjelder passform er begge to helt i toppen av komfort.

Dog kan jeg si at Stax vet hva de driver med og for meg ble Stax bekreftelsen på at dette er lyden som nok ligger mitt hjerte nærmest. Jeg er skremt av hvor god lyd det kan komme ut av noe som ser så ille ut som SRS-4170, men mer om dette kan du lese i et kommende "Hjemmekino"... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode kommentarer, Anfield.

Jeg er litt spent på hva man kan få ved å kombinere SR-407 (egentlig SR-507, skal jeg være helt ærlig) på SRM-323s. Prismessig ligger dette på 11K - 14K og det betyr DIREKTE konkurranse mot mye av det andre vi hørte.

Jeg er imidlertid bestemt. Jeg skal ha SR-007. Banna bein. Og, jeg tror det blir på en SRSM-323s først...

Takk for laget, og utvidet horisont.

V200/160D og LCD-2 blir et komplementært sett.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må takke Tiger for nok en knasende kjekk aften blant likesinnede. :-D Hyggelig å hilse på nye og kjente ansikter igjen.

Skal skrive noen ord etterhvert, men nå skal jeg sette meg ned og nyte et glass og skribleriene til Tiger og Anfield som er on a roll :-D

I'll be back!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audeze LCD-2

Jeg har sansen for LCD-2. Jeg synes utseendet er lekkert, jeg elsker treverket og det "orthofoniske prinsipp" de er bygget etter. Mye av det som elektrostater har i seg. Utover dette vil jeg si følgende om lyden:

- Tunge! Disse er godt brukte av Tiger nå, og der de i starten etter sigende "trykket trynet litt sammen" er de nå betygelig løsere og henger med på hodebåndet når det er på hodet. Til mitt hode, som dog ikke er av de største, justerte jeg båndet helt til maks, men fremdeles hadde jeg følelsen av at de lå litt lavt på øret.

- Null lyttetretthet! Det slår jeg at jeg aldri blir sliten i ørene av å høre på LCD-2. Noen ganger føler jeg at de er litt for mørke, mens jeg blir overrasket over detaljeringsevnen, samtidig som de har en mellomtone og en bassgjengivelse som er mektig og lett kan forføre deg. Det er viktig å tenke på forsterkermatching her, og Tiger elsker Violectric med LCD-2. "Love is a beautiful thing" som Hellnoob sier, men for meg blir det litt for mørkt. Jeg skulle gjerne ha testet ut andre og litt mer "lyse" kombinasjoner på disse, men det ble det rett og slett ikke tid til. En annen gang, kanskje...?

- Katastrofe på Trafomatic Head One. Apropos det ovenstående. Dette ble full skjæring for meg, og det ble bare en litt sidrumpet grøt. Kanskje litt slemt sagt, men det er veldig ærlig sagt. Trafomaticen tok som sagt hevn med et annet par med hodetelefoner senere....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode kommentarer, Anfield.

Jeg er litt spent på hva man kan få ved å kombinere SR-407 (egentlig SR-507, skal jeg være helt ærlig) på SRM-323s. Prismessig ligger dette på 11K - 14K og det betyr DIREKTE konkurranse mot mye av det andre vi hørte.

Jeg er imidlertid bestemt. Jeg skal ha SR-007. Banna bein. Og, jeg tror det blir på en SRSM-323s først...

Takk for laget, og utvidet horisont.

V200/160D og LCD-2 blir et komplementært sett.
    Takker.

Når det gjelder forskjellen mellom SR-407 og SR-507 så er det spredde meninger på utenlandske nettforum om det spesielt mye å spore av lydforskjeller på disse. Men; nå koster jo 507 bare 2500,- mer, så det er jo pølser i slaktetida. Når du da går ned på 323s har du jo disse pengene frigjort.

Når det er sagt, ingenting jeg hørte om SRM-006tS i går kveld tyder på at bassen var så "utflytende" og "ukontant" som noen tilhengere av 323s på head-fi.org skulle mene å høre. Men her kommer jo min første "disclaimer" for kvelden; jeg har ikke hørt disse to mot hverandre..... ;-)

Noe aner meg at du har tatt store skritt bort fra Hegel/Audiovector-lyden

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Må takke Tiger for nok en knasende kjekk aften blant likesinnede. :-D Hyggelig å hilse på nye og kjente ansikter igjen.

Skal skrive noen ord etterhvert, men nå skal jeg sette meg ned og nyte et glass og skribleriene til Tiger og Anfield som er on a roll :-D

I'll be back!
    Sender en liten hilsen tilbake, herr Kokken. Alltid hyggelig å treffe personene bak nickene, og dine årlige seanser med kaker bøyer jeg meg allerede nå i støvet for...:-D

Nyt glasset. Her er det en kald øl, kona er på spillejobb, mens jeg venter på at HiFiMan HE-5 og HE-5 skal få varmet seg opp slik at jeg kan sammenligne dem mot SRS-4170. Allerede nå aner jeg en smule forskjeller på de orthofoniske kandidater HE-5 vs LCD-2....:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Noe aner meg at du har tatt store skritt bort fra Hegel/Audiovector-lyden
    Jepp. Selv om jeg har harde, nylige bevis for at jeg ikke er blitt "gammel gubbe" ennå (ref. /HER/), så setter jeg pris på det som "gubber" liker; nøytral, snerten og kul lyd. 8)

Allerede nå aner jeg en smule forskjeller på de orthofoniske kandidater HE-5 vs LCD-2....
    Jeg tipper 2 liter youghurt på at LCD-2 låter "hakket" mørkere. Men, du lytter ikke til HE-5 på samme forsterker eller DAC, så mulig konklusjoner er vanskelige.

PS: Lyttet mye til demoCD-en og "I Believe" av Joe S. på vei hjem? Jeg tror jeg tar en 2-3 ukers pause fra den sangen etter i dag...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Morphing

Så, hva burde man få ved å morphe Audeze LCD-2 & Sennheiser HD800? Tja, si det.

Genetiske egenskaper:

LCD-2 gir 0 lyttetretthet. LCD-2 gir stemmer nytt liv. LCD-2 gir bass en ny dimensjon. LCD-2 er avhengighetskapende.

HD800 har en særdeles åpen lydscene. HD800 er usedvanlig behagelige. HD800 er avhengighetskapende.

Morph result:

Your next headphone? Don´t know. My next headphone? You bet! :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Selv om jeg har harde, nylige bevis for at jeg ikke er blitt "gammel gubbe" ennå (ref. /HER/), så setter jeg pris på det som "gubber" liker; nøytral, snerten og kul lyd. 8)
    Jepp, leste det. Men selv om ørene holder seg godt, kan jo godt smaken endre seg. Ikkeno galt i det.... ;-)

Jeg tipper 2 liter youghurt på at LCD-2 låter "hakket" mørkere. Men, du lytter ikke til HE-5 på samme forsterker eller DAC, så mulig konklusjoner er vanskelige.
    Vel det går an å mene noe om det uansett. LCD-2 beholder mye av sin signatur selv om en bytter forsterker, ergo sier det litt for meg om signaturen. Når det gjelder HiFiMan HE-5/HF-5 så er jo dette en combo som er laget for å matche hverandre, så da tar jeg det for det det er. Og ja; du er ikke langt unna med yoghurt-tipset ditt...

PS: Lyttet mye til demoCD-en og "I Believe" av Joe S. på vei hjem? Jeg tror jeg tar en 2-3 ukers pause fra den sangen etter i dag...
    Nope! Men den gikk igjen et par ganger her i dag her hjemme, sammen med sporene fra Kari (som sikert alle har skjønt var mine) og det er lett å detektere forskjeller med de sporene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet som slår meg etter gårsdagen er hvor godt AKG K70x står seg i dette selskapet.

Med tanke på at du nå kan få disse for kr 1900,- splitter nye så får du ufattelig mye lyd for pengene. Match den med en hodetelefonforsterker a la Burson HD-160D og det er ikke måte på hvor langt opp på lydkvalitetsstigen det er mulig å komme. Dynamikk, attack, spesielt på trommer, kantslag, symbaler og rett og slett driv på svært mange av de låtene vi hadde på testrepertoaret i går, var fenomenalt. Og; selv om du får mer og bedre lyd med HD800, så er det som ellers i denne hobbyen at investeringen du må gi for bedre lyd på et visst nivå og oppover; vel det er ikke alltid at det kanskje smaker like mye som det koster for alle.

Mistforstå ikke, jeg sier ikke at HD800 ikke er bedre enn K70x. For det er de absolutt. Ikke bare på lydkvalitet, men minst mye mer på komfort. Men, og der et stort men; Når en begynner å komme på et visst nivå, så koster de siste prosentene noen gode grunker. Om det er verdt det; vel det er en særdeles subjektiv sak og det er det kun hver enkelt som kan svare på.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, hva burde man få ved å morphe Audeze LCD-2 & Sennheiser HD800? Tja, si det.

Genetiske egenskaper:

LCD-2 gir 0 lyttetretthet. LCD-2 gir stemmer nytt liv. LCD-2 gir bass en ny dimensjon. LCD-2 er avhengighetskapende.

HD800 har en særdeles åpen lydscene. HD800 er usedvanlig behagelige. HD800 er avhengighetskapende.

Morph result:

Your next headphone? Don´t know. My next headphone? You bet! :-D

En brukbar og talende analogi der, Tiger. Jeg er spent på hvordan SR-007mkII kan låte med en annen driver. Har du noe tidsperspektiv på investeringen?

Edit: så at HD800 allerede lå på børsen, så rimelig snart med andre ord?

Side 28 av 132 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •