HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 129 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ? Støtbeskyttelse???
    Eller for å feste den til en ipod/telefon. :wink:

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ? Støtbeskyttelse???
    Ser sånn ut på noen bilder. Men de er heller til bruk når en Mp3-spiller/PMP skal pares med enheten.

Til støtbeskyttelse bruker jeg sånne

-bumpers-jpg,

søk "Adhesive Rubber Feet" på aBay. Disse er 8x2,5 mm, veldige nyttige til formålet. Sklir ikke, demper støt.

Ampen er bygd som en liten tank, ja. Noe av sjarmen. Ruglete, svart lakk, "gammeldags" estetikk men gjennomført.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å søke i tråden, men fikk ikke noe treff.
    Er det noen som har prøvd Smyth-Research Realiser A8?
    www.smyth-research.com
    De påstår at det skal fungere supert i flerkanals oppsett.

Vidar

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Ser sånn ut på noen bilder. Men de er heller til bruk når en Mp3-spiller/PMP skal pares med enheten.

Til støtbeskyttelse bruker jeg sånne

søk "Adhesive Rubber Feet" på aBay. Disse er 8x2,5 mm, veldige nyttige til formålet. Sklir ikke, demper støt.

Ampen er bygd som en liten tank, ja. Noe av sjarmen. Ruglete, svart lakk, "gammeldags" estetikk men gjennomført.
    Lurt med strikk, har selv en IBasso men har ikke tenkt på å strikke den sammen med avspiller.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LDC-2 rev.2 kabel og V200 innstillinger

Kjøpte meg disse 2 idag.

Kabelen på LCD-2 suger. Hvor finner jeg en god kabel til mellom 100-150$?

Hvordan skal jeg stille inn bakpå V200?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt med strikk, har selv en IBasso men har ikke tenkt på å strikke den sammen med avspiller.
    Selvklebende velcro dots/borrelås kan også brukes. Fås i store ruller på eBay for en minimal sum. Limer og fester godt og er dessuten anvendelig til mye rart.

-p1060863-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Selvklebende velcro dots/borrelås kan også brukes. Fås i store ruller på eBay for en minimal sum. Limer og fester godt og er dessuten anvendelig til mye rart.
    Du er et oppkomme av gode og rimelige ideer Og de kan kjøpes rimelig på ebay.....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er et oppkomme av gode og rimelige ideer Og de kan kjøpes rimelig på ebay.....
    Jeg er også eBay-fantast. 1000-vis av flotte duppedingser for 0.99 dollars med frakt HDMI-kabler, bluetooth-usb adapter osv...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Kjøpte meg disse 2 idag.

Kabelen på LCD-2 suger. Hvor finner jeg en god kabel til mellom 100-150$?

Hvordan skal jeg stille inn bakpå V200?
    Jeg har -12 på mine HE-500, trur rundt -12/-6 er passe på LCD-2 kanskje, husk å skru den av når du justerer.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Virtual haircut

Mulig mange har hørt den, men den ble meget spesiell med såpass eksklusive hodetelefoner

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har kabelen på LCD-2 allerede fått det.

Noen som vet av en god og rimelig kabel, eller som eventuelt kan hjelpe meg med DIY-handlekurv?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hodetelefoner og kulde

Noen som har erfaring med hodetelefoner og kulde? Bruker for tiden sennheiser mementum mye ute,spesielt når eg går til og fra jobb.Og er for tiden alt ifra +2-3 grader til - 10 ute.Vil dei tåle slike temperaturer? Dei er laget i aliminium og lær,osv... :?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Noen som har erfaring med hodetelefoner og kulde? Bruker for tiden sennheiser mementum mye ute,spesielt når eg går til og fra jobb.Og er for tiden alt ifra +2-3 grader til - 10 ute.Vil dei tåle slike temperaturer? Dei er laget i aliminium og lær,osv... :?
    Jeg ville heller ha brukt et rimeligere headset på denne årstiden. Kondens er skumle saker og kan ødelegge over tid. Er vel en viss fare for at læret også blir skadet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss pønske på forsterkere, volkens.

Sitter per nå på en Schiit Mjolnir, og jeg er storfornøyd og tenker vel "egentlig" at ting ikke kan bli særlig mye bedre.

Men kan det?

Hvor mye må man lobbe inn i forsterker før et eller annet diffust magisk eventuelt skjer - og er det mulig? Mjolnir pøser jo på med autoritet, styrke og ... det den skal. Har det noe for seg å gå opp til neste nivå - og hva ville det eventuelt være prismessig? 15.000? Og hva er det da man higer etter? Tror ikke jeg "orker" rør, da min lyttetid er sporadisk og av varierende lengde. Oppvarming av rør har jeg tilsynelatende ikke tid til lengre ...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig! (for de som er interessert, må dere henge i...tilbudet varer kun til midnatt)
    Bowers & Wilkins P5 hodetelefoner (sort) - Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd800

Heisann

Satt og lyttet litt til HD800 igår,og lyttet vel litt lengre til dei enn eg pleier,og merket at eg ble litt sliten i ørene,selv om eg ikkje spilte høyt.Synest det lått litt kaldt/klinisk.Har stort sett vært fonøyd med HD800ene,men ble litt delte følelser igår.

Har i tillegg sennheiser momentum og denon ah-a100.Momentumene er topp til bærbart bruk.Og denonene er morro å lytte til sånn innimellom pga deilig bass og varmt lydbilde dog litt mørkt

Lurer på å kanskje bytte ut hd800 på sikt,eventuelt ha dei liggende på lur og kjøpe meg eit nytt headsett senere mot sommeren visst eg får råd.Symest momentumene og denonene er greie til bærbart,men vil ha eit som eg bruker stasjonært hjemme.Åpen hodetelefon selvsagt.Av utsyr bruker burson ha-160,hegel hd2,og hegel hd20.Går mye i musikk streameren qobuz

Noen forslag til hodetelfoner eg kan sjekke ut.Har ikkje muligheten til å få testet so mange,så blir kanskje blindkjøp til sommeren.

Har sett lit på audezene.Lcd 3 blir litt for stiv pris.Lcd 2 har ein pris som eg kanskje kan strekke meg til.Det eneste ankepunktet mot dei,er at dei ser veldig ubehaglige ut å ha på seg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabel hd800

Noen som har erfaring med bytte av kabel på HD800ene? Savner litt mere punch i bassen på dei.Kanskje kabelbytte kan gjøre underverker istedenfor hodetelefonbytte?

Heisann

Satt og lyttet litt til HD800 igår,og lyttet vel litt lengre til dei enn eg pleier,og merket at eg ble litt sliten i ørene,selv om eg ikkje spilte høyt.Synest det lått litt kaldt/klinisk.Har stort sett vært fonøyd med HD800ene,men ble litt delte følelser igår.

Har i tillegg sennheiser momentum og denon ah-a100.Momentumene er topp til bærbart bruk.Og denonene er morro å lytte til sånn innimellom pga deilig bass og varmt lydbilde dog litt mørkt

Lurer på å kanskje bytte ut hd800 på sikt,eventuelt ha dei liggende på lur og kjøpe meg eit nytt headsett senere mot sommeren visst eg får råd.Symest momentumene og denonene er greie til bærbart,men vil ha eit som eg bruker stasjonært hjemme.Åpen hodetelefon selvsagt.Av utsyr bruker burson ha-160,hegel hd2,og hegel hd20.Går mye i musikk streameren qobuz

Noen forslag til hodetelfoner eg kan sjekke ut.Har ikkje muligheten til å få testet so mange,så blir kanskje blindkjøp til sommeren.

Har sett lit på audezene.Lcd 3 blir litt for stiv pris.Lcd 2 har ein pris som eg kanskje kan strekke meg til.Det eneste ankepunktet mot dei,er at dei ser veldig ubehaglige ut å ha på seg

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med bytte av kabel på HD800ene? Savner litt mere punch i bassen på dei.Kanskje kabelbytte kan gjøre underverker istedenfor hodetelefonbytte?
    Uten å mane opp til noen kabeldebatt i denne tråden her, så vil ikke et kabelbytte gjøre noen underverker for lyden på hodetelefonene dine. Da ville jeg heller prøvd noen andre hodetelefoner, eventuelt forsterker/DAC kombinasjoner.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic custom one

+ lettdrevet 16 ohm
    + regulerbar bassport for tilpassing av lyd
    + kvalitetsfølelse på topp
    + alle deler utsiftbare
    + god lyd
    + lukket konstruksjon ikke mye lyd som lekker ut

- litt mye klem rundt hode
    - puter i skinn blir litt klam ved lange lytte økter

Ikke mye negativt å si om dette headsettet, faktisk veldig fornøyd:-D

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg har nevnt mine erfaringer med Beyerdynamic custom one pro her, siden de jeg fikk ikke varte mer enn et par timer... Kort fortalt så streiket høyresiden ved moderat til høyt volum, og inntrykket før dette inntraff var så som så. Litt uklar mellomtone og enten svak eller boomy bass som ikke gikk særlig dypt (ettersom hva bassportene var stilt på), men grei komfort.
    Kjøpte Shure SRH940 i stedet, og de er jeg meget godt fornøyd med. Topp komfort og god lyd over hele linja. Ikke helt på linje med AKG Q701, men veldig mye for pengene.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Side 129 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •