HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra: Violectric V200 The Smooth Operator

"The midrange is excellent on this amplifier. Instrument tonality is accurate in this amplifier. The V200 is not what I would consider to be a balanced and neutral amp. Bass is very noticeable with the V200 so much so that it has to be considered a strong point but it also make the amp a little restricted as it is more extended than the treble and reduces the sound stage size in both width and depth."

Fra: Review: Violectric HPA V200

"TREBLE:
    The treble on this amp is very similar tot hat of tube amps. It's smooth, non fatiguing, and slightly rolled off. The treble on this amp is quite extended but does roll off a tad. Because of the roll off and smoothness, some details of the treble are obscured or blurred. It's still really good treble, but of a different flavor. It's also not as airy as the Auditor or Roc. The highs aren't blurred at all and are still present, but slightly softer.

MIDRANGE:
    The mids are this amps specialty. They are lush and engaging without being shouty or congested. Yet again they remind me of tubes and are rich and detailed. Some details are more subdued in the mids, perhaps from the treble being slightly soft? In any case they do add new life to certain music. Guitars and vocals are more life like than ever before. Vocals sound more natural and pleasing while guitars are smoother and less grating on ones ears. Take a listen to Alice in Chains: MTV Unplugged and you'll get where I'm coming from

BASS:
    Bass is presented in a way that it's fuller and has more impact but not bloated or mushy. It's tight, controlled, and fast. It reaches deep and grips you. It's almost visceral in nature and adds more life to the mix. Bass details aren't covered by the rest of the sound not does the bass "bleed" into the midrange at all. It's separated and exclaims 'Here I am!". Bass guitar's have more heft and weight to them. The whole sound gains this weight to it that can be intoxicating, to me it is at least.

SOUNDSTAGE:
    Here's is the amps weakness. It sounds compressed on some material or headphones. On the T1's it did sound compressed and was more intimate. Imaging was slightly off because of this and picking spots in the music can be hard on some headphones. I was initially disappointed by this, but grew to enjoy the smaller stage. It brought everything into focus and more upfront."

Virker til å være en viss konsensus rundt signatur og egenskaper sådan. Har sendt mail til Violectric vedrørende denne utgangsimpedansen som påstås å være 10ohm i ovennevnte omtale av ampen.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Er det noen som har noen formening eller erfaring om hvordan Audeze LCD-2 vil være med en Fiio E7 og Spotify som kilde? Vil det være en betydelig oppgradering i fra Audio Technica ATH-M50, eller vil det være sløsing med penger?

Vil vel mest sannsynelig opgradere til en stasjonær DAC/amp etterhvert. Kikket litt på NuForce HDP og Musical Fidelity M1 HPA, men kommer kun til å bruke PC som kilde.
    Eller skal jeg gå for Hifiman HE-500 tru..
    300$ billigere og litt raskere å få tak i er jo absolutt et pluss...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt LCD-2, men tror ikke du går feil med noen av dem.

Jeg syntes HE-500 låt meget bra. Til prisen vil jeg neste påstå den er et kupp (men det er vel igjen smaksavhengig)!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    .... Har sendt mail til Violectric vedrørende denne utgangsimpedansen som påstås å være 10ohm i ovennevnte omtale av ampen.
    Linken til omtalen forfattet av Zombie_X er oppdatert av ham på enkelte områder. Blant annet:

Thanks to Fried, Lake-People CEO, I have been informed that the output impedance is actually 0,0625Ohms. It seems I misread the technical data and gave some wrong info. I'd like to apologize for any confusion this may have caused. As such I will give impressions of some of my low impedance headphones from this amp. Hopefully this may sway people away from my initial findings.

Dette kunne Zombie_X lett funnet av selv: Dempefaktor 800. 50ohms hodetelefon => 0.065 ohm

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet, var derfor jeg tipset CEO om tråden. Var sikkert derfor han sa ifra. Uansett kjekt med en avklaring.

Jeg endte dog opp med å kjøpe Auralic Taurus, så får vi se hvordan det blir sammen med LCD-2. Jeg ble mindre entusiastisk da jeg leste at V200 ble oppfattet som tilsløret (på rør vis), samt at informasjon i toppen "gikk tapt" om man kan si det slik. Lydscenen er litt viktig for meg også.

Utrolig irriterende da jeg virkelig hadde sett for meg V200 som den aktuelle kandidat!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg må i dette henseende spørre deg Tiger, som har førstehåndserfaring med produktet (og andre), om hvordan sin subjektive inntrykk er i forhold til det enmelder på Head-Fi skriver?
    Vi hører alle, og foretrekker alle, ulike ting. Noen elsker f. eks. LehmannAudio BCL. De samme kan omtale den som "lys" eller "nøytral". Noen vil omtale V200 som "mørk" og andre "nøytral".

Kombinerer man dette sammen med ulik hørsel, alder, etc => ren bingo og underholdning. Så jeg kan jo bidra med mitt:

V200 blir en del av mitt arveoppgjør. Og for the record; jeg synes den er "nøytral".

Når det gjelder den vurderingen til Zombie_X vedrørende mellomtonen, så er det nettopp det jeg elsker på V200 på orthoer.

Min opplevelse er at når noe spiller "lyst" så omtaler mange slikt utstyr = "bredt lydbilde". Jeg er uenig, fordi lydbildet er like bredt på annet utstyr - men er ikke servert på et lystklingende sølvfat.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for deling av inntrykk Tiger. Klart hørsel er individuelt, var derfor jeg spurte etter din subjektive mening.

Jeg endte opp med å kjøpe Auralic sin Taurus, og har nettopp fått koblet den opp til "innspilling" fram til LCD-2 kommer i hus (kommende mandag). Foreløpig er jeg veldig fornøyd med både kvalitetsinntrykk, estetikk og lyd! Er spent på hvordan denne blir i kombinasjon med ortho'ene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sennheiser HD800

Hei!

Noen som har erfaring med sennheiser HD800?

Var tenkt å kjøpe meg ein hegel stereoforsterker som skulle integreres i eit surround oppsett eg har.Men i det siste har eg tenkt mye på dette og kommet fram til at slik situasjonen er nå,så har eg kanskje mer å hente på å anskaffe meg eit bra hodetelefon sett.
    Situasjonen er nemlig slik at for tiden har eg og min samboer svigermor boende hjå oss,da hun har fått jobb i nærheten hvor vi bor,og bor egentlig 3,5 timer unna.Så hun har fått bo hos oss en stund.Så har me også ei lita ei som treng fred og ro om kvelden.No søv ho ganske godt om nettene,og er vant med lyder (film,musikk,støvsuger,osv),men man tar jo selvsagt hensyn til mini snuppa I tillegg leige me ut leiligheten i 2 etasje til min søster og familien.Men huset er gammelt og veeeeldigt lytt.

So difor har eg lurt på om eg kanskje skal gå for HD800 istedenfor stereoforsterker (har pioneer lx81 og vincent sp331 i surroundoppsettet mitt nå).Det er ikkje ofte eg får spilt høy musikk,eller satt meg ned å nyte musikken nå for tiden.Enten er vesla våken eller så er svigers i sweetspoot.Hehe.Og dama skal få med seg "kvalitetsprogram" som paradise hotel og i gode og onde dager hele tiden.Så kanskje eg hadde vært bedre tjent med hd800 som eg kunne kost meg med på kveldstid?

Har denon ah-a100 liggende (impulskjøp),men synest dei ikkje når heilt opp til det eg hadde forventa.Lydkvaliteten er bra,men lyden føles litt tett innpå hodet.Ikkje so stort lydbilde.Har lest at å høre på 800ane er nesten som å høre på høytallere.Og da hadde passet meg veldigt bra.Har også Hegel HD20 dac og argon H1 som eg tenkte å bruke sammen med h800.Og eventuelt investere i ein bedre hodetelefon forsterker senere.

Hva mener dere? Ville dere gått for hd800 i mitt tilfelle,slik situasjonen er? Sparer også ein del penger ved å gå for hodetelefonene kontra stereoforsterker

Ps:Noen bra tips til hvor dei har HD800 billigast?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eid HD800 og benyttet dem på ulike forsterkere (BCL, HD160 og V200). Vedrørende HD800: Innlegget ditt er litt sånn der "all over the place". Aka stereoforsterker, høyttalere, etc.

HD800 er ganske bassfattige, så jeg vil egentlig fraråde deg å kjøpe disse dersom bass / fylde i musikken er prioritet nr. 1.

På den annen side er HD800 en av de mest "åpenspillende hodetelefonene, samt mest komfortable" du kan få kjøpt i dag. Så, er det HD800 du sikler på - kjøp dem. Er du ute etter mer naturlig lyd - seg deg litt mer om.

Jeg tipper du ender opp med HD800 -> og sier de er fantastiske -> og en stund deretter så lurer du på hvilke som gir mer / bedre lyd -> så selger du dem -> og ender opp med et par orthodynamiske.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og, viktig å få med: HD800 er en av de veldig få (Beyerdynamic T1 også) som er laget sånn at de gir deg illusjonen av å servere deg lyden forfra en fra "all around". Stort holografisk lydbilde. God detaljeringsevne. Og litt løse på hodet om du ikke har mellomstort til stort hode. Sitt stille er mitt tips... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Head banging med HD800 går galt på mer enn én måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har eid HD800 og benyttet dem på ulike forsterkere (BCL, HD160 og V200). Vedrørende HD800: Innlegget ditt er litt sånn der "all over the place". Aka stereoforsterker, høyttalere, etc.

HD800 er ganske bassfattige, så jeg vil egentlig fraråde deg å kjøpe disse dersom bass / fylde i musikken er prioritet nr. 1.

På den annen side er HD800 en av de mest "åpenspillende hodetelefonene, samt mest komfortable" du kan få kjøpt i dag. Så, er det HD800 du sikler på - kjøp dem. Er du ute etter mer naturlig lyd - seg deg litt mer om.

Jeg tipper du ender opp med HD800 -> og sier de er fantastiske -> og en stund deretter så lurer du på hvilke som gir mer / bedre lyd -> så selger du dem -> og ender opp med et par orthodynamiske.
    My bad :neutral: Var ikkje sikker på hvilken av trådene eg skulle spørre på.Tenkte kanskje denne tråden var for litt meir erfarne hodetelefoneiere enn da eg er :wink:

Blir vel muligens Hd800.Har lest litt rundt på nettet,og virker som dei jevnt over får mye skryt,men også det mottsatte.Er ikkje ute etter ekstremt med bass.Men god lyd og stort lydbilde.Denoene mine gir bra lyd,men lyden virker så tettpakket.Litt synd at hd800 lekker lyd og motsatt med tanke på bruk i stua og paradise hotel på fult på tven og ei svigermor som ikkje skjønner at hodetelefoner betyr "privatetime" hehe.Er litt kostbare desse hd800,men tanken er å ha dei i maaaaange år og eventuelt selge denonene :-) Kanskje det er noen butiker som selger hd800 som har angrefrist eller noe?

Orthodymaiske?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du finner noen som selger HD-800 med angrefrist eller noe slikt er du golden. Om ikke er det mer ... vel - nifsere. De er rett og slett ikke for alle - selv om de er utrolig gode hodetelefoner.

Jeg gikk litt rundt omkring, og jeg fikk ikke tak i et par HD-800 på hjemlån selv om jeg tilbød meg å sette hele kjøpesummen i depositum, og kjøpe de om det ble riper eller andre skrammer på de da jeg kom tilbake med de.

Kanskje er det dårlig service, kanskje er det god salgsetikk, men jeg fikk aldri lånt de med meg hjem og testet på min dac, med min amp og min musikk, og for meg ble det totalt uaktuelt med et kjøp da. Bummer.

Uansett, ja - de er åpne som pokker, og du vil GODT høre lyd inn (og ut). Det er viktig å være oppmerksom på. Jeg bruker mine LCD-2 ganske lite når det er en del lyd i rommet ellers - eller når madammen sitter og jobber med noe. Det gir henne rykninger og sinne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk LCD-2 i hus igår, og må si jeg forstår godt hvorfor denne hodetelefonen er så populær.

Skikkelig artig presentasjon av lydbildet!

Skal komme tilbake senere vedrørende sammenlikninger mellom dette settet og 009. En ting er iallfall veldig sikkert; det er to system som låter og presenterer lyden veldig ulikt! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd800

Noen tips til hvor ein kan få tak i Hd800.Virker som man må ringe/sende mail enkelte plasser for bestilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt an på hvor i landet du holder til. I Bergen kan du lytte til HD800 ved Musik Magazinet i kombinasjon med SPL Phonitor (forøvrig en nydelig kombinasjon!).

Hvor i landet bor du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd800

Bor i nærheten av bergen.Kun 50 minutt med bil :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å "kjøre på".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd800

hehe... Ja spørst det.Er uheldigvis dama som har lappen og ikkje eg 8-) Etter det eg husker så gikk pengene eg skulle bruke på sertifikat,til ein Denon dvd spiller.Denon dvd 3000 trur eg den het.Den gang hifiklubben låg i komediebakken i bergen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke man bør poste slike priser i public domain. Mener å huske at Sennheiser har innført et ganske strengt prisregime / forhandleroppfølging etter at HD700 kom...

PS: Selvsagt hyggelig du får såpass god rabatt hos anerkjent forhandler.

Side 105 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •