HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 2621
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Happy days 2 timerstilbud på Bose QC15 imorgen. 1795,- hos elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helt klart slå et slag for Schiit i den prisklassen du leker i, Nick-Andre. De slipper for eksempel et nytt monster av en amp nå til 750 usd som kjører balansert og VIRKELIG leverer krefter. Om lydsignaturen blir i nærheten av Lyr blir det virkelig stas.

Har preorderet min og gleder meg stort. Om jeg opplever så stor forskjell får en se - hva jeg har nå åpenbarer seg mer og mer som en helt latterlig god amp (Matrix Quattro), men forventer vel enda mer i en enda større amp.

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Vil helt klart slå et slag for Schiit i den prisklassen du leker i, Nick-Andre. De slipper for eksempel et nytt monster av en amp nå til 750 usd som kjører balansert og VIRKELIG leverer krefter. Om lydsignaturen blir i nærheten av Lyr blir det virkelig stas.
    Det ble Violectric HPA V200 og DAC V800 på meg gitt 8)
    Ellers har jeg forsåvidt sett litt på Schiit sine produkter. Men jeg likte ikke at det kun var balanserte utganger på den nye forsterkeren.
    Ellers ser den jo veldig bra ut! Leverer 8W ved 32 ohm. Til sammenligning leverer V200 2W ved 32 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hilset, alle.

Har vært ganske lite aktiv her i det siste grunnet studier og ferie, men vil hevde jeg er vagt tilbake igjen.

Sitter plutselig med både Denon AH-D7000 og LCD-2 da jeg fikk låne D7000 av en venn jeg solgte dem til. Tenkte å gjøre en liten sammenlikning om tiden strekker til for de som skulle være interessert.

Ellers venter jeg iherdig på Schiits nye forsterker - Mjolnir. Etter hva jeg har lest og hørt skal det være en virkelig potent sak.

Vurderer også (igjen) dac-bytte. Cambridge DacMagic har ytet godt i forferdelig mange år nå, men kan nok med fordel byttes bort i noe annet. Sikler litt på NAD sin nyeste. Var innom hifiklubben, og de kunne fint gi meg en på hjemlån, så det tenkte jeg å teste ut så fort ny Schiit-amp ankommer.

Andre DACer folk anbefaler? Schiits nye som kommer i august er en åpenbar kandidat. Ellers virket m-dac veldig fjong (pappa kjøpte akkurat en - så snasen ut og låt bra ved første lytt).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger like godt opp en liten a-b-test av Denons AH-D7000 og Audezes LCD-2 rev 2, nå som jeg hadde tid.

Og for moro skyld, ikke alle jeg har fått hjelp til å teste med foretrekker LCD-2. Mange liker Denon bedre. Bass selger, folkens

Beklager forresten epic wall of text ... jeg hadde tydeligvis tanker om disse to. Hehe. Konklusjon finnes om du scroller utrolig langt ned ...

Utstyr brukt:
    Hodetelefoner: Audeze LCD-2 rev 2 med q-audio kabler (balanserte) samt Denon AH-D7000 stock.
    Forsterker: Matrix Quattro – balansert drift til LCD-2, solo til D7000.
    DAC: Cambridge Audio DacMagic koblet til pc med optisk kabel.
    Kilde: Spotify premium / FLAC avspilt i Foobar.

Sang en: Alice In Chains Unplugged MTV - Nutshell

Denon AH-D7000:
    Bass – å du milde himmel så mye bass. Den ligger der, fet og fyldig, og det er hva som umiddelbart slår deg (fysisk) med Denons gjengivelse. Bassen til bassisten høres utrolig ut – men samtidig forplanter den seg i hele hodetelefonen. Det er tydelig tegn på vibrasjon og mangel på demping. Lydbildet er også noe mindre enn LCD-2. Det er også ikke fullt så lett å separere instrumenter, merker jeg.
    Bassen dominerer utover – det er fysisk på en annen måte enn LCD-2. Separasjonen er også fremdeles ikke det samme. Detaljene er allikevel **** så gode. Problemet er at jeg mer eller mindre blir “sliten” av å høre på dette. På middels høyt volum er det mer fysisk – det dunker mer og det preger lyden mer.
    Vokal blir her kanskje noe mer tilbaketrukket. Den er vanskeligere å plassere – dette gjelder mellomtonen generelt. Den er mer tilbaketrukket og overskygges kanskje noe av den voldsomme bassen.
    Diskanten kommer vagt i skyggen av den ekstremt fyldige bassen, men den er allikevel mer foroverlent enn hos Audeze. Spissere for min del, og ikke så komfortabel – men jeg er også ekstremt var på diskant-transient (sssssss … HEI HD-800 JEG SER PÅ DEG.)
    Alt er på en måte mer samlet, som man kanskje kan forvente av en lukket hodetelefon. Det er “smurt” mer sammen – oppleves som noe snevrere og mindre luftig. Samtidig byr Denonene på et rikt lydbilde, men kanskje ikke det samme som LCD-2. Det er også et visst tap av detaljer som LCD-2 plukker opp.

LCD-2 - Med en gang mindre bass, merkbart mindre enn D7000. Mister jeg noe av den grunn? Usikker, må jeg medgi. Noe av bunnfylden er borte, men usikker på om det er reelt eller om Denonene bare skaper bass av “ingenting”.
    Bedre separasjon av detaljer er umiddelbart noe jeg legger merke til på denne sangen – man merker lydbildet er større her, men samtidig er det nærmere lytter, som om jeg sitter nærmere igjen. Helt klart mer luft tilgjengelig.
    Detaljnivået er rikt – riktig og herlig frodig. Det bobler av detaljer, og antakeligvis (men ikke 100% sikkert) hører jeg mer enn med Denonene. Det er en slags spiss og snert – noe som gir litt liv til musikken Denon mangler. En slags glød i mellomtonen, men samtidig noe ytterst avslappet og finslept. En slags pondus og et … om en nå skal bruke utbrukte metaforer,”gir” ekstra som Denonene tilsynelatende mangler – eller kommer til kort mot. Alt faller mer på plass – og er mer samkjørt, men fremdeles med den fabelaktige lydscenen, detaljnivået, den tunge og presise bassen samt diskanten som virkelig har en herlig og artikulert snert uten å bli plagsom.

Alabama 3 - Woke up this morning (chosen one remix)

D7000 – Mer foroverlent diskant igjen. Kanskje mot det spisse – balanserer eventuelt helt på grensen før det blir for spist og transient for min smak. Detaljenivået er der – og er her helt på høyde med LCD-2, overraskende nok. Mer bass (selvfølgelig) – mer fylde rett og slett. Mer helhet, på en måte. Samtidig et snevrere lydbilde igjen.Mer bass og fylde, mindre lydbilde.
    Merker også for første gang hvor lette D7000 er kontra LCD-2. LCD-2 er TUNGE, og selv om det ikke plager meg nevneverdig merker man det godt.
    Fremdeles er det noe med D7000 som blir litt mer … rotete? Lydbildet er ikke så stort og det merker man godt på slutten av sangen – det hele blir litt komprimert og pakket sammen i midten av lydbildet, med en diskant som sloss litt mot den fantastiske bassen.

LCD-2 - Her henger alt veldig godt sammen – nydelig driv og godt punch. Instrumentspredningen er nydelig og nesten 180 grader. Bassen ligger hele tiden og skaper bunn. Alt i alt ekstremt bra, og det er tåpelig lite å utsette på denne fremtoningen. En balanse og letthet D7000 mangler, selv om D7000 kontrer med hva som føles ut som en knyttneve av bass.

Beenie Man – Who am I

D7000 – Den fete bassen slår deg som en øksemorder som har inntatt for mange doble espresso med sukkerbiter i. Bassen er helt rå – men detaljert. Den klarer på en helt utrolig måte å klargjøre og detaljere bassen slik en ikke skulle tro var mulig med hodetelefoner.
    Diskanten er igjen … slitsom. Det virker som om den er for høy – rett og slett for å konkurrere med den fabelaktige bassen.
    Diskanten kommer litt i mellom, vagt hellende mo bassen. Det er ikke noe problem – men noe bakoverlent er allikevel mellomtonen og medhørende vokal etc.
    Utrolig engasjerende å høre på D7000 allikevel. Morsomt, rett og slett, på grunn av den fete og detaljerte bassen. Kan vanskelig forstå kritikken mot D7000 rettet mot udetaljert bass. Her kommer alt frem – og detaljert frem.

LCD-2 – Fremdeles en god bass, men på INGEN måte så fremtredende som D7000. Bassen er på en måte mer hul og mindre preget av det absurd dype draget som D7000 har. Samtidig er mellomtonen noe mer trukket frem og sitter … rett og slett JÆVLIG godt mellom bass og diskant. Diskanten gjør heller ikke så “vondt” som i D7000.
    Lydbildet er godt – større enn D7000 men igjen går det på åpenbare forskjeller i design av klokker.
    Alt i alt en utrolig god hodetelefon på … hva nå enn dette er for slags musikk? Dubrubbawub? Hvem vet …

Betraktninger sånn helt på slutten når hodet er fylt av musikk og glede:
    Etter å ha hoppet litt frem og tilbake mellom D7000 og LCD-2 er jeg i alle fall FORBANNET imponert over D7000 selv om det kanskje ikke høres slik ut. De forsvarer seg så utrolig bra, og er ufattelig engasjerende. De mangler rett og slett bare “noe” – som for meg er en vagt mer tilbakelent diskant og kanskje en mellomtone med noe mer følelse og push. Allikevel sitter jeg og tar de på igjen, særlig på siste låt. Dette er morsomt. Bassen er dog nå ikke SÅ substansielt forskjellig fra LCD-2. Det er en slags bunn LCD-2 rett og slett ikke kan levere, men jeg finner ikke mindre enn 80 % av bass-pumpet i LCD-2. Slik sett er LCD-2 helt råe på bass, og jeg er dypt imponert over dem.
    Burde jeg så ha blindkjøpt LCD-2 og solgt D7000? Tja, er det obskure og vage svaret. Jeg er rett og slett ikke helt sikker. Jeg hadde ikke egentlig gått glipp av så utrolig mye om jeg beholdt D7000. Jeg hadde beholdt en helt fabelaktig dypbass, men samtidig “slitt” litt med en for aggressiv diskant, og klokker som tidvis vibrerte i ren bassrkaft. Jeg hadde også gått glipp av lydbildet og luftigheten til LCD-2 – noe jeg virkelig liker. Samtidig er LCD-2 fremdeles ganske mørke.
    Den som sitter med et par D7000 bør på ingen måte frykte mangel på verken detaljer eller bass – det er tonnevis av dette her. Det en derimot merker er at det mangler en slags balanse – en slags helhet som LCD-2 rett og slett gjør bedre, men ikke voldsomt mye bedre.
    Forhåpentligvis er dette god reklame for begge hodetelefonene. De er på hver sin måte utrolig gode – og man kan – om man er rik som en luring – eie begge. Om så er man også rik nok til å sende sine Denon til modifisering hos Lawton audio, noe jeg lenge har hatt ekstremt lyst til å gjøre. De bytter ut trekopper med større og håndlagede, bytter kabler og demper samt flytter på elementene i klokkene. Noe å tenke på for den rike luringen,

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Informasjon (spesielt om BASS):

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre DACer folk anbefaler? Schiits nye som kommer i august er en åpenbar kandidat. Ellers virket m-dac veldig fjong (pappa kjøpte akkurat en - så snasen ut og låt bra ved første lytt).
    Kjør på med fullt Schiit utstyr Selv har jeg absolutt null peiling, men har lest litt på head-fi forum. To av de som til stadighet blir nevnt er W4S DAC-2 og Anedio D2 DAC. Sistnevnte ser ihvertfall veldig bra ut! Høy WAF 8) Violectric DAC V800 er jo også en mulighet. Tipper "Tiger" har noen gode forslag hvis du spør pent

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart ligner hele head-fi greiene på Klipsch klubben. Kjøpr ditt, kjøpt datt, dette låter bra. Å ingen tørr å gå egne veier å prøve spesielle ting, alle har det samme. Er det virkelig så bra det som alle andre har eller er det bare saueflokkmentaliteten som slår inn ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Å ingen tørr å gå egne veier å prøve spesielle ting, alle har det samme.
    Jeg har fått inn en spennende konstruksjon bestående av drivere basert på amt/heil prinsippet.

Disse kobles til en transformator (TR-2) for så videre til en effektforsterker.

Taket H2+

Produsentens hjemmeside
    TAKET

Prinsippene bak AMT
    Air Motion Transformer - Wikipedia, the free encyclopedia

Although it is possible to operate the diaphragm without the magnetic field, using piezoelectric technology, this method has been used only by TakeT for their headphone and tweeter products.
    head-fi summer guide 2012 (se vedlegg)
    http://ec.libsyn.com/p/9/f/f/9ffab65...guide-2012.pdf

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....................

Takk for en meget interresant sammenligning, har selv Denon klokkene og er meget fornøyd. Ser vel uansett at jeg ryker på noen orthoer etterhvert.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart ligner hele head-fi greiene på Klipsch klubben. Kjøpr ditt, kjøpt datt, dette låter bra. Å ingen tørr å gå egne veier å prøve spesielle ting, alle har det samme. Er det virkelig så bra det som alle andre har eller er det bare saueflokkmentaliteten som slår inn ?
    Det er lett å se Quisten i andres øye men ikke stubben i sitt eget, heh-heh! For min del har jeg ikke penger til å delta i øvre sjikt men brenner da av penger i ny og ne på utstyr jeg IKKE trenger. Som nå sist, En Philips Citiscape Uptown hodetelefon. Falt for hypen omkring disse.

-philips-citiscape-uptown-jpg

Det jeg er enig i ved omtalen av disse er at de er godt bygd, ikke-så-verst-utseende, at øreputene er behagelige og at de isolerer godt mot lyder inn (og ut). Likevel, byggematerialet er i plast (billig følelse). Volumkontrollen og mikrofon på/av-knapp forteller vel også om at denne er ment brukt sammen med telefon/interaktivt utstyr.

Men minst misfornøyd er jeg med lyden. Bassen er udefinert og under et visst nivå lyder den ullen og legger et slør oppover i lydbildet. Sitter og spiller Kristin Hersh/Learn to Sing Like a Star i FLAC. Men lyden skal da ikke være så sammentrengt i dype partier?! Antar dette kan kalles Uptown-modellens 'lydsignatur'. Ellers er lyden følgelig på den mørke og varme siden. Men det går på bekostning av et ellers behagelig halvakustisk lydbilde på akkurat denne bittersøte plata. Vokalen er også tydelig (om enn litt naken i et ellers nedstrippa og frekvensredusert lydbilde). Tipper utseendet på grafen er berg-og-dal.

-333-1-jpg

Konkluderer med at Philips Citiscape Uptown heller er for Mp3-generasjonen enn at den er tiltenkt en lettere grånende zeezar. Skal man likevel ha disse, fins de på eBay til USD110 inkl. frakt fra dzone2, - som er betrakteligere billigere enn mange andre steder.

God lytt!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å det sier du, som har både høyttalere og hodetelefoner i Klipsch Dessuten ser jeg ikke helt problemet med den mentaliteten. Det er ikke alle som har lyst til å kjøpe i blinde. Derfor søker man tips og erfaring fra feks avforum for å unngå bom kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg leser grafen riktig så pusher Denon en helt absurd bass på bunnen, Tiger. Eller leser jeg den feil, og at de direkte sliter i dette området? Nå ble jeg brått usikker. Grafer ... I don't like them.

Angående det å "gjøre det samme som alle andre". Hodetelefoner finnes det ikke så forferdelig mange produsenter av - så det er litt vanskelig å gå totalt sine egne veier. Høytalerprodusenter finnes det forstyrrende mange av, hodetelefoner i liten grad så mange.

Antar man kan bli forferdelig lei av å lese om at Audeze LCD-2 er et utrolig godt par hodetelefoner. Det er litt som å stresse akkurat hvor perverst god en Porsche 911 er. Muligens blir noen lei av å lese om det, men det forandrer ikke det faktum at det er en utrolig god, gjennomført og allroundmessig nydelig bil (eventuelt hodetelefoner ...).

Så ... ingen her som har plumpet uti og kjøpt en NAD-dac da? Den ser så frekk ut, SÅ FREKK UT! Looks > lyd, som vi alle vet ...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående det å "gjøre det samme som alle andre". Hodetelefoner finnes det ikke så forferdelig mange produsenter av - så det er litt vanskelig å gå totalt sine egne veier. Høytalerprodusenter finnes det forstyrrende mange av, hodetelefoner i liten grad så mange.
    Hva sa De?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ingen tørr å gå egne veier å prøve spesielle ting, alle har det samme.
    Å joda. Selvom enkelte merker av htlf og amps har hatt mye fokus på dette og et annet forum i senere tid, så er nok representasjonen vesentlig bredere en det kan gis inntrykk av.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Klipschklubben? Skjønte jeg ikke. Er det noe galt med Klipsch?
    2. Kjøpr ditt, kjøpt datt, det låter bra? Skjønte jeg heller ikke.
    3. Ingen tør gå egne veier og prøve spesielle ting? Feil.

Kort oppsummert så kunne jeg tenkt meg en utdyping av de ulike bestanddelene av innlegget ditt, slik at det er lettere å forstå hva du mener med de ulike delene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mteinum: Blant de "store" er det ikke så mange. Ja, det finnes omtrent 800.000 forskjellige varianter av mellomklasse. Ofte diskuterer vi high-end her, og da er blidet fort litt snevrere. Fair game. Fint bilde, dog. Det finnes MANGE hodetelefoner der ute

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, innlegget mitt ble som bensin på bål !

Det var nok mest ment som "komman, vis meg noe spennende nå der ute" Fort at ting her inne ofte havner i faste og vante spor etterhvert seg jeg

ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var nok met menst som "komman, vis meg noe spennende nå der ute" Fort at ting her inne ofte havner i faste og vante spor etterhvert seg jeg

Ikke helt bensin - litt tynn parafin kanskje
    Dette er en litt annen retning enn mange av alternativene som "flittig" diskuteres:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var nok mest ment som "komman, vis meg noe spennende nå der ute" Fort at ting her inne ofte havner i faste og vante spor etterhvert seg jeg

Mer misforstått og skivebom, enn bål. :roll:

Side 117 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •