HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 132 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2621
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare for å gjøre det hele enda mer vanskelig så kan jeg jo også ta med mine Audio Technica ATH-M50 og Rega DAC om det skulle være ønskelig. Sennheiser HD600 har jeg også med (ikke 650 som det står i skjema, om det skulle være disse det tenkes på...

:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATH-M50, Rega DAC og HD600 er notert. HD650 har vi også.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan treffets "logo" justeres litt slik at jeg slipper Blue Oyster Bar-følelsen jeg sitter med nå?

Her er noen tips fra herværende tråd:

http://avforum.no/forum/1648000-post43.html

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob reagerer på bilder?! Jøss, den var ny. Skal fikse noe annet til neste oppdatering. Problemet er jo at alle de der bimboen bruker ikke ordentlige hodetelefoner. Ikke det, det gjør vel Blue Oyster duden heller...

Hva med Norah Jones og LCD-2.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møje bere.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en DAC/amp-kombo til AKG K601 i 2-3000-kronersklassen? Det er en jungel der ute!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K601 har jeg ikke hørt, mem synes å huske bruker "pahf" har erfaring med dem.

Kan DAC/amp-kombo være portabel?

Det ER en jungel derute, og godt er DET. Valgmuligheter er luksus.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Head-fi treffet: Gjør da slik at demosporene dere har meldt inn er tilgjengelig separat på alle de ulike oppsett.

Hellnoob:
    1) Gunnar Andreas Berg - Supernatural fra Supernatural
    2) Joe Satriani - I Believe fra The Electric Joe Satriani - An Anthology (Disc 1)
    3) Supertramp - It's A Hard World fra Some Things Never Change

Mottatt i FLAC? OK.

Anfield:
    1) "68" fra Lee Ritenour sin "6 String Theory"
    2) "Månestein", Kari Bremnæs
    3) TBD

Mottat i FLAC? Avventer.

Tiger:
    1) "A Major (Kv219) Allegro Aperto", Marianne Thorsen (24/96)
    2) "In My Secret Life", Leonard Cohens Ten New Songs CD (16/44.1)
    3) "The Lucky One", Alison Krauss´Essential Alison Krauss (16/44.1)

Mottatt? Doh...

k_s og Kokken: Dersom dere vil ha noen bestemte spor, siden vi alle har ulike preferanser, så kan dere gjerne sende meg 2-3 demospor slik at de ligger servert her når dere kommer. Ikke stress. Kun ment som "an offer you can refuse"...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir et godt og fornuftig utvalg av låter for alle her. Bra!

FLAC ja. Skal se hva jeg kan få gjort der....

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt Heed CanAmp? Vanskelig å finne forhandler

Edit.

Hvor blir forresten treffet i Rogaland? Kunne tenkt meg å være med

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhandleroversikt (ingen i Norge, gitt at denne lista er oppdatert): - - - H E E D A U D I O - - - -> Send dem en mail og spør etter norsk forhandler, eventuelt om du må importere via Sverige...

Treffet var en åpen invitasjon for de som hadde anledning den 26.5 og som har med seg eget utstyr til treffet. P.t. er treffet fullbooket med utstyr / brukere. Kanskje man kan sette opp noe til høsten. Oppfordringen går til øvrige i distriktet, og i landet ellers.

Fordelen med head-fi treff er at det er (relativt) enkelt å få til da komponentene ikke veier stort, tar liten plass og plasseres lett hvorsomhelst i rommet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok. Det var synd. Kunne bidratt med AKG Q701 og muligens Heed CanAmp.
    Flott initiativ

Har sendt dem en mail, så satser på det går greit. Har også funnet en butikk i England som shipper til Norge visst ikke.

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabling-->MAC-->DAC/AMP-->Sennheiser

Tror jeg er på rett sted når jeg våger meg utpå med et spørsmål, om USB kabler her.

1. En usb kabel gjør ingenting for kvaliteten på lyden.
    "Vedtatt sannhet" ?????
    2. Finnes det AMper/dac´er med optisk inngang slik at mac´en min kan gi alt den har?
    3. Jeg sitter med MAC, nuforce usb dac/amp--> Sennheiser HD555, og er sikker på at det er mulig å få dette til å lyde bedre?

På forhånd takk.

PS: Kul tråd!!

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    K601 har jeg ikke hørt, mem synes å huske bruker "pahf" har erfaring med dem.

Kan DAC/amp-kombo være portabel?

Det ER en jungel derute, og godt er DET. Valgmuligheter er luksus.
    Gjør ikke noe om det er portabelt, nei, så lenge det er mulig å kjøre den på AC-adapter. Har kikket litt på Nuforce HDP, men er usikker på hvordan matchen mellom denne og K601 blir. Jeg har ikke klart å finne noen som har testet denne kombinasjonen.

Ellers har jeg blitt anbefalt Yulong D100 på head-fi.org, som visstnok skal være en kjempematch. Den ser unektelig utrolig flott ut, men er kanskje litt over budsjettet mitt. $500 med frakt, pluss norsk moms.

Ellers er Maverick Tube Magic D1 svært attraktiv mtp. pris, men samtidig er jeg litt skeptisk på om den har nok krefter.

Vanskelig dette!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K601 skal visst være like Q701, og der har jeg blitt anbefalt Heed CanAmp. Selv skal jeg ha en slik

Eventuelt Schiit Lyr.

Maverick D1 er nok ikke kraftig nok. Da tror jeg A1 er bedre. Da mister du dac funksjonen, men får mer kraft. Dersom budsjettet ligger i dette området så er Matrix M-Stage verd å ta en titt på.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    2. Finnes det AMper/dac´er med optisk inngang slik at mac´en min kan gi alt den har?
    3. Jeg sitter med MAC, nuforce usb dac/amp--> Sennheiser HD555, og er sikker på at det er mulig å få dette til å lyde bedre?
    2) Dersom du tenker på enheter som har TOS-link inngang og hodetelefonforsterker, finnes det mange forskjellige i varierende prisklasser.

3) Konfigurer iTunes optimalt (skru av all "lydforbredring", disable volumkontrol). Sett opp USB-enheten din til riktig samplingsrate og bit ihht. til de tapsfrie musikkfilene du har på Mac-en. Vil du eksperimentere med bl.a. annen lydavspiller kan informasjonen her muligens være av interesse: Lydforbedringstips

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    ...Har kikket litt på Nuforce HDP, ...Ellers har jeg blitt anbefalt Yulong D100 på head-fi.org, som visstnok skal være en kjempematch.
    Har begge disse selv, og jeg synes D100 er mer detaljert enn HDP, mens HDP låter mer naturlig i mine ørere enn D100. Inntrykkene er da via K702.

Kort oppsummert: HDP gir mye for pengene, og fås også i en nedskalert utgave som kalles HD (minus P = preamplifier).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kan treffets "logo" justeres litt slik at jeg slipper Blue Oyster Bar-følelsen jeg sitter med nå?
    Da ble det slik.

-upload-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får med andre ord for første gang en god mulighet til å høre forskjell på ulike hodetelefoner og forsterkere, fordi vi har 2 stk. 160D og 3 stk. HD800. DET er det ikke alle som har mulighet for. Derfor kommer jeg til å konfigurere stua sånn noenlunde rundt det faktum i starten, så tar vi "rols, løye og fritime" etter den vitenskaplige delen.

- Eget bor med samme kilde til hver sin 160D og HD800, der vi varierer på hodetelefonforsterkere derimellom

- Setter opp "standard" kombinasjoner ellers rundt i stua. Her er det drøssevis med kombinasjoner, så jeg foreslår rett og slett av vi som møtes setter opp våre favoritt rigger, så tar vi runden og lytter.

- Fritime: Mix-n-match

I all denne galskapen, så trenger vi et 0-punkt vi kan gå til for å nullstille / kalibrere inntrykkene. Det blir 160D + V200 + LCD-2 (eller HD800)

Som vert denne gangen så har jeg ingen planer om å overgå Kokkens kake med chilli og tilbehør, men kake og kaffe blir det. Og, som vert kommer jeg tilbake med en layout dere kan kommentere på før vi treffes.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    I all denne galskapen, så trenger vi et 0-punkt vi kan gå til for å nullstille / kalibrere inntrykkene. Det blir 160D + V200 + LCD-2 (eller HD800)
    Foreslår å bruke HD800 (eller K702) som "nullpunkt" fremfor LCD-2 da flere av oss har erfaring med den enn LCD-2 (som igjen kanskje er litt lenger unna et fastdefinert 0-punkt enn HD800/K702?)

My2Cents....

Side 21 av 132 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •