HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 123 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil absolutt anbefale deg en amp til HE-500, men de fungerer også glimrende med f.eks et internt pc-lydkort. Eksempelvis ASUS Xonar Essence STX. Men i den prisklassen finner man flere meget gode dedikerte hodetelefonamps.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Vil absolutt anbefale deg en amp til HE-500, men de fungerer også glimrende med f.eks et internt pc-lydkort. Eksempelvis ASUS Xonar Essence STX. Men i den prisklassen finner man flere meget gode dedikerte hodetelefonamps.
    Hadde Argon HA1 til Denon AH-D2000 i starten, men merket ikke forskjell med eller uten, så den ble solgt, så siden har jeg bare hatt hodetelefonene koblet til i lydkortet, og det har fungert flott med Denon hodetelefonene hvertfall.

Hvis vi ser bort fra HE-500, finnes det noen andre gode valg der ute? Fått med meg at de lekker mye lyd, og vil egentlig ikke ha noe som er mer "åpent" enn Denon hodetelefonene jeg har nå.

Edit: Vil også nevne at jeg setter pris på hodetelefoner som er komfortable, noe jeg er meget fornøyd med på Denon AH-D2000.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Hadde Argon HA1 til Denon AH-D2000 i starten, men merket ikke forskjell med eller uten, så den ble solgt, så siden har jeg bare hatt hodetelefonene koblet til i lydkortet, og det har fungert flott med Denon hodetelefonene hvertfall.

Hvis vi ser bort fra HE-500, finnes det noen andre gode valg der ute? Fått med meg at de lekker mye lyd, og vil egentlig ikke ha noe som er mer "åpent" enn Denon hodetelefonene jeg har nå.

Edit: Vil også nevne at jeg setter pris på hodetelefoner som er komfortable, noe jeg er meget fornøyd med på Denon AH-D2000.
    HE-500 er litt mere kresen på forsterkeri enn hva AH-D2000 er.

Har du tenkt til å bruke hodetelefonene til portabelt bruk, i og med at det er problematisk at de lekker lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    HE-500 er litt mere kresen på forsterkeri enn hva AH-D2000 er.

Har du tenkt til å bruke hodetelefonene til portabelt bruk, i og med at det er problematisk at de lekker lyd?
    Nei, blir nok bare brukt hjemme. Er vel ikke så krise at hodetelefonene lekker lyden ut, men liker at man ikke hører så alt for mye lyd fra andre rundt, flere som bor i huset her. Så syntes Denon hodetelefonene jeg har nå er så og si passe på det området, men hadde gjerne foretrekt litt mer isolering fra utsiden, dog er ikke et absolutt krav.

Hadde Beyerdynamic DT 770 Pro før, og de fungerte nesten som hørselvern, og når det er litt bråk rundt så er det kjekt at ikke det ødelegger for hva man hører på. Med andre ord, slipper HE-500 inn mer lyd og ut mer lyd enn hva Denon AH-D2000 gjør? Isåfall er det veldig stor forskjell eller veldige lite det er snakk om? Fått det for meg at HE-500 er veldig ekstrem på det området, så derfor jeg ble litt skeptisk i ettertid her.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500 er helt åpene, så de passer helt klar best til bruk i stille omgivelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt åpne, vil de si at lite til ikke noe lyd blir stengt ute?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, det ytre dekselt på utsiden av elementet er et gitter, i motsetning til dine D2000 som da har et tett plastdeksel. Jeg kan ha på meg hodetelefonene (uten at jeg spiller noe musikk i de) og fortsette å høre på lyden fra TVen uten å måtte skru opp lyden på TVn. (det ble en fryktelig rotete setning, men du forstår forhåpentligvis poenget? )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, det ytre dekselt på utsiden av elementet er et gitter, i motsetning til dine D2000 som da har et tett plastdeksel. Jeg kan ha på meg hodetelefonene (uten at jeg spiller noe musikk i de) og fortsette å høre på lyden fra TVen uten å måtte skru opp lyden på TVn. (det ble en fryktelig rotete setning, men du forstår forhåpentligvis poenget? )

Jupp skjønner.

Si man skulle gå for HE-500, hva slags forsterker/dac er en god kombinasjon? Har som sagt Creative X-FI Titanium HD, vet ikke helt hva HE-500 sier til det, da dere nevner at den er litt mer kresen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvilken prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvilken prisklasse?

Ikke noe dyrer enn selve hodetelefonene. Men kan vel hende at HE-500 også fungerer fint på lydkortet jeg allerede har?

Edit: Utifra spesifikasjonene jeg finner så er ikke impedancen så mye høyere enn hva Denon AH-D2000 har? Litt forskjell på sensitivity ser jeg, dog usikker på hvor mye det har å si.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo kjøpe hodetelefonene og teste hvor bra de er i fra lydkortet, og heller eventuelt oppgradere forsterker/DAC senere.

Men jeg ser at du bor i Oslo, så da vil jeg absolut tatt meg en tur til Audio Norge, der har de blandt annet HE-500 og forsterkere/DAC i forskjellige prisklasser å teste.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En review av Violectric V200 i fra Headfonia.

Violectric V200: The German Solid State | Headfonia

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøpte meg en hodetelefonforsterker, Rega Ear og en DAC, Hegel HD2, til Denon AH-D2000 som er hodetelefonene jeg har. Og det er egentlig som jeg fryktet, kan ikke si at jeg hører noe forskjell(enda) kontra Creative X-FI Titanium HD lydkortet mitt, bortsett fra muligheten til å få høyere lyd, noe som strengt tatt ikke er nødvendig hvis man bare får vondt i ørene.

Ellers virker det som forsterkeren lager noe form for støy, ikke hørbart før man skrur volumet på forsterkeren litt opp, og jo høyere man skrur opp lyden på forsterkeren fra det punktet jo mer merkbar blir denne støyen, er dette normalt? Og en annen ting, er en mute knapp på denne forsterkeren, men hva i alle dager gjør den? Trykker jeg den inn, så spilles det fortsatt lyd.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i denne testen her at den har fått minus pga bakgrunnsstøy, så det kan jo være det du opplever.

Rega Ear hodetelefonforsterker | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mener jeg hørte noe av det samme når jeg bare hadde Argon HA1 også. Lydkortet er helt fri for slikt. Men fortsatt forundret over denne mute knappen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mute knappen er til å mute høyttalerere hvis den er koblet i mellom pre- og effektforsterker. http://www.rega.co.uk/downloads/Ear%...h%20manual.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker =)

Noen som har peiling på hvordan Soundgarden håndterer returer? Mulig å få hevet kjøpet? Blir vel å prøve imorgen uansett tenker jeg, men lurer på om noen her hadde noe erfaring.

Tror det heller får bli nye hodetelefoner etterhvert, da dette er andre gang jeg prøver å gi ekstra guffe til hodetelefonene, uten noe stort resultat i mine ører. Samt at denne "støyen" virkelig er plagende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk returnert produktene, og pengene tilbake. Mannen i butikken hørte støyen selv, hadde aldri tenkt/lagt merke til det før nå sa han dog. Testet samtidig på 2 andre forsterkere i butikken, noe pro-ject hodetelefonforsterker, samt en stereo forsterker fra harman kardon om jeg ikke husker feil, støyen var der på disse også, men ikke like tydelig.

Så kan nok virke som jeg er noe overfølsom, men er nå vandt til lydkortet og her er det ikke noe støy. Får ta meg en tur rundt i andre butikker å lytte litt mer, for å se om dette er noe jeg legger merke til på flere forsterkere.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med billigere hodetelefonforsterkere er gjerne det at de har en liten veggvorte el som strømfosyning. Når det gjelder gode hodetelefoner, så har de såpass stor oppløsning at denne vil komme klarere frem, så jo høyrere du spiller, jo mer vil du høre til den. Du kan også oppgradere "veggvorta" med en større strømforsyning. Men jo mere du bruker på en hodetelefonfosterker jo mindre støy.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Hvilke sett har du under bestilling, om du vil ut med såpass ?
    Der kom de gitt, to på få dager

Her skulle det vært bilder men det var ikke så lett, noen tips på hvordan jeg får lastet opp dem?????

Edit: Det må jo gå an å laste opp bilder som ligger lokalt på pc'en eller?

Mvh
    Peter

Side 123 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •