HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alternativt kan du vurdere Matrix sin M-Stage. Den fåes for omtrent 2000,- ferdig fraktet og momset.

Matrix m-stage Headphone Amplifier Pre amplifier [m-stage] - Matrix m-stage

Den sies å være en klone av Lehmann sin Black Cube Linear, men det skal være relativt signifikant oppfattet endring i lydkvalitet mellom de to til tross. Skulle i og for seg bare mangle tmht prisdiffen, men dog. Har testet denne ampen på eget utstyr selv, og til prisen er jeg meget imponert!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det, håper det var både underholdende og til nytte.

SR-009 kan på det aller varmeste anbefales. Hører selv på veldig mye (ulike typer) elektronica, og må si at Stax er helt suverene, men det hele her koker nok ned til preferanser. Er helt enig i at saftigheten og den robuste tyngden i LCD-2's lydsignatur gjør seg godt på ulike typer musikk.

Utrolig kjipt når mennesker ikke har respekt for andres eiendeler. Utrolig leit når man blir frastjålet ting - spesielt om penge- eller affeksjonsverdi er høy.

Må selv innrømme at jeg fant HD800 meget tilfredsstillende, men jeg hørte de da på SPL sin Phonitor. Man får Auditor for omtrent 7000,-, og siden ampen er den samme i begge vil jeg tro den er en meget habil kombo. Dette er dog igjen opp til individuell smak å avgjøre. Tror jeg kommer til å kjøpe meg HD800 også for å teste de ut på eget utstyr. Likte de 'fonene veldig godt. Når det blir er mer usikkert, er tross alt 8000,- til....

Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Fabelaktig innlegg, Labbetuss.

Selv har jeg på ingen måte midlene for å bytte ut LCD-2 / Lyr-komboen min. Jeg noterer meg til og med at jeg blir sittende på Cambridge DacMagicen min, som jeg særlig mistenker er svak - men men.

Jeg har egentlig vært solgt på Stax etter at jeg hørte 404 for ganske mange år siden. Det har alltid vært noe med elektrostater som har gitt fullstendig mening for meg - men samtidig har bassen vært relativt flat og ikke alltid like egnet for min musikksmak.

Virker som 009 kan løse dette - men på samme tid må jeg ta på meg de seriøse buksene og både vedkjenne meg at jeg ikke har pengene, men nok heller ikke tid. Tipper jeg har brukt LCD-2'ene mine maks 50 timer siden jul, og det blir bare mindre nå som sykkelen kommer frem (måtte skaffe ny - min gamle ble stjålet mandag - faens tyvradder!). Samtidig dukker andre - og mye mer obskure hobbyer frem og krever penger (parfyme - wtf...) og det blir liksom ikke noe igjen til phones.

LCD-2 er noe av det beste man finner i sin prisklasse og segment. For meg ble HD-800 nesten kunstig på romfølelse, de ble alt for lyse på forsterkene jeg prøvde de på og jeg tror de som sier at man trenger forsterkere til tre ganger prisen av hodetelefonene for virkelig å lure frem mye av det som ligger i hodetelefonene. Som fan av litt mørk electronica (tenk for eksempel soundtracket til filmen Drive) er jeg "avhengig" av en ganske punchy bass - noe LCD-2 gir meg og HD-800 ikke ga meg.

Mon tro om lyric har 009 inne. Skulle virkelig ha hørt de - selv om det ikke vil føre noe som helst godt med seg - NOEN SINNE!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ikke godt å vite hva en skal gå for, men hadde jeg vært deg hadde jeg lagt et par kroner i forsterker og vurdert følgende:

SPL Auditor (Specifications: Sound Performance Lab)
    Violectric V100 (Violectric by Lake People)
    Burson HA-160 (HA-160 Headphone Amp)k

Auditor og V100 ligger på omtrent 5500-7000,-. Burson HA-160 ligger på omtrent 5400,- ny, men kan fåes kjøpt på bruktmarkedet nå til kroner 3500,- (Meget god hodetelefonforsterker selges)

Du kan også få kjøpt en Lake People G100, som forøvrig er "proffversjonen" av V100, på bruktmarkedet til snasne 2750,- (!). Noe som er en særdeles bra pris etter min mening (Lake People G100 hodetelefonforsterer - Testlink vedlagt.

Jeg har kun hørt HD800 i kombinasjon med SPL Phonitor, en hodetelefonamp som regnes for å være meget nøytral med et veldig åpent og stort lydbilde. Phonitor har etter sigende eksakt samme forsterkerdel som Auditor. Auditor har dog ikke disse ulike manipulajsonskretsenekretsene som f.eks crossfeed etc og er derav billigere. De ulike manipulasjonskretsene i Phonitor likte jeg ikke da det forringet lydkvaliteten markant, og selv endte jeg under demoen opp med å ikke aktivere noen av disse på grunn av dette. Kombinasjonen var dog særdeles vellykket etter min mening. Det var virkelig like før jeg snopte med HD800 selv. Auditor passer høyimpedante hodetelefoner (som HD800) meget godt.
    Erfaringene rundt V100 og HA-160 tilsier at de har en klangbalanse rundt litt varm/nøytral - alt etter hvilket øre som hører. Personlig tror jeg de kan være en meget god kombo med HD800 det også. Når du nå kan få disse på bruktmarkedet til en meget pen pris bør du for alvor vurdere å slå til.
    Takker for svar og ikkje minst tips angående bursonen :-D Det ble til at eg sendte mail angående bursonen.Den var ikkje solgt enda.Så trur eg må slå til på den.Sparer
    ein del penger,så da er jo berre kjempe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Burson og hd800 B-)

Da ble det burson på meg.Slo like godt til :-) Så får håpe selger mottar pengene kjaps,so eg får den tilsendt til helga :-D Hørte litt på musikk idag,og ja,trur dere har rett i at hd800 krever mye.Virker som argon ha1 er altfor svak til å drive den.Som å sette lada motor i ferrari :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat fått bestilt meg Schiit Asgard og Bifrost med USB, så nå er det bare å vente i spenning. Blir utrolig gøy å teste Bifrost koblet opp mot PC'en.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny headamp

Heisann. Jeg har en Matrix mini-i som begynner å få det. Er Asus Xonar en brukbar erstatning? Har Beyerdynamix DT-770 32Ohm headset.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer til dere begge gertost og Blake, og håper dere blir godt fornøyd!

Post gjerne noen intrykk av produktene om dere har tid. Er alltid kjekt å høre hva andre synes om produktene de har!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Heisann. Jeg har en Matrix mini-i som begynner å få det. Er Asus Xonar en brukbar erstatning? Har Beyerdynamix DT-770 32Ohm headset.
    Har benyttet Asus Xonar STX som primer kilde og driver i tre år fram til nå, både opp mot aktive høyttalere og hodetelefoner. Til prisen er det særdeles bra, rett og slett. Meget kraftig og vellydende til prisen. Det vil drive DT770 med glans til tross for utgangsimpedansen. Testet det i sin tid opp mot Musical Fidelity sin X-Can V8, og endte på kortet rent ytelsesmessig.

En klar anbefaling fra min side.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har benyttet Asus Xonar STX som primer kilde og driver i tre år fram til nå, både opp mot aktive høyttalere og hodetelefoner. Til prisen er det særdeles bra, rett og slett. Meget kraftig og vellydende til prisen. Det vil drive DT770 med glans til tross for utgangsimpedansen. Testet det i sin tid opp mot Musical Fidelity sin X-Can V8, og endte på kortet rent ytelsesmessig.

En klar anbefaling fra min side.
    Da betstiller jeg meg en slik PCi-express sak, så får tiden vise om den er verdt pengene Har lest mye varmt om den, og gleder meg Får heller oppgradere når dyrere hodetelefon kjøpes ;D

Takk for tilbakemelding

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skaffa jeg Little Dot MKIII en liten bror; Little Dot I+. Den nye Dot'en er en hybrid med rør i inngang og solid state ut. Noe som skulle bety større kontroll i lydbildet og noe mer punch i lydbildet.

Så langt har jeg montert inn CV4014-rør (EF91) av typen G.E.C. Ampen tar rør av tre forskjellige familier; EF91, 5654 og 408A. Og alle som tilsvarer disse. Man må inn og under bunnlokket for å stille om på chips og brytere ved bytte. I tillegg er det to gain-settinger for lav- og høyimpedante hodetlf. Solid state betyr også en OP-amp som kan byttes på.

Et umiddelbart inntrykk med nevnte rør er spesielt god bredde i lydbilde og behagelig mellomregister. Kanskje kommer det av Audio-Technica ATH-AD900, åpne kanner som de er. Ingen smell i bassen (kan igjen skyldes åpne kanner og lydkarakteren til A-T) men dette er kontant nok med fin gjengivelse opp og ned i frekvensene. Bruker et Musiland 01Mini lydkort (ikke optisk utgang) på FLAC-filene jeg spiller via MediaMonkey fra en Toshiba Satellite P200.

Akkurat nå, The Orb sin "U.F.Orb" som høres luftig og tredimensjonal ut, som den er ment å låte. På Leftfield sin "Shant of a Poor Man" høres bassen godt men er ikke overveldende som den kan være på bassheftig utstyr. "Big News I" med Clutch låter som den skal. Skarptromma her kommer helt til sin rett og bassgroovet er kontant så det holder.) Skal bli artig framover og foreta rør- og OPampbytter. Har noen "maur"(OPamper) i bestilling og en liten koffert full av rør som passer.

Leveransen skjedde utrolig brennfort, to dager fra Kina til fjerne Finnmark er nesten ikke til å tro. Hadde løst ut pakken via DHL før DavidZheZhe på littledot.net maila meg sporingsnummer.

Billig lykke!

(Beklager støvet men ungkarslykken har en pris.)

-ld-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

amp og varme

Eit lite spørsmål.Går da å ha ein dac og usb dac oppå hodetelefon amp
    Tenkte å ha hegel hd20 og hd2 over/oppå burson ha 160 ampen.Begynner å få litt vel mye utstyr i racket no,til damas fortvillelse,og vetlas fornøyelse.hehe.enda mer å utforske Har dårlig med plass til den ampen,so trur under dac er einaste mulighet.Ha1 var ein del mindre.Den fikk plass atmed blurayen :/

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint å ha de to DAC'ene oppå hverandre. Hvorfor skal du ha både HD2 og HD HD20? HD20 har jo usb inngang i tillegg til de andre....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint å ha de to DAC'ene oppå hverandre. Hvorfor skal du ha både HD2 og HD HD20? HD20 har jo usb inngang i tillegg til de andre....

Det bare ble slik.Hehe.. Neida,på hd20 var visst coaxial 1 inngangen best å bruke,og i tillegg skulle usb fra pc til hd2,og så coaxial kabel til inngang 1 på hd20 vere den beste komboen Men hvor mye forskjell det utgjør kan vel sikkert diskuterast 8-) Men er ivertfall fornøyd Da blir det 2 dacer oppå ampen..Dacene blir ikkje so veldig varme.Lurer på kor lang tid det tar før dama spør om kva dupeditt som er komt under dacene.Hun blir vel enda mer fortvila.Må vera profesoor for å få lyd i tven.Hehe.Hender hun ringer meg på jobb for å spørre hvordan det var igjen :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Da skaffa jeg Little Dot MKIII en liten bror; Little Dot I+. Den nye Dot'en er en hybrid med rør i inngang og solid state ut. Noe som skulle bety større kontroll i lydbildet og noe mer punch i lydbildet.

Så langt har jeg montert inn CV4014-rør (EF91) av typen G.E.C. Ampen tar rør av tre forskjellige familier; EF91, 5654 og 408A. Og alle som tilsvarer disse. Man må inn og under bunnlokket for å stille om på chips og brytere ved bytte. I tillegg er det to gain-settinger for lav- og høyimpedante hodetlf. Solid state betyr også en OP-amp som kan byttes på.

Et umiddelbart inntrykk med nevnte rør er spesielt god bredde i lydbilde og behagelig mellomregister. Kanskje kommer det av Audio-Technica ATH-AD900, åpne kanner som de er. Ingen smell i bassen (kan igjen skyldes åpne kanner og lydkarakteren til A-T) men dette er kontant nok med fin gjengivelse opp og ned i frekvensene. Bruker et Musiland 01Mini lydkort (ikke optisk utgang) på FLAC-filene jeg spiller via MediaMonkey fra en Toshiba Satellite P200.

Akkurat nå, The Orb sin "U.F.Orb" som høres luftig og tredimensjonal ut, som den er ment å låte. På Leftfield sin "Shant of a Poor Man" høres bassen godt men er ikke overveldende som den kan være på bassheftig utstyr. "Big News I" med Clutch låter som den skal. Skarptromma her kommer helt til sin rett og bassgroovet er kontant så det holder.) Skal bli artig framover og foreta rør- og OPampbytter. Har noen "maur"(OPamper) i bestilling og en liten koffert full av rør som passer.

Leveransen skjedde utrolig brennfort, to dager fra Kina til fjerne Finnmark er nesten ikke til å tro. Hadde løst ut pakken via DHL før DavidZheZhe på littledot.net maila meg sporingsnummer.

Billig lykke!

(Beklager støvet men ungkarslykken har en pris.)

-ld-jpg
    Hva synes du om Little Dot mk3? Er den et artig kjøp til prisen?

Vurderer å snope meg den relativt rimelige som er tilsalgs på HS.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om Little Dot mk3? Er den et artig kjøp til prisen?

Vurderer å snope meg den relativt rimelige som er tilsalgs på HS.
    Little Dot MK III, ordinær pris fra produsent (inkl. frakt): USD250. Finner den ikke på forumet du nevner og vet derfor ikke prisen. Men selv en kvart tusen dollar er sannsynligvis ikke for mye. Forutsett at du liker rørlyd og har rette kanner.

Selv fant jeg ut at hodetlf. mine og forsterkeriet kontrasterte for lite og at det ble "for mye av det ene", i dette tilfelle rørlyd. Begynte å savne litt attakk, derfor en hybrid. Kjøpte for litt siden en AUNE X1 (se bildet). Her var det power all right. Men lyden gjennom mine "myktlydende" hodetelefonene (Denon D2000, Audio-Technica ATH-A900/ATH-TAD500/ATH-AD900) ble for kvass og skringende i toppen. Beyerdynamic DT 700 80 Ohm fant imidlertid nåde, derav teorien av at mine kanner og amper er for lik i lyd.

Men jeg kvitter meg ikke med L. D. MK III. Muligens finner slemmere hodetelefoner plass på veggen her fremover. Da kan en kraftig røramp være tingen. Bare det å forandre lyd ved rørbytter er en glede i seg selv. MK III'ern tar to familier rør-typer. EF91/92 og EF95 og alle som tilsvarer disse. Fire forskjellige gain-settinger er det også. Kan godt gi en kort omtale av det jeg har av rør til denne. Finnes også mye info på "Det store hodetelefonnettsedet.org."

(Little Dot I+ kan i tilegg skiftes OPamp på. Sammen med OPamp-skifter på [alle] mine portable amper blir dette en fin mani å leke seg inn i preseniliteten med.)

Mitt råd er: Kjøp den Little Dot MK III'ern!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan gi en anmeldelse av lyd, krav til forsterker, på Akg Q701 VS Hifiman HE-500 og Audez'e LCD-2?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få kjøpt den!

Har du noen stalltips vedrørende rør og hvor jeg kan kjøpe dem? Er et salig sammensurium av rør på markedet (for en som er ny innen dette....)

Er det kvalitetsforskjeller mellom de ulike produsentene, eventuelle anbefalinger?

Vil bytte av rør endre outputegenskaper (mengde effekt etc)?

Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Little Dot MK III, ordinær pris fra produsent (inkl. frakt): USD250. Finner den ikke på forumet du nevner og vet derfor ikke prisen. Men selv en kvart tusen dollar er sannsynligvis ikke for mye. Forutsett at du liker rørlyd og har rette kanner.

Selv fant jeg ut at hodetlf. mine og forsterkeriet kontrasterte for lite og at det ble "for mye av det ene", i dette tilfelle rørlyd. Begynte å savne litt attakk, derfor en hybrid. Kjøpte for litt siden en AUNE X1 (se bildet). Her var det power all right. Men lyden gjennom mine "myktlydende" hodetelefonene (Denon D2000, Audio-Technica ATH-A900/ATH-TAD500/ATH-AD900) ble for kvass og skringende i toppen. Beyerdynamic DT 700 80 Ohm fant imidlertid nåde, derav teorien av at mine kanner og amper er for lik i lyd.

Men jeg kvitter meg ikke med L. D. MK III. Muligens finner slemmere hodetelefoner plass på veggen her fremover. Da kan en kraftig røramp være tingen. Bare det å forandre lyd ved rørbytter er en glede i seg selv. MK III'ern tar to familier rør-typer. EF91/92 og EF95 og alle som tilsvarer disse. Fire forskjellige gain-settinger er det også. Kan godt gi en kort omtale av det jeg har av rør til denne. Finnes også mye info på "Det store hodetelefonnettsedet.org."

(Little Dot I+ kan i tilegg skiftes OPamp på. Sammen med OPamp-skifter på [alle] mine portable amper blir dette en fin mani å leke seg inn i preseniliteten med.)

Mitt råd er: Kjøp den Little Dot MK III'ern!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få kjøpt den!

Har du noen stalltips vedrørende rør og hvor jeg kan kjøpe dem? Er et salig sammensurium av rør på markedet (for en som er ny innen dette....)

Er det kvalitetsforskjeller mellom de ulike produsentene, eventuelle anbefalinger?

Vil bytte av rør endre outputegenskaper (mengde effekt etc)?
    Der fant jeg den notert som "reservert" på salgsbørsen, ja. Skjønner forresten ikke at HiFiMan EF-5 til fattige 2K på samme sted ennå ikke har funnet kjøper. Frister fælt men man har ikke plass, eller tid, til å leke så mye med lydutstyret som det hadde fortjent.

Kommer tilbake til mine erfaringer om rør i L. D. MK III litt siden. Nå prioriteres søknadsskriving på prosjektmidler fra Helsedirektoratet. Må levere innafor tidsfristen 31. mars.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempemessig folkens, og tusen takk for svar!

Han endte nettopp opp med Violectric sin V100 med innebygd dac. Både satser og håper at han blir fornøyd.
    Har du fått noen tilbake meldinger på hvor fornøyd han er? Og vet du hvor mye Violectric V100 med USB (er det 24/96 eller 16/48?) kom på?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han venter fremdeles på at den skal ankomme. Den kommer rett fra fabrikk, og da han bestilte ble det anslått omtrent to ukers ventetid. Skal komme tilbake til deg når vi/jeg vet mer!

Side 107 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •