HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 132 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 2621
    Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tiger!

Tusen Takk Tiger!

Lærte masse i dag! Nå sitter mac´en og jeg, å koser oss med den nye
    Audirvana playeren her! Og jeg som mente VLC var kongen... FETT!

Takk igjen

Christian.

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audirvana Player

YO Tiger?

Får ikke fjernkontrollen til min macpro til å fungere opp i mot programmet???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Foreslår å bruke HD800 (eller K702) som "nullpunkt" fremfor LCD-2 da flere av oss har erfaring med den enn LCD-2 (som igjen kanskje er litt lenger unna et fastdefinert 0-punkt enn HD800/K702?)

My2Cents....
    OK. Sanctioned.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Tusen Takk Tiger!

Lærte masse i dag! Nå sitter mac´en og jeg, å koser oss med den nye
    Audirvana playeren her! Og jeg som mente VLC var kongen... FETT!

Takk igjen

Christian.
    Bare hyggelig. Dersom du velger Decibel (nytt navn på AyreWave), eller Fidelia ( Audiofile Engineering - Fidelia ) så får du enda mer detaljert lyd...

Får ikke fjernkontrollen til min macpro til å fungere opp i mot programmet???
    Ulike programmer, har ulike utfordringer der. Audirvana er et gratisprogram. Men, har du aktivert fjernkontrollstyring under Preferences i Audirvana.

PureMusic: koster noe, men fungerer 100% opp mot iTunes og biblioteket der, via f. eks. Remote App. Fjernkontrollen på Mac virker også med f. eks. Decibel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På jakt etter forsterker til LCD-2

Jeg ser du Tiger har god erfaringer med forsterkere til lcd-2. Ut fra innlegg på head hi fi org virker det som du foretrekker violectric v200 litt foran Bruson.
    Jeg er også svært spent på konklusjoner fra head fi treffet deres spesielt når det gjelder LYR og LCD-2 contra burson og v200.
    En av tingene jeg savner litt med lcd-2 idag er "soundstage", jeg ser at du synest burson var bedre en v200 på dette punktet.
    Jeg ser at moiz selger burson ha 160(samme som 160d uten dac?) 5350 kr ut fra din erfaringer er det verdt å legge på 25 % for å kjøpe v200?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Head-fi treffet: Gjør da slik at demosporene dere har meldt inn er tilgjengelig separat på alle de ulike oppsett.

Hellnoob:
    1) Gunnar Andreas Berg - Supernatural fra Supernatural
    2) Joe Satriani - I Believe fra The Electric Joe Satriani - An Anthology (Disc 1)
    3) Supertramp - It's A Hard World fra Some Things Never Change

Mottatt i FLAC? OK.

Anfield:
    1) "68" fra Lee Ritenour sin "6 String Theory"
    2) "Månestein", Kari Bremnæs
    3) TBD

Mottat i FLAC? Avventer.

Tiger:
    1) "A Major (Kv219) Allegro Aperto", Marianne Thorsen (24/96)
    2) "In My Secret Life", Leonard Cohens Ten New Songs CD (16/44.1)
    3) "The Lucky One", Alison Krauss´Essential Alison Krauss (16/44.1)

Mottatt? Doh...

k_s og Kokken: Dersom dere vil ha noen bestemte spor, siden vi alle har ulike preferanser, så kan dere gjerne sende meg 2-3 demospor slik at de ligger servert her når dere kommer. Ikke stress. Kun ment som "an offer you can refuse"...
    Ja, demospor trengs.

1) Joe Bonamassa - Blues DeLuxe(Har du denne Tiger, eller skal jeg sende?)
    2) Roy Buchanon - The Messiah Will Come again(Fra The Prophet)*

*Hvis jeg klarer å anskaffe cd i tide til treffet.

Kjekk pakke i posten i dag, Bel Canto DAC 1.5. Har ikke prøvd hodetelefonutgangen på denne ennå, men litt testing blir det i helgen.
    Får forøvrig stilt litt nærmere bekjentskap med LCD-2 på søndag.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Sanctioned.
    HD800 eller K70x? Jeg stemmer for K70x, pga. pris og dermed tilgjengelighet for den gemene ;-) hop.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Ja, demospor trengs.

1) Joe Bonamassa - Blues DeLuxe(Har du denne Tiger, eller skal jeg sende?)
    2) Roy Buchanon - The Messiah Will Come again(Fra The Prophet)*

*Hvis jeg klarer å anskaffe cd i tide til treffet.

Kjekk pakke i posten i dag, Bel Canto DAC 1.5. Har ikke prøvd hodetelefonutgangen på denne ennå, men litt testing blir det i helgen.
    Får forøvrig stilt litt nærmere bekjentskap med LCD-2 på søndag.
    - Send demospor til min e-postadresse, så er jeg sikker på at jeg har den fila du selv bruker.

- BelCanto DAC 1.5 var jeg millimetre fra å bestille selv, så den er jeg naturlig nok særdeles spent på.

- LCD-2? Har du "ukjente" head-fi venner. :evil:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    HD800 eller K70x? Jeg stemmer for K70x, pga. pris og dermed tilgjengelighet for den gemene ;-) hop.
    Huff. Jeg tar en Hellnoob, og sier "Nope. Det blir HD800, som det finnes 3 av på treffet og som dermed de facto er tilgjengelighet for den gemene."

Men, alvorlig talt: Hvor mange av dere bruker K70x daglig (sett i forhold til HD800)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Send demospor til min e-postadresse, så er jeg sikker på at jeg har den fila du selv bruker.

- BelCanto DAC 1.5 var jeg millimetre fra å bestille selv, så den er jeg naturlig nok særdeles spent på.

- LCD-2? Har du "ukjente" head-fi venner. :evil:
    Noen ukjente finnes det alltids. Har kun hatt en halvtimes tid med disse på en Benchmark. Skal bli greit å få testet på Lehmann.
    Er forøvrig enig med Hellnoob at K70X kanskje er den mest spennende hodetelefonen her for almenheten. Det finnes minst to par av disse blandt oss fire.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke nødvendigvis uenig, Tiger, men hva er formålet med nullpunktanalysen? Jeg tenkte at hvis noen har tenkt å bruke våre inntrykk i en kjøpsbeslutning, kan det være greit å vite hva de eventuelt betaler for om de går over K70x-prisnivået - som tross alt er en meget god high-ender. Samtidig er jeg inneforstått med at treffets deltakere vel er mer opptatt av Clash of the titans*...

*Definert som klokker over 5k NOK.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syretest: Så, dersom vi benytter K70x som referanse, så er det K70x dere vi dra fra "rigg til rigg" for å få et inntrykk av hvordan de ulike riggene spiller? Eller, ville dere lyttet til riggene via medbrakte HD800?

Ref. "Jeg er ikke nødvendigvis uenig, Tiger, men hva er formålet med nullpunktanalysen? Jeg tenkte at hvis noen har tenkt å bruke våre inntrykk i en kjøpsbeslutning":

For å være litt kynisk: Vi treffes primært for vår egen del, sekundært for å poste inntrykk som alle kan kjenne seg igjen i. Kjøpåsanbefalinger kan gis uansett. Formålet med "nullpunktanalysen" er å ha en mulighet for å nullstille ørene etter å ha hørt ulike kombinasjoner...

Dersom dere insisterer på at vi legger bort de 3 stk. HD800 vi har, og bruker K70x som referansehodetelefon (langt ord) så bøyer jeg meg for et eventuelt flertall. Da bør alle ta med sitt eget eksemplar av nettopp K70x.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bonus / surprise!

Via et velvillig medlem av forumet, kan det se ut til at man får mulighet til å lytte til selve referansen innen hodetelefoner: Stax SR-007 mkII og SRM-007t. 8)

Kjekt? Jepp. Litt. :twisted:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme for meg, jeg tar med begge + HD650, så kan vi krangle / drøfte saken IRL i stedet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, samme for meg. 0-punktsreferansen i mitt hode vil uansett være HD800 iom det er disse jeg stort sett bruker til daglig.
    Ser frem til å prøve alt det nye flotte utstyret som har kommet på plass siden forrige treff. Audio Technica, LCD-2, HiFiMan og spesielt "potensiell hodetelefon", namnam...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Jeg ser du Tiger har god erfaringer med forsterkere til lcd-2. Ut fra innlegg på head hi fi org virker det som du foretrekker violectric v200 litt foran Bruson.
    Jeg er også svært spent på konklusjoner fra head fi treffet deres spesielt når det gjelder LYR og LCD-2 contra burson og v200.
    En av tingene jeg savner litt med lcd-2 idag er "soundstage", jeg ser at du synest burson var bedre en v200 på dette punktet.
    Jeg ser at moiz selger burson ha 160(samme som 160d uten dac?) 5350 kr ut fra din erfaringer er det verdt å legge på 25 % for å kjøpe v200?
    Gode spørsmål / kommentarer! Kan du gi meg 2-3 referanser på sanger du synes representerer det du liker å høre på? Mye lettere å gi et fornuftig / spesifikt svar når det er en slik kontekst.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Da tipper jeg det blir HD800 IRL også.

"Potensiell hodetelefon" var bl.a. Stax SR-007/SRM-007t. Det er imidlertid en kandidat til. La oss se hva det blir. Det blir i alle fall et ganske variert utstyrstreff. :-D Her gjelder det å prioritere.

Og, med den siste setningen ønsker jeg at dere kort nevner HVA dere vil ha ut av treffet. God planlegging trenger ikke være kjedelig. Med så mye snadder bør prioriteringen være klar...

Jeg selv ønsker:

a) å vite hvor god er Lyr (på K702, HD800 og LCD-2)? Er Lyr noe man kjøper dersom man eier K702, eller er Lyr for andre hodetelefoner?
    b) å høre hvor bra Stax presenterer flyten i musiken (det refererte settet)
    c) å få gjennoppdage BCL (som er en av de mest "imponerende" hodetelefonforsterkerne jeg har hørt)
    d) å få høre hvordan Trafomatic Audio Head One låter på utvalgte hodetelefoner (yeyh; enda en ekte rørforsterker)

For the slow ones: This is surprise no. 2:

Lyr versus:

-picture_experience_head_one-jpg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her vil jeg nok tro at de fleste av oss har en litt forskjellig agenda fra andres. Jeg for min del sitter allerede med et vått blikk når jeg leser hva vi skal få boltre oss med denne kvelden, og jeg er glad for at jeg ikke har lagt noen kundemøter til tidlig fredag morgen :-)

Mine ønsker for kvelden er vel strengt tatt følgende:

1. Få det rette overblikket over noen av de mest aktuelle hodetelefonene på markedet i øyeblikket.
    2. Finne ut av hvordan de forskjellige hodetelefonenes lydbilde står i forhold til hverandre
    3. Deretter finne ut av hvilke forsterker/DAC-kombinasjoner som funker best på de klokkene jeg da mener låter mest "riktig" etter min smak.

Det er greit for min del uansett om det er K70x eller HD800 som blir "nullpunktsreferansen". Skulle jeg bli tvingt til å stemme så stemmer jeg på AKG 70x, da dette er en hodetelefon svært mange der ute sitter med (inkludert oss deltakere) og vil være et meget godt utgangspunkt for å referere til lydforskjeller på.

Jeg er en av dem som potensielt kan stille med en surprise til treffet, men foreløpig er jeg redd et par av dem ikke ser ut til å rekke frem til treffet. Derimot har jeg i dag fått overrakt et sett som skal vurderes for Hjemmekino; nemlig

Stax sitt nye SRS-4170-sett

Jeg tar dette med for å sette det hele i perspektiv i forhold til en seriøs gjeng med utfordrere. Nesten litt lyttepaneljobb for head-finerder der altså... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice. SRS-4170 brutt ned til enkeltkompomnenter betyr da altså:

- SR-407
    - SRM-006t

Hvilken DAC bør vi koble på disse? Noe med "fylde / analog klang"?

Dette head-fi treffet blir bare bedre og bedre, og det er ennå 6 dager igjen...

Jeg får en nummen følelse av at vi nesten bør dele oss for å rekke over alt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir meg (men bare nesten) på K70x som referanse til alle hodetelefonforsterkere / DAC-er vi skal høre. Hvorfor bare nesten? Jo, fordi man skal huske på at K70x koster under 2K, mens mange av de hodetelefonforsterkerne man skal høre på koster:

- Burson 160D : Koster 5 ganger K70x
    - Violectric V200: 3.5 ganger mer
    - LehmannAudio BCL : 3.5 ganger mer
    - Trafomatic Audio Head One : 5 ganger mer
    - osv.

Men, OK, la oss benytte K70x som referanse som hodetelefoner og beskrive hva man hører utifra de. Ulempen blir f. eks. at K70x ikke klarer å gjengi all bass i musikken...

Da lager jeg et referanseskjema der vi benytter K70x som ... doh ... referanse for lytteverktøy. Jeg bøyer meg i støvet for flertallet, men protokollfører at jeg synes valget er feil / rart. Anyway; I´ll move one.

Side 22 av 132 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •