HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2621
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av InExile
    Enig, fixed
    Det så litt mer fornuftig ut ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yay - Schiit Mjolnir preordret og betalt. Gleder meg mildt sagt MYE til å få dette beistet i hus i slutten av juni. Ikke veldig dyr (750 usd) men jeg har virkelig stor tro på at dette skal være en god amp. Kraftigere enn Lyr, og spiller med enda mer (om mulig) autoritet og tyngde.

Antar dette er perfekt til mine LCD-2 rev 2. Ikke at Matrix Quattroen min gjør noe feil nå, forsåvidt. Jeg er ærlig talt sjokkert over hvor mektig den spiller, men regner med at Mjolnir blir hakket heftigere igjen. Jubel og glede

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Yay - Schiit Mjolnir preordret og betalt. Gleder meg mildt sagt MYE til å få dette beistet i hus i slutten av juni. Ikke veldig dyr (750 usd) men jeg har virkelig stor tro på at dette skal være en god amp. Kraftigere enn Lyr, og spiller med enda mer (om mulig) autoritet og tyngde.

Antar dette er perfekt til mine LCD-2 rev 2. Ikke at Matrix Quattroen min gjør noe feil nå, forsåvidt. Jeg er ærlig talt sjokkert over hvor mektig den spiller, men regner med at Mjolnir blir hakket heftigere igjen. Jubel og glede
    Nja, mulig lommeboka di gråter litt med ujevne mellomrom...

Sitter å venter på takstor og Aune amp for testing

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vi kjenner?

Musikalsk lykke rett i øret - kultur - Dagbladet.no

Tro om "vår" mann, mteinum, har gitt tillatelse til å bruke sitt bilde av sin Burson i artikkelen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lommeboken min blør litt her og der. Har andre hobbyer enn head-fi, så det er litt kaos ...

Trenger forsåvidt også en ny DAC. Regner med jeg går for den nye fra Schiit som matcher Mjolnir prismessig. Om ikke snafser jeg litt på NAD sin nye, men den er fortryllende dyr.

Blir uansett artig med Mjolnir i hus. Jeg går alltid litt ... "lei" rør - antakeligvis fordi jeg føler det er litt plundrete og alltid tenker at jeg brenner de på "tull" om jeg ikke bare sitter og hører musikk - noe jeg svært sjeldent har anledning til for tiden.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og "bytte" ut mine Grados SR80 med noe nytt, noe som krever at min Headhifi EF1 blir brukt mykje meir (vurderer og skifte den ut etter hvert.) Har sitti og kikka bur på ein plass der hifishappe er long gone, trenger musikk som passer litt rock med moderat bass (ikkje slik Beats type) digger kombinasjonen mellom bassen og diskanten i mine Grados men dem er til tider litt for lydhøyre :/

Har også lyst og være litt modig, og prøve ut noe "nytt". må snart selge mitt stereoopsett og planen var da og bruke mesteparten av det som kom inn der til headhifi da jeg blir mye reisende framover i forbindelse med jobben. (kokk)

Pris tenkte på rundt 4 lapper men kan gå eit godt stykke over der

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjøper Hifiman He-500 nå, følger det med med 2 sett puter, ett i velour og ett i skinn, og jeg må si det er facinerende hvor forskjell det er i lyden på de to.

Med Velour putene så får jeg dempet den litt skarpe diskanten jeg er plaget med, som jeg mistenker at Fiio har mye av skylden for, lydbildet blir litt lunere, men også litt mere difust.

Med skinn putene blir diskanten mer oppløst, og det blir litt mer romfølelse, desverre blir det også litt skarpere i toppen, men jeg tror og håper det er Fiioene mine som er årsaken til de skarpe sibilansene, og jeg gleder meg som en unge til å forske/nyte videre til uken da jeg forhåpentligvis får min skinnende nye Violectric HPA V200!

Kredd til Tiger for bildet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner det å bli godlyd i heimen! Litt tidlig å si noe om V200 enda, men førsteinntrykket gir en følelse av kvalitet både bygg og lydmessig ihvertfall!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Gi deg litt tid - håper den faller i smak.

Tips: Juster gain ned - 6dB på V200 via dipswitchene på baksiden.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feriepenger = iBasso D7

Gleder meg til det dukker opp i posten!

skal brukes med ATH-M50

DrE

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. Gi deg litt tid - håper den faller i smak.

Tips: Juster gain ned - 6dB på V200 via dipswitchene på baksiden.
    Takk Og takk for tipset.
    Trenger jo en stund for å komme med noen endelige inntrykk, men jeg liker det jeg hører så langt ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det i siste utgave av Fidelity (57) er en test av Marshall Major.
    Mulig jeg husker dårlig, men ble ikke disse nærmest slaktet i en annen test?

I samme blad testes også HiFiMAN HE-500 og HE-6, og det er jo hyggelig lesing

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Bone conduktors

Er det noen som har fått noe erfaring med denne typen "hodetelefoner"?

Har tenkt å bestille et par selv for å prøve.

Jeg har funnet tre produsenter

Amazon.com: Audio Bone AB10BK 1.0 Headphones (Black): Electronics

Amazon.com: Aftershokz AS302 Wraparound Game and VOIP Headphones with Bone Conduction Technology - Light Gray: Electronics

Chilli Air - Bone Conduction Headphones: Amazon.co.uk: Sports & Outdoors

De ser ganske like ut men prisen er nesten femdobbel på den dyreste.

Teknologien har noen klare fordeler, med at en hører hva som skjer rundt seg samtidig som en hører musikken. Men jeg lurer på lydkvalitet og hva som evt gir forskjell i lyd når den formidles gjennom benstrukturen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men jeg lurer på lydkvalitet og hva som evt gir forskjell i lyd når den formidles gjennom benstrukturen.
    Google er din venn

HowStuffWorks "How Bone-conducting Headphones Work"

Bone Conduction Headsets ("Bonephones")

Bonephones: bone conduction headsets anyone?

Kalles visst "Bonephones".

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linker, og den siste forumtråden var litt nyttig. Jeg forstår virkemåten, det er hva som gir kvalitetsforbedring jeg ikke helt får taket på. Deter stort effekttap når en overfører lyd og dermed så blir effektivitet en faktor (antagelig viktig). Jeg tror imidlertid ikke effekt er eneste faktor, så langt jeg kan se er de forskjellige modellene som er tilgjengelig som jeg fant ganske like i konstruksjon.

Har mottatt mine Chilli bonephones så vi får høre hva de yter. er imponert over Amazon som leverer på døra på under to døgn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Denon AH-D2000 en stund nå, men begynner å friste med noe nytt igjen, da helst en oppgradering.

Vært meget fornøyd med disse hodetelefonene til nå, før de hadde jeg Beyerdynamic DT770 Pro, som jeg også var fornøyd med. Uansett får man en "oppgradering" av Denon AH-D2000 til rundt 5000kr?

Må vel kanskje også ha en hodetelefon forsterker igjen? Kjøpte en Argon hodetelefon forsterker når jeg kjøpte Denon hodetelefonene, men byttet mellom lydkortet i PCen(Creative X-FI Titanium HD) og forsterkeren et par ganger, og jeg hørte egentlig ikke noe forskjell, så ble til at jeg droppet forsterkeren.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ser at det i siste utgave av Fidelity (57) er en test av Marshall Major.
    Mulig jeg husker dårlig, men ble ikke disse nærmest slaktet i en annen test?

I samme blad testes også HiFiMAN HE-500 og HE-6, og det er jo hyggelig lesing
    1: Riktig. MM er også omtalt her på forumet...

2: Artikkelen om de orthodynamiske i nr. 57 var velformulert, og gikk (et par) hakk forbi Watts omtaler - så langt. Effektmagasinet må skjerpe seg, slik at de ikke blir akterutseilt. Det betyr å omtale hodetelefoner slik Fidelity gjorde i nr. 57 - og omtale annet enn "Koss Porta Pro" hodetelefoner (,som L&B allerede dekker).

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    1: Riktig. MM er også omtalt her på forumet...

2: Artikkelen om de orthodynamiske i nr. 57 var velformulert, og gikk (et par) hakk forbi Watts omtaler - så langt. Effektmagasinet må skjerpe seg, slik at de ikke blir akterutseilt. Det betyr å omtale hodetelefoner slik Fidelity gjorde i nr. 57 - og omtale annet enn "Koss Porta Pro" hodetelefoner (,som L&B allerede dekker).
    Men hvis 1=riktig, så bør kanskje Fidelity skjerpe seg også? De skrøt veldig av disse MM i bladet........

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bonephones

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har tenkt å bestille et par selv for å prøve.
    Har nå prøvd litt forskjellig med min Chilli bonephones. De er vanntette og sitter helt greit med bøyle rundt nakken og over ørene. Behagelige å ha på når en sitter, men ikke de beste å ligge med.

Lydkvaliteten er grei, men ikke bedre enn det. Øker jeg presset mot benstrukturen får jeg mer diskant men mindre bass. Hadde vært greit med en justeringsmulighet av bøylen
    Det er veldig bra å høre godt hva som skjer rundt seg. Hvor mye du blir forstyrret av lyden inne i hodet avhenger selvfølgelig av lydnivået. Spiller en tilstrekkelig høyt overdøver det utvendig lyd selv om ørene ikke er tildekket. Musikk fungerer greit selv om en har lyddempende ørepropper inne (35 db typen av skum) podkaster med snakking fungerer ikke for min del, da blir tydelig nivået for lavt.

Veldig bra løsning for den "klaustrofobiske" eller når en har behov for å høre trafikk el. lignende. Til ca 350 kr er de vel verd pengene, men det er mye å hente på bedre kvalitet.
    Etter hva jeg kan skjønne er Teac Filltune HP 100 eller 200 en High end løsning som hadde vært spennede å høre. Aner dog ikke hva de koster.

Side 115 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •