HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tror ikke man bør poste slike priser i public domain. Mener å huske at Sennheiser har innført et ganske strengt prisregime / forhandleroppfølging etter at HD700 kom...

PS: Selvsagt hyggelig du får såpass god rabatt hos anerkjent forhandler.
    Ok.Visste ikkje dette.Takk for tipset.Hehe.Lærer så lenge man lever :wink: Tok å endret posten min :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger:

Har du oppgradert kabelen på dine LCD-2?

Vurderer å oppgradere til denne:
    Norse Audio 4-wire Norn series up-occ LCD-2 headphone cable Reviews

eller denne:
    Q

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Q fra Steve Eddy. Hvorfor? Kabelen er det nærmeste man kommer trådløse hodetelefoner. Kabelen veier "2 gram". Anbefales. Steve er også kjapp i vendingen. Det å ha en PM-samtale med ham, er halve opplevelsen. Lun humor all the way.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også vurdere Moon audio sine kabler. Alle problemer som folk har med connects/kabler på HE500 er helt nulleksisterende med min black dragon.

Har ikke postet så mye synspunkter om HE500 og NFB-10SE enda, men jeg vil vente med at "honeymoon-effect" er helt borte.
    Men for å si det sånn, jeg er fornøyd, veldig veldig fornøyd.

8)

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har besøkt lokalene til AudioNorge? Begynner de å få lokalene/utvalget i orden? Ser at de har veldig konkuranse dyktige priser på Hifiman, mon tro om de ikke får de på Audez'e også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Her er jeg helt på linje med Tiger. Forskjellen mellom Schiit Lyr og Burson HA-160D var minimal, og dersom jeg skal være helt ærlig hadde jeg store problemer med å detektere noen større forskjeller mellom disse som rene hodetelefonforsterkere. Når en da tar prisforskjellen i betraktning står Lyr seg godt, også sammenlignet med HA-160 (uten D) da Lyr kommer på godt og vel tusenlappen mindre ferdig fortollet inn til Norge. Men med Burson HA-160D får du både hodetelefonforsterker og DAC i samme pakke, og det kan være en god løsning for mange som da ikke ønsker å kle rommet med x antall komponenter.

Det eneste jeg reagerte på med Burson HA-160D er volumkontrollen. Jeg synes ikke noe om steg-regulerte volumkontroller og for noen kan stegene i volumkontrollen bli for grove, spesielt om du da har et litt for høyt lydsignal inn. En CD-spiller som gir ut 5,5V vil nok by på et par småproblemer volumkontrollmessig sett....

Ser du bort fra dette er nok Burson HA-160D en god kandidat til tittelen "beste one-solution-box" fra dette treffet for min del.
    En venn av meg vurderer Schiit sin Lyr og Bifrost i kombinasjon med HifiMan's HE-500. Etter nærmere undersøkelse på Head-Fi ser det ut til at mange har "problemer" med underliggende 50/60Hz støy i ampen, samt at flere klager over kraftig ubalanse pga ALPS potmeteret som er benyttet i ampen. Er dette noe dere som har vært og/eller er eiere av denne ampen har lagt merke til?

Ser dere har A/B-testet denne ampen mot Burson's HA-160. La dere merke til dette under denne testingen?

Setter stor pris på om dere kan si noe rundt dette.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    En venn av meg vurderer Schiit sin Lyr og Bifrost i kombinasjon med HifiMan's HE-500. Etter nærmere undersøkelse på Head-Fi ser det ut til at mange har "problemer" med underliggende 50/60Hz støy i ampen, samt at flere klager over kraftig ubalanse pga ALPS potmeteret som er benyttet i ampen. Er dette noe dere som har vært og/eller er eiere av denne ampen har lagt merke til?

Ser dere har A/B-testet denne ampen mot Burson's HA-160. La dere merke til dette under denne testingen?

Det er for lenge siden til at jeg kan huske dette detaljert, og jeg har ikke erfaring med disse produktene ut over denne kvelden. Beklager det.... :-)

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan også si at Audio gd NFB-10SE spiller veldig godt sammen med HE500, 500usd for denne dac'en og balansert amp sammen er et røverkjøp IMO.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med Schiit Lyr selv og merker ingenting til verken 50/60hz-støy eller ubalanse i potmeter.

Det skal sies at jeg bruker LCD-2, og de har en eller annen slags sær symbiose med Lyr. Ting "funker" bare ufattelig bra.

Da jeg dyttet i mine portable super-billige AKG (som kun brukes på trening, stakkars små) merket jeg susing og sviming i lyden. Dette er i følge Schiit naturlig, fordi ampen skal drive tunge hodetelefoner. Jeg betvilte ikke dette - og det er et ekstremt sort og detaljert lydbilde på LCD-2. Ingen ulyder eller tøv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempemessig folkens, og tusen takk for svar!

Han endte nettopp opp med Violectric sin V100 med innebygd dac. Både satser og håper at han blir fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovet tidligere i tråden at jeg skulle si noen ord om relativt nyinnkjøpte Audez'e sin LCD-2 Rev. 2 og Stax sine SR-009. I første omgang blir det korte ord, og hvis ønskelig kan jeg senere skrive mer utdypende. Jeg har dessverre ikke lagt ved bilder da jeg per tid ikke har skikkelig utstyr å ta det med. Beklager dette, da dette til dels er halve moroa for dere lesere.

Innledningsvis bør det jo nevnes at det er snakk om stor prisforskjell mellom disse hodetelefonene (og oppsettene), og jeg må dessverre si at det merkes godt.
    Det er likevel snakk om to dyre oppsett som begge hver for seg låter meget bra generelt, men personlig blir det ikke tvil om hvilket sett som faller mest i smak - selv når prisen er tatt i betraktning.

For å gi lesere en pekepinn på hva jeg vurderer hodetelefonene med kan jeg si at jeg per tid har "to" hodetelefon-oppsett som består av følgende:

- Stax SR-009 sammen med Stax' SRM-727II transistordriver
    - Audez'e LCD-2 Rev. 2 sammen med Auralic Taurus

prosesseringsenhet er felles og består av Hegels HD11.

Regner med at de fleste i tråden vet hvilke hodetelefoner det er snakk om, og går derfor ikke inn på driftsprinsipp eller hvordan de ser ut. Nevner dog at LCD-2 er orthodynamiske og at SR-009 er elektrostatiske, samt at begge hodetelefonene er åpne konstruksjoner. Begge har fått innspillingstid på omtrent 150-200 timer.

Går rett på sak og nevner først at begge hodetelefonene oser kvalitet, både forpakning og selve produktet, samt at de begge oppleves som meget robuste. LCD-2 oppleves som vesentlig tyngre og gir sådan gjerne et inntrykk av å være den mest robuste av de to. Hvilken som faktisk er det kan jeg ikke uttale meg om.
    Veldig flotte er de begge og, men det virker til at Audeze ikke har lagt like mye ressurser i detaljarbeid på det estetiske, hovedsaklig treverket. Man ser områder/punkter hvor det er mattere finish enn andre steder på treverket som kler klokken. Bortsett fra dette er det ingenting å utsette på noen av de.
    SR-009 er bare griselekker, og det er svært lite jeg personlig kan utsette på det estetiske og mekaniske. Til syvende og siste blir det en smakssak hos den enkelte kjøper.

Jeg opplever begge som veldig komfortable, men LCD-2 kan gi maratonslitasje på toppen av hodet (med lærbøyle), rundt ørene og i nakke. Det hele kommer an på hvor følsom man er for vekt på hodet, samt hvordan hodebøyler og puter fordeler vekt og press langs kraniet. Jeg kjøpte dog likevel med lærbøyle for holdbarhetens skyld, og merker etterhvert som jeg bruker de at det blir et mindre og mindre "problem" om man kan kalle det dette. Forøvrig sitter de veldig godt, og relativt fast, på hodet. Må innrømme at mht komfort har de vokst litt på meg. Lærputene er fast og deilig.
    SR-009 er her i en klasse for seg, og minner meg om HD-800 når det gjelder opplevd komfort. Absolutt i samme liga. De oppleves som ekstremt lett, samt at man nesten ikke merker at man har de på hodet. Særdeles velegnet til lengre lytteøkter, med mykere og deiligere lærputer enn LCD-2. Dog, sitter de noe slakkere på hodet, noe som for enkelte kan være en ulempe om man skulle være ivrig med hoderistinga.

Når det kommer til lyden (veldig kort!) så må det her sies at settene blir drevet av hver sine forsterkere, men blir foret av samme DAC. Det er sådan ikke en A-B testing av de ulike hodetelefonene, men en subjekt oppfatning av hvordan hodetelefonene låter i kombinasjon med den forsterkeren som benyttes sammen med dem. Det er ikke spart på så mye i så henseende, men det er klart at ulike komponenter og prinsipp vil gi utslag. Dette er i mitt tilfelle en direkte årsak av to ulike driftsprinsipp hvor Stax trenger dedikerte drivere for å kunne drives. LCD-2 drives av "normal" hodetelefonforsterkere med 1/4" uttak.

Stax SR-009 er kronjuvelen i oppsettet mitt. Før denne hadde jeg SR-407 og SR-202 på elektrostatsiden. Toppmodellen skuffer overhodet ikke - ikke når det gjelder noe som helst. Hodetelefonen er det absolutt ypperste jeg personlig noen gang har hørt og hatt på hodet, og er særdeles fornøyd med kjøpet. Prisen er helt hinsides med en pris på 35k veiledende. Til tross for dette angrer jeg ikke på kjøpet, noe som i seg selv er et positivt tegn for mitt vedkommende. Det var ingen garanti for at dette kjøpet skulle bli suksess lydmessig, spesielt ikke når så mye forventninger var knyttet rundt det. Dog, hvis du funderer på å kjøpe deg noen slike, og har penger til det, kan jeg ikke annet enn å varmt anbefale. Det låter kliss åpent, uhyre deilig detaljert og herlig stort med et fantastisk fundament, homogenitet og åpenhet i hele frekvensområdet. Ulike lag og nyanser i musikken presenteres på et stort sølvfat på et meget dynamisk og behagelig vis. De spiller absolutt alt jeg har med bravur, og kicker skikkelig ass (som i rumpe). De er veldig annerledes sammenliknet med Lambda SR-407 med et mye større og tredimensjonalt lydbilde. For å være helt ærlig er det litt vanskelig å beskrive det hele med ord. Det bør oppleves med egne ører. Bass, mellomtone og diskant sitter som et skudd, og homogenitet, "naturglighet", realisme og detaljer er meget viktige stikkord ved disse 'fonene. Eneste ankepunktet jeg har med systemet er at det går så mye tid når man først sitter seg ned og lytter, samt at men ofte mister fokus på hva man egentlig skulle gjort når man har disse tilgjengelig. Det er ikke tull, og ble spesielt merkbart i min nylig overståtte eksamensperiode.

Så til LCD-2. Det blir feil av meg å sammenlikne disse opp mot SR-009. Rettere sagt er det talentløst da prislappen er en helt annen. Tiger vurderer dog SR-009, og siden han sitter med LCD-2 (og har spurt etter erfaringer) skal jeg si noen få ord; Hvis du har råd til de - kjøp deg dem. Det er en helt annen opplevelse!
    Personlig både liker og hater jeg LCD-2. De var kjøpt av ren kuriositet, og det var knyttet en del spenning til dem i så henseende. Jeg blir ikke helt klok på dem da de har et lydbilde som oppleves som like bredt som en tvangstrøye enkelte ganger. Det blir kanskje å ta litt vel hardt i, men sammenliknet med 'foner jeg har hørt tidligere har de en lei tendens til å måtte brette det ellers brede og åpne lydbildet jeg er vant med ned i en skala tilsvarende en smal gang. Det er mye som skjer lengre ut i lydbildet, men mye av informasjonen dras inn mot midten av en eller annen grunn. Det har sin sjarm, men personlig blir jeg veldig irritert av det enkelte ganger. På den annen side er det litt avhengighetsdannende da de sådan byr på en spesiell lytteopplevelse og presentasjon av musikken som kler mange produksjoner/sjangre. Mistenker at det kan skyldes de vinklede putene og at utsiden av 'fonen er tildekket.
    Ellers oppfatter jeg dem som noe mørk og mumlete i signaturen. De minner meg slik sett litt om Denon. De har en nydelig homogenitet i lyden, men det er litt vel mye entusiasme i bassområdet. Det fører til at man på en del spor føler det er relativt kraftig farging tilstede i dette området. Det kler en del, men passer dårlig til annet også. Mellomtonen er flott, diskanten like så, men jeg venter fortsatt på at 'fonene skal "slippe seg løs" og komme fram fra forhenget. Det er helt tydelig at jeg vant til mer detaljer og et langt åpnere og større lydbilde, for jeg føler stadig at det mangler en del informasjon i lydbildet ved enkelte anledninger. Over lengre lytteøkter kan det bli litt "slitsomt". Lydtrykk, dynamikk og evne til å filleriste kraniet er dog fenomenal.
    Dere får gjerne inntrykk av at dette må være mindre bra saker, men det er ikke meningen å framstille dem som det. Det er fantastiske hodetelefoner, og det hele kommer rett og slett an på hva du er ute etter, samt hvilke lydmessige preferanser man har og hva man er vant med. Før disse hadde jeg hørt HE-500, hvor lydbildet ble oppfattet noe mer diffust, større og luftigere og med mer detaljer og mindre overdrevet bassområde, og hadde håpt disse var relativt tilsvarende - bare hakket hvassere. Kort oppsummert vil jeg si LCD-2 er et sett hodetelefoner som på enkelte områder minner om elektrostater, men på den annen side er deres rake motsetning. Ekstremt moro, men kanskje litt vel mørk og farget for mitt vedkommende. Tankene har faktisk gått i bane av HD-800 istedenfor disse....

Det var veldig kort om et par erfaringer vedrørende mine nylig innkjøpte 'foner, og håper at det kan være til hjelp og underholdning for noen. Hvis det er noe dere vil jeg skal utdype e.l., evt spørsmål så må dere bare si ifra.

Og for the record; nå sitter jeg og lytter til LCD-2. Det låter ikke så verst!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et godt og innformativt innlegg!

Hvordan opplever du sibilanter på LCD-2 kontra HE-500?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinerer man det med riktige kilder er det sikkert lett å få sibilanter, men på mitt nåværende oppsett er sibilanter bortimot fraværende på LCD-2. Jeg husker ikke eksakt da jeg prøvde HE-500 på denne ampen, men det var isåfall ikke tilstede i slik grad at jeg la merke til det. De var begge nokså skarpe i starten, men de løsner veldig godt opp etter mye spilletid - og rorer seg betraktelig ned. HE-500 har generelt en lysere signatur (etter egne ører), men er ikke direkte hard.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Kan også si at Audio gd NFB-10SE spiller veldig godt sammen med HE500, 500usd for denne dac'en og balansert amp sammen er et røverkjøp IMO.
    Ser ut som en veldig potent sak! Hva er dine inntrykk av forsterkerens egenskaper rent lydmessig? Synes å huske å ha lest at den har en relativt varm klangbalanse, erfarer du det samme?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinerer man det med riktige kilder er det sikkert lett å få sibilanter, men på mitt nåværende oppsett er sibilanter bortimot fraværende på LCD-2. Jeg husker ikke eksakt da jeg prøvde HE-500 på denne ampen, men det var isåfall ikke tilstede i slik grad at jeg la merke til det. De var begge nokså skarpe i starten, men de løsner veldig godt opp etter mye spilletid - og rorer seg betraktelig ned. HE-500 har generelt en lysere signatur (etter egne ører), men er ikke direkte hard.
    Hehe, jeg håper da inderlig at du hører sibilanter på ditt oppsett!, men ubehagelige, skarpe sibilanter er kanskje fraværende!
    (men, jeg skjønte hva du mente )

Hør på denne hvis du har Spotify, så skjønner du hva jeg sikter til. Run - Live in London by Snow Patrol on Spotify spesielt ved 1.46!! :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje mer korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabelaktig innlegg, Labbetuss.

Selv har jeg på ingen måte midlene for å bytte ut LCD-2 / Lyr-komboen min. Jeg noterer meg til og med at jeg blir sittende på Cambridge DacMagicen min, som jeg særlig mistenker er svak - men men.

Jeg har egentlig vært solgt på Stax etter at jeg hørte 404 for ganske mange år siden. Det har alltid vært noe med elektrostater som har gitt fullstendig mening for meg - men samtidig har bassen vært relativt flat og ikke alltid like egnet for min musikksmak.

Virker som 009 kan løse dette - men på samme tid må jeg ta på meg de seriøse buksene og både vedkjenne meg at jeg ikke har pengene, men nok heller ikke tid. Tipper jeg har brukt LCD-2'ene mine maks 50 timer siden jul, og det blir bare mindre nå som sykkelen kommer frem (måtte skaffe ny - min gamle ble stjålet mandag - faens tyvradder!). Samtidig dukker andre - og mye mer obskure hobbyer frem og krever penger (parfyme - wtf...) og det blir liksom ikke noe igjen til phones.

LCD-2 er noe av det beste man finner i sin prisklasse og segment. For meg ble HD-800 nesten kunstig på romfølelse, de ble alt for lyse på forsterkene jeg prøvde de på og jeg tror de som sier at man trenger forsterkere til tre ganger prisen av hodetelefonene for virkelig å lure frem mye av det som ligger i hodetelefonene. Som fan av litt mørk electronica (tenk for eksempel soundtracket til filmen Drive) er jeg "avhengig" av en ganske punchy bass - noe LCD-2 gir meg og HD-800 ikke ga meg.

Mon tro om lyric har 009 inne. Skulle virkelig ha hørt de - selv om det ikke vil føre noe som helst godt med seg - NOEN SINNE!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd800

Hei!

Da var 800 komt i hus :-D

Ble til at eg kjøpte dei fra prolyd da eg fikk fikk dei for ein grei pris.Vart ikkje til at eg reiste til bergen og testa først.Men ser at eg måtte ha betalt over 1000 kr mer andre plasser,og i utlandet ligg dei på 8500.Og da kommer frakt i tillegg og toll.Kanskje går dei oppatt i pris når HD700 kommer for salg? 8)

Har fått testa dei littegrann.Første sporet eg spilte på dei var ein eagles sang.Trudde eg skulle synke sammen aldeles og såg før meg penger spyles ned i dass.Det låt aldeles heilt innfor j..... tamt,flatt,kjedeligt."Trodde" nesten at dei hadde sendt meg feil hodetelefoner,og sendt meg noen til 50 kr fra europris.hehe :-P Men det gikk ikkje lang tid før dette forandret seg.For det første så var denne sangen litt tam i utgangspunktet,og så måtte dei varmes opp litt.Ble mye bedre etterhvert.Hører faktisk ting på sangene som eg aldri har hørt før.Som på td wish you where here av pink floyd.Ved wimp,synest eg lyden var heilt grei,men mangler det lille ekstra man får på cdene.Og bluray musikk stereo var heilt fantastisk.Er enig med at bassen er kanskje litt tam.

Merker og at argon ha1 blir litt i minste laget for desse.So da får bli eit bytte senere ein gang når feriepengene eller noe dukker opp.Skatten gikk skeis.hehe.Men synest det går greit med ha1,enn så lenge.Er jo kjekt å vite at dei har mye mer å gå på.Neste gang eg er i bydn,skal eg teste dei på musikk magazinet med ein bra hodetelefon forsterker.

Var tenkt å selge denonene,men kommer til å beholde dei.Er veldig lettdrevne,og passer perfekt sammen med nettbrett,mp3 spiller,osv... Når eg kjøpte denonen,så var meininga at eg skulle ha eit skikkelig headsett til anlegget.Men ble litt skuffet.Synest ledningen var skrøpelig,og lyden ikkje heilt som forventa.Men synest denonen imponerer mer ved brukk på nettbrettet,enn på ha1??? Kan det vere for at dei er lettdrevne? Synest dei passer bedre til slikt bruk,enn på anlegget.Der passer hd800 perfekt.

Ps:testa 800 i forgårs etter at vetla var lagt seg.Spilte marius muller,og dama som satt i den andre sofaen og koste seg med blad,satt og trampet med foten etter musikken.hehe.Er jo reine høytallerene ein ha på hodet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd800

Tar gjerne imot tips angående forsterkere til denne hodetelefonen.Helst i den nedre del av prissjiktet :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å vite hva en skal gå for, men hadde jeg vært deg hadde jeg lagt et par kroner i forsterker og vurdert følgende:

SPL Auditor (Specifications: Sound Performance Lab)
    Violectric V100 (Violectric by Lake People)
    Burson HA-160 (HA-160 Headphone Amp)

Auditor og V100 ligger på omtrent 5500-7000,-. Burson HA-160 ligger på omtrent 5400,- ny, men kan fåes kjøpt på bruktmarkedet nå til kroner 3500,- (Meget god hodetelefonforsterker selges)

Du kan også få kjøpt en Lake People G100, som forøvrig er "proffversjonen" av V100, på bruktmarkedet til snasne 2750,- (!). Noe som er en særdeles bra pris etter min mening (Lake People G100 hodetelefonforsterer - Testlink vedlagt.

Jeg har kun hørt HD800 i kombinasjon med SPL Phonitor, en hodetelefonamp som regnes for å være meget nøytral med et veldig åpent og stort lydbilde. Phonitor har etter sigende eksakt samme forsterkerdel som Auditor. Auditor har dog ikke disse ulike manipulajsonskretsenekretsene som f.eks crossfeed etc og er derav billigere. De ulike manipulasjonskretsene i Phonitor likte jeg ikke da det forringet lydkvaliteten markant, og selv endte jeg under demoen opp med å ikke aktivere noen av disse på grunn av dette. Kombinasjonen var dog særdeles vellykket etter min mening. Det var virkelig like før jeg snopte med HD800 selv. Auditor passer høyimpedante hodetelefoner (som HD800) meget godt.
    Erfaringene rundt V100 og HA-160 tilsier at de har en klangbalanse rundt litt varm/nøytral - alt etter hvilket øre som hører. Personlig tror jeg de kan være en meget god kombo med HD800 det også. Når du nå kan få disse på bruktmarkedet til en meget pen pris bør du for alvor vurdere å slå til.

Side 106 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •