HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 132 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2621
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    TOTO in Amseterdam som du har der var en av mne første DVD-konsterter jeg kjøpte til hjemmekinoen for noen år tilbake.
    God smak du... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Med ATH-M50 er det dog mye lettere å bli skikkelig "klam" på ørene enn med K-701. Skal ikke være lett.... ;-)
    er det ikke utskiftbare puter? Burde være mulig å få til noe i velour el lign.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God smak du... ;-)
    Kona sier det samme.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    er det ikke utskiftbare puter? Burde være mulig å få til noe i velour el lign.
    Tror ikke det. Tok en titt nå, og de satt rimelig fastlimt på.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det. Tok en titt nå, og de satt rimelig fastlimt på.
    Audio-Technica ATH-M50 har utskiftbare puter og de er veldig lett å få av. Festes med samme prinsipp som på mange Beyerdynamic, Sony etc... en plastleppe rundt ytterkanten av puten fester puten til resten av hodetelefonen. Er bare å vri og dra av...forsiktig.
    Bilder som viser demontering/montering:
    Velour/Felt Pads for ATH-M50? - step by step instructions - Head-Fi.org Community

Velourputene fra Beyerdynamic DT250 passer helt fint, men de "ødelegger" den fine lyden fra ATH-M50.
    Putene fra DT250 passer også Sony MDR-V6 (og 7560) uten å påvirke lyd.

"Litt" om ATH-M50 og velour puter:
    Velour/Felt Pads for ATH-M50? - Head-Fi.org Community

Orginalputer i "løs vekt":
    Audio-Technica ATH-M50 Ear Pad | Sweetwater.com

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Takker for det. Usikker på om jeg skal gjøre det inngrepet, da det tross alt funker til det tidsavgrensede bruket jeg har dem for. Testet litt nå, og de går an å få av, men jeg måtte dra rimelig godt til for å få dem av. Litt for mye synes jeg til å starte med.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søker litt headfi eksperthjelp.

Ønsker å kjøpe meg ett par hodetelefoner i sommer da jeg skal begynne å lage litt musikk på hobbybasis igjen nå som hovedoppgaven blir ferdig og jeg får litt fritid igjen.

Mine ønsker/kriterier:

- god lyd, duh. men er også viktig at de farger lyden minst mulig siden di skal brukes til musikkproduksjon. har ett par nå men farger så mye at det er helt latterlig.
    - spille bra på lavere volum, blir sliten av å høre på høy lyd fra headsett/ørepropper over lengre tid.
    - støydempet eller lukket slik at jeg kan låse ut bråket fra folk rundt.
    - har eksternt lydkort til overs men håper på å få brukt minijack utgangen på pc'en, håper dette ikke vil gi et problem`?
    - trådløs er et pluss siden jeg da kan koble dem på anlegget og spille ps3/se film og musikk uten å plage de andre i bofellesskapet på kveldstid. Går ut ifra at det finns bedre lydoverføringsmuligheter enn bluetooth,slik at jeg kan få bra lydoverføring. trådløs er dog ikke et must, men ønsket.
    - utseende er likegyldig, skal ikke brukes utenfor huset uansett.

Har ikke satt meg en ønsket pris da jeg ikke har så mye peiling, men håper det ikke blir for dyrt da jeg skal gå til innkjøp av sub til anlegget i tillegg.

edit: Kan være smart å legge til at jeg bor i Trondheim, så kan teste til hifiklubben, soundgarden og 4sound

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Søker litt headfi eksperthjelp.

Ønsker å kjøpe meg ett par hodetelefoner i sommer da jeg skal begynne å lage litt musikk på hobbybasis igjen nå som hovedoppgaven blir ferdig og jeg får litt fritid igjen.

Mine ønsker/kriterier:

- god lyd, duh. men er også viktig at de farger lyden minst mulig siden di skal brukes til musikkproduksjon. har ett par nå men farger så mye at det er helt latterlig.
    - spille bra på lavere volum, blir sliten av å høre på høy lyd fra headsett/ørepropper over lengre tid.
    - støydempet eller lukket slik at jeg kan låse ut bråket fra folk rundt.
    - har eksternt lydkort til overs men håper på å få brukt minijack utgangen på pc'en, håper dette ikke vil gi et problem`?
    - trådløs er et pluss siden jeg da kan koble dem på anlegget og spille ps3/se film og musikk uten å plage de andre i bofellesskapet på kveldstid. Går ut ifra at det finns bedre lydoverføringsmuligheter enn bluetooth,slik at jeg kan få bra lydoverføring. trådløs er dog ikke et must, men ønsket.
    - utseende er likegyldig, skal ikke brukes utenfor huset uansett.

Har ikke satt meg en ønsket pris da jeg ikke har så mye peiling, men håper det ikke blir for dyrt da jeg skal gå til innkjøp av sub til anlegget i tillegg.

edit: Kan være smart å legge til at jeg bor i Trondheim, så kan teste til hifiklubben, soundgarden og 4sound
    DU må si hva budsjettet ditt er da (:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    DU må si hva budsjettet ditt er da (:
    Det har jeg ikke satt enda Må se hvor mye som er igjen i kassa nå ferien er over. eventuelt når jeg får meg sommerjobb. hadde en tanke på å bruke rundt 1-2 tusen men vet ikke hvor prisen ligger på klokker som jeg vil ha. kan vurdere å bruke både mer og mindre

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Det har jeg ikke satt enda Må se hvor mye som er igjen i kassa nå ferien er over. eventuelt når jeg får meg sommerjobb. hadde en tanke på å bruke rundt 1-2 tusen men vet ikke hvor prisen ligger på klokker som jeg vil ha. kan vurdere å bruke både mer og mindre
    Ut i fra detaljene diner foreslår jeg Audio Technica M50s

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ut i fra detaljene diner foreslår jeg Audio Technica M50s
    Trur ikke jeg har noen mulighet til å få hørt dem i Trondheim. Hadde vært kjekt å fått prøvehørt. Noen andre anbefalinger? har du prøvd trådløse btw? lurer på om det er å få tak i med god lydoerføring.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du bor i Trondheim, samt at AKG 271 mkII oppfyller alle de andre kriteriene dine ville jeg seriøst vurdert disse hodetelefonene. At de er lukket, transparente, fleksible og innen budsjettrammen og tilgjengelig på 4sound gjør at de bør være på shortlisten.

Bruker 271 mkII selv, både fra PC og portabel mediaspiller. Fungerer veldig bra.

PS: Om de passer kyllingjazz ... vet ikke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på et nytt head-fi-treff torsdag 26. mai kl. 20:00. Oppsummert:

Tiger
    k_s
    Anfield (tentativt)
    Kokken (tentativt)
    Labre greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle svært gjerne slengt meg på , men du traff naturligvis på uka jeg jobber kveldsskift :/
    Stiller neste gang om det passer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løp og kjøp. Mer naturlig lydende hodetelefoner skal man lete lenge (og dyrt?) etter.

- K702: Fantastisk scene og detaljeringsgrad.
    - HD800: Oj. K702 på stereoider!
    - LCD-2: WTF. Det er SLIK instrumenter og stemmer skal høres ut. Wow!

-800x600px-ll-9f603359_audeze-lcd-2-aug-2010-360-1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er min Audeze lcd 2 hodetelefon kommet. Kan vel skriver under på Tiggr sin betrakting hva som er styrkene til denne: stemmer, instrumenter men også bass. Disse tingene var bedre en min HD600.
    Det største minuset er pr idag prisen og komforten. Dersom en ser på lyd pr kr er nok hd 600 et godt kjøp på bruktmarkedet idag.
    Når det gjelder lcd trenger den nok bedre forsterker enn hd 600, så jeg er på jakt.....men som sagt stiger da lyd pr kr, dog så har en jo stadig lyst på bedre lyd og ingenting er gratis her i verden.
    Dac diskusjonen går jo litt her på forumet og stemningen er at dette ikke gir mest lyd pr kr i vanlig hifi. Men dersom en leser head hi fi org ser at her legges kilden mye mer vekt. Så jeg er i tvil skal jeg fleske til med en burson hd 160d(synes dette er mye penger), eller en rimeligere amp/dac løsning ala dacmini. En alternative løsning er evt. LYR og så bruke min udac med denne. Dersom dac har mindre betyding skulle vel dette kanskje gi best lyd for pengene?
    Tiggr du har vel prøvd litt forskjellig på lcd 2, hva er din erfaring? Tidligere i tråden forstod jeg at du har en Lyr på vei, ser spendt fram til dine erfaringer med denne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Løp og kjøp. Mer naturlig lydende hodetelefoner skal man lete lenge (og dyrt?) etter.

- K702: Fantastisk scene og detaljeringsgrad.
    - HD800: Oj. K702 på stereoider!
    - LCD-2: WTF. Det er SLIK instrumenter og stemmer skal høres ut. Wow!

-800x600px-ll-9f603359_audeze-lcd-2-aug-2010-360-1-jpg
    Bygger forventninger her ser jeg :-)

Er meget spent på hva LCD-2 kan diske opp med. Dollaren er jo lav i øyeblikket så både denne og HE-4 lokker (selv om jeg jo "vet" at LCD-2 er den "beste" av dem). Lavere pris lokker litt på HE-4...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hodetelefon passer alle. Så også med LCD-2. Komforten er << HD800. Og, LCD-2 er t-u-n-g-e.

Lydmessig er det helt sikkert de som finner dem for "mørke". Jeg synes de låter naturlig.

HifiMan slipper nå sin HE-500 modell. Den har fått relativt gode tilbakemeldinger nå i starten. Bare et tips.

Men, så er det vel ofte slik at alt det nyeste får bra omtale. Det er først en god stund senere om man ser om produktet lever opp til de innledende euforiske omtalene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkemodus: Hva er forventet prisnivå på HE-500 da...?

Edit: 899 USD ja. Hmmm. 449 USD for HE-4. Kan være fristende å ta sjansen på disse uhørt, for så å evt oppgradere dersom lydsignaturen initielt tiltaler meg. Skal sikkert ikke være umulig å selge "orthos" videre i så fall...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forlenge kabel

Nyter finværet på altanen, og tenker her skulle jeg hatt hodetelefonene mine.
    Med 3 meter kabel blir det med tanken.
    Noen som vet hvor en får tak i en forlenglsekabel til hodetelefoner.
    Type stor plugg, 7 meter.

Side 16 av 132 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •