HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2621
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Gratulerer så mye Pinguz, det er en kanongod hodetelefon, og et kupp til prisen.
    Takker!

Blir å kjøre de på Fiio E7 i starten (han her mener de fungerer ganske greit selv med denne HiFiMan HE-500 Planar Orthodynamic Headphone Review - YouTube ) og gjøre meg kjent med de før jeg prøver noen andre forsterkere.

Hadde jeg gått rett for V200 så ville det jo kanskje vært liten rom for oppgraderinger, pluss at man kan jo lese side opp og side ned (snart ferdig med tråd på 72 sider på Head-fi!!) om hva som matcher hva, og hvilken som klarer og drive den fult ut også videre, men til syvende og sist er det jo hørselen min som avgjør hva som låter bra.
    Så får man se hva prisen for å tilfredstille ørene mine blir til slutt.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om iBasso D7 som første forsterker/DAC til mine ATH M50 klokker?

Tenker å starte inden rimelige enden av skalaen. Musikken blir foret fra rippet FLAC og Spotify Premium.

DrE

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produkter fra iBasso gir høy kvalitet pr krone og har utstyr for enhver nisje innen laptop/portabel-lyd. Denne er vel ikke portabel men avhengig av strøm via USB, synes det som?

Hadde for lenge siden en P2-amp derfra. Akkurat den fikk ulyder i volumskruen og hadde for lite gain. Siden den tid har iBasso vokst mtp. kvalitet(sikring).

Har idag en D-Zero amp-DAC som fyller alle krav til PC-lytting, duger topp til portabel bruk også.

Som sagt, kvalitet til overkommelig pris.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruken er laptop eller stasjonær pc. Klokkene egner seg etter min mening ikke til utendørs bruk pga størrelse. Til den bruken er jeg nok stuck med et par Porta Pro tilkoblet galaxy s2 telefonen.

Tror jeg må teste D7'en :-)

DrE

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur jeg skal ta å innvistere i en Fiio E9 istedenfor å kjøpe en 6,5mm-3,5mm adapter...

Ser at E7 oppgir 150mW (16Ω), mens E9 har 1W (16Ω), så da får jeg litt mere guffe, pluss at denne har linjeutganger som gjør at jeg også kan bruke kun DACen i E7 hvis jeg ønsker det.

Noen som mener noe om hvordan DACen i E7 stiller seg mot f.eks USB 16/48 enheten man får til Violectric? Violectric USB 16/48 er jo fryktelig billig sammenlignet med den dedikerte DACen V800, selv om den selvsagt har en god del flere funksjoner, og kabinnettet koster jo en del også.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var visst E9 bestillt også gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Schiit Bifrost og Asgard i hus og koblet til PC'en, og jeg storkoser meg noe veldig. :P
    Det eneste som er litt leit er at 271 MKII hodetelefonene mine er på reparasjon, så jeg bruker ATH-M50 i mellomtiden.
    Vedlegg 89970
    Ellers så er planen å gå til innjkøp av noen kvalitetskabler og Q701 i løpet av en måneds tid.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snasent!

Hvor mye kom det på alt i alt? (Bifrost og Asgard)
    Og hvordan synes du den er på ATH-M50?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Snasent!

Hvor mye kom det på alt i alt? (Bifrost og Asgard)
    Og hvordan synes du den er på ATH-M50?
    Takker og bukker.

Prisen kom på 5710,- tilsammen.
    4660,- for Bifrost (USB) og Asgard med nest billigste fraktmetoden (tok ikke mer enn 5-6 dager), og måtte betale 1050,- på posten da jeg hentet pakken.

Jeg har bare sittet et par timer å hørt på musikk, men må si at personlig syntes jeg ATH-M50 funker veldig bra til f.eks dubstep og drum & bass. Nå hører jeg også en god del på 70, 80 og 90-talls rock og jeg syntes M50 funker helt greit til disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med et flott sett Blake! 8)

Av ren nysjerrighet, samt ifm det som er skrevet utenlands, må jeg spørre deg om du legger merke til noen av disse artefaktene som oppstår med lavimpedante 'foner på Schiit. Legger du merke til noen form for "buzzing" eller støy?

Er ikke meningen å ta livet av gleden, jeg spør bare av ren nysjerrighet da en venn av meg nettopp vurderte et nesten tilsvarende sett!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Gratulerer så mye med et flott sett Blake! 8)

Av ren nysjerrighet, samt ifm det som er skrevet utenlands, må jeg spørre deg om du legger merke til noen av disse artefaktene som oppstår med lavimpedante 'foner på Schiit. Legger du merke til noen form for "buzzing" eller støy?

Er ikke meningen å ta livet av gleden, jeg spør bare av ren nysjerrighet da en venn av meg nettopp vurderte et nesten tilsvarende sett!
    Takker og bukker.
    Jeg merket litt støy/buzzing med både PortaPro og ATH-M50 om jeg ikke spiller musikk og skrur volumet betraktelig opp. Jeg klarer ikke å legge merke til dette mens jeg spiller musikk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blake
    Takker og bukker.
    Jeg merket litt støy/buzzing med både PortaPro og ATH-M50 om jeg ikke spiller musikk og skrur volumet betraktelig opp. Jeg klarer ikke å legge merke til dette mens jeg spiller musikk.

+1 ;; Schiit Lyr + T70

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    +1 ;; Schiit Lyr + T70
    Frister veldig å teste ut Tesla serien til Beyer, og jeg er også veldig sugen på både Lyr og Valhalla i løpet av året. Men vi får se hva det blir til, T70 er i det minste notert.

Er det forresten noen som har en anbefaling når det gjelder notebooks? Eller er de på noen måte å anbefale til avspilling av FLAC filer?
    Tenkte i grunn på å ha et mer portabelt oppsett til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Jeg antar utgangsmotstanden er høy ettersom folk med lav-ohmete kanner snakker om sus og hizz. Har ikke satt meg inn i innmat og specs til nevnte amp men det finnes jo årevis med erfaringer i denne tråden. Over/under 32 Ohm er gjerne den grensa utgangsimp. måles opp mot. Og så var det power output. Hvor mye betyr disse tallene:?

187 mW @ 300 ohm
    250 mW @ 120 ohm
    500 mW @ 32 ohm

Faktisk har jeg ikke store interessen av tall & termer (selv om jeg burde det. Enn skjønt, helt bimbo er jeg vel ikke...?). Satser heller på øret og hvilken slutninger man kan resonnere seg fram til på bakgrunn av erfaringer og hva "folk sier".

Det var litt av et flak forresten, den MK V'ern. Og kvalitet i bygg og materialer, vil jeg tro. Designet er jo smågenialt og gjør seg på desken.

Uansett, grattis med ny amp! (Klarte ikke å se HiFi-MAN EF-5-ampen ligge usolgt og ringte selger. Den var allerede delvis solgt og er nå merket 'solgt'. Heldig kjøper, der!)
    Fikk svar fra David i Little Dot. Utgangsimpedans var 32ohm i Mk V. Har lyttet til denne ampen nå i to dager, samt sammenliknet med Auralic Taurus. LD Mk V er skremmende mye GOD forsterker til prisen, steike!

Jeg må på det varmeste anbefale denne ampen til de som har et begrenset budsjett og er ute etter amp til sine noe mer høyimpedante foner. Den er naturligvis ikke på nivå med Taurus, men det er litt irriterende å høre hvor riktig god den er prisen tatt i betraktning. :twisted:

Edit: Den fungerer overraskende bra med LCD-2, 272HD, HE-500 og K701 til tross for den høye utgangsimpedansen. Beste komboen så langt var faktisk med LCD-2 og 272HD...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godlyd, Labbetuss! Attpåtil for en rimelig penge i et forseggjort og lett plassérbart design.
    Ja, David på littledot.net er en sann gentleman å handle med. Ser ampen din også ankom i rekordfart.

Selv har jeg stilt Aune X1 forforsterker/headphine ampen i opplag, i påvente av en-eller-annen audiofil onkelunge eller for eventuell videre utbygging.

Monterte opp LITE DAC-AM ampen igjen for forgreining ut til Music Angel-høytalereanlegg og inn på Littel Dot I+. Klarer ikke å forlate rørlyden helt, så en hybridamp som L.D. I+ faller lydmessig bedere i smak enn solid state-ampen Aune X1.

Har allerede begynt å klå på OPamper og rør på I+'en og javisst er det tweakingspotensial her. Må ha en ny koffert for rørene, samlinga vokser sakte men sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, det hoper seg fort opp med utstyr.

LD Mk I virker jo meget potent til prisen!

Kjøpte faktisk ikke Mk V ny, men brukt. Fikk den for 900kr!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren kuriositet; siden du er en rørentusiast zeezar, hva er det som gjør at du faller sånn for slike system?

Har du anledning til å skrive litt om det?

Jeg spør siden jeg selv ikke har blitt helt av basillen vedrørende rør da det jeg har prøvd fører til at lyden blir en del mer farget og slørete/sløv. Nå har jeg riktignok kun prøvd rørdriver fra Stax (SRM-006ts) og en hybridamp fra Musical Fidelity (X-Can V8 ) selv, så grunnlaget er ikke det helt store. Sådan hadde det vært utrolig artig å høre det fra en rørantusiast perspektiv?

Edit: Hvilke forskjeller opplevde du ved op-amp bytte og tuberolling på LD Mk I+?

Edit 2: På den annen side kunne jeg godt tenkt meg å prøve et mer påkostet rørsystem, som for eksempel Woo Audio sin WA6 (WA6 Headphone Amplifier. Single-ended Tropde Class-A, All Tube Drive, Output Transformer Coupled)
    og WA6SE (WA6-SE Headphone Amplifier, Single-ended Triode Class-A, All Tube Drive, Output Transformer Coupled)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor rør, Labbetuss? Jo, det kommer kanskje av den bittelille følelsen av å være Gud. Kunne skru og mekke og finne ut at det forandrer på lyden i anlegget. Samtidig er man ikke prisgitt den ene lydkarakteren for alltid som ved solid state-utstyr. Og så er det noe med den "riktige" lyden fra rør, mykt og organisk.

Men bevares, jeg er ikke gammel i bransjen! Første rørforsterker var den kontroversielle Musik Angel MKIII, fra da 'Angel' sto feilskrevet med 'Angle', dvs. i 2006.

Besitter ingen teoribasert database med faste kombinasjoner av OPamper og rør. Men henger jo rundt på foraene og kopierer andres preferanser og prøver ut. Siste dykk i den 90 siders Little Dot-tråden på Head-Fi.org resulterte i bestilling av flere nye 'maur' på eBay. Og innretninger som muliggjør bruk av doble mono OPamper (2 x OPA627) ved hjelp av adapter.

Spennende er det jo også å se og erfare at nye kombinasjoner funker. Og så er man deltaktig i en ærverdig, gammel tradisjon.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelte forutintatheter ute og går når det gjelder rør generelt sett. Jeg har hatt rørforsterkere som har spilt som solid state, og solid state som har spilt som rørforsterkere.

Fordelen med rør er jo at man på noen (ikke alle) kan tune lyden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    ...
    Har allerede begynt å klå på OPamper og ...
    Op-amp rolling gjør i mange tilfeller lyden dårligere, selv om specs på den nye op-ampen i seg selv er bedre.
    Uten å ha måleutstyr for å sjekke den nye op-amps driftsbetingelser og måleverdier, gir op-amp bytte ofte dårlig resultat.

NwAvGuy: Op Amps: Myths & Facts

NwAvGuy: Op Amp Measurements

Side 109 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •