HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2621
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer mas fra en noob (nybegynner)

Har akkurat kjøpt meg Ultrasone Edition 9 (fordi jeg måtte ha lukket hodetelefon). Denne fikk jeg for 4k, noe jeg syntes var billig i og med at de vanligvis selges for mer (og det uten balansert kabel "som jeg egentlig ikke har bruk for").

Sitter å lurer på en Violectric V200 med USB til 4k. Tror dere dette er en god kombinasjon, eller holder det med min Matrix mini-i?

mvh,
    Bjørnar

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen erfaring med de andre produktene, men en V200 til 4k er ihvertfall et veldig bra kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gjort meg bekjent med Stax SR-009 noen dager og må si at dette er noen nydelige lurer. Disse høres bra ut gjennom hele registret (skulle bare mangle) og har en lydscene som er litt mer ”naturlig” enn HD800 med den type musikk jeg hører på. Ellers så påminner det kanskje litt om hverandre, da tenker jeg på presentasjon av detaljer etc. Akkurat hva jeg har søkt etter da HD800 blir litt for ”spissssszzze” med noen innspillinger (Vaya Con Dios ”The Best of” – Don’t Cry For Loui for eksempel).

Men nå skal det sies at når jeg hører på denne type hodetelefoner (bra kvalitet) så blir det mye akustisk og klassisk musikk (noen eksempel: Fleet Foxes, Jerry Douglas, Patti Smith, Ray LaMontagne, Melody Gardot, First Aid Kit, Buene Vista Social Club, Robert Plant & Alison Krauss, Mahler og den andre gjengen) og det tilbakelutet på sofan. Når jeg arbeider så må jeg ha noe annet og hører også på annen type musikk, du trekkes liksom for mye inn i musikken med denne type hodetelefoner og får ikke gjort noe annet.

Jeg driver disse med en Stax SRM-007TII, men misstenker at det hadde vært ett fett om jeg hadde valgt en SRM-727 i stedet. Uansett så er jeg fornøyd med mitt valg og jeg tror ikke at jeg kommer at oppgradere for enn disse ramler av hode. Nå skal jeg fokusere på musikk en god stund og ”brenne” inn hjernen på at dette var et fornuftig kjøp. Jeg hører på musikk 4-8 timer var dag og det kan kanskje forsvare noe av denne galskap ;-).

Ellers takk for et bra forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drevet å lurket lenge nå, lest igjennom store deler av denne tråden og div andre tråder.

Jeg ser på å oppgradere mitt nåværende setup til Sennheiser HD700 og Yulong D100 ASRC DAC MKII.

Fra før sitter jeg på HD650 tilkoblet en Beresford Caiman, HD598 tilkoblet AudioGD Sparrow til jobbbruk og ATH-M50, AKG K450 og Sennheiser PX100 (første edition) til portabel bruk.

Håper egentlig jeg kan slå meg til rom med ønsket oppgradering kombo, blir fort dyrt om man skal bytte utstyr ofte, selv ved evt salg av gammelt utstyr.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på HD700? Jeg har HD650 selv, og vurderer investere i HD800. Både HD800 og HD700 låter ganske annerledes enn HD650. HD650 er mye mørkere i klangen enn begge de to alternativene, og på enkelte typer musikk høres det ut som HD650 har mer bass. Jeg liker HD800/HD700-klangen veldig godt, men den ligner ikke veldig på HD650.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med komboen Fiio E7+ E9? Har E7 og lurer på om det er verdt å kjøpe E9. Brukes med ATH-M50

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Noen som har erfaring med komboen Fiio E7+ E9? Har E7 og lurer på om det er verdt å kjøpe E9. Brukes med ATH-M50
    Jeg har alle de overnevnte produktene. E9 gir et lite løft i lyden, men det er ikke store forskjeller, ATH-M50 er veldig lettdrevene så man drar dem greit med E7 alene.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av InExile
    . Jeg hører på musikk 4-8 timer var dag og det kan kanskje forsvare noe av denne galskap ;-).
    Du taler for menigheten her inne, så ovenfor oss er det ikke så vanskelig å forsvare slike innvesteringer, værre er det å forkare for folk som kjøper kompaktanlegg til 2k og bruker Porta Pro utenpå lua!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Har du hørt på HD700? Jeg har HD650 selv, og vurderer investere i HD800. Både HD800 og HD700 låter ganske annerledes enn HD650. HD650 er mye mørkere i klangen enn begge de to alternativene, og på enkelte typer musikk høres det ut som HD650 har mer bass. Jeg liker HD800/HD700-klangen veldig godt, men den ligner ikke veldig på HD650.
    Jeg har nok dessverre ikke det. Men lest endel, og er klar over at HD650 skal være noe mer "farget" og mørkere enn begge. Men at HD700 ikke skal være så "nøytral" som HD800.

Også en av grunnene til at jeg kommer til å kjøpe dem i norsk nettbutikk, da har man 14 dager på seg i det minste. Selv om jeg håper at jeg trives med dem.

Nå har jeg i utgangspunktet lovt fruen å vente til nærmere jul, men vi får se hva som skjer. Hun ønsker seg nytt objektiv til speilrefleksen, så mulig vi kan komme til en enighet ^^

Edit: Setning som ikke gav mening.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lain
    Drevet å lurket lenge nå, lest igjennom store deler av denne tråden og div andre tråder.

Jeg ser på å oppgradere mitt nåværende setup til Sennheiser HD700 og Yulong D100 ASRC DAC MKII.

Fra før sitter jeg på HD650 tilkoblet en Beresford Caiman, HD598 tilkoblet AudioGD Sparrow til jobbbruk og ATH-M50, AKG K450 og Sennheiser PX100 (første edition) til portabel bruk.

Håper egentlig jeg kan slå meg til rom med ønsket oppgradering kombo, blir fort dyrt om man skal bytte utstyr ofte, selv ved evt salg av gammelt utstyr.
    Til min Beresford bruker jeg de latterlig gode og billige Fostex T50RP.....

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dobbel post

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Du taler for menigheten her inne, så ovenfor oss er det ikke så vanskelig å forsvare slike innvesteringer, værre er det å forkare for folk som kjøper kompaktanlegg til 2k og bruker Porta Pro utenpå lua!
    Du, der er jeg helt enig. Livet er helt enkelt for kort for å bekymre seg over prisen på disse. Med den tid som investeres i disse (og andre lurer på andres hode) så er det enkel matematikk, også når du ser hvor stor oppmerksomhet de får i jevnførelse med andre anlegg. I det perspektivet så skjønner jeg ikke at det ikke er flere her for tips;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet meg idag et Klipsch Image One headsett.

Medium sized headsett som er fint både hjemme og on the go (følger med reise etui) ok komfort. Kanskje noe varme puter på ørene (type fake skinn) Typisk Klipsch lyd i disse. Fyldig og god bass, godt mellompunch, dynamisk og ivrig diskant, frampå og ivrig spillestil. OK detaljer og spiller alt for høyt.

Jeg synes de er morsomme og passer til mye av den elektroniske musikken jeg hører på, også er de veldig bra sammen med iPhone (egen iDings kontroll på ledningen med mic) De blir heller ikke kliniske som dyrere hodetelefoner, å således kan en kose seg med musikken istedenfor å lytte seg ihjel etter detaljer eller feil på innspillinger som jeg ofte ender opp med.

Disse stikker seg akuratt forran mine gamle Beyerdynamic DT 770 i lydkvalitet. Det blir litt mer detaljer og korekthet i lyden der hvor beyer mister grepet og grøter det til. De har et stykke igjen opp mot bedre ting (har tidligiere eiet AKG K701) men for pengene er det en ok allrounder. Regner med disse vil åpne seg litt mer opp da de til nå kun har fått en 3-4 timer på seg.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere, folkens? Vil Audio Technica ATH-M50 være et godt hopp når det gjelder både lydkvalitet og byggekvalitet i forhold til Denon AH-D510?
    Vil brukes med et Asus Xonar Essence STX lydkort og Macbook Pro. Hører for det meste på pop, dubstep og annen litt basstung musikk, men sier heller ikke nei takk til jazz og roligere musikk. Hvordan vil disse sjangrene funke på dette headsetet?
    Har fått med meg at det er ett av de headsetene som gir mest for pengene, så det frister en del, men dersom det ikke er et relativt stort hopp fra de jeg har, går jeg heller opp en prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ATH-M50 (blant annet) selv, og vurderer å selge disse i august når jeg får flyttet alt stuffet mitt med meg, da jeg ikke er helt fornøyd med hvor gode de er over tid.

Jeg ville nok heller anbefalt Beyerdynamic DT770 Pro 80, bedre komfort og bra lyd, til ca samme pris. Ser komplett har dem til 1100,-, men ikke på lager.
    Prolyd har dem til 1300,-

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med bluetooth headsett ?

Har sett litt på SENNHEISERS MM550-X og Monster Beats By Dre Wireless. Finnes det andre på markedet ?

Primært til å brukes sammen med min iPhone. Også fordel om det er mulighet for ledningsdrift.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takstar, noen som har sjekket det?

I find this headphoe is so much like the DT880

Og prisen via e-bay er jo glimrende:
    Takstar Monitor hi-fi headphone HI 2050 HI2050|eBay

På mange måter er dette billigutgaven av DT880

Har bestilt meg et par nå, så får vi se om de kan konkurrere mot jr. sine DT880

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Takstar, noen som har sjekket det?

I find this headphoe is so much like the DT880

Og prisen via e-bay er jo glimrende:
    Takstar Monitor hi-fi headphone HI 2050 HI2050|eBay

På mange måter er dette billigutgaven av DT880

Har bestilt meg et par nå, så får vi se om de kan konkurrere mot jr. sine DT880

Ser spennende ut de der.

Du får skrive litt om hvordan de er når du får dem:-D

Mvh
    Peter

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hang meg på og bestille HI 2050 Trenger også tips til ny hodetelefon forsterker. Må til en viss grad være universal, da den kommer til å bli brukt på mange forskjellige hodetelefoner. Maks pris 6000, noen tips folkens?

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at det fort kan bli Violectric V200 + DAC 800 på meg gitt. Noen andre alternativer jeg bør vurdere? Eller er det "as good as it gets" i den prisklassen?

Side 116 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •