HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 132 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2621
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kommer, mest for å være sosial, dernest for å høre LCD-2. Head-fi er litt nedprioritert her for tiden, både fordi det er 1.000 grader ute, og fordi jeg bruker enhver anledning til å sitte slik foran Swans 2.5F:

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Satser på et nytt head-fi-treff torsdag 26. mai kl. 20:00. Oppsummert:

Tiger
    k_s
    Anfield (tentativt)
    Kokken (tentativt)

Labre greier.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg kommer, mest for å være sosial, dernest for å høre LCD-2. Head-fi er litt nedprioritert her for tiden, både fordi det er 1.000 grader ute, og fordi jeg bruker enhver anledning til å sitte slik foran Swans 2.5F:

Ironisk nok så sitter jeg sånn akkurat nå som jeg ser det bildet :roll:

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -facial_tissue_box2-1-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Nyter finværet på altanen, og tenker her skulle jeg hatt hodetelefonene mine.
    Med 3 meter kabel blir det med tanken.
    Noen som vet hvor en får tak i en forlenglsekabel til hodetelefoner.
    Type stor plugg, 7 meter.
    Hosa hodetelf. forl.kab.25 ft - Kr. 119,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett!

Vil tro 4sound på Kvadrat har denne, eller lignende.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Tenkte vel neste det:-D

Kilde blir i hovedsak PC med MediaMonkey (fjernstyrt med Ipod Touch) via Advanced Acoustic MDA503 dac:

Advance Acoustic • Produits

Bruker denne til ATH-AD700 i dag:

Bravo headphone amplifier review | Electricpig

Ser vel for meg at den også bør oppgraderes. Til hva kommer vel an på hvem hodetelefoner jeg ender opp med.

Heller nok egentlig mest mot Grado 325is..........

Mvh
    Peter
    Da begynner det å skje ting her også. I går kom denne:

Little Dot Amplifiers • View topic - Little Dot I+ Hybrid Headphone Amplifier

Har også noen andre rør og op-amper på vei i posten

Fant også en mod som gjører at ath-ad700 sitter bedre på min lille skalle så nå nyter jeg disse til fullo.

Har lest mye på nettet og det ser ut til at Little Dot 1+ skal være en bra match til Grado 325is så da blir et et par sånne også når jeg reiser til statene i juni.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Da er det bare å vente på godværet igjen...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig artig tråd dere har iverksatt her. Kjekt å se at Head-Fi blomstrer litt på AVF også! :-D

Hadde vært utrolig morsomt å fått til enda en kveld hvor vi testet ulike high end modeller fra ulike produsenter opp mot hverandre, samt ulike kilder og driver slik dere har gjort tidligere. Eksempelvis grado gs1000, stax, denon d7000, hd800, T1, Hifiman etc. Et uhyre spennende segment etter min mening.

Jeg kan stille med D7000 og Stax SR407 og SRM-727ii i så tilfelle.

Forøvrig kjempeartig tråd dette

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

er grønn på sammensetting av slikt oppsett , men jeg vurderer å ha ett oppsett nr 3 med head fi, liker klipsch+rør+vinyl lyd, + at jeg liker elektrostatisk type lyd, har jo rør og klipsch oppsett, så finnes det head fi som kan gi meg noe ala elektrostatisk lytteopplevelse ?

takker:-D

Edit er jeg glemte å ta med prisantydning, 10-20 k , helst for alt jeg trenger, eventuellt minus signalkilde

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stax er elektrostater i head-fi form. Liker du denne teknologiens måte å formidle lyd på bør du i aller høyeste grad vurdere å teste disse! Hørt med TAA Import?

Hifiman sine ortodynamiske hodetelefoner virker også veldig spennende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Stax er elektrostater i head-fi form. Liker du denne teknologiens måte å formidle lyd på bør du i aller høyeste grad vurdere å teste disse! Hørt med TAA Import?

Hifiman sine ortodynamiske hodetelefoner virker også veldig spennende.

Hei

nei det har jeg ikke gjort er på planleggingsstadiet enda, lcd 2 er det noe lignende klokker? har lest litt om at stax muligens er noe forbigått nå ytelsesmessig kontra pris ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fyi

Kom over denne siden ifbm anskaffelse av ny head-amp:
    NwAvGuy: Headphone Amps/DACs Explained

Interessant lesing for en som kan altfor lite om teknikken bak, og hva som bør vektlegges mtp matching av forsterker/hodetelefon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Hei

nei det har jeg ikke gjort er på planleggingsstadiet enda, lcd 2 er det noe lignende klokker? har lest litt om at stax muligens er noe forbigått nå ytelsesmessig kontra pris ?
    Har hørt/lest mye bra om LCD-2. Såvidt jeg har forstått er denne også ortodynamisk. Uten å dra noen form for konklusjon eller prøve å dømme den hodetelefonen så virker det til at folk synes Hifiman sine trekker de lengste stråene, men gjerne til en vesentlig høyere pris og på parametre som du ikke finner vesentlige. Dette blir jo igjen en subjektiv preferanse- og vurderingssak, for LCD-2 har garantert sine sterke sider som skiller dem ut fra andre hodetelefoner. LCD-2 er jo temmelig rimelig også er den ikke? I så tilfelle skulle man tro at dette er kjøpet som gir mye value for money. Er mye bra erfaringer å lese på; Head-Fi.org - Headphone forums and reviews for audiophiles for øvrig om du har lyst å gi deg ut på utrygg grunn for lommeboken

Helt riktig at STAX koster en pen slant, men de fåes i "budsjett-" og dyrere system. Budsjettsystemet deres (bestående av innstegs hodetlf og driverenhet) låter rett og slett fortreffelig. Det ligger på cirka 6000,- i Norge tror jeg, og det er ikke pissetrengt mtp at det består av forsterker- og hodetelefonenhet.

Link: Earspeaker System: SRS-2170 (Basic system) - Export version

Jeg har forrige generasjons "Basic" system på lån her hjemme, SRS-2050II. Har også hatt Grado SR-325is, AKG K701, Beyerdynamic DT-990, Denon D2000/5000/7000 og Sennheiser HD650. Det jeg fant slående med f.eks dette "Basic" STAX-systemet kontra de ovennevnte hodetelefonene i kombinasjon med gode trinn er hvor forbasket naturlig og åpent det låter. Det får ikke hodet til å riste i fillebiter, men homogeniteten i gjengivelsen er slående. Dette kombinert med en detaljevne uten like, et utrolig stort og åpent lydbilde og evne til å dra frem hver eneste nyanse i musikken gjør disse systemene rett og slett elskelig. Det er så forførende å lytte til, og man blir dratt slik inn i musikken at det bokstavelig talt er vanskelig å legge musikken fra seg. Vet det høres veldig pro STAX ut dette, men jeg skjemmes ikke over å snakke positivt om produktene dems. Og når man hører hvordan deres Basic system låter i forhold til pris så vil jeg vitterlig påstå at det er vanskelig å finne et system til prisen som låter like bra mtp ren opplevd lydkvalitet. Den er skyhøy.

Jeg sier ikke at de ovenenvte hodetelefonene er dårlig eller at STAX er best. Hver av hodetelefonene har sine sterke og svake sider, og det er da opp til lytteren/kjøperen å vurdere dette selv om mulig. Jeg har sågar kjøpt AKG K701 to ganger.... Av dynamiske hodetelefoner endte jeg dog opp med Denon sine D7000. Basic systemet til STAX gav meg blod på tann og et dyrere system ble kjøpt inn. Det er noe av det mest vanvittige jeg har hørt noensinne.

Dog, at STAX er verdt prisen i mine ører? ABSOLUTT!

Selv har jeg nå lyst å prøve ut HifiMans ortodynamiske telefoner i tillegg. Virker veldig spennende deres siste produkt; HE-500

REVIEW: HiFiMan HE-500 Orthodynamic Headphones....Less Is More! - Head-Fi.org Community

Hifiman HE-500 First Impression | Headfonia

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    -facial_tissue_box2-1-jpg
    Uff, liker å ødelegge gleden, du :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stax SRM 323 II med SR-303 som ble solgt i 'affeksjon' tidligere er et savn , men mitt nye SR-007MK2 på srm-007-tII kan nok leve opp til det , gitt det får en del timer til innspilling , men så langt så er det ikke verdt prisen..

Men at min tidligere kombo er verdi prisen som du sier , overhodet ikke i tvil. Derav hadde jeg gleda meg til å teste mitt sett opp mot andre på et evt. treff , dog det later til at det blir en stund til , kanskje like greit dersom det må surre enda flere døgn for å bli innspilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de dyreste toppmodellene, eksempelvis SR-009 og Omega etc, er litt i stiveste laget når det gjelder pris er jeg enig i, men Lamba Signature serien synes jeg forsvarer prisen ytelsesmessig. Det som koster i hovedsak er driverenhetene (med unntak av hodetlf toppmodell), og sånn sett er det ikke så verst. Man kan jo også benytte driverenheter fra andre produsenter om man vil det på akkurat samme måte som for dynamiske hodetlf. Utvalget er dog noe mer snevert.

Mtp ytelse ift pris valgte jeg å ikke gå ove Lambda Signature heller. Selv ikke SR-507 siden 407 (til 400 dollar mindre) skulle være bortimot samme hodetlefon bare med andre justeringmekanismer ifm hodebøyle og det at 407 har en noe friskere og frampå signatur. 507 skal være noe varmere i gjengivelsen - mer i retning SR-007/Omega II.

Dagens SR-307 og SRM-323S (SRS-3170 systemet) og SR-207 m/SRM-252S (2170 systemet) er de systemene som yter aller best ift pris vil jeg påstå. Har får man virkelig mye av staxmagien.

Fikk selv tilbud på tilsvarende system som du besitter per tid, men selv takket jeg nei grunnet signaturen til rørdriveren og selve hodetelefonen. Har hørt komboen skal være veldig mørk og farget sammenliknet med Lambda Signature, noe jeg ikke er spesielt fan av, samt at det stridet med det jeg virkelig falt for ved STAX. Hvordan oppfatter du ditt system vedr. dette? Jeg valgte derfor å gå for 407 i kombo med en skikkelig transistordriver. Sammenliknet SRM-727ii med SRM-006ts (mellosjikt rørdriver) og forskjellen var latterlig stor. Både når det gjelder kontroll, headroom, detaljer, dynamikk mm. Har du vurdert transistor selv?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt/lest mye bra om LCD-2. Såvidt jeg har forstått er denne også ortodynamisk. Uten å dra noen form for konklusjon eller prøve å dømme den hodetelefonen så virker det til at folk synes Hifiman sine trekker de lengste stråene, men gjerne til en vesentlig høyere pris og på parametre som du ikke finner vesentlige. Dette blir jo igjen en subjektiv preferanse- og vurderingssak, for LCD-2 har garantert sine sterke sider som skiller dem ut fra andre hodetelefoner. LCD-2 er jo temmelig rimelig også er den ikke? I så tilfelle skulle man tro at dette er kjøpet som gir mye value for money. Er mye bra erfaringer å lese på; Head-Fi.org - Headphone forums and reviews for audiophiles for øvrig om du har lyst å gi deg ut på utrygg grunn for lommeboken

Helt riktig at STAX koster en pen slant, men de fåes i "budsjett-" og dyrere system. Budsjettsystemet deres (bestående av innstegs hodetlf og driverenhet) låter rett og slett fortreffelig. Det ligger på cirka 6000,- i Norge tror jeg, og det er ikke pissetrengt mtp at det består av forsterker- og hodetelefonenhet.

Link: Earspeaker System: SRS-2170 (Basic system) - Export version

Jeg har forrige generasjons "Basic" system på lån her hjemme, SRS-2050II. Har også hatt Grado SR-325is, AKG K701, Beyerdynamic DT-990, Denon D2000/5000/7000 og Sennheiser HD650. Det jeg fant slående med f.eks dette "Basic" STAX-systemet kontra de ovennevnte hodetelefonene i kombinasjon med gode trinn er hvor forbasket naturlig og åpent det låter. Det får ikke hodet til å riste i fillebiter, men homogeniteten i gjengivelsen er slående. Dette kombinert med en detaljevne uten like, et utrolig stort og åpent lydbilde og evne til å dra frem hver eneste nyanse i musikken gjør disse systemene rett og slett elskelig. Det er så forførende å lytte til, og man blir dratt slik inn i musikken at det bokstavelig talt er vanskelig å legge musikken fra seg. Vet det høres veldig pro STAX ut dette, men jeg skjemmes ikke over å snakke positivt om produktene dems. Og når man hører hvordan deres Basic system låter i forhold til pris så vil jeg vitterlig påstå at det er vanskelig å finne et system til prisen som låter like bra mtp ren opplevd lydkvalitet. Den er skyhøy.

Jeg sier ikke at de ovenenvte hodetelefonene er dårlig eller at STAX er best. Hver av hodetelefonene har sine sterke og svake sider, og det er da opp til lytteren/kjøperen å vurdere dette selv om mulig. Jeg har sågar kjøpt AKG K701 to ganger.... Av dynamiske hodetelefoner endte jeg dog opp med Denon sine D7000. Basic systemet til STAX gav meg blod på tann og et dyrere system ble kjøpt inn. Det er noe av det mest vanvittige jeg har hørt noensinne.

Selv har jeg nå lyst å prøve ut HifiMans ortodynamiske telefoner i tillegg. Virker veldig spennende deres siste produkt; HE-500

REVIEW: HiFiMan HE-500 Orthodynamic Headphones....Less Is More! - Head-Fi.org Community

Hifiman HE-500 First Impression | Headfonia
    Tror ikke det du sier er feil... STAX er helt fantastiske. Beste i verden? Kanskje det

Jeg lurte på en ting... Hvorfor er det så få som annmelder dem? Jeg skjønner at CNET ikke kommer til å anmelde noen høytalere som koster mange 100 tusen, men STAX hodetelefoner koster jo ikke all verden, hvorfor er det så mange som sier Sennheiser HD800 er de 'perfekte' eller beste HT'ene?

Virker som bare stereophile gir noe info om de

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt/lest mye bra om LCD-2. Såvidt jeg har forstått er denne også ortodynamisk. Uten å dra noen form for konklusjon eller prøve å dømme den hodetelefonen så virker det til at folk synes Hifiman sine trekker de lengste stråene, men gjerne til en vesentlig høyere pris og på parametre som du ikke finner vesentlige. Dette blir jo igjen en subjektiv preferanse- og vurderingssak, for LCD-2 har garantert sine sterke sider som skiller dem ut fra andre hodetelefoner. LCD-2 er jo temmelig rimelig også er den ikke?
    En presisering kan være greit her. HifiMan har mange modeller. Audeze har én. HifiMan HE-6 er den som oftest sammenlignes med LCD-2. HE-6 koster USD1.199, mens LCD-2 koster USD945. Forskjellen er mao. USD 254. Hvorvidt dette gjør at HE-6 ansees å ha "vesentlig høyere pris" får man jo vurdere selv.

HifiMan har som sagt mange modeller, så dersom det er riktig på et generelt grunnlag å omtale "HifiMan sine trekker det lengste strået" kan bli litt unyansert.

HifiMan HE-6 vs. LCD-2 finnes det ganske mange omtaler av. Enkelte er også linket til tildigere i denne tråden. Mitt inntrykk er at det er en 50/50 split mellom LCD-2 og HE-6 "fanboys".

HE-6 påstås å kreve langt mer av forsterkeren enn LCD-2, og mitt inntrykk er at relativt mange som liker HE-6 bruker dem på en ikke-hodetelefonforsterker.

HifiMan slipper nå sin nyeste modell: HE-500. Den påstås å være nær opp til HE-6 i ytelse, men HE-500 krever ikke så mye av hodetelefonforsterkeren.

Tror ikke det du sier er feil... STAX er helt fantastiske. Beste i verden? Kanskje det
    Igjen, så kan man nyansere her. Stax har mange ulike modeller (både hodetelefoner og -forsterkere). SR-009, som er den nyeste (og dyreste på ca. 35.000 - 40.000 kroner p.t. pga. high demand) påstås å spille "lysere" enn SR-007mkII. Sistnevnte koster ca. 15.000 for hodetelefonene alene.

Hardcore Stax-fans, mener at ingen av de hodetelefonforsterkerne Stax tilbyr i dagens marked klarer å få det beste ut av SR-007mkII. Det er 3. parts produsenter som gjelder for dem. Bla. BHSE, KGSS/GEHA. På den første her er det opptil 1 års ventetid. Ja du leste riktig.

Av de mer edruelig prisede hodetelefonene til Stax, så er SR-507 (ca. 7.000) kanskje mer å anse som en konkurrent til HE-6, LCD-2 og HD800.

Når man hører kvalitetsprodukter innen hodetelefoner for første gang, blir man lett euforisk. I alle fall ble jeg det. Lærdommen min er at det er vanskelig å uttale seg bombastisk før man faktisk har hørt de ulike modellene man snakker varmt om, OG sammenlignet med produkter som ligger sånn noenlunde i samme ytelsesklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Jeg lurte på en ting... Hvorfor er det så få som annmelder dem? Jeg skjønner at CNET ikke kommer til å anmelde noen høytalere som koster mange 100 tusen, men STAX hodetelefoner koster jo ikke all verden, hvorfor er det så mange som sier Sennheiser HD800 er de 'perfekte' eller beste HT'ene?

Virker som bare stereophile gir noe info om de
    Var ikke meningen å framstille dem som beste i verden. Ville bare poengtere at de rimeligere STAX'ene yter såpass godt at de etter min mening forsvarer prisen. De er absolutt verdt en lytt og gir tilsvarende prisede hard konkurranse. Mange neglisjerer dog STAX fordi folk sier de er for dyr uten å gjerne gjøre litt research. Det er ikke bare SR-007 og 009 som teller fra denne produsenten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En presisering kan være greit her. HifiMan har mange modeller. Audeze har én. HifiMan HE-6 er den som oftest sammenlignes med LCD-2. HE-6 koster USD1.199, mens LCD-2 koster USD945. Forskjellen er mao. USD 254. Hvorvidt dette gjør at HE-6 ansees å ha "vesentlig høyere pris" får man jo vurdere selv.

HifiMan har som sagt mange modeller, så dersom det er riktig på et generelt grunnlag å omtale "HifiMan sine trekker det lengste strået" kan bli litt unyansert.

HifiMan HE-6 vs. LCD-2 finnes det ganske mange omtaler av. Enkelte er også linket til tildigere i denne tråden. Mitt inntrykk er at det er en 50/50 split mellom LCD-2 og HE-6 "fanboys".

HE-6 påstås å kreve langt mer av forsterkeren enn LCD-2, og mitt inntrykk er at relativt mange som liker HE-6 bruker dem på en ikke-hodetelefonforsterker.

HifiMan slipper nå sin nyeste modell: HE-500. Den påstås å være nær opp til HE-6 i ytelse, men HE-500 krever ikke så mye av hodetelefonforsterkeren.
    Stemmer det. Var bare usikker på pris på LCD-2 i øyeblikket jeg skrev. Blir stort sett sammenliknet med HE-6 ja og det du sier om tungdrevenheten er riktig. Mange som bruker rene høyttalertrinn på disse. Det i seg selv er temmelig ekstremt og ekskluderer denne for mitt vedkommende. Det er derfor jeg fant HE-500 langt mer interessant. Når det kommer til lettdrevenhet er nok HE-5LE en langt hetere kandidat med 4dB høyere følsomhet og lavere impedanse, men den er nok ikke i helt samme klasse som HE-6. Hvor langt unna den er og om det er verdt steget opp til de dyre (?) er opp til en hver å vurdere. HE-500 skal også være mer balansert i gjengivelsen enn HE-6, hvor diskanten er tonet noe ned, samt noe mer fylde nedover i registeret uten at det går utover detaljevnen. En meget het kandidat etter min mening. Også et spennende prinsipp som jeg har lyst å prøve ut. Dog, at man trenger et kraftig trinn til den tror jeg ikke man kommer utenom.

Var ikke meningen å feie alle HifiMan produktene over en kam. Snakket hovedsaklig om de ovennevnte produktene deres. Presiserte og at smaken er som baken. For noen appellerer totalen av det ene produktet mer enn det andre og da er nok de respektive villig til å betale prisforskjellen.

Igjen, så kan man nyansere her. Stax har mange ulike modeller (både hodetelefoner og -forsterkere). SR-009, som er den nyeste (og dyreste på ca. 35.000 - 40.000 kroner p.t. pga. high demand) påstås å spille "lysere" enn SR-007mkII. Sistnevnte koster ca. 15.000 for hodetelefonene alene.

Hardcore Stax-fans, mener at ingen av de hodetelefonforsterkerne Stax tilbyr i dagens marked klarer å få det beste ut av SR-007mkII. Det er 3. parts produsenter som gjelder for dem. Bla. BHSE, KGSS/GEHA. På den første her er det opptil 1 års ventetid. Ja du leste riktig.

Av de mer edruelig prisede hodetelefonene til Stax, så er SR-507 (ca. 7.000) kanskje mer å anse som en konkurrent til HE-6, LCD-2 og HD800.

Når man hører kvalitetsprodukter innen hodetelefoner for første gang, blir man lett euforisk. I alle fall ble jeg det. Lærdommen min er at det er vanskelig å uttale seg bombastisk før man faktisk har hørt de ulike modellene man snakker varmt om, OG sammenlignet med produkter som ligger sånn noenlunde i samme ytelsesklasse.
    Jeg siktet hovedsaklig til deres "rimeligere" modeller. Dvs Lambda Signature og nedover, spesielt "budsjettsystemene deres". SR-507 er kanskje litt dyr sammenliknet med 407 da det lydmessig skal være nokså likt med unntak av selve signaturen. 507 oppleves, av de som har lyttet til de ulike stax'ene, som mer varme og mer i retning Omega, 007. De siste toppmodellene har også blitt anklaget for å ha vært veldig varme og bløte i gjengivelsen, pluss at det opplevde lydbilde ble oppfattet som vesentlig mindre enn eksempelvis Lambda serien. Noen likte dette, mens andre ikke. Det virker som at de nå har tatt dette til etterretning i 009 som ble oppfattet som en Lambda på boler. Det sies at man får den samme flotte åpenheten i lydbildet med en enda høyere kvalitet over hele spekteret. Evnen til å få musikken fysisk skal være veldig bra også, noe som forøvrig mange synes elektrostater er dårlig til. Skulle vel være lettere å drive også?

I det aktuelle prissegmentet er 507 den mest aktuelle sådan og raske sammenlikninger er faktisk gjort mellom de ovennente modellene på head-fi. Artig lesing!

Review: Audeze LCD-2, HiFiMan HE-6, Stax SR-507, Stax OII MKI/BHSE, et al - Head-Fi.org Community

Ja virker til at hard-core fansen gjerne går for produkter av de ovennevnte produsentene. Personlig styrte jeg unna dette da jeg ikke så helt behovet, pluss at jeg ikke gidder merarbeidet og ekstra tiden som følger med ifm garantier hvis noe skulle skje. Virker som det mer er en bølge på head-fi forumet å prøve eksternproduserte drivere. Akkurat samme fenomen finner sted med mange andre produkter og tweaks. Ofte går det en stund, folk får roet seg ned og andre mer edruelige inntrykk kommer fram på forumet, gjerne ikke med like kjekk review. Et annet godt eksempel er "oppgradering" av Denon sin D-serie hodetlf.

Transistordriverne til STAX synes jeg er meget bra, men rørdriverne koster mer enn det smaker. Altfor svake og mumlete.Rør er ikke helt min greie på disse.

Side 17 av 132 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •