HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2621
    Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Du får snart besøk. Så får vi som om også jeg ender opp med Hifiman etterhvert, dog på min NFB-5. Det vi hørte her, ga i alle fall mersmak.
    Hehe, ja audio gd har virkelig fått en pluss i boka hos meg! He500 låt veldig bra på begge

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Philips Citiscape Downtown

Philips lanserte 5 serier med hodetelefoner på CES, og spesielt Fidelio og Citiscape er interessante modeller. Under er en link til test av Citiscape Downtown som er en rimelig modell med veldig bra lyd til prisen (99 US dollar) og ett litt mer friskt utseende pluss veldig bra demping så unngår lydlekkasjer til sidemannen under bruk av kollektive transportmiddel...

Philips Citiscape Downtown | InnerFidelity

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen spørsmål ang impedans på headphones og forsterkere til dem.

Hvis man f.eks har Sennheiser HD 800, som er i 300ohm, så sier det seg selv at en iphone, pcen eller annet bærbart sliter med å gi den nok strøm.
    Så da vil det være naturlig at den trenger en head-amp for å få ut dens potensiale.

Men har man f.eks Denon AH-D7000 som er kun i 25ohm, vil det da være like viktig at man har en head-amp?

Hvorfor er ikke headphone utgangen på en f.eks Nad C372 bra nok som en head-amp? Hva gjør den dårligere enn f.eks en Schiit Lyr mtp på kraft?

Selv har jeg:
    Monster By Dr Dre Studio og Monster Miles Davis Tribute, finner ikke impedansen på de, men tipper den er rundt 32 ohm.
    Skal også kjøpe meg Sennheiser HD598. 40ohm tror jeg.

Har sett igjennom mye av Head-amp så, så sitter igjen med 3 valg:
    Schiit Lyr
    Schiit Asgard
    Aune X1

Har dac i Hegel HD2.

Tror jeg ender med Schiit Asgard. (litt skeptisk til rør)

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lettdreven en HT er kommer ann på både impedanse og følsomhet.

Denon vil ikke trenge en amp for å spille høyt nok, men vil låte mye bedre ut av en dedikert HT-amp. Hvorfor vil de ikke låte bra ut av F.eks NAD 372?

NADen har nok kraft til å drive Denon, men de har også (etter minne) en utgangs impedanse på 68ohm, noe som skaper ustabilitet i lydbildet i lavere impedanse HT slik som Denon er.

Ta en titt på denne artikelen, der står det mer detaljert om impendanse forhold og THD+N etc.:

NwAvGuy's Heaphone Amp Measurement Recommendations | InnerFidelity

(Jeg har og lest at Matrix m-stage (rev2) skal låte en tad bedre en Asgard, men ikke ta det for god fisk. Let litt på head-fi.org, så vil du finne mange gode reviews/anbefalinger)

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krisruds
    Men har man f.eks Denon AH-D7000 som er kun i 25ohm, vil det da være like viktig at man har en head-amp?
    Ja, absolutt. Har selv D7000 på en relativt kraftig forsterker. Dem har godt av det for å få bassen til å blomstre skikkelig.

Det krever såklart ikke like mye krefter som f. eks K6/70X.

Et annet moment er at D7000 at denne hodetelefonen bruker 6,3 mm(?) jack, slik at man må ha adapter for kunne å plugge i f.eks en iPod.

Har lest flere plasser at D7000 høres bedre ut på en Violectric V200 enn Fiio f.eks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

Jeg ser nå at Aune X1 Dac har blitt satt ned ifra 2495,- til 1649,-
    men kjenner ikke til hva den har ligget ute for før, så veit ikke om det er "nice price".
    Noen som veit?

Tror dere at jeg vil bli fornøyd med Aune X1, jeg som aldri har hatt en head-amp før.

Har som sagt vurdert Schiit også, spesielt Asgard, men har lest at det har vært litt trøbbel med noen Schiit produkter, så kanskje Aune er et bedre valg?
    Er Products - Mala Audio til å stole på?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

Jeg ser nå at Aune X1 Dac har blitt satt ned ifra 2495,- til 1649,-
    men kjenner ikke til hva den har ligget ute for før, så veit ikke om det er "nice price".
    Noen som veit?

Tror dere at jeg vil bli fornøyd med Aune X1, jeg som aldri har hatt en head-amp før.

Har som sagt vurdert Schiit også, spesielt Asgard, men har lest at det har vært litt trøbbel med noen Schiit produkter, så kanskje Aune er et bedre valg?
    Er Products - Mala Audio til å stole på?
    Norske forhandlere av importvarer kan vel sette prisene sine som de vil. Prisene på DAC-amp'en ute på eBay ligger ca. på nivå med "nedsatt pris" hos malaaudio.no i dag.

Jeg kjøpte min fra eBay-butikken til (det jeg satser på er) utvikler og forhandler, auneaudio, 300 kr billiger enn hos norsk forhandler. Om du blir fornøyd, vet bare du selv - etterpå. Sjøl mener jeg jo at det er "bra å ha" mye og forskjellig lydutstyr, både av inn- og utenheter - og diverse AMP'er og (for)forsterkere midt imellom. Har man først gått over streken for det som er minstekravet, er det bare å peise på.

AUNE X1 er avslørende på lydgjengivelse og har krefter i massevis. Ren klang, problemfri og sømløs med PC, stor variasjon for kobling inn/ut. Inn: Line inn/coax/optisk og USB, ut: line out og headphones out. Har ikke hatt den oppe og sjekka muligheter for OPAmp-skifte. Ingen hast, lyden er på "den myke siden" av kald og analytisk. Den slår selvfølgelig ikke Little Dot MK III's myke og behagelige lyd (men litt løse bass). Derimot er den presis og kontant og formidler musikken med kontroll, som en solid state-amp skal gjøre. Fins vurdert ellers rundt om med både målinger og vurderinger, så les. Beyer DT770'erne kom f.eks til sin rett med AUNE X1. Den pøser også på og strammer opp lyden i Audio Technica HTene mine, ATH AD900, ATH A900, ATH-TAD500.

Sitter nå med "Take Up Your Mat and Walk" med Deadman og DENON D200 klokker på og kan bekrefte det "alle" sier, at disse HTene mangler noe i midtregister/øvre bassområde. Så ja, AUNE X1 er god dersom hodetelefonene er det samme.

Pen å se på, passer på skrivebordet, kan siden bygges ut med øvrig AUNE-portefølje eller i et annet minioppsett. Alt i alt: verdt penga. Bestill evt. samtidig "Self-adhesive rubber feet". Minst 0,5 cm høye, f.eks. disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret zeezar.

Da tror jeg at jeg bestiller en Aune X1.
    Planen min er at jeg kjøper den, ha den en periode sammen med Dr Dre Miles Davis, så kjøper jeg Sennheiser HD 598 Før jeg evt oppgraderer til noe enda bedre Synes de ser latterlig bra ut, håper lyden kan være i nærheten av utseende (HD 598 altså)
    KLIPSCH MODE M40 NC ser også spennende ut, men veit ikke helt om jeg liker utseende eller ikke, litt sånn hat elsk forhold til det utseende

Hva tror du/dere om FiiO E7 eller E17? Det som er dumt med de er at jeg ikke kan bruke Hegel HD2, samt at jeg må vel ha en ekstra kabel ifra Iphone?.? (men den følger kanskje med?)
    Men FiiO er vel kanskje ikke i nærheten av å kunne levere det samme som Aune X1?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E17 "Alpen" skal være bra etter den rosende omtalen å dømme. Litt dyrere enn det FiiO ellers har ligget på i pris. Headfonia har testet E17. Går an å kombinere med E9-krybba til FiiO som desktop-løsning. Må jo selv tro at den ikke slår AUNE X1, prøm-prøm.

Valgte iBasso sin D-Zero i stedet for FiiO-produktet. Har etter hvert fått litt sånn "invadert av FiiO"-følelse. De lager jo ALT av portabelt og desktop-utstyr utstyr i dag!

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zeenar eller noen andre, vet noen om man bare trenger en USB kabel og en 6.5 mm jack plug, så kan man koble Aune X1 til på min bærbare data? Jeg har ikke noe anlegg, så den må være som Fiio E9 at man ikke trenger noe anlegg. Jeg må være sikker så det ikke blir noe bortkastet kjøp. Jeg var ikke fornøyd med den lille forbedringen på Fiio E9 med min Beyerdynamic DT 770.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret zeezar.

Jeg støtter @zeezar i hans beskrivelse av Aune X1 DAC.
    Jeg benytter den selv mot bl.a. HD650, som visstnok har forholdsvis lik karakteristikk som HD598.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo
    zeenar eller noen andre, vet noen om man bare trenger en USB kabel og en 6.5 mm jack plug, så kan man koble Aune X1 til på min bærbare data? Jeg har ikke noe anlegg, så den må være som Fiio E9 at man ikke trenger noe anlegg. Jeg må være sikker så det ikke blir noe bortkastet kjøp. Jeg var ikke fornøyd med den lille forbedringen på Fiio E9 med min Beyerdynamic DT 770.
    Du trenger ikke noe mer, nei.
    Du kobler kun Aune´s medfølgende (ok kvalitet) USB-kabel fra PC´n til Aune X1 DAC - og hodetelefonene rett i Aune´s hodetelefonutgang m/6,3mm jack.
    That´s all

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du/dere om FiiO E7 eller E17? Det som er dumt med de er at jeg ikke kan bruke Hegel HD2, samt at jeg må vel ha en ekstra kabel ifra Iphone?.? (men den følger kanskje med?)
    Det følger med en "mini jack til mini jack" kabel, men man får kjøpt en ekstra kabel til hundrelappen for å koble til i bunnen på iphonen som gir bedre lyd.

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Du trenger ikke noe mer, nei.
    Du kobler kun Aune´s medfølgende (ok kvalitet) USB-kabel fra PC´n til Aune X1 DAC - og hodetelefonene rett i Aune´s hodetelefonutgang m/6,3mm jack.
    That´s all
    Ok, takk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret zeezar.

Planen min er at jeg kjøper den, ha den en periode sammen med Dr Dre Miles Davis, så kjøper jeg Sennheiser HD 598 Før jeg evt oppgraderer til noe enda bedre Synes de ser latterlig bra ut, håper lyden kan være i nærheten av utseende (HD 598 altså)
    KLIPSCH MODE M40 NC ser også spennende ut, men veit ikke helt om jeg liker utseende eller ikke, litt sånn hat elsk forhold til det utseende

Men FiiO er vel kanskje ikke i nærheten av å kunne levere det samme som Aune X1?
    Nope. Har E11 til portabelt bruk. Helt ok til en pris av 388,-. Aune x1 får du fra Mahala audio til 1650,-. Verdtp enga!.. Schiit Lyr, som eg har på arbeid er knall...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FiiO E17 Alpen DAC & Headphone Amplifier - PREORDER-2
    $139.50

Heisan... da er denne betalt og bestilt..! Sony swz-a866 og Shure 835 gleder seg.. (+my ears..)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser hd380pro og muse rør-hodetelefonforsterker.

dårlig bilde, men viser litt:

-sennmuse-jpg

funker veldig bra. muse ampen er ikke den mest nøytrale, det er litt bakgrunnshiss når musikken er lav.
    ampen gir litt ekstra varme, som sennheiser 380 har godt av, de er veldig nøytrale.
    god fast bass, crisp diskant, men dog noe tilbakelent mellomtone.

min musikksmak går ofte i litt dårlige og gamle innspillinger, så for min del overlever jeg lav bakgrunnstøy.

alt i alt en god kombo, ampen kostet vell 197kr ferdig fraktet, så noe mer kan man ikke forvente seg.

mvh
    stian

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgraderingsdyret

Føler en trang til å oppgradere og tenkte derfor å kjøpe Vincent hodetelefonforsterkeren som ligger på torget.

Hvilket lydkort bør jeg gå for sammen med den?

Kommer til å selge Matrix mini-i, for jeg gidder ikke å ha 2 enheter på pulten.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Musical Fidelity M1 HPA? Jeg ser den har vært nevnt tidligere i tråden, men jeg har ikke funnet noen erfaringer.
    Det er tilnærmet null info om DAC-en i den på Musical Fidelitys hjemmesider, noe som gjør meg skeptisk.

Skulle gjerne hørt på den, men så vidt jeg vet, er det ingen forhandlere av Musical Fidelity der jeg bor.

Newcomer Alex_de_Large sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv forgjengeren til denne X-CANV8P. Selve forsterkeren er bra, men dacen er ikke av den beste. For øyeblikket bruker jeg en Hegel HD2 som dac.

Stereofil i Grensen har denne fremme for demo. Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Side 101 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •