HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 132 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2621
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Følger deg i sporet her, Tiger.
    Da er vi tre i løypen. Min ble bestilt 16. april, men de hevder fortsatt at dersom du bestiller nå, blir den skipet innen utløpet av april. Vi får nå se, har ikke fått noen melding om at min er på vei enda.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for tips.

Muligens litt bedre å gå litt høyere opp i prissegmentet med engang kanskje...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Hellnoob og Anfield: Fra Schiit etter en henvendels til dem om Lyr så sier man "... we're still in back-order. Due to shortage of critical parts, we are behind schedule. We'll be shipping by May 10. Sorry for the delay..."

Håper Lyr er en større metaforisk kjeks.

-patience-patience-pissed-demotivational-poster-1265208695-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    FLAC + USB + Burson Audio HA-160D + Sennheiser HD800 = :shock: +
    Fremdeles , eller nå mer eller (håper ikke det) :neutral: . Kan aldri tenke

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter veldig bra. Men etter å ha fått den kombinasjonen i hus, og etter å ha hørt en god del av min musikk på Swans 2.5F, har jeg dessverre funnet ut at en del av innspillingene jeg har er dårlige :-) Eller så hører jeg svakheter med FLAC-formatet (=I see dead people).

Ferskt eksempel: strykerne i begynnelsen av av Melody Gardots "Baby I'm A Fool" freser i diskanten(e) på Swans 2.5F og gjør det samme på HD800.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi tre i løypen. Min ble bestilt 16. april, men de hevder fortsatt at dersom du bestiller nå, blir den skipet innen utløpet av april. Vi får nå se, har ikke fått noen melding om at min er på vei enda.
    Jepp, visste at du også var foran meg i løypa, og beklager om du ble lei deg for at jeg ikke tok deg med i quoten....

Beskjeden om innen 10 mai fikk jeg og når jeg var i kontakt med dem i dag, så da er det vel ørten forsterkere som har manglet deler og skal settes sammen for så å shippe samtidig til alle verdenshjørner. Virker nesten sånn...

Jeg har uansett tid til å vente. Det er mye annet å holde på med imens. Høre på musikk for eksempel...

Akkurat nå er det Lyle Mays sitt album "Street Dreams" som ruller og går. Ikke vanskelig å høre at han har nære bånd til Pat Metheny og har fungert som "tangenterist" for ham et utall ganger....

En ren nytelse...

Amazon.com: Street Dreams: Lyle Mays: Music

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Kan det skyldes at du lytter intenst til musikken nå med nye gromme høyttalere og hodetelefoner, slik at svakheter som var der før er du ekstra oppmerksom på nå? Eller er det signifikant uten at du nilytter?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wettsje. Kan også være at jeg drar på litt ekstra i forhold til hva jeg har gjort tidligere, men det er for det første ikke skadelige nivåer vi snakker om, og det høres uansett ikke ut som elementforvrengning.

Når jeg først blir oppmerksom på "ulyder", spiller det liten rolle om jeg nilytter eller ei. Det var forøvrig noen av gitaranslagene samt Melodys vibrato på den tidligere omtalte sangen som gjorde meg oppmerksom på den nå fiksede bassportresonansen (dette var før jeg kjørte sveip for å isolere frekvensen).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferskt eksempel: strykerne i begynnelsen av av Melody Gardots "Baby I'm A Fool" freser i diskanten(e) på Swans 2.5F og gjør det samme på HD800.
    Update: det samme gjelder AKG K701 og Senn HD650, og også med NuForce Icon HDP. Jeg må forske litt på fenomenet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå med den (de første 12 sekundene) via Spotify + HD10 + V200 + HD800 så kan jeg ikke si at det er fresing annet enn at de sekundære strykerne muligens kan oppfattes som "fresing".

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh. Det var den nattesøvnen, spesielt når jeg ikke finner CDen i rotet mitt :-( Men nei, sekundærstrykerne er distinkte, det er primærstrykerne som lager ulyden. Jeg hører det samme - men i mindre grad, faktisk - her (har ikke Spotify).

EDIT: samme ulyder på CDen, avspilt på PCen. Så det er ihvertfall ikke FLACene mine som feiler noe.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal de sise at det er flere utgaver av den sangen på Spotify (som du av en eller annen grunn ikke har).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker selvrippede sølvdisker, sikkert pga. en mental defekt (overdrevet platesamlerbehov). Se forøvrig min edit til forrige post.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de ulydene / fresingen der på bestemte partier? Skulle jeg identifisert noe så hadde det vært de første 2-3 sekundene. Ellers ikke noe jeg finner plagsomt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Akkurat nå er det Lyle Mays sitt album "Street Dreams" som ruller og går.
    TAkk. Spiller denne nå og kommet snart halvveis. Sparer resten til i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen av dere har noen gode tips til hva det er som skaper støy fra phones-amp / dac / strømnett.

Byttet op-amp (klasse a 627) i Matrix m-stagen min i går - og det låt helt fantastisk.

I dag skrur jeg på ampen og merker MYE white-noise. Holder jeg en hånd på både amp og dac forsvinner mye av dette.

En tidligere leietaker og venn mener strømnettet i den gamle bygården min er katastrofalt dårlig, og anbefaler strømfilter-sak. Det rare er at med min gamle phones-amp hører jeg ingen ting av denne white-noisen.

På den nye ampen får jeg noise både med gammel og ny op-amp. I grenseland for hva som er plagsomt, egentlig. Hører jeg på musikk merker jeg det ikke, men setter jeg på pause identifiserer jeg umiddelbart en støy.

Noen tips her? For dårlig jording i ampen, mon tro? Noe som ikke sitter som det skal der? Dette gjør meg vagt gal, merker jeg. Ampen er fantastisk og gir et helt usakelig godt lydbilde og detaljer, men jeg kan jo for pokker ikke ha denne grusomme lyden i bakgrunnen.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har samme problem som jeg hadde i går kveld, men mulig

Jeg har koblet en USB dac fra PC og deretter til hodetelefonforsterker. Har aldri hatt noe problem med støy men i går fikk jeg plutselig kraftig støy, selv på lavt volum. Begynte å lure på om det var RCA kablene mellom dac og amp som var ødelagte (laget dem selv og mistenkte dårlig lodding). Etter å ha byttet kabler og skrudd PC av og på var det likt.

Tidligere på kvelden hadde jeg styrt litt bak PCen og rotet litt i kablene for å koble til en ny harddisk. Da jeg så bak PCen så jeg at USB kabelen til dac lå litt tvunnet rundt en strømkabel, flyttet den litt så den var ca 5 cm vekk og støyen forsvant

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Vet ikke om du har samme problem som jeg hadde i går kveld, men mulig

Jeg har koblet en USB dac fra PC og deretter til hodetelefonforsterker. Har aldri hatt noe problem med støy men i går fikk jeg plutselig kraftig støy, selv på lavt volum. Begynte å lure på om det var RCA kablene mellom dac og amp som var ødelagte (laget dem selv og mistenkte dårlig lodding). Etter å ha byttet kabler og skrudd PC av og på var det likt.

Tidligere på kvelden hadde jeg styrt litt bak PCen og rotet litt i kablene for å koble til en ny harddisk. Da jeg så bak PCen så jeg at USB kabelen til dac lå litt tvunnet rundt en strømkabel, flyttet den litt så den var ca 5 cm vekk og støyen forsvant
    Bruker selv SPDIF over usb, uten at jeg er helt sikker på hvorfor.

Forvirrer meg grønn på dette. Den andre ampen min har ikke problemet - og jeg kan ikke huske å ha hatt dette problemet på den nye ampen heller (har bare hatt den en uke). Fryktelig merkelig.
    Virker som en slags jordingsfeil. Skal gjøre et desperat forsøk på å få en kyndig venn til å se på det hele og se om han ser noe åpenbart feil. Han vet i alle fall hvordan dette fungerer. Er bare fryktelig irriterende å ha noe som fungerer en dag, for så å oppdage at det er ganske feil neste dag. Jeg har mindre noise nå enn før i dag, og det er jo rart nok bare det.

Ingen som har erfaring med det strømsystemet hifiklubben selger? Det kunne jo vært noe, men å blåse 600 på noe som ikke nødvendigvis gjør NOE som helst for meg gjør meg litt bekymret.

*NINJAEDIT*

Trodde en stund det var signalkablene - men det viser seg å summe med et annet par også. Da står jeg i grunnen på bar bakke - og eneste hint er at det forsvinner om jeg holder en hånd på både amp og dac. Jordings ... issue ... noe? Hvordan jorder jeg mer?

Til alle dere som pønsker på ny amp ville jeg så ekstremt anbefale Matrix m-stagen med op-amp-bytte. Det låter helt guddommelig, og jeg har enorme planer om å introdusere den for et par HD-800 bare for moro skyld. Må se om jeg kan få lånet et par en dag av en butikk for prøvelytting (forhåpentligvis går det om jeg betaler et depositum eller noe).

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer meg selv fra en annen tråd med litt lite respons:

( http://avforum.no/forum/generelt-aud...sr325i-vs.html )

"Jeg har idag et par Audio- Technica ATH-AD700 som jeg virkelig elsker lyden av.

Sliter dog med at de rett og slett er litt for store for den lille skallen min så de sitter ikke optimalt.

Jakter derfor på noe alternativ med de samme kvalitetene og kan godt tenke meg å gå opp en del i pris.

Skal snart til Statene og tenkte handle der. Maks pris USD 300.

Har sett på Grado SR325i og AKG 701/702. Noen som har erfaring med noen av disse og nevte ATH-AD 700.

Andre kandidater kan også være aktuelle så fyr løs!

Jeg hører på det meste men ikke klassisk, trance og djevel rock"

Noen av herrene her som har noen synspunkter?

Mvh
    Peter

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende Schiit Lyr.

Mine forventninger er 50/50. Grunnen til det er at Lyr har fått et ekstremt FOTM på head-fi.org. Hvorvidt den leverer over lengre tid, og etter at innledende eufori har lagt seg; håper det. Enkelte brukeres erfaring over tid skulle tyde å det. Andre ikke.

Så skal man huske på at Schiit er en amerikansk produsent i et stadig voksende marked der konkurransen fra områder langt mer øst dominerer prisklassen. Det kan være en medvirkende årsak til at amerikanerne har trykket Schiit til sitt bryst langt mer enn de normalt ville gjort ellers.

Men, når det er sagt så skal man se litt på hva en av Schiits grunnleggere sier kommer fra samme firma i tiden fremover:

Schiit responds: Wow! Realsization Award! I'm thrilled... and Mike is too. Thanks again for the reviews. By the way we're expanding a bit due to demand. Mike is now dedicated to this full time and we actually have another guy doing assembly rather than us doing 100%. We aren't going to have palatial offices or anything but it's great to see the business taking off. I really like making things again and making them locally.

What you can look forward to:
    1. A line of 3 DACs, the first to be announced in June as the highest-value product like Asgard was announced last June. We'll also give at least a brief roadmap of what's coming so people can know if they want to wait or not. All of the DACs will have some surprises but the final 'statement' DAC will be the most, ahem - surprising.
    2. A 'statement' headphone/2-channel product.

Hopefully all the above will be announced by the end of the year, then it's time to make some new plans.
    All the best,
    Jason Stoddard
    Co-Founder
    6moons sine reviews er for meg et kjekt supplement, men språket de fører er ekstremt lite flytende og det trekker litt ned. Men, at de tester et produkt og "avslører" inkrementelt er forsåvidt tillitsvekkende.

Side 13 av 132 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •