HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Riktig.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Hvis jeg forstår dette riktig- så kopler jeg en toslink til mac, og inn i dac, og rca fra dac, og inn i Shiit?
    Jeg ville brukt USB i fra MACen, for da skal DACen komme opp som eksternt lydkort, kjører du toslink så vil vel noe av MACens lydkort brukes, om det har noe å si lydmessig veit jeg ikke.
    Så kobler du videre med RCA til Shiit ja.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TOS-link fra Mac er digital overføring til DAC. Den optiske utgangen fra Mac er kjent for å være av god kvalitet, og ofte er TOS-link / coax implementeringen i DAC-er bedre enn USB.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Da var Hifiman HE-500 bestillt :-o 31.03.2012
    Da begynner det endelig å nærme seg leveranse, HE-500 er tydeligvis veldig i vinden om dagen for leverandøren har hatt problemer med å levere nok!
    Som plaster på såret for lang venting kommer denne gratis i posten!

Så da blir jo den lange ventetiden litt lettere å leve med! :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    TOS-link fra Mac er digital overføring til DAC. Den optiske utgangen fra Mac er kjent for å være av god kvalitet, og ofte er TOS-link / coax implementeringen i DAC-er bedre enn USB.
    Ja da lærte jeg noe i dag også (ikke at TOS.link var digitalt, men det andre du beskriver).
    Men det vil jo ikke skade å prøve begge deler for å se hva som fungerer best.
    Skal prøve med Fiio E9+E7 på Mac mini når jeg får anledning.
    Edit. Nei det skal jeg ikke, glemte at E9 kun har USB som digitalinngang.

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vurderer å kjøpe meg et headsett til opp til 2500,-.
    Kommer for det meste å bruke det med telefon og spotify premium.
    Er B&W P5 et godt valg i den klassen? Trenger et headsett som sitter greit, og har god lyd seff, og bør være lett nok å drive for tlf til å få greit volum. Trenger ikke spesielt høyt volum.

Jeg har hørt P5 litt, og det ga et veldig godt førsteinntrykk. Jeg har mulighet til å få hørt litt mer på det, noe jeg også vil gjøre før et eventuelt kjøp.

Fra før av har jeg et Koss PortaPro, rett og slett fordi jeg ikke har brukt headsett mye før nå, og hadde et liggende. Jeg synes det leverer grei lyd, og da vil vel alt annet oppover i prisklasse være en stor forbedring.

Har sett litt på diverse andre headsett, vil f.eks et DT770 Pro gi mer for pengene?

Noen som har tips? Kan gjerne være billigere også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner det endelig å nærme seg leveranse, HE-500 er tydeligvis veldig i vinden om dagen for leverandøren har hatt problemer med å levere nok!
    Som plaster på såret for lang venting kommer denne gratis i posten!
    Det var jo et særdeles pent plaster (fra AudioNorge?). HE-500 sitter som ei kula på Sieveking Omega standet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (fra AudioNorge?).
    Stemmer, spesielt med tanke på at jeg vurderte og gå til innkjøp av et slikt et uansett!

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Tusen takk for god hjelp! Sitter nå på High End Headphones | Custom Audio Cables | Moon Audio det var stive priser, men men..Noe må en bruke hyra på:-)

Takk igjen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har HE-500 fått spilt seg inn rundt 100 timer, og jeg må si at det låter virkelig bra, detaljer og lydrom som jeg aldri har hørt maken til før. De er stor og tunge, men er overraskende behagelige å ha på og det er ikke no problem å sitte med de i flere timer.
    Ledningen er veldig lett og smidig (jeg har sølvkabelen med 6,5mm jack), eneste negative er at den er ekstremt følsom for berøring, sitter man med noe med glidlås på og kabelen skraper inntil så høres det veldig godt i øra.

Bruker det de nå med Fiio E9+E7 og jeg trur nok de desverre er litt i "slappeste" laget for disse kannene, det låter liksom mye ryddigere og mere detaljert når jeg hører på et ganske lavt volum, og wow effekten er ikke like stor når jeg virkelig guffer på. Det er tydelig at HE-500 ikke er spesielt lettdrevene, koblet de til hodetelefon utgangen på Yamaha RXV-2700 og ved -6DB hadde jeg omtrent samme lydnivå som ATH-M50 hadde ved -18DB!

Så var det valgets kval om hva man skal kjøpe da... Har jo skjønt at Violectric V200 er en knall match med disse og at man kan få USB DAC i denne gir jo en veldig hendig pakke, men så var det jo prisen da..

Da er det jo en naturlig valg å kikke på lillebroren V100, men denne har jo også fått en ny tvilling bror i fra lake people G109, som jo skal være ganske identisk, med litt mindre "Bling" rent estetisk, og den er betydelig bedre å se på enn G100 imo, problemet er jo da bare at den ikke har mulighet for innebygd DAC.
    En prismessig bra løsning kunne jo vært en G109 pluss en Hegel HD2. Jeg kunne jo også brukt G109 og Fiioene mine, men det blir en litt klumpete løsning.

What to do, what to do...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da lærte jeg noe i dag også (ikke at TOS.link var digitalt, men det andre du beskriver).
    Men det vil jo ikke skade å prøve begge deler for å se hva som fungerer best.
    Skal prøve med Fiio E9+E7 på Mac mini når jeg får anledning.
    Edit. Nei det skal jeg ikke, glemte at E9 kun har USB som digitalinngang.
    Det her skjønner jeg ikke? USB og Toslink er begge digitale utganger som overfører 01101001. DACen har en egen klokke, dvs at det er den som bestemmer takten uberoende av MACens. Om DACen ikke får informasjon i tid så gjetter jeg at det høres med en gang. Hva er det som jeg misser her? Hva er det som gjør at coax høres bedre ut på for eksempel Hegel HD20 eller er bedre på MAC fremfor USB?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av InExile
    Det her skjønner jeg ikke? USB og Toslink er begge digitale utganger som overfører 01101001. DACen har en egen klokke, dvs at det er den som bestemmer takten uberoende av MACens. Om DACen ikke får informasjon i tid så gjetter jeg at det høres med en gang. Hva er det som jeg misser her? Hva er det som gjør at coax høres bedre ut på for eksempel Hegel HD20 eller er bedre på MAC fremfor USB?
    Velkommen til forumet! :-D

Men det er Tiger du må spørre, det var han som kom med påstanden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet! :-D

Men det er Tiger du må spørre, det var han som kom med påstanden.
    Jeg er kun nyfiken, alle svar er velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio Technica ATH M50 og DAC

Har ei stund no hatt audio technica ath-m50 med hodetelefon utgang på ein
    Xindak Muse 3.0 CD spelar som hovedkilde. Har vert ein svært bra kombo.

Logitech touch er no innkjøpt, og analog delen i den er mild sagt eit skuffelse!!
    Vurdere å kjøpe ein Cambridge Dacmagic Plus. Den har jo og hode telefon utgang.
    CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Har og brukt ein pioneer receiver som DAC i mellomtida men kjem ikkje i nærheten av Xindak Muse 3.0

Nokon som har hørt denne kombinasjonen, eller har synspunkter ?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Sunrise head-amp i helgen og må si den er en nydelig match til mine Denon 7k. Har fått testet testet B52 ampen fra Ray Samuels og må si det er ikke mye som skiller disse to, utrolig nok. B52 er bedre men ikke langt på nær at prisforskjellen kan forsvares. B52 ligger på ca rundt 40K og Sunrise ampen på ca 2K. Jeg er faktisk forundret over at en kan putte så mye musikalitet i en så liten og billig boks. Selv om den er billig gir den ett solid inntrykk der brytere, switcher og rør virker være av god kvalitet men det er det er altså ikke før musikken begynte å spille det virkelige hakeslippet kom. Ikke la dere lure av størrelsen den virker å ha krefter i overflod.
    I tillegg fulgte det med en støtsikker flight-case også.

Kan ikke annet enn å gi min varmeste anbefaling til denne saken. Fantastisk rett og slett !

-kgrhqrhjcwe8fezdydybpn-iulg-60_3-jpg-jpeg

Jeg bestilte min ferdig bygget her:

PROJECT SUNRISE TUBE HEADPHONE AMPLIFIER / PRE AMP / US BUILT / 2YR WARR W/CASE | eBay

Sjekk kommentarene nede på ebay siden !

Actual Project Sunrise Measurements, No inflated, made up numbers to try to gain a sale.
    - Single ended OTL class-A output stage.
    - Power consumption: 13W continuous19W peak
    - Power supply: 24VDC (0.55A cont, 0,8A peak)
    - Input Resistance: 11 kOhm
    - Input Sensitivity (6N23): 270mV (dependent on tube)
    - gain: 26dB (dependent on tube)
    - Max Output voltage (no load): 5.4V
    - Output Resistance: Selectable 10 or 68Ohm
    - Frequency Response: 6 Hz – 100 KHz (-0.5dB) with 32 Ohm load
    - Signal to Noise ratio: 91dBA (dependent on tube)
    - Crosstalk: -88dB (dependent on tube)
    - THD: > 0.013% (dependent on tube)
    - Suitable for: 32 - 300 Ohm HeadphonesTubes

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Nordost Wyrewizard Spellbinder kabler kjøpt inn og testet med Schiit Bifrost og Asgard og det var enorm forbedring i forhold til billigkablene til en femtilapp som jeg brukte før.

Lyden ble helt klart forbedret med mine Q701, og susingen ble så og si helt borte med mindre jeg skrur volumet nesten helt til topps, og tilogmed da er det veldig lav susing.

Kjempefornøyd!:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lottoen slått inn kunne jo dette vært en fin oppgradering av oppsettet. Sennheiser Orpheus HEV 90 (Hodetelefonforsterker) - FINN Torget
    Hadde vært morro å få lyttet til disse legendene.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blake
    Da var Nordost Wyrewizard Spellbinder kabler kjøpt inn og testet med Schiit Bifrost og Asgard og det var enorm forbedring i forhold til billigkablene til en femtilapp som jeg brukte før.

Lyden ble helt klart forbedret med mine Q701, og susingen ble så og si helt borte med mindre jeg skrur volumet nesten helt til topps, og tilogmed da er det veldig lav susing.

Kjempefornøyd!:-D

/Dette er virkelig IKKE et stusselig forsøk på å starte nok-en-skyte-fra-hofta-kabelkrangel.

Kunne "begge leire" klart å holde denne herlige godteposen av en tråd fri for kabelreferanser? Er ikke lett å la slike uttalelser henge uimotsagt; andre som kommer innom og blir blenda av både utstyr og kunnskap til flere av bidragsyterne, kan fort bli forledet til å tro at det er hold i påstandene, spesielt når de, av respekt for tråden, forblir nettopp uimotsagt av vi som kanskje ikke helt kjøper ...kabelpotensialet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke helt se at det vil skape den helt store kabeldebatten at noen har opplevd en forbedring i oppsettet sitt etter å ha investert i en godt konstruert signalkabel sammenlignet med lakrislisser.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har oppgraderingsspøkelse hjemmsøkt meg igjen :twisted: , og denne er på vei i posten!
    Dyr hobby det her, men morro er det læll!

Side 113 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •