HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @ mteinum

Den Taurusen; kan du beskrive den litt? Spent på den - men når jeg ser spesifikasjonene på produsentens hjemmeside så virker det litt forvirrende. QFT:

Output Power
    STD Mode BAL Mode
    32ohm 4500mW 1200mW
    120ohm 1200mW 4500mW
    300ohm 500mW 2000mW
    600ohm 250mW 1000mW

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    @ mteinum

Den Taurusen; kan du beskrive den litt? Spent på den - men når jeg ser spesifikasjonene på produsentens hjemmeside så virker det litt forvirrende. QFT:

helt riktig tenkt av produsenten, AKG K1000 som er referansen og har impedans på 120 ohm @ 74 db , 4.5 watt er optimalisert her ( balansert krets) og gir gode arbeidsbetingelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det Tiger!

Gleder meg stort til dette er i hus selv. SR-009 er mest sannsynlig i hus på kommende tirsdag, men LCD-2 ser ut til å ta lengre tid da forhandler var utsolgt (ca 2-3uker). Uansett spennende, og inntrykk vil naturligvis komme etterhvert!

Det neste som skal kjøpes inn er Hegel sin HD11. Da vil Stax-systemet være relativt komplett.

Violectric sin V200 er for meg det opplagte valg til øvrige hodetelefoner, og serfor meg at den vil bli kjøpt inn i løpet av året.

@ Labbetuss (og delvis mteinum)

Gratulerer med et par eksepsjonelle valg - og antageligvis ganske diametrale valg rent lydmessig. Jeg har ikke hørt SR-009. Vil imidlertid tippe at den er langt mer "spektakulær" enn LCD-2. Men - og dette er et stort men - jeg vil anta at om noen uker så vil du ha dannet deg et inntrykk av begge disse. LCD-2 er den aller beste hodetelefonen jeg har hørt over tid. Det inkluderer også SR-007, som er helt strålende - men Audeze gir en opplevelse av nærhet som kiler mine ører.

Spent på dine inntrykk av SR-009 og LCD-2 - når det har gått noen uker.

PS nr. 1: G100 eller V200 på LCD-2 / HE-500 er en kanonmatch. Spesielt V200 og LCD-2. Den komboen koster også en brøkdel av SR-007 / SRM-007t.

PS2 nr. 2: Av de hodetelefonene jeg har hjemme, og benyttet over lengre tid, så er HE-6 den jeg rangerer nederst. Ikke fordi den er dårlig - men de andre er såpass bedre. HE-6 er som en K70x på stereorider, men for oss andre så fines det bedre alternativer. F. eks. LCD-2 og HE-500 - hvor sistnevnte plasserer seg mellom HE-6 og LCD-2.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En irriterende ting jeg har funnet med Fiio E7, er at den er følsom for mobilstøy, noe som jo er uheldig når man har den koblet til iphonen med en 5cm ledning...
    Heldigvis er ikke dette noe problem når man har den koblet til PCn med USB, som er slik jeg bruker den 90% av tiden.

Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Da var Audeze sine LCD-2 Rev. 2 og Stax' SR-009 bestilt!
    Hvor mye kommer LCD-2 på, ferdig levert på døra?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinguz: Omtrent 7300-7500kr med frakt og moms. Kommer litt an på hvordan valutakurs svinger naturligvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende amp mtenium! Har du anledning til å si noen ord om den, gjerne sammenliknet med annet utstyr?

Hvor mye måtte du gi for den?

Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Yikes! Kan ikke helt se hva du skal med LCD-2...

Denne komboen fungerer meget bra på HE-6, kan godt tenkes LCD-2 også er godt egnet:

AURALiC TAURUS by morten.teinum, on Flickr

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen formening eller erfaring om hvordan Audeze LCD-2 vil være med en Fiio E7 og Spotify som kilde? Vil det være en betydelig oppgradering i fra Audio Technica ATH-M50, eller vil det være sløsing med penger?

Vil vel mest sannsynelig opgradere til en stasjonær DAC/amp etterhvert. Kikket litt på NuForce HDP og Musical Fidelity M1 HPA, men kommer kun til å bruke PC som kilde.

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NEW Tech

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Har absolutt tro på dette. Ikke som High end løsning, men har unike kvaliteter. Under 400 kr så må jo absolutt et slikt par bestilles

Takk for tips

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen her si noe om kombinasjonen Denon AH-D7000 og Benchmark Dac1? Jeg eier allerede Denon-klokkene og er på utkikk etter en bedre amp enn min Audio-GD nfb12.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom byen i dag og plukket opp ett stykk AKG K271 MKII som jeg ringte inn og bestilte i går fra Kick Music her i Kristiansand.
    Så nå skal jeg bare kose meg med musikk mens jeg leter etter en custom kabel og muligens en forsterker til PC'en. 8)

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Er det noen som har noen formening eller erfaring om hvordan Audeze LCD-2 vil være med en Fiio E7 og Spotify som kilde? Vil det være en betydelig oppgradering i fra Audio Technica ATH-M50, eller vil det være sløsing med penger?

Vil vel mest sannsynelig opgradere til en stasjonær DAC/amp etterhvert. Kikket litt på NuForce HDP og Musical Fidelity M1 HPA, men kommer kun til å bruke PC som kilde.
    Ett såpass analytisk og avslørende headsett til den prisen hvor lydkilden er Spotify er å kaste penger i dass og skylde ned 12 ganger. Tror du får mer glede av ATH-M50, men har noen prøvd begge så hør hva de syns.

Lyd blir aldri bedre enn svakeste leddet, og det overkomprimerte opplegget Spotify leverer er laget for cheapo anlegg og ikke lydinteresserte, tror trygt kan sette WiMP i samme kategori.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    det overkomprimerte opplegget Spotify leverer er laget for cheapo anlegg og ikke lydinteresserte
    Nuvel, jeg kan innrømme at en del musikk der ikke er av høy kvalitet, men det finnes også masse musikk der med 320kb oppløsning og god kvalitet.
    Men takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nuvel, jeg kan innrømme at en del musikk der ikke er av høy kvalitet, men det finnes også masse musikk der med 320kb oppløsning og god kvalitet.
    Men takk for svar.

Hei. har både ath-m50 og lcd-2. Du vil høre forskjell ja. men om du vil synes at det er verdt det er en annen sak. Men på den andre siden får du sikkert solgt lcd-2 hvis du ikke synes at det er verdt oppraderingen.
    Hvis du har tilgang til å prøve Shure srh840 som jeg vil si har nogen lunde samme lydsignatur som lcd-2 så er lcd-2 litt bedre detaljert, bare for å gi deg en liten ide om hva du vil få med lcd-2. Ath-m50 har endel mer bass enn lcd-2 bare for å opplyse om det.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du diskanten på LCD-2 kontra ATH? Regner ikke med at jeg vil finne lyden på LCD-2 til å være 6x bedre enn på ATH, men på en annen side så kan man jo forsvare prisen med tanke på hva man må ut med for et tilsvarende stereoanlegg lydmessig

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Very Legal
    ... Ath-m50 har endel mer bass enn lcd-2 bare for å opplyse om det.
    Ja og nei = Det spørs hva man er ute etter...

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herregud Gutter!

TonalBalanse, struktur etc=subjektiv= SKITPRAT!

Kos dere med musikken, ikke vær på konstant leting etter feil, i utstyr eller innspilling…

Ærlig Talt: Kom dere ut av sandkassa, og ned i godstolen!

Æ kose mæ glugg ihjæl her:-)

GOD LYD-GOD STEMNING

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med SR-009 på hodet nå, de ankom kl 11 idag. Skal naturligvis være forsiktig med å uttrykke noe som helst på dette tidspunktet, men jeg må si at det låter aldeles fortreffelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og nei = Det spørs hva man er ute etter...

Haha... får endel pepper her ser jeg8)
    Synes den kurven er veldig god til å beskrive forskjellen mellom lcd-2 og ath-m50. Den viser at ath-m50 har ca 3db mere bass i det hørbare området mellom 30 og 150Hz samt en spike i øvre mellomtone. det der duppen mellom 70 og 80Hz har jeg ikke hørt men mulig den er der Edit. jeg har da rev1 av lcd-2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    TonalBalanse, struktur etc=subjektiv= SKITPRAT!

Kos dere med musikken, ikke vær på konstant leting etter feil, i utstyr eller innspilling…

Ærlig Talt: Kom dere ut av sandkassa, og ned i godstolen!

Æ kose mæ glugg ihjæl her:-)

GOD LYD-GOD STEMNING

Fiksa den der. Sandkassa er nedlagt for lenge siden og jeg sitter i godstolen å hører på lcd-2.

Side 103 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •