HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 124 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 2621
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Der kom de gitt, to på få dager

Her skulle det vært bilder men det var ikke så lett, noen tips på hvordan jeg får lastet opp dem?????

Edit: Det må jo gå an å laste opp bilder som ligger lokalt på pc'en eller?

Mvh
    Peter
    Gå på avanserte funksjoner, rull litt ned på siden og trykk deretter på behandle vedlegg. Last opp bilde, skriv inn innlegget ditt, så når det er publisert åpner du det igjen, åpner bilde ditt og kopierer bildeadressen og legger det inn som bilde.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det:-D

Da prøver vi:

Brainwavz HM5 og "from Russia with love" Fischer Audio FA-011

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Takk for det:-D

Da prøver vi:

Brainwavz HM5 og "from Russia with love" Fischer Audio FA-011
    Grattis!

Hvis du vil at folk skal slippe å trykke på bildelenkene, kan du redigere posten din, åpne bildene og kopiere bildelenkene og trykk så på "sett inn bilde".
    (men da bør de helst være litt mindre enn de du har der.)

F.eks

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk:-D

Jeg så det med størrelsen på bildene så jeg tok en "short cut".

Flott oppsett du har!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Man kan kjapt og enkelt gjøre om størrelsen på bildet hvis man har Paint og Windows 7, bare velg endre størrelse og angi pixlelbredde.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en duppe-ditt i lekebingen. En 18V cMoy med JRC4556ADD Dual Op Amp. Ampen skal være tweaka spesielt for Grado-'foner. Men jeg synes den låter varm, rund og oppløst også med A-T AD900 som er, og sannsynligvis under nåværende kjøpestopp forblir, mine favoritt-'foner. Kunne ønska mer boost. (Her er JDS Labs' BB cMoy v2.03 en vinner både i pris og kraft.)

Ampen har kobling for lader som fås for en femtilapp på eBay.

-p1060109-jpg

-p1060112-jpg

Edit: Bare noe ord-rusk som var feil plassert.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min test på Shure SRH940
    -storshure-jpg
    De har ikke surret lenge - og jeg hørte på de rett fra esken. Jeg kan ikke si noe annet en at jeg ble meget positiv over lyden. Detaljert og flott - og ikke noe som helst hard diskant, som jeg har lest andre har kommentert (på www). Jeg har som høyttalere Magnepan, og bruker en REL sub, som står meget moderat på. I forhold til bassen jeg har på hovedanlegget så synes jeg srh940 klarer seg meget bra, tørr og fin bass.
    -liggerieske-jpg
    Innholdet i boksen er jo meget bra til prisen vil jeg si. Jeg har ikke hatt de på meg mer en noen timer, men jeg synes de er meget komfortable.
    Nå skal de spilles inn, men jeg kommer nok til å lytte på dem i mellomtiden, for dette låter jo meget godt.

Jeg er glad for jeg valgte Shure srh940
    -paastativ1-jpg
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC til DAC - Optisk, USB eller coax?

Bruker PC som kilde, men trenger råd om hvilken inngang jeg skal bruke for å få best lyd, dvs. optisk, USB eller coax? Hovedkortet som brukes i PCen er Rampage Extreme IV.

Kilde er PC som i dag går til Violectric V800 DAC vha. optisk kabel og derifra balanserte kabler til V200. Er optisk det beste fra PC til DAC eller bør jeg bruke USB eller coax?

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sendt en e-post til Fried, sjefen sjøl i Vioelectric. Han svarer alltid hyggelig og kjapt. Da får du vite hva han som lager den anbefaler.

fried.reim@lake-people.de

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StimulatedBoy
    Bruker PC som kilde, men trenger råd om hvilken inngang jeg skal bruke for å få best lyd, dvs. optisk, USB eller coax? Hovedkortet som brukes i PCen er Rampage Extreme IV.

Kilde er PC som i dag går til Violectric V800 DAC vha. optisk kabel og derifra balanserte kabler til V200. Er optisk det beste fra PC til DAC eller bør jeg bruke USB eller coax?

På forhånd takk!
    Jeg ville kjørt med optisk, noen mener den er bedre lydmessig, andre hører ikke forskjell, men du har også fordelen med at da er pc og dac isolert i fra hverandre. Jeg trur det er diskutert litt her Review: Violectric V800 DAC .

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaring med Phitek ?

De skal visstnok lage rimelig gode noise-canceling headset. Noen flyselskap har visst dette ombord til sine høyt betalende kunder (business class).

Fant noe på google:
    Phitek Black Box M10 headphones
    Reviews: Phitek Blackbox M10 Active Noise Canceling Headphones | iLounge

Det var vel ikke allverdens bra omtale - det finnes bedre, tydeligvis.
    Men Phitek har kanskje andre, dyrere og bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt headset etter å ha kjøpt inn Porta Pro for tiende gang. Jeg bruer headset endel på trening samtidig som det blir svært mye reising i løpet av et år. Noen tips?

Bose QC15 frister veldig og det samme gjør Dr Dre.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosenberg
    Jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt headset etter å ha kjøpt inn Porta Pro for tiende gang. Jeg bruer headset endel på trening samtidig som det blir svært mye reising i løpet av et år. Noen tips?

Bose QC15 og f.eks. Beats Studio, er jo meget forskjellige. Jeg har eid Beats Studio, det positive bærekomfort og design, det negative; ALT ANNET!

Bose QC15 synes jeg var god lyd, men litt for lukket for min del, men uten tvil mye bedre lyd en Beats (synes jeg)
    De beste jeg har hørt med støydemping (som du er ute etter, tror jeg) er nok Sony MDR-NC500D

Hvis du ikke trenger støydemping, ja da kan du velge mellom ennå fler..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du trenger i hvertfall noe fryktelig solid, hvis du har klart å forbruke 10 sett med Porta Pro!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Du trenger i hvertfall noe fryktelig solid, hvis du har klart å forbruke 10 sett med Porta Pro!
    Hehe, de brukes mye på trening, og kontakten inn mot ipoden blir alltid dårlig.

Hvor mye dårligere er lyden på beats? Er tross alt 33% billigere!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, de brukes mye på trening, og kontakten inn mot ipoden blir alltid dårlig.

Må få anbefale Sennheiser HD 25-1 II, Hvis du Deler hodebøylen sitter de som støpt på trening og annen aktivitet, robuste er de også, er bare å hive de i treningsbaggen uten å bekymre seg så alt for mye. De isolerer også veldig bra, mange store DJ's bruker denne hodetelefonen på grunn av dette.

Hvis du trenger synspunkter på lyden så er det ett hav av tester ute på nettet.

Sennheiser USA - DJ Headphones HD 25-1 II - High attenuation of ambient noise - Professional Audio

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker bass, så kjøp Beats, liker du lyd så kjøp det meste av andre merker..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Noen som har erfaring med rørforsterkeren til Argon?

Jeg har B&W P5 for øyeblikket, men vurderer oppgradering til Denon AH-D7100.

Synes det kan bli dumt og kjøpe elektronikk til 1/5 av prisen av hodetelefonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt off topic, men audionorge, hvor ligger butikken egentlig? Var ute her om dagen, Torggata 16, men så ikke stort til butikken.

Er interessert i disse HiFiMan HE-500 hodetelefonen, da jeg er på jakt etter en oppgradering fra Denon AH-D2000, dog er jeg litt redd for at disse fra HiFiMan ikke er like komfortable å ha på seg i lengre perioder, da jeg er meget fornøyd med hvor komfortable Denon klokkene er. Så både lyd og hvor gode de er å ha på seg spiller stor rolle for min del, da jeg så og si sitter med klokkene på hode så lenge jeg sitter foran PC skjermen.

Tittet litt på disse nye klokkene fra Denon også, ikke hørt på enda, men virker som de ikke helt når opp i følge det jeg har lest, tenker mest på Denon AH-D600. AH-D7100 hadde jo også vært noe, men 10 lapper for hodetelefoner blir litt i meste laget for min del. Tenker mer rundt 5000kr+-.

Edit: Kan Sennheiser HD-700 være et godt valg? Blir i grenseland med tanke på pris. Men disse er kanskje tunge å drive? Forøvrig enda et punkt jeg liker ved AH-D2000, brukt de med Creative X-FI Titanium HD lydkortet mitt, og det har fungert knall, prøvde noen komboer av DAC og forsterker, men alltid gått tilbake til bare lydkortet.

Edit2: Vil også nevne at hodetelefonen blir jo brukt til mer enn bare musikk, som film, spill, voice chat.

Edit3: Ble mye edits dette, men kanskje Beyerdynamic T70p kunne vært noe? Hadde DT 770 Pro utgaven før, og de likte jeg veldig godt husker jeg, var hodetelefonene jeg hadde før Denon Ah-D2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Blir litt off topic, men audionorge, hvor ligger butikken egentlig? Var ute her om dagen, Torggata 16, men så ikke stort til butikken.
    Audio Norge holder en ganske så anonym profil i 1. etasje nesten innerst til venstre i Torggata 16.

Side 124 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •