HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Sitter med SR-009 på hodet nå, de ankom kl 11 idag. Skal naturligvis være forsiktig med å uttrykke noe som helst på dette tidspunktet, men jeg må si at det låter aldeles fortreffelig!

Gratulerer med Staxene, hvor mye ble det ferdig med mva, eller forresten lommeboka mi vill ikke vite det hehe... vil tro det låter fortreffelig ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det! Ja, de koster penger - ingen tvil om det. Jeg angrer dog ikke et sekund, dette er vilt!

T. AA. Import gir fine priser, jeg trenger vel ikke si mer enn det. De har nettopp fått inn en batch som selges relativt "gunstig". Prisen skal visst bli litt stivere utover året.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg likte denne tråden gitt. Har ikke lest igjennom hele enda så har ikke funnet noe info om dette men er det noe planer om et nytt HeadFi møte?. Jeg og to kompiser koste oss med litt og drikke og disse komponentene nylig. Bra vi ikke hadde med damene for og si det sånn. Vi satt konstant og lyttet,kryssbyttet til langt på natt. Konklusjonen var at smaken var som baken men lydsignaturen var vi enige omVedlegg 88907 Lcd 2 rev 2 eller Hifiman Ha 500 er neste på må ha lista Wall Photos | Facebook

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med SR-009 på hodet nå, de ankom kl 11 idag. Skal naturligvis være forsiktig med å uttrykke noe som helst på dette tidspunktet, men jeg må si at det låter aldeles fortreffelig!
    Regner med at du synes det låter bra, ja - og at du opplever de rimelig annerledes i lydsignaturen enn SR-407 også - ref. den mye (etter min mening litt feil-)brukte "Stax-lyd" frasen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er helt herlig å lytte til. Er så stort, komplett og homogent. Alt blir bare servert på sølvfat. Litt rart, men samtidig utrolig deilig å lytte til på samme tid.

Som du sier er 009 annerledes enn Lambda'ene. Jeg har riktignok bare hatt SR-407 og SR-202 før disse, men lambdaene har en veldig karakteristisk "sound". De har, sammenliknet med det jeg har hørt av dynamiske, et ekstremt åpent, detaljert, nyansert og dynamisk lydbilde og overgår de mer konvensjonelle dynamiske konstruksjonene med god margin. Det er dog mer fysisk anslag i dynamiske enn lambda, men stax'ene tar dette godt igjen på nesten alle andre parametre.
    De hadde en liten hiss i øvre mellomtone/nedre diskantområde (202 var mer soft over hele linjen), noe jeg har forstått går litt igjen i lambdaene generelt. Lydbildet er mer 2D enn 3D, da man ikke får noen "høydefølelse" i lydbildet om man kan si det slik. Det var også noe mer fokus på diskant/mellomtone i forhold til bass i lambda, men syntes selv de var særdeles komplett lydmessig, og hadde selv ikke kjøpt noe annet i prisklassen. Hva man vil ha er og blir en smakssak. Dog, har man først hørt Stax, og liker det, tror jeg det er litt vanskelig å vende tilbake til konvensjonelle dynamiske.

Noe som går igjen i alle dynamiske hodetelefoner jeg har hørt, og sammenliknet med Stax, er dette hersens "sløret" som ligger lydbildet. Kan nesten sammenliknes med at man har noe som akustisk demper lyden foran det som prøver å formidle materialet. Mumlete er et beskrivende ord. Dette var også tilstede på HE-500, men i langt mindre grad. Dessverre er dette noe som irriterer meg grenseløst, men som er helt fraværende i Stax sine hodetelefoner, og er en av hovedgrunnene til at jeg virkelig stortrives med disse systemene. Alt er så åpent og klart. Alle nyanser og lag skinner fram.

SR-009. Ja, hva skal jeg si da. Utrolig vanskelig å ikke like de (selv i forhold til prisen), og veldig vanskelig å si hvordan de låter. Det låter bare stort (3D), mektig, uhyre dynamisk og nyansert. Hele frekvensområdet oppfattes som meget lineært, men uten at det blir kjedelig å lytte til - snarere tvert imot. Relativt rolig i toppen til å være Stax, men det går overhodet ikke ut over evne til å gjengi hva som foregår i toppen - snarere tvert i mot her også. Det eneste jeg kan si er at hvis du har råd så er det bare å kline til, for det låter grisebra. Bassen i disse er helt latterlig fet, og mellomtonen er GULL! Hvis LCD-2 har mer bass enn disse er jeg spent!

Jeg skal heller komme tilbake med mer nyanserte og objektive inntrykk etterhvert om jeg har fått lyttet mer til de. Føler meg som en ellevill unge som ikke helt klarer å gjengi det inntrykk og opplevelsene som har vært til nå.

Og, jo! Kjøpte HD11 idag også!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som går igjen i alle dynamiske hodetelefoner jeg har hørt, og sammenliknet med Stax, er dette hersens "sløret" som ligger lydbildet. Kan nesten sammenliknes med at man har noe som akustisk demper lyden foran det som prøver å formidle materialet. Mumlete er et beskrivende ord. Dette var også tilstede på HE-500, men i langt mindre grad. Dessverre er dette noe som irriterer meg grenseløst, men som er helt fraværende i Stax sine hodetelefoner, og er en av hovedgrunnene til at jeg virkelig stortrives med disse systemene. Alt er så åpent og klart. Alle nyanser og lag skinner fram.
    D
    Litt annen prisklasse, men teste frem og tilbake mellom Porta pro og ATH 50 her i går, og det er helt utrolig hvor tilsløret lyden er i Porta pro, høres ut som om man har et par ulldotter i øra!

Har du forresten fått noen info når de får inn LCD-2 på lager igjen? Er det fra nettsiden til Audeze du har bestillt?

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig stor prisforskjell på de to også da

Switcher selv mellom Denon Ah-D1001 og Ah-D7000 (stasjonært og laptop), og det er enorm forskjell. Lydsignaturen er lik men detaljer, lydscene, bass..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Litt annen prisklasse, men teste frem og tilbake mellom Porta pro og ATH 50 her i går, og det er helt utrolig hvor tilsløret lyden er i Porta pro, høres ut som om man har et par ulldotter i øra!

Har du forresten fått noen info når de får inn LCD-2 på lager igjen? Er det fra nettsiden til Audeze du har bestillt?
    Fikk nettopp ny mail fra dem. De er ventet inn innen 6-7 arbeidsdager, så det vil si omtrent i slutten av neste uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Porta pro, høres ut som om man har et par ulldotter i øra!
    Og attpåtil observerer jeg mange brukere med lua under

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da spiller dem den irriterende technoen for hele bussen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har hørt Auralic sin Taurus, og eventuelt har sammenliknet den med andre hodetelefonamper?

Eventuelt mulighet for å si noe om dens klangsignatur og brukserfaringer forøvrig? Ser Moiz har introduksjonspris på dem nå.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger sårt hjelp til utbedring av kabel

Hei. Har et par Denon AH-D200 klokker, hvor strømpen rundt kabelen nesten er av. Kabelen er uskadd men har en knekk som dere ser på bilde.
    Noen som har tips til noe som kan klemmes rundt kabelen og holde strømpen på plass?

PS. Teip er ikke et alternativ:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk ny mail fra Headroom igår vedrørende LCD-2. De hadde fått inn en mindre batch enn forventet, samt at Audeze ville slite med å levere LCD-2 i lengre tid framover grunnet for lav produksjonskapasitet i forhold til etterspørsel. Sådan var jeg gjerne heldig da jeg får levert mine ved denne innkommende batchen. Det ble imidlertid ikke sagt noe om hvor lang ventetid det eventuelt ville være på kommende batch'er.

Tenkte jeg skulle videreformidle dette siden du også virket interessert i disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei! Mitt gamle Pioneer se.mj3 har bestemt seg for å gradvis ta kvleden, så jeg er ute etter et nytt headset. Jeg hadde i bunn og grunn ikke noen tanker utenom headset, men når jeg leser om Beyerdynamic DT770 pro kommer det alltid opp råd om headset forsterker.

Headsettet skal brukes til Musikk, gaming og film. Både på bærbare enheter og på stasjonær pc. De bærbare enhetene jeg kommer til å bruke er en Creative x-fi mp3-spiller, Nokia N900 og bærbare pc-er.

Jeg har som sagt mer eller mindre bestemt meg for Beyerdynamic DT770 Pro, 80 ohm's versonen, med disse faktorene i tankene:

God lyd
    Støydempende
    God pris
    Gode tilbakemeldinger generelt.

Liker fargen

Dette headsettet burde også passe musikksmaken min ganske godt. Hører på alt fra jazz (god mellomtone og kvalitet generelt) til elektronika (mye bass).

Audio Tecnica ATH-m50: Vurderer denne sterkt, sammen med en Fiio e7. Ser veldig bra ut sammen. Men hvor mye støy demper det i forhold til DT770 Pro?

SÅ: Var det problemet med forsterker. Jeg hadde aldri hørt om forsterkere til headsett før igår. Jeg har sett mest på FiiO E7 og E11., men jeg ønsker selvfølgelig å høre på mer erfarne mennesker.

Jeg har også vurdert muligheten av å kjøpe begge to, men det er ikke førstevalget.
    Jeg ønsker:

God batteritid: 10 timer på E11 er kanskje litt snaut? (Ekstra batterier er selvsagt en løsning, men hvor får man kjøpt dem?)

Grei pris: Jeg ønsker ikke å bruke mer enn 1-1,5 tusen med mindre det er verdt det. Dealextreme er en mulighet, men likevel: Ikke for dyrt.

God kvalitet: Jeg ønsker forbedring av lyd, samt at forsterkeren skal kunne vare mer enn et år, for å si det sånn.

Er det andre bedre forsterkere til prisen? Andre headsett jeg burde se på?
    Helst fra norske nettbutikker.'
    '
    Tusen takk for at du har tatt deg tid til å lese!

Mvh Lakrisbåt

( PS: Jeg er ny her, vennligst send meg en pm hvis jeg har brutt noen av reglene her. Jeg har pliktoppfyllende lest alle sammen, men kan gdot være jeg har glemt noe. Skrivefeil er heller ikke uvanlig... )

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se! hva jeg fant på Ebay!

Løp først til banken, så er det bare å kjøpe verdens beste Headpones system!

Sennheiser Orpheus HE 90 and HEV 90 the set | eBay

Håper lotto-dama ringer imorgen

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny mail fra Headroom igår vedrørende LCD-2. De hadde fått inn en mindre batch enn forventet, samt at Audeze ville slite med å levere LCD-2 i lengre tid framover grunnet for lav produksjonskapasitet i forhold til etterspørsel. Sådan var jeg gjerne heldig da jeg får levert mine ved denne innkommende batchen. Det ble imidlertid ikke sagt noe om hvor lang ventetid det eventuelt ville være på kommende batch'er.

Tenkte jeg skulle videreformidle dette siden du også virket interessert i disse.
    Jaja, da får jeg bedre tid til å tenke meg om!
    Satt meg opp på mail lista på hjemmesiden til Audeze for en ukes tid siden, men ikke hørt noe fra dem enda.

Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Løp først til banken, så er det bare å kjøpe verdens beste Headpones system!

Sennheiser Orpheus HE 90 and HEV 90 the set | eBay

Håper lotto-dama ringer imorgen
    En sjelden mulighet det der! Men jeg trur jeg hadde kjøpt en STAX SR-009 og en bil isteden!

Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Har et par Denon AH-D200 klokker, hvor strømpen rundt kabelen nesten er av. Kabelen er uskadd men har en knekk som dere ser på bilde.
    Noen som har tips til noe som kan klemmes rundt kabelen og holde strømpen på plass?

PS. Teip er ikke et alternativ:-)
    En krympeslange må vel være tingen? Krympeslangesett - Biltema

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Jeg skal heller komme tilbake med mer nyanserte og objektive inntrykk etterhvert om jeg har fått lyttet mer til de. Føler meg som en ellevill unge som ikke helt klarer å gjengi det inntrykk og opplevelsene som har vært.
    Spent på langtidsinntrykkene, da jeg skal kjøpe enten 007 eller 009. Synes 007 var utrolig gode - men hakket kjedeligere i forhold til LCD-2.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spent på langtidsinntrykkene, da jeg skal kjøpe enten 007 eller 009. Synes 007 var utrolig gode - men hakket kjedeligere i forhold til LCD-2.
    I følge Tyll på innerfidelity skal 009 være top of the top, så det blir vel neste og siste steg for deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det nå er kommet en ny review av Violectric sin V200 på Head-Fi:
    Review: Violectric HPA V200

Den blir omtalt som mørk i toppen, samt med et relativt lite lydbilde sammenliknet med SPL Auditor. Synes dette var litt leit å lese da jeg tidligere hadde forstått at V200 var nokså nøytral....(?)

Anmelderen "sier" også at det i spesifikasjonene står at den har en utgangsimpedans på 10ohm, noe som er litt vel høyt. Dette korrelerer svært dårlig med Violectrics tall mht dempningsfaktor 800 ved 50ohm.... Noen som har fått bekreftet av Violectric hva utgangsimpedansen egentlig er?

Jeg må i dette henseende spørre deg Tiger, som har førstehåndserfaring med produktet (og andre), om hvordan sin subjektive inntrykk er i forhold til det enmelder på Head-Fi skriver?

Hvordan er symbiosen med LCD-2, er det et "mørkt" lydbilde med fokus på mellomtone og bass? Er lydbilde lite sammenliknet med andre hodetelefonamps du har prøvd?

Vurderer i høyeste grad å gå for noe annet her, eller bare "stay put" til det kommer noe dugelig. Per tid virker det til å være svært lite som er relativt kompakt, har god nøytral gjengivelse, samt evner til å drive orthodynamiske svært godt. Eller har noen noe tips? Auralic sin Taurus ser plutselig forlokkende ut, iallfall nå når Moiz har introduksjonspris på dem!

Side 104 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •