HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 132 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Noen av herrene her som har noen synspunkter?

Mvh
    Peter
    Du har kommet til rett tråd. Hva er kilden og langt mer viktig; hva skal du drive dine nye hodetelefoner med?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    ... Noen som har erfaring med ... nevte ATH-AD 700.
    ...
    Mvh
    Peter
    Ja, jeg signerer lett godordene om ATH-AD700 - virkelig euforisk lydsignatur! Har du vudert ATH-AD900 og ATH-AD2000 i samme serie? Her skal lydbildet være bedre på bassen og mer helhetlig registermessig. Bredden/soundstaget skal likevel være i behold fra ATH-AD700. (ATH-AD1000 låter for spisst, går det ord om.)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg merke til at han mener passformen til de AT han har nå er dårlig, så jeg tviler på at øvrige AT passer noe bedre. Men, jeg kan selvsagt ta feil.

AT med sine "puter" er jo unektelig spesielle, og har man lite / smalt hode så kan de rett og slett falle ut pga. ergonomi.

Når det gjelder hodetelefoner så er det grovt skissert noen hovedparametre som er avgjørende:

Så, hva gjør at en hodetelefon gir god lyd? Passform. Følsomhet. Impedans. Lydlekkasje. Forventninger. Enhetspris. Hodetelefonforsterkeren. Kabelen til dem fra hodetelefonforsterkeren. Andre ting. Ikke godt å gi et éntydig svar på, men la oss prøve å resonnere oss frem til svar på spørsmålet. Og, kanskje vel så viktig; lytte oss frem til svaret.

Passform
    Noen av oss er tjukkere i hodet enn andre. Fysisk. Noen av oss har store ører, mens andre har små. Noen har utstående ører, mens andre ikke har det. Noen av oss har hår på hodet, noen har barbert håret bort og noen har derfor svært lite hår igjen på hodet enten man vil eller ikke.

Så, skal dette bety noe for lydopplevelsen? Ja. Det hjelper lite for en bruker om hodetelefonene låter som ”verdens beste”, dersom de ikke passer vedkommende fysisk i det hele tatt. Og, dette er jo egentlig litt synd. Vel, ganske synd egentlig. Men, så er det jo slik at noe som føles behagelig i starten vil føles ubehagelig etter noen timers bruk, mens noe som ikke føles helt OK i starten vil føles helt OK etter en stund. Dette kan man nesten ikke lese seg til. Man må egentlig samle ulike personers inntrykk, og danne seg et grunnlag for om en gitt hodetelefon vil passe fysisk til eget hode.

:
    :
    :
    :

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vedrørende Schiit Lyr.

Mine forventninger er 50/50. Grunnen til det er at Lyr har fått et ekstremt FOTM på head-fi.org. Hvorvidt den leverer over lengre tid, og etter at innledende eufori har lagt seg; håper det. Enkelte brukeres erfaring over tid skulle tyde å det. Andre ikke.

Så skal man huske på at Schiit er en amerikansk produsent i et stadig voksende marked der konkurransen fra områder langt mer øst dominerer prisklassen. Det kan være en medvirkende årsak til at amerikanerne har trykket Schiit til sitt bryst langt mer enn de normalt ville gjort ellers.

Men, når det er sagt så skal man se litt på hva en av Schiits grunnleggere sier kommer fra samme firma i tiden fremover:

6moons sine reviews er for meg et kjekt supplement, men språket de fører er ekstremt lite flytende og det trekker litt ned. Men, at de tester et produkt og "avslører" inkrementelt er forsåvidt tillitsvekkende.
    Enig med Tiger.

Interessant med 3 nye DAC'er da. Jeg synes Schiit virker meget seriøst, og måten de responderer på mail er forbilledlig. Raskt og informativt. Får bare håpe at denne backorderen ikke drar altfor ut og at de klarer å dekke etterspørselen på en god måte fremover. Det motsatte er en complete turnoff.....

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kommet til rett tråd. Hva er kilden og langt mer viktig; hva skal du drive dine nye hodetelefoner med?
    Tenkte vel neste det:-D

Kilde blir i hovedsak PC med MediaMonkey (fjernstyrt med Ipod Touch) via Advanced Acoustic MDA503 dac:

Advance Acoustic • Produits

Bruker denne til ATH-AD700 i dag:

Bravo headphone amplifier review | Electricpig

Ser vel for meg at den også bør oppgraderes. Til hva kommer vel an på hvem hodetelefoner jeg ender opp med.

Heller nok egentlig mest mot Grado 325is..........

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant lite info om den på nett, når det gjald tekniske spesifikasjoner. Hvor mange mW sender denne krabaten ut?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Ja, jeg signerer lett godordene om ATH-AD700 - virkelig euforisk lydsignatur! Har du vudert ATH-AD900 og ATH-AD2000 i samme serie? Her skal lydbildet være bedre på bassen og mer helhetlig registermessig. Bredden/soundstaget skal likevel være i behold fra ATH-AD700. (ATH-AD1000 låter for spisst, går det ord om.)
    Enig. Er redd (som Tiger sier) at passformen ikke er bra nok heller på disse da de ser ut å bygge på samme prinsipp.

Hadde ATH-AD700 passet hodet mitt bra nok hadde jeg vært godt fornøyd med det jeg har per i dag (.....i alle fall litt lenger:-D ).

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Passform
    Noen av oss er tjukkere i hodet enn andre. Fysisk. Noen av oss har store ører, mens andre har små. Noen har utstående ører, mens andre ikke har det. Noen av oss har hår på hodet, noen har barbert håret bort og noen har derfor svært lite hår igjen på hodet enten man vil eller ikke.

Så, skal dette bety noe for lydopplevelsen? Ja. Det hjelper lite for en bruker om hodetelefonene låter som ”verdens beste”, dersom de ikke passer vedkommende fysisk i det hele tatt. Og, dette er jo egentlig litt synd. Vel, ganske synd egentlig. Men, så er det jo slik at noe som føles behagelig i starten vil føles ubehagelig etter noen timers bruk, mens noe som ikke føles helt OK i starten vil føles helt OK etter en stund. Dette kan man nesten ikke lese seg til. Man må egentlig samle ulike personers inntrykk, og danne seg et grunnlag for om en gitt hodetelefon vil passe fysisk til eget hode.[/I]
    :
    :
    :
    :

+1

Dette er akkurat problemet mitt per i dag siden jeg er meget fornøyd med lyden i ATH-AD700.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fant lite info om den på nett, når det gjald tekniske spesifikasjoner. Hvor mange mW sender denne krabaten ut?
    Dette er infoen jeg fikk fra selger når jeg bestillte den:

Technical specification:

In Put Power: DC24V 900mA

Input Sensitivity:50mV

Input Impedance: 100KOhm

Out-Put Impedance:12~600 Ohm

Dynamic range: 84.6dBA((300 ohm) 89.8dBA(33 ohm)

Gain:20dB

Frequency response:10Hz-60KHz +/- 0.25dB

Minimum THD: 0.016%(300 ohm) 0.45%(13 ohm)

Signal/Noise Ratio >92dB

RCA 2CH input X1 / 3.5mm 2CH input socket X 1 / RCA 2CH output X1

6.3mm 2CH Output X1

Shipping Weight: 1kg

Transformers AC100V ~AC240V\50~60Hz 1.8A DC output 24V2A

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryssposter denne her, da det også kan ha relevans for allmennheten, og ikke kun de som følger tråden min.

Har nå fått et par timer med mine nye AKG K-701 sammen med Audio Technica ATH-M50. Først et lite stemningsbilde:

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4463-jpg

De aller første inntrykkene har satt seg litt:

- AKG K701 virker å passe "nepa" mi rimelig godt. Ingen store ubehag, og putene føles mer luftig mot hodet enn M50. En liten korrigering av bandet på toppen når de først sitter på topplokket og jeg er klar.

- Jeg blir veldig mye fortere "klam" i ørene med M50 enn K701.

- det samme gjør lyden, altså føles luftigere. Ingen bombe. Mye mer attack i trommer og cymbalanslag

- mye "mindre" bass i K701. Den er der, men er sykt stram. Kjenner at det krever litt futt fra en bedre forsterker for å få ut potensiale i bunn.

- K701 er mye mer effektkrevende. Nå i kveld brukte jeg bare hodetelefonforsterkeren i den integrerte saken jeg har som gir 120 mW ut. Da må en vri veeeldig mye høyere for å oppnå samme lydtrykk.

- K701 føles vidåpne sammenlignet med M50, men allikevel litt knyttet. Vanskelig å forklare, men dette skyldes "garantert" forsterkeren.

- Diskanten er mye mer "pågående" på K701. På godt og vondt. Med en riktig matchet DAC og forsterker kan dette bli meget bra føler jeg.

- Mellomtonen er mye bedre på K701

- Den rette kabelen på K701 er mye bedre for meg enn på M50, siden jeg sitter og nyter head-fi fra godstolen i rommet der hovedoppsettet står. Da blir den krøllete ledningen på M50 litt for snau, og må enten forlenges eller holdes stramt i hånden. Uholdbart i lengden.

Vel, det var impulsene kjapt nedtegnet. I natt settes nettradioen på, høyttalerne i hovedoppsettet kobles ut, og de skal få kose seg med litt musikk og innspilling....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice.

Sitter her og forfatter 5 parallelle artikler om head-fi. Her er tease om 1:

-review1-png

-review2-png

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde helt glemt at de skulle komme i påsken. Det er åpenbart for svakt press og slappe deadlines fra redaksjonen :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap. Å forfatte såpass mange ord i en sekvens krever langt mer enn jeg trodde, samt været var mye bedre i påsken enn jeg trodde på forhånd. Derfor; jeg ga beng i trykkefristen. Men, det kommer, det kommer.

Teaser nr. 2: "Audeze LCD-2 / En lydodyssé"

Teaser nr. 3: "Ren teknikk"

Teaser nr. 4: ...

Teaser nr. 5.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på et nytt head-fi-treff torsdag 26. mai kl. 20:00. De som ønsker å delta kan gjerne pose "Ja" + "utstyr de ønsker å ta med seg til treffet".

Snacks / drikke serveres, og håper vi alle kan få nye head-fi-opplevelser.

Kan de som ønsker å delta den dato / kl. poste i denne tråden med quote? Takk.

Tiger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å minke på head-fi utstyr her i heimen, men jeg stiller.
    Utstyr:

Sennheiser HD650
    Sennheiser HD800
    Lehmann BCL
    Benchmark DAC1 HDR (Noe usikkert)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det tynnes ut. Lurer selvsagt på om det er transformering av cash til noe annet, eller ren vårrydding / dowsizing av antall komponenter.

I slutten av mai håper jeg å ha 160D og Lyr på plass.

Prøver ellers å finne møbeltapetserer som kan sy et headband til LCD-2...

Snakkes.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det tynnes ut. Lurer selvsagt på om det er transformering av cash til noe annet, eller ren vårrydding / dowsizing av antall komponenter.

I slutten av mai håper jeg å ha 160D og Lyr på plass.

Prøver ellers å finne møbeltapetserer som kan sy et headband til LCD-2...

Snakkes.
    En kombinasjon. Sitter med et par ting jeg aldri bruker, da er det bedre andre får nytte av det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom en ikke er avhengig av å ha bopel i Rogaland, ser det ut som om jeg kan rekke frem til klokken 2000 denne kvelden.

Foreløpig utstyr jeg kan stille med er Audio Technica ATH-M50, Sennheiser HD600, AKG K-701 og en Rega DAC. Kanskje rekker det å komme en annen godbit innen denne tid også, men vi får se. Lyr har jo Tiger i sikte allerede....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Foreløpig utstyr jeg kan stille med er Audio Technica ATH-M50, Sennheiser HD600, AKG K-701 og en Rega DAC. Kanskje rekker det å komme en annen godbit innen denne tid også, men vi får se. Lyr har jo Tiger i sikte allerede....
    du, ta med Dah1 også, hadde vært interesant om det egentlig er noen stor forskjell på den og D100 :?:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do.... :-)

Side 14 av 132 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •