HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 125 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk høre på Shure 1840, Sennheiser HD 700, Grado RS2i og Beyerdynamic T90. Og for min del så var Sennheiser HD700 helt klart vinneren her, dog vet ikke helt om jeg liker så åpne hodetelefoner, da lyden slapp jo ganske så bra ut. Ellers var de meget gode å ha på hode og lyden virker helt suveren utifra det jeg fikk servert der.

Ble ikke noe kjøp enn så lenge, men jeg vurdere disse HD 700 sterkt, er bare litt skeptisk med tanke på lydkortet mitt, da jeg har hatt utelukkende dårlig erfaring med DAC og forsterkere tidligere så har jeg lyst til å holde meg til lydkortet, men kan jo hende at det ikke er kraftig nok til disse hodetelefonene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant AudioNorge idag, hehe. Var innom et par flere butikker og hørte på diverse klokker, DAC'er og forsterkere.

Vet ikke om jeg skal kalle meg uheldig eller heldig, men kan faktisk ikke si jeg hører den største forskjell, prøvde blant annet HiFiMan HE-500 på 3 forskjellige forsterkere, og var egentlig ingen ting som sa meg at den ene hørtes bedre ut enn det andre.

Hvertfall så likte jeg lyden i HE-500, men komforten var ikke helt der, og det er et viktig punkt for min del, og utifra det 6-7 hodetelefonene jeg prøvde så stakk HD 700 fra Sennheiser helt klart av med seieren der.

Så til slutt fikk jeg et tilbud på Stereofil for HD 700 til 4995kr, og da greide jeg ikke si nei, så nå sitter jeg her med et par HD 700 Ble bare hodetelefonene, så holder meg til lydkortet enn så lenge, og til min glede så syntes jeg det høres utmerket ut her de driver å spiller nå, var litt redd for at jeg nå kanskje måtte ha en forsterker, men den gang ei.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter for tiden med Shure srh940+RME ADI-2 kombo, jeg har også testet RME'n på andre hodetelfonere, og må si at denne dac'n gjør en meget god job som hodetelefonforsterker. Absolutt vært prisen sin.

Det samme synes jeg om srh940..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Fant AudioNorge idag, hehe. Var innom et par flere butikker og hørte på diverse klokker, DAC'er og forsterkere.

Vet ikke om jeg skal kalle meg uheldig eller heldig, men kan faktisk ikke si jeg hører den største forskjell, prøvde blant annet HiFiMan HE-500 på 3 forskjellige forsterkere, og var egentlig ingen ting som sa meg at den ene hørtes bedre ut enn det andre.

Hvertfall så likte jeg lyden i HE-500, men komforten var ikke helt der, og det er et viktig punkt for min del, og utifra det 6-7 hodetelefonene jeg prøvde så stakk HD 700 fra Sennheiser helt klart av med seieren der.

Så til slutt fikk jeg et tilbud på Stereofil for HD 700 til 4995kr, og da greide jeg ikke si nei, så nå sitter jeg her med et par HD 700 Ble bare hodetelefonene, så holder meg til lydkortet enn så lenge, og til min glede så syntes jeg det høres utmerket ut her de driver å spiller nå, var litt redd for at jeg nå kanskje måtte ha en forsterker, men den gang ei.

Grattis! -Håper Stereofil har flere HD på tilbud! Har Lyr + Beyer t70 på jobb og Aune + Akg k701 hjemme, og er nå klar for en oppgradering...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som erfaring med noen gode portable hodetelefon forsterkere? Til dømes fostex hp1 eller noen andre?

Har brukt ein fiio e7 på jobben.Men den var noe forbanna dritt.Tålte ikkje å ligge i lomma med ipoden.Trur aux utgangen til hodetelefonene er ødelagt.Får berre lyd på eine siden.Brukte den på jobben.Ved produksjonsarbeid.Så mulig den ikkje er beregntet til å ligge i lommanår ein går hele dagen Har berre hadt den i 2 måneder ((

Lurer også på slike støykansellering hodetelefoner.Går utifra at dei ikkje er tillagget for ein arbeidsplass med MYE støy.Slik som kappsag,hamring,og mye annet som støyer fælt.Da er det vel kun hørselvern som gjelder? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=gertost]Noen som erfaring med noen gode portable hodetelefon forsterkere? Til dømes fostex hp1 eller noen andre?

Har brukt ein fiio e7 på jobben.Men den var noe forbanna dritt.Tålte ikkje å ligge i lomma med ipoden.Trur aux utgangen til hodetelefonene er ødelagt.Får berre lyd på eine siden.Brukte den på jobben.Ved produksjonsarbeid.Så mulig den ikkje er beregntet til å ligge i lommanår ein går hele dagen Har berre hadt den i 2 måneder ((

Angående bærbar hodetelefonforsterker har jeg hatt uhorvelig mye glede av min ZO2. Den leverer bra med kraft og suverent punch til mine Westone IEM's. Er den helt nøytral? På ingen måte, men fryktelig artig, og mister svært få detaljer i prosessen med å gi meg magisk bass. Utfyller nøyaktige og detaljerte Westone 4 utrolig godt.

Ellers da ... er det på tide å selge sine LCD-2 for å prøve noe nytt? Skal man eventuelt vente med å selge til man får det nye? Det nye er her antakeligvis en total modifisering av et par Denon AH-D7000. Må kaste rundt 1000 usd inn for å få heftig modifiserte klokker, og det frister utrolig. Om det er noe jeg savner er det den varme og intime lyden til D7000, og den bassen ... åh gud, den bassen!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius

Heisan! -prøvde å få et godt tilbud fra de.., fikk 5495,-.., spurte da om fri frakt..., ingen svar.., handlet hos prolyd, hentet de i dag. -gode hodetlf! -avløste Akg k701..

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Yulong D100 her? Fikk et bra tilbud på en brukt fra en kar på head-fi. Har lest mye og det ser jo veldig bra ut, men jeg er litt i tvil om forsterkerdelen er kraftig nok for mine AKG K601 som er rimelig tungdrevne. Har også Sett på Audio-GDs NFB-5.32. Denne ser ut til å ha kraftigere forsterkerdel, men den blir en del dyrere pga. moms, fortolling og så videre.

Synspunkter?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Noen som har erfaringer med Yulong D100 her? Fikk et bra tilbud på en brukt fra en kar på head-fi. Har lest mye og det ser jo veldig bra ut, men jeg er litt i tvil om forsterkerdelen er kraftig nok for mine AKG K601 som er rimelig tungdrevne. Har også Sett på Audio-GDs NFB-5.32. Denne ser ut til å ha kraftigere forsterkerdel, men den blir en del dyrere pga. moms, fortolling og så videre.

Synspunkter?
    Jeg kjører AKG 701 på Yulong D100 (første versjon) og den klarer seg bra, særlig med tanke på prisen. Importerte selv fra HongKong i sin tid. Ikke top notch - men du skal endel opp i prisklasse for å komme dit.

Selv synes jeg at AKG K271 mkII matcher bedre enn K701 på Yulong'en.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg kjører AKG 701 på Yulong D100 (første versjon) og den klarer seg bra, særlig med tanke på prisen. Importerte selv fra HongKong i sin tid. Ikke top notch - men du skal endel opp i prisklasse for å komme dit.

Selv synes jeg at AKG K271 mkII matcher bedre enn K701 på Yulong'en.
    Takk for tilbakemelding!

Hvordan høres toppene ut på 701 med denne? Virker det skarpt/slitsomt? 601 skal vel være litt mer avrundet i toppen enn 701, samtidig som de visstnok skal være mer tungdrevne (120 ohm vs 60 ohm). Hvordan opplever du at forsterkeren i D100 håndterer 701? Fortsatt mye å gå på ved høye volum?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toppene virker ikke slitsomme på K701. Den har dog en DAC som har endel lydmessige kvaliteter som ligner på Benchmark DAC1 og kan, for noen, virke litt klinisk. Jeg trives godt med denne som et vellydende budsjett-alternativ. Bedre og dyrere alternativ jeg har hørt på er Bel Canto, Violectric, Burson og Black Cube Linear osv osv.

Volum? Tja - med K701 ligger jeg på kl 13 på volum, da får jeg nok. Jeg er nok ikke noe volumjunkie på HeadFi. Over dette nivå gidder jeg ikke presse hørselen min. Men hva det blir i opplevd dB, hmmm...?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Jeg er nok skyldig i å høre på litt for høye volum med hodetelefoner når jeg blir revet med, men samtidig tror jeg egentlig denne burde ha nok kraft til K601 når jeg i dag bruker en Fireye 2 som kun får strøm fra USB. Den klarer faktisk et greit volum før den begynner å klippe. Bruker også en gammel NAD 1030A som har et ganske ok hodetelefontrinn, og denne har iallfall kraft i massevis!

Finner jeg ut at jeg vil ha mer kraft er uansett DAC-en i D100 såpass bra at jeg kan fortsette å bruke denne sammen med en evt. annen forsterker. Når jeg samtidig har fått et bra tilbud og sannsynligvis slipper å momse den inn i landet er det kanskje ikke så mye å lure på.

Designmessig er den jo også svært så pen i forhold til produkter fra Audio-GD som i større grad minner litt om DYI.

Har også hørt at Burson skal være knallmatch med AKG, men de ligger svært langt over mitt budsjett og er vel kanskje noe i overkant for K601, som kostet 2000,- da jeg kjøpte de for noen år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DAC/forsterker til audio technica ath-m50s

Hei,

Har bestilt meg et par audio technica ath-m50s. Hvilken DAC/Forsterker anbefaler dere til denne?

Pris: Ca 1700,- gjerne brukt
    Kilde: PC/Spotify
    Innganger: USB men fordel om den også støtter optisk for andre kilder enn PC

Har sett litt på Aune X1 men finnes det bedre kjøp/match til ath-m50?
    Har også sett på Fiio e17. Den kan jeg også benytte til iPhone på farten. Har Fiio e17 like bra DAC/forsterker som Aune X1 eller er Aune X1 mye bedre enn Fiio e17?

Tusen takk for svar!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Det høres bra ut. Jeg er nok skyldig i å høre på litt for høye volum med hodetelefoner når jeg blir revet med, men samtidig tror jeg egentlig denne burde ha nok kraft til K601 når jeg i dag bruker en Fireye 2 som kun får strøm fra USB. Den klarer faktisk et greit volum før den begynner å klippe. Bruker også en gammel NAD 1030A som har et ganske ok hodetelefontrinn, og denne har iallfall kraft i massevis!

Finner jeg ut at jeg vil ha mer kraft er uansett DAC-en i D100 såpass bra at jeg kan fortsette å bruke denne sammen med en evt. annen forsterker. Når jeg samtidig har fått et bra tilbud og sannsynligvis slipper å momse den inn i landet er det kanskje ikke så mye å lure på.

Designmessig er den jo også svært så pen i forhold til produkter fra Audio-GD som i større grad minner litt om DYI.

Har også hørt at Burson skal være knallmatch med AKG, men de ligger svært langt over mitt budsjett og er vel kanskje noe i overkant for K601, som kostet 2000,- da jeg kjøpte de for noen år siden.
    For å svare meg selv så har jeg kjøpt en brukt Yulong D100 fra noen på Head-Fi. Så får vi se når den kommer hvor bra den matcher K601.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Hei,

Har bestilt meg et par audio technica ath-m50s. Hvilken DAC/Forsterker anbefaler dere til denne?

Pris: Ca 1700,- gjerne brukt
    Kilde: PC/Spotify
    Innganger: USB men fordel om den også støtter optisk for andre kilder enn PC

Har sett litt på Aune X1 men finnes det bedre kjøp/match til ath-m50?
    Har også sett på Fiio e17. Den kan jeg også benytte til iPhone på farten. Har Fiio e17 like bra DAC/forsterker som Aune X1 eller er Aune X1 mye bedre enn Fiio e17?

Tusen takk for svar!
    Jeg har Aune X1 DAC og er veldig fornøyd med den til prisen. Min erfaring er at den virker til å være en bedre DAC/headamp en stand alone DAC/Pre. Driver et sett AKG Q701 uten problem så skulle tro det var nok krefter i den.

Ang Fiio har jeg ingen erfaringer, men så ut som en litt mer portabel løsning.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Watt var det vel test av en meget spennende DAC/Head-fi amp.
    Noen her som har den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med erfaringer på Audioquest Dragonfly ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe for oss Head-fi'ere?

Audio Equip

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som trenger julegave til hodetelefonene sine:

mp4nation selger flotte stativer til under 200 lappen inkludert fedex shipping:

Brainwavz Peridot Headphone Stand - Suitable For Almost All Headphone Sizes - Free Fedex To Select Destinations

Jeg har kjøpt to stykker og de kommer på døren i løpet av 3-4 dager.

Edit: Siste setning ble litt rar. Jeg har fått begge mine. Det ene kom på 3 dager det andre på 4.

Mvh
    Peter

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo skikkelig stilig, men jeg synes de kunne droppet den store skriften...

Side 125 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •