HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 2621
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Basstung hodetelefon

Meget fornøyd med mine LCD-2 rev.2 nå, men savner litt mer bass og trykk i de. Finnes det fornuftige kandidater i prisklassen 7-12k?

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ute etter MYE trykk/punsh og bass: Beats by Dr. dre Mix
    Sammenlignet med HD800 og Beyer DT 770 Pro er dette et stort PA anlegg på hode. Meeen.. Så var det resten da Lydkvalitet ofres dessverre i alt for stor grad.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Sammenlignet med HD800 og Beyer DT 770 Pro er dette et stort PA anlegg på hode. Meeen.. Så var det resten da Lydkvalitet ofres dessverre i alt for stor grad.
    Beats styrer jeg unna Mine gamle Ultrasone Ed9 hadde utrolig god bass og ellers god lyd. Problemet var at de var anstrengende å ha på seg pluss at de var litt lyse i toppen. Har tittet litt på og lest om D7000, men er ikke overbevist over byggekvalitet og ytelse i forhold til pris. Problemet er at jeg ikke får lyttet før eventuelt kjøp.

Generelt er jeg fornøyd med LCD-2 r.2, men savner litt mer punch og livaktig lyd. Liker også å dra på litt, og er ikke 100% nøgd med Audezene da.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass, punch, trykk og livaktig.

4 ord du sier du vil ha mer av. Det er vanskelig å beskrive lyd, og jeg har bl. a. LCD-2 (r1 og r2) og TH-900. Svært få som høres mer livaktig ut enn LCD-2 i mine ører, men da tolker jeg livaktig som "minst mulig kunstig lyd". Så, kanskje vi tolker livaktig ulikt.

Mitt tips i prisklassen (øvre del av budsjettet ditt) er at du legger ørene til TH-900, som har en kunstig hevet bass og låter ganske så stort tatt i betraktning at de er (semi)lukkede.

Jeg vil anta TH-900 er et par hodetelefoner som du vil like, da de legger til (enda) mer "morrofaktor" enn LCD-2. I starten synes jeg TH-900 ikke var noe særlig opp mot LCD-2 - men så lenge jeg ikke hører på LCD-2, så er TH-900 ganske så (naturlige og) morsomme å høre på. Og, med morsomt mener jeg ikke jalla...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bass, punch, trykk og livaktig.

4 ord du sier du vil ha mer av. Det er vanskelig å beskrive lyd, og jeg har bl. a. LCD-2 (r1 og r2) og TH-900. Svært få som høres mer livaktig ut enn LCD-2 i mine ører, men da tolker jeg livaktig som "minst mulig kunstig lyd". Så, kanskje vi tolker livaktig ulikt.

Mitt tips i prisklassen (øvre del av budsjettet ditt) er at du legger ørene til TH-900, som har en kunstig hevet bass og låter ganske så stort tatt i betraktning at de er (semi)lukkede.

Jeg vil anta TH-900 er et par hodetelefoner som du vil like, da de legger til (enda) mer "morrofaktor" enn LCD-2. I starten synes jeg TH-900 ikke var noe særlig opp mot LCD-2 - men så lenge jeg ikke hører på LCD-2, så er TH-900 ganske så (naturlige og) morsomme å høre på. Og, med morsomt mener jeg ikke jalla...
    Tusen takk for godt tips, skal sette meg inn i de. Kan si at jeg ikke var fornøyd med DT770, selv om de var "livlige". Mangelen på skikkelig mellomtone og signaturen i diskanten på de imponerte ikke. Jeg vil ha full pakke, men gjerne noen med litt rocka lyd. Altså, litt spissere lyd med masse god punch. Tror jeg kommer å holde på LCD-2 r.2 inntil jeg finner en dugende erstatter. Det som også slår meg er at jeg ikke kan spille grisehøyt med LCD-2 før det "vrenger". Beyer T1 og Sennheiser HD800 hadde vært morsomt. Violectricen er jeg såpass begeistret for at jeg vil finne noe som matcher greit med den.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt DT770. Tenk at du morpher DT770 og LCD-2, da har du sånn cirka TH-900 - med de beste attributter fra begge.

Husk også at TH-600 slippes i Norge om noen uker. TH-600 er en nedskalert TH-900.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en hodetelefon helt etter min smak. Godt å ikke få tips om bare Beats, men også vellydende hodetelefoner med basstrykk i signaturen. Takker for gode tips Tiger, da får jeg vel leve meg inn i Head-fi.org-forumet og finne enda mer info om produktet der. Alltid spennende med nye lanseringer, det skal bli morsomt med mer input om TH-600.

Jeg hadde frem til i fjor bestemt meg for ikke å bruke så mye penger på headfi, men det tok helt av og har nå hatt 2 gode oppsett. Hjemmekinoen er nedskalert til 2-kanals og mesteparten av penger og tid går i headfi. Artig og rimelig high-end, som kan nytes på høye lydnivå i en leilighet.

Edit.
    Bruker Wimp som musikkformidler på PC'n med 320-kvalitet.
    Satte meg på youtube og hørte en av de samme sangene der, i 1080P kvalitet og bassen sto spesielt godt ut i forhold til Wimp-"versjonen". Kan det være at det finnes en EQ jeg kan laste ned å bruke på PC'n?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jakt etter en DAP (dital audio player) med lang levetid på batteri og som leverer på de parametre man kan forvente fra en budsjettspiller, kom jeg over Colorfly C3. Dette er en senere og mer "normal" spiller enn mastodonen C4 fra samme produsent.

-c3_4_mi-1-jpg

Må si 80x50x9,9 mm/105 g (bilde over) frister mer enn 124x72x20 mm/259 g (under), selv om differansen er USD99 kontra USD648(!). Omtaler av C3 på Head-Fi.org er postitive. Sammen med ampen C&C BH (ikke BK) tror jeg dette blir bra.

-colorfly_c4pro-990x505-1-jpg

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å anskaffe meg HD800 i tillegg til de LCD-2'ne jeg har. Har lest utrolig varmt om den hodetelefonen og har virkelig troen på at den låter minst like bra som LCD-2. Er det noen som har innspill/kan bekrefte eller avkrefte dette? 8400,- er en god slump med penger og prøvelytt får jeg ikke til. V200 skal etter det jeg har lest være en god kilde.

Ble forresten fornøyd med bassen på LCD-2 etter at jeg fant noen innstillinger i Windows som var helt bortjustert, loudness etc....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Vurderer å anskaffe meg HD800 ...
    Neppe det rette valget om du ønsker basstrykk.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Fargeflua kommet (Colorfly C3). Liten og kompakt og kler C&C BH i farge og utseende. Litt tung blir jo kombien med sine 220 gram men ruver ikke veldig.
    Da venter jeg på Audio-Technica ATH-AD900X som er i forsendelse fra Japan. Og så skal jeg "aldri" bestille noe mer stash på eBay, ...tror jeg.

-p1070101-jpg

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    På jakt etter en DAP (dital audio player) med lang levetid på batteri og som leverer på de parametre man kan forvente fra en budsjettspiller, kom jeg over Colorfly C3. Dette er en senere og mer "normal" spiller enn mastodonen C4 fra samme produsent.

-c3_4_mi-1-jpg

Må si 80x50x9,9 mm/105 g (bilde over) frister mer enn 124x72x20 mm/259 g (under), selv om differansen er USD99 kontra USD648(!). Omtaler av C3 på Head-Fi.org er postitive. Sammen med ampen C&C BH (ikke BK) tror jeg dette blir bra.

-colorfly_c4pro-990x505-1-jpg
    Kjøpte du C3?

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Kjøpte du C3?

Mvh
    Peter
    Ja, jeg kjøpte Colorfly C3. Fikk den på en uke fra selger bigbargainonline på eBay. Den gikk smertefritt under tollradaren. La ikke merke til om den var merket som gave eller nedskrevet til under 200 kr. Men er nå blitt så vant til at selgere fra Asia kjenner til statsskatten her, at regner med det skjedde.

Hva kan jeg si? Det fins to lange tråder om spilleren på head-fi.org med en mengde råd og tips om bruk og vurderinger av spiller og omgåelser rundt et litt vanskelig brukergrensesnitt. Legg merke til det lille displayet. Noe som gjør at det lønnes å opprette alfabetiske mapper eller egne mapper med spillelister. Dette for å skaffe bedre kontroll og finne lettere fram ved avspilling. Batteritid er oppgitt til 20 timer, noe kortere ved avspilling av FLAC. Spilleren støtter "alt" fra Mp3 til FLACK, dvs.
    WAV (32-48KHz, 8-24bit) FLAC (32-48KHz, 16bit)
    APE [Monkey's Audio] (32-48KHz, 16bit)
    Mp3 (8-320Kbps)
    WMA (8-448Kbps)
    Støtter opp til 32Gb micro-SDHC. Er langt raskere enn f.eks. mine trofaste Sansa Clip+, Sansa Clip Zip og Creative ZEN-spillere som svelger unna samme kortstørrelse men trenger laa-aaang tid på å prosessere innholdet ved input.
    Sammen med C&C BH-ampen lar boost, gain og lydbilde seg forandre på. Sitter med HiFiMAN HE-300 kanner på og hører musikk just nu (Alabama 3). Volumet står på 30 (av 40) på Clorfly-en og ca. 30% på ampen. EQ på spilleren står på 'normal' og på ampen: high gain, uten bass-boost og 'utvidet' lydbilde.

Dette er å kjøre (fattigmanns-)cabriolet. Spilleglede! Pris på spiller og amp er USD99 hver. Byggekvaliteten er det ingenting å si på, ren og solid industrial look. Tung i vekt men lite fotavtrykk og bare av den grunn en glede å eie. Her skal det høres til øra visner!

-untitled-2-copy-jpg

EDIT: les dårlige erfaringer med lader som følger med.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kjøpte Colorfly C3. Fikk den på en uke fra selger bigbargainonline på eBay. Den gikk smertefritt under tollradaren. La ikke merke til om den var merket som gave eller nedskrevet til under 200 kr. Men er nå blitt så vant til at selgere fra Asia kjenner til statsskatten her, at regner med det skjedde.

Hva kan jeg si? Det fins to lange tråder om spilleren på head-fi.org med en mengde råd og tips om bruk og vurderinger av spiller og omgåelser rundt et litt vanskelig brukergrensesnitt. Legg merke til det lille displayet. Noe som gjør at det lønnes å opprette alfabetiske mapper eller egne mapper med spillelister. Dette for å skaffe bedre kontroll og finne lettere fram ved avspilling. Batteritid er oppgitt til 20 timer, noe kortere ved avspilling av FLAC. Spilleren støtter "alt" fra Mp3 til FLACK, dvs.
    WAV (32-48KHz, 8-24bit) FLAC (32-48KHz, 16bit)
    APE [Monkey's Audio] (32-48KHz, 16bit)
    Mp3 (8-320Kbps)
    WMA (8-448Kbps)
    Støtter opp til 32Gb micro-SDHC. Er langt raskere enn f.eks. mine trofaste Sansa Clip+, Sansa Clip Zip og Creative ZEN-spillere som svelger unna samme kortstørrelse men trenger laa-aaang tid på å prosessere innholdet ved input.
    Sammen med C&C BH-ampen lar boost, gain og lydbilde seg forandre på. Sitter med HiFiMAN HE-300 kanner på og hører musikk just nu (Alabama 3). Volumet står på 30 (av 40) på Clorfly-en og ca. 30% på ampen. EQ på spilleren står på 'normal' og på ampen: high gain, uten bass-boost og 'utvidet' lydbilde.

Dette er å kjøre (fattigmanns-)cabriolet. Spilleglede! Pris på spiller og amp er USD99 hver. Byggekvaliteten er det ingenting å si på, ren og solid industrial look. Tung i vekt men lite fotavtrykk og bare av den grunn en glede å eie. Her skal det høres til øra visner!

-untitled-2-copy-jpg

Takk zeezar!

Har lest nesten hel den ene tråden på head-fi og hadde mer eller mindre bestemt meg allerede nå er jeg sikker:-D

Er lei av å komme frem med telefon uten batteri etter lange flyturer og som jeg skjønner skal batteritiden på denne være meget god. Jeg regner med at jeg i hovedsak bruker denne på reise.

Har gode erfaringer med bigbargainonline siden tidligere så regner med at jeg bestiller der igjen.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et problem med lader til Colorfly C3 fra selger bigbargainonline!

Ved forrige (og første) ladding tok det i starten lang tid før noe skjedde. Så, POFF! -gikk hovedsikringen i huset. Heldigvis tok ikke spilleren skade og jeg lader den i dag fra PCen. Laderen skulle takle spenninger fra 110 til 240V.

Selgeren beklaget uhellet og mente det forekom dårlige ladere. Men allerede det spinkle utseendet fortalte at dette var jalla-kvalitet. Laderen er heller ikke et originalt produkt fra Colorfly, men legges ved av selger.

Bruksanvisningen sier dette:
    "To charge the C3 you can use a Micro USB to USB cable. Please plug the USBConnector with your PC or Notebook, the charging starts. Alternatively you can use a power supply with micro USB port to charge the C3 at voltage level of 5V and power of 800 mA."

Så: kjøp en mer påkostet lader ut fra samme spesifikasjoner enn den medfølgende. Eller lad via USB fra datamaskin.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et problem med lader til Colorfly C3 fra selger bigbargainonline!

Ved forrige (og første) ladding tok det i starten lang tid før noe skjedde. Så, POFF! -gikk hovedsikringen i huset. Heldigvis tok ikke spilleren skade og jeg lader den i dag fra PCen. Laderen skulle takle spenninger fra 110 til 240V.

Selgeren beklaget uhellet og mente det forekom dårlige ladere. Men allerede det spinkle utseendet fortalte at dette var jalla-kvalitet. Laderen er heller ikke et originalt produkt fra Colorfly, men legges ved av selger.

Bruksanvisningen sier dette:
    "To charge the C3 you can use a Micro USB to USB cable. Please plug the USBConnector with your PC or Notebook, the charging starts. Alternatively you can use a power supply with micro USB port to charge the C3 at voltage level of 5V and power of 800 mA."

Så: kjøp en mer påkostet lader ut fra samme spesifikasjoner enn den medfølgende. Eller lad via USB fra datamaskin.
    Takk for tipset. Har noen andre ladere så da bruker jeg heller en av de.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio-Technica ATH-AD900X i hus!

Modellen er en videreutvikling av "den uten 'X'". Har denne også og kan bekrefte at lydopplevelsen er kraftig forbedret: Musikken mer frempå og lydrommet er større. Bassen er bedre (dypere og lenger framme, uten å dominere) og "alt det der". (Lydrapporter i mengder på head-fi.org, bilder likeså.) Foretrekker ikke muskelbass, så antar noen fremdeles vil påpeke mangel på attakk.

Også i materialvalg, byggeløsninger og ergonomi har det skjedd forbedringer fra forgjengeren. Hoveddelene er i samme herdede, matte, hardplastmateriale, vingene er mer følsomme med videreutviklet gyroløsning for tilpasning etter hodeform. Og designet mer tiltalende for øyet med akkurat passe bling-faktor.

Uansett ligger styrken på formidlingen av musikk. AD900X er åpne, som forgjengeren, og driverne er 53 mm (som på AD900). Om forstørret detaljrikdom og "renere/mer" lyd kommer av at driverne er vinklet, eller fordi byggematerialer og teknologi er forbedret, har jeg ikke grublet over. (Er ikke teknofil, bare audiofil). Uansett vil AD900X få mye spilletid fremover her i huset.

Som nevnt tidligere et sted, regnet jeg med at pakken fra eBay-selger mmg0g0 i Japan unngikk tollernes nidkjære blikk. Men den gang ei. Pakken gikk via EMS og staten tok 285 kr for toll og gebyr. Summa sum: kanner $199/kr 1157 + frakt $25/kr145 + toll 285 =1587.

mmg0g0 var forresten høfligheten selv. Sendte bilde av seg selv i kimono, knelende på et støvfritt tregulv med en vase ved siden av i klassisk japansk stil. Et personlig, håndskrevet brev fulgte med, med lykkeønskninger ved kjøp av kannene og ønsker om at alt var vel med families helse. Til slutt fulgte det med en liten lapp i et barns håndskrift og to håndbrettede traner, symbolet på langt liv og lykke, som lappen forklarte. How sweet!

-p1070108-jpg

.........-godkjent_liten-jpg

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk faktisk testet disse på en gadget butikk i Houston, Texas sist lørdag.
    Lyden er fin og de har noen funksjoner som er ganske spennende. Touch kontroll på høyre klokke for volum og neste/forrige låt, mikrofon for samtaler og sensor som føler om klokkene tas av - da stopper musikken automatisk.

Klokkene er gode på øret og støyreduksjonen fungerte greit. Men bøylen var litt ubehagelig, for lite polstret og da hadde jeg bare hatt dem på meg noen minutter. Synd.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre

Beats er bare elendig! Finnes bedre alternativer til enten mindre pris, bedre bass og ikke minst bedre på alle andre måter å måle lydkvalitet...

Side 130 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •