HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 132 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    I kveld har har hatt mange timer med klokker på ørene og jeg må medgi at omstendighetene sier at skikkelige klokkker og sommertemperaturer kan være en utfordring. Muligens en tweak med vannkjøling på øreputene må vurderes.

Er glad jeg ikke har solgt kassehøytalerene til sommerbruk! ;-)
    Noen headspeakers fra AKG ordner den saken:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De (øretelefonene) ser ganske dorky ut, men spiller visstnok flott.

Har du fått anledning til å høre K1000?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, og kommer sannsynligvis aldri til å få muligheten da de er vankelige å oppdrive på brukten. Dukker de opp på brukten en gang tror jeg bare jeg må slå til. Ettersom jeg forstår trenger de så mye kraft at de koples til høyttalerterminalene på en hi-fi forsterker.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Da fant jeg en guide på forumet , det som ble frakta i hus var altså følgende :

Headset :

-2je46fs-jpg

Driver :

-v8ctiq-jpg

Påske-nissen i meg våkna litt , so waddahell

-2me5l3m-jpg

Satser på mange timer moro med dette i påsken

Kan ikke bare legge ut resten av bildene? Jeg har ventet i STOR SPENNING i dager nå.... :evil:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst la være å quote bilder - tråden blir jo tre ganger så lang som den trenger være.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Kan ikke bare legge ut resten av bildene? Jeg har ventet i STOR SPENNING i dager nå.... :evil:
    Beklager hvis jeg lagte for høye forventninger , men det var det hele bestilt i denne omgang....

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Noen som har forslag til utenlandske siter med tanke på egenimport av Grado? Eller er det fremdeles slik at bl.a. amerikanske nettsteder ikke er spesielt interessert i å sende over dammen og at en må bruker Jetcarrier eller lignende?
    Jeg kjøpte mine hodetelefoner hos ListeningStation og fikk ordren avvist pga ordre utenfor USA/Canada. En vennlig e-post til dem var det som skulle til for at jeg fikk kjøpe de likevell mot $13 frakt (som rimeligste alternativ), kontra de originale 7. Ser også at mange amerikanske nettbutikker, som kun opererer med frakt innad USA på hjemmesiden, sender internasjonalt når de selger via ebay.

BongoUS kan jo også være et sammenligningsalternativ til JetCarrier. Operer på samme måte.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg kjøpte mine hodetelefoner hos ListeningStation og fikk ordren avvist pga ordre utenfor USA/Canada. En vennlig e-post til dem var det som skulle til for at jeg fikk kjøpe de likevell mot $13 frakt (som rimeligste alternativ), kontra de originale 7. Ser også at mange amerikanske nettbutikker, som kun opererer med frakt innad USA på hjemmesiden, sender internasjonalt når de selger via ebay.

BongoUS kan jo også være et sammenligningsalternativ til JetCarrier. Operer på samme måte.
    Skal la være å forfølge dette da jeg ser at dette vel er en prisjakt og bør da tas under egnet fora. Men jeg antar du hadde en god besparelse på det hele?

Annet spørsmål: Er det noen god grunn til å velge den nye AKG K-702 fremfor gamle K-701 om en ser bort fra endret farge. Med andre ord; lydmessige forskjeller?

Vurderer å skaffe meg et par med K-701 som en referanse, da det tydelig er mange som har og som er fornøyd med dem, samt at veldig mandre hodetelefoner lett blir sammenlignet med dem (på godt og vondt).

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal la være å forfølge dette da jeg ser at dette vel er en prisjakt og bør da tas under egnet fora. Men jeg antar du hadde en god besparelse på det hele?

Annet spørsmål: Er det noen god grunn til å velge den nye AKG K-702 fremfor gamle K-701 om en ser bort fra endret farge. Med andre ord; lydmessige forskjeller?

Vurderer å skaffe meg et par med K-701 som en referanse, da det tydelig er mange som har og som er fornøyd med dem, samt at veldig mandre hodetelefoner lett blir sammenlignet med dem (på godt og vondt).

De øreklokkene jeg ville ha, er ikke mulig å kjøpe i Norge, slik at jeg måtte kjøpe fra USA og har ikke noen norsk pris å regne besparelse ut i fra.

Forskjellen mellom K-701 og K-702 er farge og avtagbar kabel, i følge flere som har hatt begge på samme tidspunkt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord; ingen store lydmessige forskjeller. Det er det samme jeg har lest på utenlandske forum. Men dersom noen har hatt begge i eie, er det jo greit å få dette bekreftet? Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis jeg lagte for høye forventninger , men det var det hele bestilt i denne omgang....
    Når det er sagt så gleder jeg meg til en evt. ny samling , primært for å sammenligne , sekundært for å bli ledd av og edjukert om hvordan ting kan bli bedre billigere

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en vennlig og liten advarsel til alle head-fi-gale; ta hensyn til hørselen. Har hørt på head-fi timesvis om dagen sammenhengene over noen måneder, og jeg fryktet litt hva fornyelse av helseattest skulle vise når det gjaldt audiometri.

Heldigvis så viser det seg at ting stå bra til ennå i en alder av 40+. Jeg satser på å beholde den kurven noen år til, og kommer derfor til å spille på lavere volum enn jeg har gjort frem til i dag.

-audiometri-png

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha min feil. Så ikke at det var en forsterker. Måtte titte på bilde 2 ganger til. Tenkte... Hæ? Kjøpte du en tom eske til Stax hodetelefoner?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå et par nye hyggelig prisede AKG K-701 "på hånda" (burde vel heller ha vært på hodet ;-)), men jeg vet jo rimelig sikkert at disse krever en dugendes forsterker. Ser at Moiz har en John Blue Hydra til en pen pris, noen kvalifiserte meninger der ute om denne? Finner ikke så mye info på nett om denne i forhold til de andre kandidatene i samme prisklasse. Skal en da ta det som et tegn? Eller kline til....?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå et par nye hyggelig prisede AKG K-701 "på hånda" (burde vel heller ha vært på hodet ;-)), men jeg vet jo rimelig sikkert at disse krever en dugendes forsterker. Ser at Moiz har en John Blue Hydra til en pen pris, noen kvalifiserte meninger der ute om denne? Finner ikke så mye info på nett om denne i forhold til de andre kandidatene i samme prisklasse. Skal en da ta det som et tegn? Eller kline til....?
    Ta ein tur innom hpl sin "min hifi" tråd her på forumet. Der ha han kommentert mitt spørsmål ang k 701 og hydra kombo. kanskje det kan hjelpe litt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom som nevnt med en fin påskepakke i går morges.
    Gratulerer med O2mkII og SRM-007t. Og, hva synes du så om LYDEN!. ...og hvilken kilde bruker du?

Kan ikke dra slike smykker i hus uten å fortelle hva du synes om dem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Head-fi treff i Stavangerområdet: Se den lokale tråden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Topic:

Amerikanske Schiit Audio er et relativt nystartet firma som tilbyr for tiden 3 ulike hodetelefonforsterkere:

- Schiit Asgard (transistorbasert)
    - Schiit Valhalla (rørbasert)
    - Schiit Lyr (hybrid; input stage = rør)

Bestilte en Lyr for å få et inntrykk av "kvaliteten" og lyden. Lyr er også svært takknemlig med tanke på tube rolling. Valhalla er ikke egnet til tube rolling.

Schiit Audio — Headphone amplifiers, made in USA.

Bilder av disse i samme rekkefølge:

Følger deg i sporet her, Tiger. Trykket i går kveld på kjøp-knappen på en slik jeg og, så bør forsterkeriet være i orden (inntil videre :-))

Når jeg ser på datoen når du bestilte din, så må jeg nok smøre meg med tålmodighet før den ankommer lytterommet mitt. Men i mellomtiden kan jeg kose meg med masse lektyre rundt hodetelefoner og hva jeg skal velge ut som headset nr 3 når den tid kommer. Snuser fremdeles på Hifiman HE-4, og Schiit Lyr burde jo være kapabel i så henseende....

Mer bilde:

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er heeeelt ny innenfor headfi verden, men liker å verdsette god lyd. Savner god lyd når jeg sitter forran pcen og hører på musikk, noe jeg egentlig gjør nesten like ofte som i kinoen. Finnes det noen helt ok rørforsterkere å få med usb inngang? prisklasse 2k? orker ikke å importere selv, så må eventuelt være noe som man kan få tak i her til lands.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror denne er den eneste som er å få tak i med de spesifikasjonene:
    ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Ut fra det som klubben oppgir virker det heller ikke som dette er en rørforsterker, men et påmontert rørbuffer.
    Hvordan det høres ut vet jeg ikke.

Side 12 av 132 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •