HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 2621
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Søker tips av dere som er godt inne i head-fi verden. Skal få headfi riggen min skikkelig opp å gå, men prøver å holde antall komponenter til 2. Derfor trenger eg tips til ein kombinert amp og dac som har optisk og analog inngang (om slikt finnes). Starter på eit DIY cd/sacd prosjekt etter sommeren som skal brukes i riggen samt stasjonær pc skal kobles til i amp/dac.

Er det mulig å oppdrive ein slik komponent til rundtom 5000? Har googlet litt men er fortsatt på leiting. Skulle det vise seg vansklig så får eg bare gå for 3stk kabinett på pulten

Setter pris på alle svar

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Søker tips av dere som er godt inne i head-fi verden. Skal få headfi riggen min skikkelig opp å gå, men prøver å holde antall komponenter til 2. Derfor trenger eg tips til ein kombinert amp og dac som har optisk og analog inngang (om slikt finnes). Starter på eit DIY cd/sacd prosjekt etter sommeren som skal brukes i riggen samt stasjonær pc skal kobles til i amp/dac.

Er det mulig å oppdrive ein slik komponent til rundtom 5000? Har googlet litt men er fortsatt på leiting. Skulle det vise seg vansklig så får eg bare gå for 3stk kabinett på pulten

Setter pris på alle svar
    Dette er et spennende produkt som skulle tilfredsstille kravene dine og som samtidig har fått svært mange gode tilbakemeldinger. jeg har riktignok ikke prøvd den selv, men har flere ganger vurdert innkjøp: Yulong D100 Reviews

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor trenger eg tips til ein kombinert amp og dac som har optisk og analog inngang (om slikt finnes).
    Setter pris på alle svar
    Denne har, i tillegg til god lyd, det:

Aune X1 DAC - Mala Audio

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Denne har, i tillegg til god lyd, det:

Aune X1 DAC - Mala Audio
    Har denne på lån nå fra Mala audio sammen med et par Takstar pro 80 og HI2050.
    Part av dealen er at jeg skal skrive en liten review senere.

Men kan allerede røpe at ved usb ut som jeg bruker, gir de mere fundament og seperasjon av instrumenter enn det jeg har på nåværende oppsett.
    Ingen bakgrunnstøy har jeg heller hørt.

Vel verdt pengene ifølge meg.
    Uansett har man jo 14dagers returmuligheter her i NOrge

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bidrag folkens! Yulong og Aune ser veldig spennende ut, så skal undersøke dei litt før eg bestemmer meg. Fallhøyden er dog ikkje så stor siden f.eks Aune går for 1595,-

Takk igjen for tips

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aune X1 DAC fikk ganske så positiv omtale i siste Watt også.
    Om jeg skulle sette fingeren på noe, så er det at gain er litt høy mot følsomme htlf (dvs > man skal ikke vri for mye på volumkontrollen før det blir høyt), men høy gain er det også andre amp´s som har. Utover det så synes jeg den absolutt er verd pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Aune dac i bestilling her hvertfall. Får håpe den klarer å drive AKG Q701 som også er i bestilling.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Da var en Aune dac i bestilling her hvertfall. Får håpe den klarer å drive AKG Q701 som også er i bestilling.
    Det skal nok gå heilt fint. I specen står det 30-600ohm, og Q701 har inputimpedans på 62ohm. ser ut som du skal få matet dine q701 med noe på 300tallet i mW. La merke til at Mala Audio har oppgitt ampen i Megawatt, men det er såklart ein skrivefeil

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg et par in-airs å bruke når det blåser ute, og AKG K450 ikke duger når jeg går tur.

Har sett for meg tre alternativer så langt:

- VSonic GR01
    - Fischer Audio DBA-02 MKII
    - Yamaha EPH100SI

Bass er viktig, da det ofte er elektronisk musikk jeg hører på når jeg trener eller går tur. Tror dog alle disse har det?

Noen som har noen tips eller innspill?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at det er en combo som funker fint, og gain, som erys nevner, vil du ikke ha problem med. Har et par sennheiser hd595 som blir for følsomme til denne ampen, som avslører at volumpotmeteret funker dårlig (balanseproblem) på lavt volum. Har ikke sammenlignet med veldig mye annet, men er meget fornøyd eller "blissfully ignorant".
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagt inn bestilling på Aune X1 Dac, så det blir spennende å prøve den på K701.
    Sannsynligvis går Shanling ampen ut på brukten om Aune innfrir

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Kan skrive under på at det er en combo som funker fint, og gain, som erys nevner, vil du ikke ha problem med. Har et par sennheiser hd595 som blir for følsomme til denne ampen, som avslører at volumpotmeteret funker dårlig (balanseproblem) på lavt volum. Har ikke sammenlignet med veldig mye annet, men er meget fornøyd eller "blissfully ignorant".
    Hvordan vil du si denne komboen låter ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du si denne komboen låter ?
    Uten å prøve å late som at jeg har peiling, så kan jeg si at jeg synes det låter støyfritt, rent, mektig og åpent. Brukes via USB på pc, stort sett flac.
    Det får frem stemmen til Johnny Cash på f.eks "American V: A Hundred Highways" utrolig bra. Og strykere!
    Fantastisk gøy å skru opp volumet og høre igjennom Infected Mushroom sitt "Army of Mushrooms". Massiv og ren bass.
    Jeg kan fint høre på Sigur Ros på dette oppsettet, som jeg har opplevd som skrikete og uoversiktlig ellers.
    Har tatt meg tre kvarter å skrive disse små linjene, men det er pga at jeg glemte meg bort i Stevie Ray Vaughan
    Veldig fornøyd med hvordan akustiske intrumenter som gitar, strykere og piano kommer godt frem i lydbildet. Funker også meget godt på tung rock av forskjellige slag.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Kunne tenkt meg et par in-airs å bruke når det blåser ute, og AKG K450 ikke duger når jeg går tur.

Har sett for meg tre alternativer så langt:

- VSonic GR01
    - Fischer Audio DBA-02 MKII
    - Yamaha EPH100SI

Bass er viktig, da det ofte er elektronisk musikk jeg hører på når jeg trener eller går tur. Tror dog alle disse har det?

Noen som har noen tips eller innspill?
    Bass er viktig? IEM? Hva med SE215? Tror disse linkene kan være nyttige for deg:

Shure In-Ear Series SE215, SE315, SE425, and SE535 Page 2 | InnerFidelity

InnerFidelity's "Wall of Fame" In-Ear Monitors | InnerFidelity

[YOUTUBE]BiqHs8w_p8[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    ... og gain, som erys nevner, vil du ikke ha problem med. Har et par sennheiser hd595 som blir for følsomme til denne ampen, som avslører at volumpotmeteret funker dårlig (balanseproblem) på lavt volum.
    Mitt eksemplar har minimalt (heldigvis) med balanseproblemer - kun på volum under godt under lyttenivå, selv på følsomme htlf. Dette er ikke noe unormalt for volumpot´s generelt, nær sagt uansett hvilke produsent/kvalitet der er på potmeteret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bidrag folkens! Yulong og Aune ser veldig spennende ut, så skal undersøke dei litt før eg bestemmer meg. Fallhøyden er dog ikkje så stor siden f.eks Aune går for 1595,-

Takk igjen for tips
    Du får Yulong D100 MKII, som er oppfølgeren til den linket over, til rett under 500 dollar inkl frakt på ebay.
    REVIEW: Yulong D100 MKII DAC - an update to an already excellent device
    Samme fyr kjører en veldig fin review på den, og sammenligner med v1.
    Jeg bestilte min D100 MKII på lørdag, 490 dollar inkl frakt.

Planer om å prøve å få solgt unna noe av det andre jeg har liggende og plukke opp HD700 når lommeboken tillater det.

I de baner, hva vil dere si er en grei pris på et par pent brukte HD650? Ser for meg 1500,- + frakt burde være en overkommelig pris.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med Yamaha EPH-100, ganske finfin lyd

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det finnes head-fi-interesserte fra Egersund-Stavnger: Head-fi i distriktet?

Side 119 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •