HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 2621
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens,

jeg må ha noen hodetelefoner + amp til og bruke sammen med iPad2 når jeg er ute og reiser på tog/fly/biltur etc etc...

Skal i hovedsak brukes til og lytte på musikk, men kommer vel til og se en og annen film/tv-serier også...

Har sett på AKG Q701 + FiiO E17 Er dette en grei kombinasjon? Prisklassen ligger rundt dette området, ca 5K

Edit: kanskje jeg bare kan ta med en FiiO E9 på kjøpet, og ha til pc? E17 kan vel dockes i E9 og lades etc

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med innspilling av sennheiser HD800?

Må ellers seie meg ganske fornøyd med desse.Fantastisk lyd.Litt slank bass,men ellers supert.Blir ikkje sliten av å høre på desse.Men har volumet på bursonen på ca kl ni.Ikkje som før i tida da det var full guffe på minidiscen og koss porta pro :P Prøver å spille på behagelig volum,selv om det frister å guffe skikkelig av og til.Men vil ikkje risikere hørselskade 8-)

Ps:Bursonen eg fikk tak i brukt,var jaggu meg ikkje dum.Passer som hånd i hanske til hd800 Kva skulle ein gjort uten avforum og gode tips fra brukerne

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Hei folkens,

jeg må ha noen hodetelefoner + amp til og bruke sammen med iPad2 når jeg er ute og reiser på tog/fly/biltur etc etc...

Skal i hovedsak brukes til og lytte på musikk, men kommer vel til og se en og annen film/tv-serier også...

Har sett på AKG Q701 + FiiO E17 Er dette en grei kombinasjon? Prisklassen ligger rundt dette området, ca 5K

Edit: kanskje jeg bare kan ta med en FiiO E9 på kjøpet, og ha til pc? E17 kan vel dockes i E9 og lades etc
    q701 er store klokker, bare så du er obs på det med tanke på at du skal ha dei med på reis. forutenom det, så er det gode klokker har ingen erfaringer med FiiO, men har registrert at det er populære produkt

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ingen ting på siden til Fiio om at E17 kan dokkes i E9, så jeg trur jeg ville sjekket det før jeg kjøpte. Ellers så fungerer jo E7 min bra ihvertfall, nå får jeg E9 om noen dager så venter spent på hvordan det blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E17 skal passe i E9 så vidt jeg vet, og skaff deg en LOD (Line Out Dock) kabel som f.eks FiiO L9 mellom iPad'en og E17.

Jeg ville heller ikke valgt åpne hodetelefoner med tanke på at du vil bruke dem på reise, da disse ikke vil isolere lyden utenfra og motsatt. Jeg ville nok heller ha gått for lukkede hodetelefoner som f.eks AKG K271 mk2 eller K272 (forskjellen på disse er utskiftbar kabel på K271 mk2). Disse har også veldig fin og klar lyd, men de har ikke den dypeste bassen. Jeg vil heller ikke si de er så veldig portable, de tar like mye plass som Q701.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, E17 passer i E9, ingen problem

Hadde også tenkt L9 kabel selv

Ellers bir de i stor grad brukt hjemme til pc, spes om jeg kjøper med E9, så er ikke bare reise....

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens,

Skal du bruke de primært til reise så vil jeg absolutt anbefale hodetelefoner med noise cancellation. Det er gull verdt på tur!
    Selv bruker jeg Beats by Dr. Dre studio og er svært fornøyd med dem.

Har AKG K701 hjemme og kunne aldri tenke meg å ta dem med på tur. De er jo i tillegg åpne så de slipper både inn støy og "støyer" for de rundt deg.

Som nevnt er nok lukkede klokker uansett et must hvis du er mye på reisefot

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    q701 er store klokker, bare så du er obs på det med tanke på at du skal ha dei med på reis. forutenom det, så er det gode klokker har ingen erfaringer med FiiO, men har registrert at det er populære produkt
    ElDuce: En annen ting er Q701 er de er åpne klokker og er særdeles uegnet i forhold til støy ut som vil plage de rundt en, samt at de vil slippe inn støy som er forstyrrende i tillegg....

Edit; noen kom før meg..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Dobbelpost, kan slettes.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var E9 kommet i hus, og første inntrykket er ihvertfall bra, kjennes ut som et kvalitets produkt. Forskjellen fra denne og kun E7 er vel ikke akkurat enorm, men jeg føler det er litt mere fylde i lyden og bedre kontroll når man drar på litt.

Har kun testet de på ATH-M50 foreløpig og de er vel ikke de mest kraft krevende klokkene. Så får vi se om den klarer å blåse noe liv i Hifiman HE-500 når disse ankommer...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... da kjøper jeg AKG Q701, også bruker jeg mine nåværende hodetelefoner, Bose Triport, til reise Er lettere og gode hodetelefoner, og ikke så bråkete for omverdnen :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest og hørt så skal de være veldig bra, så får satse på at du blir fornøyd, kan være lurt å sjekke et par butikker før du handler da prisene kan variere ganske mye. 2800kr er det billigste jeg har sett.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG by HARMAN Q701 HiFi Hodetelefon Ã…pen 62 Ohm/105 dB Hvit / MULTICOM

2635,- hos Multicom.no Men bare svart og hvit, og jeg vil ha grønn

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Op-amp rolling gjør i mange tilfeller lyden dårligere, selv om specs på den nye op-ampen i seg selv er bedre.
    Uten å ha måleutstyr for å sjekke den nye op-amps driftsbetingelser og måleverdier, gir op-amp bytte ofte dårlig resultat.

NwAvGuy: Op Amps: Myths & Facts

NwAvGuy: Op Amp Measurements
    Nød lærer nøgen Quinde...

... at lodde. Skulle gjort som morra mi sa; ikke rørt "den røde knappen". For nå har det skjedd; at jeg i tillegg til å skifte to motstander (er det rett benevnelse?), må lære å lodde. Tilf(h)eldeldigvis har en bruker på Head-Fi gått veien før meg og denne posten satte meg på sporet av rette specs (håper jeg...) på motstandene. Har bestilt et brett på eBay

Brannen oppsto da jeg glemte å fjerne to jumpere idet jeg skifta rørtyper fra EF92- til EF95-familien (som går på mindre spenning). Dermed ble feil krets aktivert i forhold til hva røra klarte å ta unna. (Er det rett forklart?)

-branntomt-jpg

Hastig som jeg er, bestilte jeg disse (under) fra eBay uten å vente på svar fra David Zhe Zhe på littledot.net. (Ja da, har maila ham.) Ikke verre priset men burde kanskje vente med å svi de fast til Mr. Little Dot selv uttaler seg?

Noen som har innspill her? F.eks. vet om skjema for denne ampen (LD I+)? (Tar imot ros for at jeg er en modig fyr. At jeg derimot er en halvhodet tosk burde ettertrykkelig være bevist.)

-resistor-jpg

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mosse lukta

Hei Gutter! jeg har en liten ting for SEAS. Elsker lyden av deres elementer, og har bygd litt godlyd, men aldri helt forstått hvordan de klarer å levere så mye..

Inntill jeg så disse:Nola by Accent Speaker Technology Ltd. De er hovedattraksjonen hos ærverdige LYRIC HIFI i NYC..

De skal ikke selge mange av disse før peterson gutta blir bært inn til SEAS:-)

PS: Noen som har hørt om Batch 3 fra HIFIMAN er på tur?

Venter enda på mine HE-400

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det ingen vei utenom - så LCD-3 er da bestilt. Det betyr ikke at mine LCD-2 selges. Faktisk tvertimot.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye Tiger!! :-D

Selv bestilte jeg meg Q701 på torsdag kveld fra multicom og mottok pakken for en times tid siden. Sitter nå og nyter Dire Straits og Eagles, og det føltes utrolig behagelig.:-D

Så nå får jeg bare se om jeg går for HE-500 eller LCD-2 i løpet av våren/sommeren, samt en Schiit Lyr til å drive disse. Merker det blir fort en dyr hobby dette her.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens,

Kan aldri tenke meg at E17 vil kunne drifte dem optimalt. Q701 skriker etter muskler. Spiller selv mine på Heed CanAmp, relativt kraftig solid state, og der kan jeg ha lydnivået på halvstyrke uten det blir for høyt. Det sier litt om hvor mye dem må mates med. Hadde jeg spilt mine D7000 på halv styrke ville ørene vært sprengt. Jeg tror Schiit Lyr vil være en finfin forsterker til Q701.

Q701 blir rett og slett kjedelige og lite detaljerte om du ikke forer dem med nok muskler. Jeg ville valgt andre hodetelefoner om budsjettet ikke strekker til.

Vil også nevne at det kan være lurt å få hørt en slik hodetelefon før en går til innkjøp. Q701 er en fantastisk hodetelefon, men ikke den jeg slår meg til ro med. Synes den blir for analytisk og kjedelig i lengden. Jeg liker mer et rundere og et mer livlig lydbilde. Mye kan så klart fikses med EQ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kombinasjon hodetelefon, hodetelefonforsterker og dac

Ser det er mange på dette forumet som etterlyser forskjellige kombinasjoner av hodetelefon, hodetelefonforsterker og dac.

Har selv AKG 701, Lehman Rihnlander og Hegel HD2, en kombinasjon som fungerer utmerket for meg da jeg er ute etter et lydbilde som er åpent og analytisk og ikke har så kraftig bass at den maskerer andre detaljer i lydbildet.
    Har også hatt Sennheiser 650, men denne synes jeg rett å slett ble for basstung. Mener AKG 701 må være et røverkjøp, jeg betalte 2000.- for denne, i forhold til mange andre hodetelefoner. Sier ikke at dette er den beste hodetelefonen som finnes, men tror en skal betydelig opp i pris for å finne noe bedre. Ser også at endel forumlesere mener at AKG 701 mangler bass, men det er etter mitt syn ikke korrekt, bassen er der, og den går dypt, men at den ikke har samme slagkraft som mange andre hodetelefoner, det er jeg enig i.
    Endel har kommentert bærekomforten og trykk på toppen av hodet på grunn av de to øverste putene i hodebåndet. Dette var et irritasjonsmoment for meg også, men jeg kuttet bort disse to putene/blærene og det har fungert helt ypperlig.

Så til en annen ting som kanskje kunne ha vært lagt til i kabelforumet.
    Jeg vet jo at denne diskusjonen om kabler er nærmest som å banne i kirken, men faktum er at den største lydforbedringen som jeg har erfart er et resultat av kabelbytte mellom DAC og hodetelefonforsterkeren.
    Levde jo i den tro at kablene som jeg brukte (monter interlink 400) var bra saker, men så feil kan man ta. Byttet disse ut med Synergistic Resears Alpha
    kabler, og dette var som natt og dag, her åpnet lydbildet seg opp og en masse detaljer som jeg tidligere ikke har hørt i musikken kom fram i dagen.
    Så at det kan være mye å hente på å eksperimentere med kabler skal en ikke stikke under en stol.
    Har også nylig gått over fra kablet nettverk til trådløst nettverk og dette medførte også en tydelig forbedring, spesiellt når det gjelder bass, så dette forteller meg at det må ha vært et betydelig tap i nettverkskabelen.

Håper til slutt at noen av mine erfaringer og betraktninger kan være med til å hjelpe andre til lydforbedringer, for det å kunne lytte til god musikk på en god måte er rekreasjon.

Øvrige anlegg: Bladelius Thor III, Pioneer SC LX 83, Pioneer LX 91, Anthony Gallo SA, Anthony Gallo REF 3.5 + Strada.

Side 110 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •