HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 132 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    k_s sine to innlegg er til å få tårer i øyekroken av. Av ren glede. K26P og Koss PP har jeg selv. Tror ikke jeg har brukt dem på evig den tid.

k_s sitt inlegg åpner med at inntrykkene er fra en (for) kort lytting. Det som er interessant for meg er at hans innlegg i full lengde representerer hovedtrekkene jeg også har. Så, om man kan ha ulike preferanser så er det et konsenus allikevel. Innlegget til k_s vil jeg komme tilbake til med et supplerende innlegg (driver å disponerer inntrykkene).

Så vil jeg benytte annledningen til å takke k_s ytterst mye for å få anledning til å låne hans Lehmann Black Cube Linear (BCL). Og Hellnoob, som desverre ikke deltok på treffet, for hans velvilje til å låne ut det Australske Beistet i børstet aluminium.

Resultatet av dette er at jeg føler meg priviligert av to ting (i prioritert rekkefølge):

a) kunne treffe likesinnede som skjønner fascinasjonen med god lyd som injiseres i ørene
    b) og; få anledning til å få erfaring med ypperlige komponenter innen head-fi

k_s´ innlegg har en konklusjon. Om jeg kommer til den samme? Vet ikke. Let´s find out i løpet av helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er helg. Det er fri. Det er lov å være litt gal. Det er lov å dyrke luksus.

Sitter her å spiller techno på K702 foret med strøm fra Lehmann BCL koblet til Burson HA-160D som DAC.

Øreklokker til 2K på en 18K DAC/forsterkerkombinasjon. Låter det bra? Kan ikke beskrives. Må oppleves. :-D
    Håper du har navigert deg bort fra technoen nå. AKG 70x har noe eget over seg. Det blir en spennende duell å følge mellom Burson/Lehmann/Violectric.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oopps. Sorry, k_s. "Cascada" masserer ørene p.t. ops: Sånn er det å ha såpass variert musikksmak. Jeg er en enkel sjel som lar meg rive med på mye "musikk".

Violectric ankommer tirsdag / onsdag tipper jeg. Forventer ikke de største forskjellene sett opp mot Lehmann / Burson. Var lysten på SPL Phonitor, men head-fi.org fikk meg fra den og over på Lake People.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Violectric HPA V200: Laget i Tyskland av Lake People kjent for sin G100, men som har utviklet sin egen Violectricserie.

Hjemmeside: Violectric by Lake People

Som Lehmann BCL har V200 Gainjusteringer. V200 har også XLR-innganger i tillegg til switchbare RCA inn-/utganger. USB-moduler (16/48 og 24/96) fås som separate innstikkort. Jeg bestilte uten.

Samme firma leverer balanserte hodetelefonforsterker: V181. De benyttet en 5-pluggskontakt i starten, men endret dette til 4 pinner etter påtrykk fra Head-fi.org. Den 5. pinnen skulle agere som en volum-normalisering.

De jobber med en større modell som også er en balansert utgave av V200. Dvs. V282. Forventes 2H 2011.

På tysk forum så er det noen tråder om SPL Phonitor vs. Auditor vs. Violectric. Styrken til V200 påstås å være at den passer både lavimpedante hodetelefoner (mye strøm) og høyimpedante hodetelefoner (mye spenning). Let´s find out.

Noen skjønnhet er den ikke, men den spiller forhåpentligvis bra? I hope. Som enkelte tråder på head-fi.org omtaler den: "It´s a powerhouse!"

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanker om det vi lyttet til.

Egne preferanser:
    Benchmark DAC1 er min målestokk. Den driver min stereolyd i kinoen og der yter den veldig godt i mine ører. Selv om mange bruker Benchmark DAC1 som ren DAC mot stereo-oppsett, så er den er også kjent for å være en habil DAC/hodetelefon forsterker-kombo.

I søken på en Value-For-Money stue-løsning, da leste jeg meg opp på bl.a. HeadFi.org og fant beskrivelser på Yulong D100 som sa at disse to er veldig sammenligningsverdige men da med Yulong til nær 1/3 av prisen.

Yulong vs Benchmark. Disse to har mange tekniske likheter på DAC siden og jeg liker det jeg hører i detaljrikdom og åpenhet på Yulongen. Jeg har faktisk til gode å kjøre en skikkelig A-B mellom Benchmark og Yulong siden den ene står i kinoen og den andre i stuen, men det skal vi ordne snart. På K701 kan begge disse ha en lydprofil jeg velger å katalogisere under "litt analytisk" og vil for noen bli på grensen til kjedelig - ikke for meg. Yulongen en smule mer tilgivende. Men Yulongen virker og å ha litt mindre futt under panseret når en drar på. Med K271 mkII blir matchen mer engasjerende dog på bekostning av detaljrikdom.

Første hjemmebesøk: NuForce HDP
    Det første som slår meg er det fysiske aspektet, hvor nusselig liten denne klossen er. Det neste som slår meg er hvor mye gøykrefter som ligger i denne. Det er driv og volum i fleng og på K271 mkII så har man en rockevennlig sammensetting som har null problemer med å henrive med alt fra tekno, rock og akustisk musikk. Satt opp mot eget utstyr så er det en åpenbar svakhet: DAC'en kommer ut som en lettvekter. Heldigvis så er det enkelt å gjøre noe med. NuForcen har analog inngang (og utgang!) og lar en selv kunne velge sine preferanse-DAC. Kombinasjonen Yulong som DAC sammen med NuForce som amp, da blir det beste av to verdener.

Mine tanker: En herlig reise-amp slik den er, og med sin analoge inngang kan den lett kompletteres med en DAC etter smak hjemme.

Neste hjemmebesøk: Lehmann BCL
    Her kommer vi i høyere prisklasser og det merkes. Lehmann har en nøytralitet i klangen som jeg faller for med en gang. Sammen med Benchmark DAC1 blir disse to en flott kombo. Det er detalj-riktdom sammen med energi uten at det tar av og rotes til. Med hodetelefoner kan det lett bli intimt i lydenscenen, man risikerer at store konsertopptak lyder som overbefolkede intimscener. K701 og HD800 på denne komboen flytter veggene utover og skaper rom. Med K701 er denne komboen stor og flott, med HD800 så kommer det i tillegg mer av alt og særlig av den pondusen som en forventer fra et proff konsert-oppsett. Jeg har noen lydspor som brillierer på dette oppsettet. Det er presisjon på akustiske anslag, og fremdeles beholdes de små bakgrunnslydene som ofte rotes bort i kompleksiteten på andre oppsett. Men som en liten bremsekloss så er Lehmann like dønn ærlig som DAC'en og og gjengir den typiske klangen som Benchmark er kjent for. Kan være litt skarp i diskant på enkelte innspillinger. Til tross: Absolutt en av mine favoritter.

Om min A/B testing hjemme. Kilden er alltid Logitech med SPDIF til hver DAC. For ikke å bli lurt av gain-spøkelsene tar jeg å måler opp samme lydnivå til 63dB på fast posisjon mellom klokkene på en K701 og rører ikke volum etterpå.

På treffet:
    Lehmann og Stello DAC: Siden jeg har kjørt Benchmark tidligere så er det tydelig hvor mye kilden har å si for totalpakken. Stello'en mangler det lille ekstra vs Benchmark for å utnytte potensiale i Lehmann BCL. Det er silkemykt og forlokkende, men det er som sjokoladekake med og uten litt chili ;-). Kombinasjonen mangler en ørliten liten gnist

Burson: Wooha - for en størrelse på klossen - eller kolossen... Lyder det like stort som den fysisk. Ja, det kan man trygt si. I likhet med Lehmann så er det en klangkarrakter som finner min sentralnerve, og sannelig: Dagens første lytt hvor nakkehårene reiser seg. Her er det en musikkformidler som gjør det meste rett på både HD800 og K701. Allikevel så er den ikke perferkt. En A-B lytting mellom Lehmann+Bechmerk vs Burson gir meg at det blir mer åpent med Lehmann+Benchmark. Da er det bare en ting å gjøre: Benchmark på Burson. Og ikke overraskende så åpner lyden seg slik jeg forventer. Jeg skulle så gjerne sjekket opp Lehmann/Burson mer men kvelden byr på flere kombinasjoner. Uansett Burson bør være på short-lista til alle som skal sjekke opp HeadFi.

Little Dot: Dette er en rørforsterker, så den lyden jeg fikk servert er rent resultat av den rør-komboen som sitter i, ifølge k_s ikke originalrør - men det kan k_s utdype hvis noen trenger mer info. Yulongen fikk æren av å forsyne Little Dot. Men jeg velger å si at dette var ikke min drømmemaskin. I all hovedsak er det de nederste oktaver som blir fjerne og ullne. Med HD650 så treffer vi beste match av de klokkene vi hadde, en kombo som jeg kan godkjenne til akustisk musikk.

Yulongen min kom egentlig til kort på det meste sammenlignet med stjernene Lehmann/Burson. Ikke en dårlig boks på noen måter, men står litt sjenert på sidelinjen og ser på perlene. Jeg fant en klokke hvor den overraskende bruste med fjærene: Til slutt på kvelden prøvde jeg min AKG K271 mkII på Burson og på disse klokkene ble Burson en smule kjedelig match sammenlignet med Yulongen. Høyst overraskende, dog høyst gledelig for meg.

Klokkemessig.
    Jeg skulle så gjerne hatt HD800, men jeg vet jeg ikke kommer til å kjøpe den. Jeg må i så fall finne en lukket sak med samme ytelser, for jeg er mer avhengig av en god lukket løsning. Prismessig så er disse en god del høyere enn K701/K702. Kan denne differansen forsvares? Ja, til en viss grad. Har du råd til disse så . HD800 er bedre på fleste parametre, noen ganger er nyansene små, noen er adskillig mer markant. Designmessig finner jeg dem på feil side av årtusen-skiftet og komfortmessig er de ikke i noe særstilling - da med tanke på at løsningen er adskillig anderledes i innfesting enn tradisjonelle klokker. Jeg har ikke hatt dem på så lenge at jeg virkelig fikk stresstestet dem, men innbiller meg at de kan klemme litt i front.

K701 er et skikkelig best-buy for den prisen de har gått for i det siste, ca 2000,-. Selv med listepris på det dobbelte så er de verd prisen. Henrivende musikkformiddler i de fleste sjangere, men mangler litt i de dypere oktaver, dog sjelden et savn hos meg. Det er når man sammenligner A-B med motparten at en oppdager hva som mangler. Dropper man den A-B testen, da er det lett å glemme det savnet. Komfortmessig er de for meg brilliante. Store generøse klokker som ikke klemmer eller presser.

K271 mkII er mer rockete og har fremdeles ærlighet nok til å kunne spille akustisk uten problemer. Satt opp mot K701 så blir 271 mer noe mer engasjerende og jeg kan ha dem på lenge uten noen form for lyttetretthet. Komfortmessig er disse mer på grensen. Klokkene er 'snug fit'. Ikke større enn de strengt tatt trenger å være men det er ikke mye rom for justeringer. De virker en smule mer intime enn K701.

HD650 er ikke min gate. Overhode ikke dårlige, men har manglende parametre på bass og definisjon. På en snever musikksmak kan de duge, men jeg anser dem ikke som verd prisen.

Beyerd DT900 Pro. Satt opp mot disse over så faller de gjennom til husbruk. De var gøy en kort stund og der stopper det. Jeg kan se for meg disse som et arbeidsinstrument for en DJ, men ikke til kvalitetslyd hjemme når en vet hva konkurrentene kan by på.

Hva er mine foretrukne kombinasjoner så langt?

Cost No Objective:
    Benchmark DAC1 + Lehmann + HD800

Best Buy:
    Yulong DAC + Nuforce som amp + K701

Økonomi:
    Yulong D100 + K271 mkII

Vi hadde mange små konklusjoner denne hyggelige kvelden, skulle så gjerne hatt alle på papir, men nå er i alle fall mine hovedtrekk på plass.

Edit: Typo

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt innpå til Kokken: Din Yulong-DAC; reagerer den på noen andre fjernkontroller? Jeg har Counterpointer sin mindre Yulong-DAC hos meg, og den er nærmest ubrukelig sammen med Yamaha RX-V667. Den tar inn kodene fra volum- og inngangsvelgerne på receiveren hele tiden. Du kan trygt si det er litt slitsomt å måtte velge inngang manuelt etter hver gang jeg har justert et eller annen på Yamahaen......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med hånden på hjerte sverge på at den IKKE reagerer på IR fjernkontroller overhode. Den leveres nemlig (kanskje desverre) uten noen som helst fjernkontroll til seg selv.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en skikkelig gla'tråd, og jeg satser på at den forblir det i fremtiden! Veldig bra bilder og interessant lesestoff. Pga. post-traumatisk stress kunne jeg ikke dessverre ikke delta på treffet som danner utgangspunktet for tråden, men

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Desverre kunne ikke Hellnoob stille, og det skulle jeg virkelig ønske at ikke ble så.
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hellnoob: Vi snavnet deg. Snufs. Innrøm at du savnet oss litt også.
    jeg tror kanskje det hadde blitt for mye følelser og leirsang-rundt-bålet og litt for lite gadgetnerderi om jeg hadde vært der

Hellnoob har holdt på lengre med HeadFi enn undertegnede
    If you say so, men jeg mener da at lang/lengre erfaring med lyd-ting primært skaper kunnskap om egne preferanser og ikke om hva som nødvendigvis er "best" eller "bra" eller "bedre enn". Så jeg ser ikke på meg selv som noen referanseperson for andre enn meg selv.

Heldigvis var han elskverdig nok til å låne ut sin Burson forsterker i pant mot sjelen til Tiger.
    Jeg ba om - og fikk - tilleggsikkerhet også

Kjempefin tråd - takk for initiativet!

Litt mer saklig: en av utfordringene med head-fi, spesielt om en har en stasjonær lyttestasjon (sic!) koblet til en datamaskin, er at å bytte mellom USB-forede kilder blir "putlete". Jeg har tro på at forskjellige klokker trives forskjellig når forsterkerne varieres, så det kan være en idé å ha "optimal" forsterker til hver klokke (for de som er sprø nok til å ha flere hodetelefoner). Men det å da finne én kilde som er "optimal" til alle forsterker/klokkekombinasjoner kan bli en tidkrevede og dyr reise. Jeg har vel så langt valgt å satse på one-box-solutions, altså DAC+forsterker, og ha tillit til at konstruktørens kombinasjon av DAC og forsterker gir "optimalt" resultat for den aktuelle boksen. Dessverre vet vi av tidligere erfaringer og økonomisk teori at det ofte skjer et kompromiss enten i DAC eller forsterker i slike tilfeller, derfor er det interessant å høre hva slags resultater en får når permutasjonene mangedobles. Likevel vil jeg minne alle på at lytting er svært subjektivt, så selv om en eksotisk "drivverk" + DAC + forsterker + klokke-kombinasjon er den optimale for én person, er ikke resultatet direkte overførbart til neste. Så en må finne sin egen vei, og derfor er treff som omtalt tidligere både en sosial fornøyelse og en billig måte å teste ut kombinasjoner på. Jeg vil derfor gjerne delta om noe lignende skulle finne sted igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det noe STORE forskjeller på de oppsettene dere har testet, eller er alle gode med styrker og svakheter på forskjellige måter?
    Jeg vil si det er store variasjoner på oppsettene - større enn jeg hadde forventet. Men som på alt utstyr innenfor vår interesse: Over en "Best Buy" kategori blir det lett større prisdifferanse enn ytelses-differanse. Prisene opp til det absolutt kompromissløse er nok fremdeles markante.

Bare for referansen sin skyld, testet dere opp mot noen rimelige hodetelefoner av type Koss porta pro eller lignende?
    Vi hadde ikke med oss disse rimelige klassene - det hadde vært interessant å høre hva de kunne yte med. Vel og merke så er Koss Porta Pro og tilsvarende mer i det portable markedet og ikke til hjemme-head-fi.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med hånden på hjerte sverge på at den IKKE reagerer på IR fjernkontroller overhode. Den leveres nemlig (kanskje desverre) uten noen som helst fjernkontroll til seg selv.
    Det jeg stusset på når det gjaldt denne Yulongen også. Den leveres uten fjernkontroll, men reagerer som sagt på andres koder, og switcher innganger når den reagerer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror forrige eier må ha rotet bort remoten, for her leser jeg
    Each unit comes with a exclusive portable remote controller.
    Det er Yulong DAH1 du har hatt på lån?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hvor mye HeadFi koster og hva ytelsen vil koste i investering så ligger prisene ca slik (tror denne prislisten er tålig korrekt på det som stod på 'menyen' hos meg):

AKG K701.......................2000,- (listepris 4000,-)
    AKG K271 mkII................1700-
    Beyerdynamics DT990......1700,-
    Sennheiser HD650...........3500,-
    Sennheiser HD800...........8000,-

Benchmark DAC1..... (fra) 7500,-
    Yulong D100...................3500,-
    Stello DAC......................7000,-
    Lehmann BCL..................7100,-
    Burson HA-160D..............9800,-
    Nuforce HDP...................3800,-

Prisene er kun info for å gi et inntrykk av hvor høyt de forskjellige kombinasjonene legger seg på.
    Videre prisdiskusjon om hva som koster hvor mye hvor tas på egnet kategori.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er Yulong DAH1 du har hatt på lån?
    Jepp!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AKG 271mkII

AKG - 271 mkII (55ohm) - Made in Austria

Dersom man kjøper disse som et svært godt lukket alternativ til åpne hodetelefoner, så får man med to ulke kabler i esken. Og, man får med såkalte pads i både skinn og velour. Jeg byttet relativt fort til velour, som er det samme som K702 bruker. 271mkII er litt mindre i muffene enn K702.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

K702/1

AKG - Reference Headphones K702 (62ohm) - Made in Austria

Lydmessig de samme som K701. Forskjellen er at K702 er dyp mørkeblå (noen påstår svarte, men det må være i dårlig lys) og har en miniXLR kontakt på venstre side. Det betyr at man kan bytte ledning fra den originale til en såkalt "aftermarked" kabel. Her er det flere typer. Noen er sølvbelagt kobber, og andre kun kobber. Slike kabler koster ca. USD 200-300 pluss frakt og pluss moms. Det vil da si at skal man ha en annen kabel enn den originale, så koster den fort mer en hva man må betale for hodetelefonene alene. For noen virker det meningsløst. For andre er det nettopp muligheten som aspirerer til å velge K702 fremfor K701. Jeg synes forskjellen er, på grunn av prisen på aftermarkedkablene, er av mer teoretisk forskjell. Det kan være ett unntak, og det er at for de som vurderer et par av AKGs lukkede 271 mkII så kan det være greit å vite at den har samme miniXLR-inngang. Med andre ord så kan man benytte samme kabel på K702 og 271 mkII. Når man kan nyte åpne hodetelefoner som K702, og om man av og til må konvertere til lukkede som 271 mkII, så bytter man lett ut kun hodetelefonen ved å "undocke" den ene med den andre.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning. Lurer på hvordan mine relativt rimelige Grado SR60 ligger an i forhold til listen deres.:???:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det jeg stusset på når det gjaldt denne Yulongen også. Den leveres uten fjernkontroll, men reagerer som sagt på andres koder, og switcher innganger når den reagerer.
    Med mindre Atle har underslått fjernkontrollen så ligger den i kofferten. Det er en bitteliten sak i kredittkortstørrelse så den er lett å overse.
    Vet dette 100% sikkert fordi Atle heller ikke fant den lille fjernisen:roll:Heldigvis var jeg der og fant den frem til ham.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Interessant lesning. Lurer på hvordan mine relativt rimelige Grado SR60 ligger an i forhold til listen deres.:???:
    Hmm, nå eide jeg disse for ca. 15 år siden(Hvor lenge har disse egentlig eksistert?). Det eneste jeg kan erindre var at jeg hadde det fantastisk gøy med disse. Dette er så lenge siden, og head-fi interessen/kunnskapen var heller sterkt begrenset på det tidspunktet, så det er umulig for meg å gi en sammenligning mot de øvrige.
    Ser de går for 79$ som er ganske ufattelig for lydkvaliteten jeg mener å huske de besitter.

Hadde vært kjekt med et nytt treff med nye utfordrere som Grado og Stax som jeg gjerne vil stifte bedre bekjentskap med.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld, jeg har SR60i, som er den "nye" versjonen. Men de ser helt like ut ja. Tror jeg gav 900kr for et drøyt år siden, og jeg er glad i lyden i dem, men min kone-pone (som ofte sitter ved siden av) kan styre sin glede når jeg trekker dem frem. (Må trekke inn på eget rom mao).

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En spennende tråd og et spennende tema. Jeg håper dette baner vei for en ny kategori på forumet

Med mindre Atle har underslått fjernkontrollen så ligger den i kofferten. Det er en bitteliten sak i kredittkortstørrelse så den er lett å overse.
    Vet dette 100% sikkert fordi Atle heller ikke fant den lille fjernisen:roll:Heldigvis var jeg der og fant den frem til ham.
    Lever kofferten ennå? Om så kan jeg sverge på alt som er hellig at fjernkontrollen lå der når kofferten forlot mitt eie :-D

Side 2 av 132 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •