HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 132 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prisen på SR-009 er forøvrig hårreisende.

SR-007II i kombo med topp-rørdriver kunne jeg få til en kjempeflott pris hos norsk importør grunnet at det er utgående modell. Var ikke langt unna prisen på mitt nåværende oppsett og såden er ikke prisingen så verst!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for responsen for mitt spørsmål veldig interesang tråd dette her, og forøvrig forhåpentligvis en bidragsyter til min start på head fi

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Tror ikke det du sier er feil... STAX er helt fantastiske. Beste i verden? Kanskje det

Jeg lurte på en ting... Hvorfor er det så få som annmelder dem? Jeg skjønner at CNET ikke kommer til å anmelde noen høytalere som koster mange 100 tusen, men STAX hodetelefoner koster jo ikke all verden, hvorfor er det så mange som sier Sennheiser HD800 er de 'perfekte' eller beste HT'ene?

Virker som bare stereophile gir noe info om de
    Er flere som har anmeldt Stax. CNet, 6moon og stereophile er eksempler. På head-fi.org og headphonia finner du også masse materiale!

Ingen tvil om at HD800 er gode. Om de er for deg er opp til deg å vurdere. Umulig å gi noen form for fasit på hva den enkelte oppfatter som god lyd. Ikke ta andres ord for god fisk. Prøv dem selv om du har mulighet til det. HD800 er vel i øvre sjikt hva pris angår, samt at de er dynamiske. Mao relativt lett å finne forsterkere som kan drive godt. Mange gode alternativ i den prisklassen dog; Beyerdynamic T1, Denon D7000, Grado RS-1i/GS1000, HifiMan HE-500 Stax SR-407/507 og enda flere. Alle med sine karakteristiske egenskaper

Edit: Grado og Denon fåeas kjøpt til langt gunstigere pris fra utlandet. Beyerdynamic og Stax er faktisk veldig fint priset i Norge sammenliknet med utenlandske priser. Verdt å ta med i betraktningen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært gode og reflekterte innlegg, Labbetuss.

Skulle jeg valgt Stax i mellomskiktet i dag ville jeg nok valgt SR-507 på 727. Hvorfor? Utelukkende pga. hva jeg har lest om dem, og vurderinger andre brukere har opp mot non-Stax hodetelefoner.

Skulle jeg kvittet meg med mine LCD-2 og HD800, og kun beholdt ett av disse, aner jeg faktisk ikke hvilken jeg måtte prioritere bort. De er såpass forskjellige at man skulle tro det var relativt lett å velge bort én av dem. Men, nope. Sikkert et snev av huleboer- / samleinstinkt...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode betraktninger i denne tråden nå. Keet it coming!

Forøvrig; gleder meg til sneakpeak på HD800/LCD-2....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Svært gode og reflekterte innlegg, Labbetuss.

Skulle jeg valgt Stax i mellomskiktet i dag ville jeg nok valgt SR-507 på 727. Hvorfor? Utelukkende pga. hva jeg har lest om dem, og vurderinger andre brukere har opp mot non-Stax hodetelefoner.

Skulle jeg kvittet meg med mine LCD-2 og HD800, og kun beholdt ett av disse, aner jeg faktisk ikke hvilken jeg måtte prioritere bort. De er såpass forskjellige at man skulle tro det var relativt lett å velge bort én av dem. Men, nope. Sikkert et snev av huleboer- / samleinstinkt...
    Kjenner veldig godt til problemstillingen. Man har i utgangspunktet falt for enkelte hodetelefoner grunnet deres egenskaper. Og ved evt salg prøver man da å vurdere hva man helst ønsker å sitte igjen med. Konklusjonen blir som regel å beholde begge i og med at de utfyller hverandre så godt. Unntaket blir vel helst når man vurderer en ny tlf som har mange av de egenskapene til den ene hodetlf'en, bare at den gjør det bedre og evt besitter flere av dem. Da er saken biff!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordringen med å sammenligne hodetelefoner er alltid at det ikke er så lett å få like signalbaner før hodetelefonene.

Den 26. får vi en gylden mulighet til å sammenligne hodetelefoner via to identiske kilder: 2 x Burson HA-160D, som har innebygget DAC. En direkte sammenligning av hodetelefoner på hver av disse, etter å ha justert volum på hver av de tilpasset følsomheten til hver hodetelefon, skulle danne et greit grunnlag.

Et alternativ til er å benytte de samme to 160D på hvert sitt eksemplar av HD800 for enten høre om det er forskjell på primærkilde før DAC (e.g. Spotify og Lossless), eller coax / USB fra samme primærkilde (e.g. Squeezebox Touch).

Eventuelt, kanskje mer interessant; høre hva ulike forsterkere tilfører av lydsignatur ved at vi benytter de to 160D som DAC før de ulike hodetelefonforsterkerne videre til hvert sitt eksemplar av HD800.

Eller, rett og slett hive to ulike DAC-er før hver sin 160D / HD800 combo.

-----------

De hodetelefonene det virker naturlig å teste på hver sin 160D kan være:

a) AKG K701/2 vs. Sennheiser HD800
    b) Sennheiser HD800 vs. Audeze LCD-2
    c) Sennheiser HD600 vs. AKG K701/2
    d) AT-M50 vs. ?
    d) Andre forslag?

Og, de forsterkerene man kan sammenligne kan være:

a) Violectric HPA V200 vs. Schiit Lyr
    b) Andre forslag?

DAC-er:

a) Hegel HD10 vs. Rega DAC
    b) Andre forslag?

Uten at dette blir for seriøst, men dog litt strukturert så foreslår jeg hver av deltakerne noterer kort ned noen stikkord på utdelt papir om hva de hører på ulike kombinasjoner, så kan vi "compare notes" på slutten får å se om det er en form for konsensus i inntrykkene.

PostScript: Så kommer det kanskje noen hodetelefonforsterkere til på besøk som lyttebonus.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanonforslag Tiger! Hadde vært utrolig artig

Øvrige forslag kunne vært:

ATH-M50 vs AKG 242HD/Denon D1100. 242HD er definitivt en av AKG's best buys imho og i samme veiledende prissjikt som M50.

ATH-M50 vs Klipsch Image One
    Sennheiser HD800 vs Beyerdynamic T1
    Denon D7000 vs Sennheiser HD800/Beyerdynamic T1
    Ovennevnte hodetelefoner vs Grado RS-1/GS-1000

Vioelectric vs Lehmann Linear
    Schiit Lyr vs Lehmann Linear
    Ovennevnte vs Benchmark DAC1

Hegel HD10 vs Abrahamsen V6.0 DAC
    Abrahamsen V6.0 DAc vs EC DAC
    Ovennevnte vs Benchmark DAC 1

Skal innrømme at jeg i skrivende stund ikke husker eksakt hva dere testet opp mot hverandre i forrige runde, så dere får bare bære over med meg om jeg har foreslått på nytt noe som allerede er testet.

Er jo egentlig uendelig mange kombinasjoner som hadde vært moro å prøve ut!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe av dette utstyret og kan stille med det på treffet da? Det er jo litt av vitsen med det hele.... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ment som rene forslag, ble litt revet med her gitt. Kan dog evt stille med D7000 og Stax sett om det kan være av interesse. Om det passer må jeg sjekke opp!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pøh. Bare bilder av head-fi-nerder og deres utstyr, jo.

Hei - vent nå litt... ops:

[/stein i glasshus]

Min Lyr ble sendt 12. mai :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte min i begynnelsen i april, og når den skulle sendes 11. mai var kortet tilknyttet kjøpet utløpt og jeg hadde ikke lagt inn nytt / oppdatert profilen i slutten av april. Oh, well. Kan ikke huske alt.

Vurderer i helgen om jeg gjennomfører kjøpet.

Håper du uansett liker the Lyr.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Lyr.

Nice.

Sounds almost as cool as The Google.

[youtube]90DKubFKwVo[/youtube]

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Wow. Der var det mye gromt på en gang....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et snapshot av lekegrinda for tiden. Skal bruke litt tid til å la inntrykkene sige på.

-audeze_lcd-2_burson_ha-160d_violectric_hpa_v200_sennheiser_hd8001-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennlig råd til de som vurderer / har kjøpt Schiit Lyr:

Schiit sier selv (utdrag): Make no mistake: even though Lyr is the same size as Asgard and Valhalla, it’s one of the most powerful headphone amplifiers you can buy. We will not be responsible if you blow up your headphones with it!

Dette tolker vi vel alle som en kul "spøk", men; det ironiske er at enkelte brukere på head-fi.org faktisk har klart det der, og noen opptil flere ganger. :roll:

...So that's two blown Ed. 8s, and one D7000. Can't be mere coincidence. I'm just saying, I personally wouldn't risk running sensitive cans off the Lyr after all this. Just for the peace of mind. I have been daring enough to use my D7000 at pretty quiet levels to test out the Valhalla tubes, but that was very quickly... I got too scared to try it again. My Lyr is gonna be just for my HE-4 and KSC75...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte å vite hva grensen for sprenging av hodetelefoner er? Kjipt å være redd for det... Jeg liker musikken min ganske høyt og når jeg ser film (på kino eller på PA)... Skal lyden være så høy at du kan ikke høre personen ved siden av selvom han skriker XD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er det noen måte å vite hva grensen for sprenging av hodetelefoner er? Kjipt å være redd for det... Jeg liker musikken min ganske høyt og når jeg ser film (på kino eller på PA)... Skal lyden være så høy at du kan ikke høre personen ved siden av selvom han skriker XD

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte dere på hodetelefonforsterkere med rør?

Lærdommen fra de som har poppet sine, er å ikke ha hodetelefonene plugget inn når man skrur forsterkeren av og på. Underliggende årsak til de få som har fått problemer er p.t. ukjent, og kun p.t. av spekulativ art.

De få som har opplevd dette er som sagt . Ikke mening å lage storm i et vannglass. Kun ment som et prompt til forsiktighet.

For de av oss som bruker transistorbasert hodetelefonforsterker. så har ikke jeg funnet noe som tilsier at man popper hodetelefoner ved på / av operasjon.

Uansett, så skruer jeg alltid ned volumet når jeg plugger hodetelefonene inn / ut. Og, har dem ikke på hodet / ørene når jeg slår hodetelefonforsterkeren av / på. Én ting er hodetelefonene. Noe annet er risikoen å få et høyt "popp" i ørene...

Side 18 av 132 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •