Hei, er det noen av dere HeadFi guruer som har prøvd HD800 på hodetelefon utgangen på Marantz PM11s2 Integrert forsterker? Erfaringer rundt dette hadde vært nyttig.

Marantz PM11s2 virker som en ganske kapabel forsterker på de høyttalerne jeg har prøvd den sammen med, men er usikker på om Hodetelefon utgangen er like godt prioritert. Eneste jeg finner om bruk av hodetelefoner med denne i bruker manualen er:

"If the volume in the headphones is too high, it may injure your ears. Do not set the sound volume too high"

Vurderer å kjøpe Sennheiser HD800 Hodetelefoner, men vet ikke om det trengs en bedre dedikert hodetelefon forsterker med dac til å drive disse. Bruker ellers Abrahamsen V6 Dac med balansert kobling mot PM11s2. og diverse digitale kilder, både i "losless" CD kvalitet og Spotify....

På 90 tallet Brukte jeg noen Stax "Hodehøytalere" med ganske så oppløst karakteristikk, savner litt av egenskapene til disse fremdeles, og håper HD800 kan være en grei Stax erstatning. Regner med at hørselen ikke har blitt bedre med årene, men det er jo lov å legge forholdene til rette selv om kanskje hørselen ikke er den samme lenger.....

Har ellers en Little Dot IV SE hodetelefon rør forsterker med originale rør som jeg har brukt sammen med Beyerdynamic DT990 600 Ohm.

Hører egentlig ikke så mye forskjell mellom Little Dot og PM11s2 utgangene med DT990 hodetelefonene. Men virker som at det er mer potensiale i PM11s2 til å drive en 600 Ohm last.

DT990 høres egentlig ikke ut som de ikke er "riktig konstruert" med alt for påtrengende bass og en fraværende oppløsning i mellomtonen. (minner litt om et oppsett der bass og diskant justering er satt litt for høyt opp)