HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 132 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2621
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært litt fraværende i det siste uker, grunnet en lite samarbeidsvillig kropp. Satser dog på å være mer oppegående når de neste dager ruller over kalenderen. Især når en ser hva kvelden bringer av goodies - da kommer jeg nok trekkende uansett fysisk og psykisk tilstand .

Rasker nok med det jeg har av krimskram og er forøvrig med på at K70x er "referansepunkt" selv mot de store kanonene som legger lista.

Muzak: @Tiger: Mailer deg FLAC av følgende:
    • 4.33am (Running Shoes) / The Pros and Cons of Hitchhiking / Roger Waters
    • Interlude + Revolution / The Nu Nation Project / Kirk Franklin
    • Tor af Hafsgaard / III / Sorten Muld

@Anfield: Kjører du tur/retur fra sør denne kvelden? Aner at det kan bli langdryg kveld så trenger du seng så har jeg gjesterom.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se / høre / lese fra deg igjen.

Har en vag følelse at det blir sent den torsdagen, ja, så å kjøre hjem i 4.5 timer er nok ikke å anbefale, hverken for sjåfør eller imøtegående trafikk.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nice. SRS-4170 brutt ned til enkeltkompomnenter betyr da altså:

- SR-407
    - SRM-006t
    Stemmer.

Hvilken DAC bør vi koble på disse? Noe med "fylde / analog klang"?
    Det er det spennende. Etter hva jeg har hørt til nå kan det kobles til hva som helst, og gjerne i den retning du ønsker å rette det. Her jeg sitter med dem på nå og noterer til review er førsteinnskytelsen min at jeg verker etter å teste dette ut med Burson.

Dette head-fi treffet blir bare bedre og bedre, og det er ennå 6 dager igjen...
    Enig. Det ser ut til å gå "fløyten" med Musical Fidelity M1 DAC og M1 HPA (da er the cat out of the bag for min del), da de ikke ser ut til å komme frem i tide. Skulle det allikevel bli slik, skal jeg selvfølgelig ta dem med. Uansett, jeg tror vi har nok å drive på med denne kvelden allerede.

Jeg får en nummen følelse av at vi nesten bør dele oss for å rekke over alt.
    ... eller rett og slett lar folk få teste ut det de har mest lyst på først, etter køprinsippet, og deretter ta det som det kommer.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å utvide treffet med frokost hos Kokken (hvem ellers?) og lytting dag nr. 2.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dere insisterer på at vi legger bort de 3 stk. HD800 vi har, og bruker K70x som referansehodetelefon (langt ord) så bøyer jeg meg for et eventuelt flertall. Da bør alle ta med sitt eget eksemplar av nettopp K70x.
    Bare for å understreke, jeg håper ingen går med tanker på "å legge bort HD800"? Jeg mener, i det mest ydmyke, bare å mene at det er greiest å bruke K70x som en sammenligningspartner når det skal sammenlignes klokker mot klokker, og om det skal være "lett" for både oss og andre å sette ting i perspektiv. Det er jo mildt sagt en særdeles stor samling produkter vi skal gjøre oss kjent med denne kvelden.

Om noen andre ønsker å bruke HD800 som "referanse" til dette, er det uproblematisk for meg. Vi har jo vel allerede etablert hvordan HD800 låter vs K70x, ergo er den problemstillingen vel nesten litt "uproblematisk" (i mangel på et bedre ord... ;-) )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    @Anfield: Kjører du tur/retur fra sør denne kvelden? Aner at det kan bli langdryg kveld så trenger du seng så har jeg gjesterom.
    Takker for tilbudet, kjære kokk. Jeg har imidlertid rom på Clarion Hotel Stavanger denne natta, da jeg er på vei hjem fra Haugesund på jobbreise denne dagen og har et par kunder i Stavanger tidligere på dagen. Så det går bra. Men jeg setter pris på omtanken :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å utvide treffet med frokost hos Kokken (hvem ellers?) og lytting dag nr. 2.
    Erfaringsmessig kan dette lett bli overdose, og jeg gleder meg til hele bilturen hjem neste dag, da jeg får god tid til å bearbeide inntrykkene fra kvelden før.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en magnum oppgave dere har foran dere :-D for meg ser det ut til å bli en grandios prøvesmaking av noe av det ypperste som er i normal omsetning. Det er helt urealistisk å klare å sammenligne denne mengden utstyr. Uansett en fantastisk mulighet for deltagerne.

Skulle gjerne hatt et eksemplar av testlydsporene! Tror ikke jeg har hørt mer enn halvparten, men tipper det er my loss........

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Skulle gjerne hatt et eksemplar av testlydsporene!
    Det ordner vi.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er en magnum oppgave dere har foran dere :-D for meg ser det ut til å bli en grandios prøvesmaking av noe av det ypperste som er i normal omsetning. Det er helt urealistisk å klare å sammenligne denne mengden utstyr. Uansett en fantastisk mulighet for deltagerne.

Skulle gjerne hatt et eksemplar av testlydsporene! Tror ikke jeg har hørt mer enn halvparten, men tipper det er my loss........
    Det er det som er det fine med akkurat denne gatheringen, det er ingen som verken påstår at vi skal klare å kjøre en definitiv ABX-test med alle variabler hensyntatt, heller ingen som krever det. Vi skraper i overflaten (eller prøvesmaker som du kaller det), så kan hver og en gå i dybden på enkeltprodukter senere (noe flere allerede har gjort og vil bli gjort etter dette treffet også).

Looking forward to it....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner vi.
    Flottings! Tusen takk.

Glad jeg hvertfall bidrar litt i low end på utstyrsfronten, slik at jeg ikke er total "freeloader"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raust av deg å invitere (oss og) deg selv på den måten

Jeg skulle skrevet noe om Lyr, men det var før Primare A30.7 gikk i protect etter filmtitting (jeg antar det, frontlyset blinker som om det er besatt av S@t@n, og den virker ikke) og jeg planlegger å overnatte foran inngangen til Soundgarden med kvitteringen på forsterkeren i hånden

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oops, kjiipt når sånn skjer.

Selv så "strir" jeg (sammenlignet med deg) med litt mindre alvorlige probemer, men er like irritert. "Product Photography". WTF. DET er ikke lett. Det høres så enkelt ut når man leser alle "triksene". Har øvd i hele kveld. Her er vel det bildet som kom best ut. Mao. har en del å lære fortsatt. :-?

Kommer plutselig (og sterkt) tilbake.

-hd800-test1-001-1-png

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bildet der er da absolutt godkjent. Ville ha kommet på trykk det.... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er grei.

Vil ha bildet "smooooothere"...og eksperimenterer på ulike softbox løsninger.

Ærlig talt: Har funnet et oppsett som fungerer sånn i prinsippet, men millimetre med lysjustering gjør at hele bildet endrer form. Har lys nok til å sende strømregninga til over regnet. The tricky part er å få gjenspeilingen riktig uten skygger. Millimetre. Millimetre.

Som sagt; kommer plutselig (og sterkere) tilbake. Skal lære meg å ta ordetlige produktbilder. Dama tror jeg har tørnet...kanskje hun har rett. JEG aner ikke.

Uansett så er head-fi og foto gøy (og litt frustrerende).

Det slår meg hvor anderledes HD800 er konstruert i forhold til andre hodetelefoner. HD800 er solide, lette og komfortable. Man skulle trodd det var tre ting som i prinsippet ikke lot seg kombinere. Men, det gjør det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn K702 og spor nr. 8 på Alisson Krauss ("Essential Alison Krauss"). Det låter "litt" skarpt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dilemma;

nuForce Icon HDP - Sennheiser HD650/Denon AH-D5000 VS Hævvgammalt ræl av et stereoanlegg.

Føler at lydbilde, i bredde, dybde, høyde, detaljnivå, instrumentseperasjon? og dynamikk er vesentlig bedre på stereoracket (i sweetspot)
    Løsning? HD800?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode spørsmål / kommentarer! Kan du gi meg 2-3 referanser på sanger du synes representerer det du liker å høre på? Mye lettere å gi et fornuftig / spesifikt svar når det er en slik kontekst.
    Hører på mye forskjellig i forskjellige varianter av rock, men kan vel sette opp to hovedkategorier:
    1: hi fi katergorien, forventer stort lydbilde, detaljer og smil rundt munnen, brukes til avslapping: dire strait, midnight choir, minor majority, kari bremnes,
    katie melua, thomas dybdal, neil young, ane brun. pink floyd, lisa ekdahl.

2: moro katogerine, rock og hardrock, forventer trøkk og driv: black sabbath, big bang, madrugada, mettalica, ac/dc, muse, coldplay, keane, rammstein, dimmu borgir, wolfmother, raga rockers, dum dum boys.

Disse to kategoriene stille litt forskeligge krav til utstyret og jeg har funnet det vanskelig å få full score på full skala anlegg og hodetelefoner på begge.
    Jeg hadde en full skala anlegg med jamo conerto og eci-2 som låt veldig bra på katergori 1, men ikke så bra på kategori 2. Har nå Klipsh, emotiva, abrahamsen pre som spiller ok på begge kategorier.
    HD 600 var nok best på katogeri 1. Foreløpige inntrykk er at lcd-2 er en bedre allround hodetelefon men at jeg trenger bedre forsterker en min hifiman ef2a.
    Jeg håper at jeg med en bedre forsterker kan dekke begge katogerien mine på en god måte. Evt selge hd 600 og kjøpe en hodetelefon som er god på rock? Ser jo at de fleste som er inn i head hi fi har flere hodetelefoner....

Ellers savner jeg nettop større fokus på preferanser for hva musikk de forskjellige hodetelefoner/forsterkere/dac oppsett er spesielt gode på diskusjons fora/tester.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [OT]

Bildet av HD800 er supert, etter min oppfatning, Tiger.

Hva slags lys bruker du til produktfotograferingstreningen din? Har vurdert en rekke blitz-pakker med paraplyer og softboxes (til generell fotografering, ikke produktbilder), men sitter enn så lenge på gjerdet.

Denne gir mye for pengene:

VE 200 Valued kit + - kr.4.681 : Fotoexperten

Mens denne vel står øverst på listen:

VC 600LR Total Kit - kr.10.495 : Fotoexperten

Det finnes bl.a. lystelt og fotobord hos Fotoeksperten som må være ypperlige til akkurat ditt formål.

Omtaler: Fototelt 90cm med lyssett 125W - kr.1.934 : Fotoexperten

Fotobord med lys : Fotoexperten

Og vips sparket jeg i gang ballen for et rustningskappløp for strobister... :-)

[/OT]

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Og vips sparket jeg i gang ballen for et rustningskappløp for strobister... :-)

[/OT]
    Kanskje mer riktig enn du tror. Jeg har også lenge tenkt på et rimelig men deugendes sett til de tilfellene der en må ta produktfoto selv i forbindelse med produkttesting, og her var det noen godbiter. Tenke tenke...

Side 23 av 132 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •