HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 132 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spent på bassgjengivelsen til SR-407/SRM-006t opp mot SR-007mkII/SRM-007mkII, og hva dere andre synes om disse STAXsettenes bassgjengivelse opp mot enkelte av de andre kombinasjonene vi har til rådighet.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG Q701 i hus i dag. Fått hørt på dem en times tid nå. Føler ikke det var ekstreme overgangen fra Denon ah-d1000... Men det trengs vell litt tid å spilles inn.

Har ikke kjøpt meg forsterker enda, så har bare Nuforce udac så lenge.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye Q701. Hvilken farge valgte du? Bilder?

K702/1 blomstrer med egen forsterker, så er det noen spesielle der du har i tankene / prisramme?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har tips til en analog inngangsvelger av bra kvalitet til bruk sammen med en hodetelefonforsterker? Vil helst unngå å bruke en forforsterker.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Det ble de svarte. Synes det ble riktig stilig med lime kabel og svarte hodetelefoner.

Jeg har disse tre forsterkerne på lista i grunn:

- Heed CanAmp
    - Schiit Lyr
    - Woo Audio 6

Sånn som det ligger ann nå er nok CanAmp den som peker seg ut. Har lest at denne er fantastisk med AKG K702/Q701. Likevel frister det litt med rør ala Lyr.

Har fått tilbud fra Heed direkte fra fabrikk. 290 EUR inkludert frakt.

Hvor langt innspillingstid er det forresten? Akkurat nå har jeg hodetelefonene koblet til Nuforce uDac ver.1

Har forøvrig også Woo Audio svart stand på vei. Tror dette blir knall

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke fokusert så mye på x antall innspillingstimer, da jeg vil forvente en "beefier" hodetelefonforsterker vil være mer signifikant.

PS: Bilder av oppsettet ditt slik det er i dag hadde jo vært kjekt for de som er innom denne tråden.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte sjølv ein headamp til mine AKG K701 idag. Innspilling tar eg som det kommer...har jo brukt dei ein god del uten dedikert amp, bare plugget rett i gitarforsterker. Blir testing på torsdag når eg har kommet meg hjem fra reisejobb

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skjønner hvor du vil hen, men tror også at dette er en altfor enkel generalisering når det gjelder rør. En rørforsterker er ikke en rørforsterker om du skjønner hvor jeg vil. Det er like mange variabler og forskjeller på lydsignaturer innen rør som det er på transistorforsterkere. Men; dersom produsenten av rørutstyret har valgt et for mykt og udefinert rør på inngangen så kan dette selvfølgelig skje. Og da er det dumt om det ikke går an å tuberolle seg frem til et ønsket resultat.
    Ja, er klar over det Anfield. Jeg snakket bare utifra de rørproduktene jeg har prøvd i hodetlf.sammenheng. Det var spesielt merkbart på Stax-settet faktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er flere som har med kamera, så bilder og inntrykk burde kunne komme på trykk :-)

Noe kan jeg nok lekke, men jeg sparer mesteparten av mine inntrykk til det jeg skal levere til Hjemmekino. Men ikke frykt noe, de andre i panelet står fritt til å mene og skrive ;-)

Ohhh, 009.....8)
    Kjempemessig! Gleder meg som en unge

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audirvana

Tiger?

- Vet at kan mye om dette,sliter litt med "tuningen" av dette programmet på MAC.

På general (innstillinger) er det nederst i bildet et valg om: FOR BRIDGE DEVICEC CONNECTED TO A DAC.

Jeg har jo det tilkoplet, og da blir spørsmålet som følger: MAX SPL RATE LIMIT.
    - Hva bør jeg stille inn dette på?

CJ.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken DAC ha du, samt hvilken overføringsmetode benytter du (TOS-link, coax eller USB)? Har du lydfiler med "bedre" kvalitet enn 16/44.1?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang takk til halvnakke.

-stax-4-png

-stax-1-png

-stax-2-png

-stax-3-png

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nesten hekta på å prøve et "skikkelig" head-fi oppsett

Bruker per i dag et AKG K-55 med jack rett i bærbar PCen, det er forsåvidt greit nok og jeg savner forsåvidt ingenting (ignorance is bliss).

Kunne tenkt meg å prøve en forsterker med innebygd DAC/USB og et par hodetelefoner.Musikksmaken er vid, hører på det meste men mest metall/rock/prog. Samt en del akustisk og Pink Floyd.

Prisklasse 4-5k tilsammen?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nok en gang takk til halvnakke.

-stax-4-png
    Og hvilken DAC har æren av å formidle signalene og delta i skapelsen av magi..?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    160D (som DAC): Denne er litt farget i lyden, som jeg liker, men på 007tmkII ble det litt for "mørkt" og inntrykk av utflytende bass
    D100 (som DAC): Teknisk riktig lyd, men litt for "klinisk" og lite engasjerende for meg i lengden
    HD10: Treff!
    V6.0: Overraskende den som ligger nærmest HD10, men Hegel er litt mindre pågående helt øverst, samt at HD10 har hakket hvassere bassartikulasjon. Mellomtonen til V6.0 er imidlertid noe jeg liker...

Etter å ha hørt alle demosporene dere har sendt, så slår det meg hvor vanvittig forskjell det er mellom innspillingene. Noen av dem er gull på K702 og en "mørk" DAC/forsterker combo.

Disclaimer: mine ører, musikk, dagsform, osv, osv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 3-4 rigger satt opp til i morgen, og musikken gjort klar (de filene jeg fikk oversendt). Joe Satriani var ganske kul.

Ettersom jeg forstår så blir det 2 rigger dere andre (k_s og Anfield) skal sette opp.

Snakkes kl. 20:00.

-cd-1-png

-cd-2-png

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grrrrr...

Lykke til i morgen folkens
    Irriterer meg grenseløst at jeg ikke fikk ordna meg fri til å bli med !

Gleder meg til kommentarer/diskusjoner og konklusjoner i etterkant

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    160D (som DAC): Denne er litt farget i lyden, som jeg liker, men på 007tmkII ble det litt for "mørkt" og inntrykk av utflytende bass
    D100 (som DAC): Teknisk riktig lyd, men litt for "klinisk" og lite engasjerende for meg i lengden
    HD10: Treff!
    V6.0: Overraskende den som ligger nærmest HD10, men Hegel er litt mindre pågående helt øverst, samt at HD10 har hakket hvassere bassartikulasjon. Mellomtonen til V6.0 er imidlertid noe jeg liker...

Etter å ha hørt alle demosporene dere har sendt, så slår det meg hvor vanvittig forskjell det er mellom innspillingene. Noen av dem er gull på K702 og en "mørk" DAC/forsterker combo.

Disclaimer: mine ører, musikk, dagsform, osv, osv.
    Da tyder vel mye på at vi har gjort en god jobb med å velge spor. At det er mye forskjellig materiale bør være en god ting med tanke på å avdekke hva de forskjellige comboene er gode og mindre gode på.

Dersom dette er vellykket, er det mye som tyder på at jeg har funnet min "Testspor 2011"-versjon for tiden fremover.... ;-)

Ettersom jeg forstår så blir det 2 rigger dere andre (k_s og Anfield) skal sette opp.
    Hvis du med "sette opp" mener å ha med utstyr og kabler, sette dette opp på dedikert sted, kable opp og trykke play; ja da er jeg enig... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ halvnakke: Vi bør jo få til et treff til høsten.

@ Anfield: "Hvis du med..." - Ja.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joe Satriani var ganske kul.
    Du fikk den kanskje mest femi sangen han har ("Åh, den e fine"), men blant de andre 9 albumene jeg har av ham finner du enormt mye annet veldig bra, både "innholdsmessig" og lydteknisk.

Side 26 av 132 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •