HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2621
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Da var Schiit Lyr i hus etter noe slikt som en ukes venting. Effektive USPS <3

Førsteinntrykk er at dette er en velbygget sak. Den er TUNG, og i massivt metall. Den kjennes rett og slett svært velbygget ut, og det liker jeg (og vi?)

Jeg var en luring og bestilte "socketsavers" fra tubemongers til denne ampen, både fordi jeg liker å bytte rør for å bølle med lydsignaturen, og fordi dette løfter rørene lengre opp i chassiet, så jeg med mine pølsefingre faktisk får tak i rørene. Originalt sitter de ekstremt dypt i forsterkeren, og jeg måtte stresse som en liten lufs bare med å få på plass socketsaverene. Nå håper jeg bare jeg ikke røsker de opp sammen med rørene når jeg skal bytte

Modig som jeg er tester jeg lyden rett ut av ampen uten innspilling - og det låter ærlig talt virkelig MEGET bra (med stock rør). MYE kraft på gang også merker jeg. Alt sitter som det "skal" nå, og jeg merker konkret mindre til skarpe s-er enn jeg gjør på Quattroen min. Samtidig er muligens lydbildet større, og jeg mistenker at det er forskjeller detaljemessig her også. Det skal jeg dog ikke si for sikkert, både fordi det er et par dager siden jeg sist hørte på Quattroen, og at jeg sikkert er slått i hodet med fascinasjonspinnen (og akkurat har betalt rundt 3000 ink mva for snasenheten).

Skal se om jeg kan få igang en slags test med både bilder og pønsking oppimot Quattroen etter hvert - må bare konse på siste eksamen først.

Jeg er også fremdeles på DAC-jakt, men funderer på om jeg skal vente på Schiits kommende DAC. Jeg merker jeg virkelig har sansen for firmaet. Hvor mange instruksjonsbøker får deg til virkelig å le? Ikke så mange, nei, men Schiit får det til. Skal sakse ut litt fra instruksjonsboken deres i reviewet, tenker jeg. Herlige saker!

Så - så langt? Bygget som en tanks, ser virkelig lekker ut, lysende rør ser helt magisk ut og lyden er så langt VIRKELIG god. Sorry for wall of text :/ måtte bare hype dette litt .. hehe.
    Heisan! -Bruker Lyr på arbeid.. Tivoli audio med Beyer.. T70- må også innrømme at jeg er strålende fornøyd! (Kjøpte alle rør med, slik at "ny" lyd kan utprøves..)

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hva Schiit kommer frem med av nye dacer. Er veldig godt fornøyd med Bifrosten min

Kunne også tenkt meg en lyr å stacke oppå, men ser at det ikke blir god match med mine 25ohms D7000, så får heller vente med det.

Trodde først at Schiit var et FOTM selskap, men til stedeværelsen på forumet med Jason, utrolig raske svar på mail osv og ikke minst kvaliteten på produktene så tror jeg dem kommer til å nå langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optimalisere lyd for talespektrum?

Dette er tydeligvis en tråd for puristisk reproduksjon av lyd i hodetelefoner, så mitt spørsmål faller nok langt ut på siden, men hvis noen likevel skulle ha noen gode råd ville jeg være takknemlig for det.

Min hørsel er ikke som den engang var, mesteparten av de høyere frekvenser er helt borte. Gresshopper og pippiper forsvant for mange år siden. Legg så till tinnitus og sus i hodet, så har du min situasjon.

Selv om jeg har en gammel forkjærlighet for hi-fi (bygget mitt første delefilter i 1946) så er det nå viktigere å kunne oppfatte hva som sies i radio/tv.

Jeg er derfor ute etter gode både kablet og trådøse alternative hodetelefoner som har rimelig dempning til ikke å forstyrre andre, og som har god komfort som gjør det mulig å lytte over lengere tid.

Lydbildet har jeg tenkt å optimere med en grafisk equalizer (Behringer FBQ800). Jeg har også fundert på å bygge egne digitale signalprosessorer, det finnes vel noe mere eller mindre halv-fabrikat man kan benytte som basis men det får bli om eller når det kan bli.

Altså, tips om komfortable headset?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følte jeg måtte slenge inn en liden kommentar

Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    [...]
    Selv om jeg har en gammel forkjærlighet for hi-fi (bygget mitt første delefilter i 1946)
    Så fett! Du må sitte på mye morsom og praktisk know-how på det tekniske.

Nå finnes det flere leverandører av lukka hodetelefoner som gjør mye av samme nytten, vil tippe Bose har mye som er opp i di gate, altså lukka og med fokus på tydelighet i mellomtonen og ikke så mye vekt på korrekt gjengivelse av høyere frekvenser. Andre her inne har garantert mye konkrete tips til deg, så overlater det til de.

Ellers vet jeg at Beyerdynamics DT770 blir brukt endel i konsertsammenheng av lydteknikere akkurat fordi de er tydelige i området som betyr noe. Pluss de er lukket og laget for å brukes over lang tid. Men det er jo også en smakssak.

beyerdynamic DT 770 PRO - Headphones for Live Applications - Studio & Stage - Headphones & Headsets - Headphones & Headsets

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Så fett! Du må sitte på mye morsom og praktisk know-how på det tekniske.
    Akkjasan. Dengang var det bare rør - og ett av problemene var jo filtrering etter likerettere, det fantes jo ikke en radio som ikke brummet om du la øret til høytttalren, og etter noen år hørtes det veldig godt.

Bygget den såkalte Williamson forsterkeren, 'state of the art' på tidlig 50-tall, (mono selvsagt dengang) forsterker på hele 10 watt, med push-pull utgang og spesialviklet utgangstransformator.

Så kunnskapene er nok litt rustne....

Men for øvrig: Beyer eller Bose ser ut til å kunne være noe for meg. Hva med vekten over litt lengere tid? Beyer er 270 gram, Bose 142. Er det noe jeg behøver ta i betraktning? Har mest lyst på Beyer...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører mye bra om DT770.

Personlig satt også Denon sine D-klokker veldig bra og komfortabelt, og var ikke merkbart tunge (hadde D7000 selv).

LCD-2'ene mine nå er en verden i forskjell (selv om jeg ikke merker noe til vekten og strengt tatt glemmer det etter bare få minutter).

Hifiklubben har stort sett alltid demomodeller ute av D-serien til Denon. Prøv de - hvis ikke er som sagt DT770 et elsket par hodetelefoner av mange, særlig for komfort.

Bose kan jeg ikke uttale meg om - aldri prøvd. Skal være ok, men ganske dyre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Jeg hører mye bra om DT770.

Personlig satt også Denon sine D-klokker veldig bra og komfortabelt, og var ikke merkbart tunge (hadde D7000 selv).

LCD-2'ene mine nå er en verden i forskjell (selv om jeg ikke merker noe til vekten og strengt tatt glemmer det etter bare få minutter).

Hifiklubben har stort sett alltid demomodeller ute av D-serien til Denon. Prøv de - hvis ikke er som sagt DT770 et elsket par hodetelefoner av mange, særlig for komfort.

Bose kan jeg ikke uttale meg om - aldri prøvd. Skal være ok, men ganske dyre?
    DT770, det er vel Beyer?

Hva med Audio Technica ATH-M50? Noen som har synspunkter?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    DT770, det er vel Beyer?

Hva med Audio Technica ATH-M50? Noen som har synspunkter?
    Begge er gode og de er ganske like når det kommer til lyd. DT770Pro har mer løft i subbass, ATH-M50 er mer "nøytrale".
    Noen synes DT770Pro er mer komfortable pga. velour-puter. ATH-M50 har kunstskinn-puter som blir harde/sprekker hvis man ikke vedlikeholder.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd om erfaringer med Audeze LCD-3:
    New Audeze LCD3

Tylls hos Innerfidelity har målt mange eksemplarer av LCD-3 (og LCD-2):
    Preliminary Investigation of the Audez&#039;e LCD-3 and LCD-2 | InnerFidelity

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Begge er gode og de er ganske like når det kommer til lyd. DT770Pro har mer løft i subbass, ATH-M50 er mer "nøytrale".
    Noen synes DT770Pro er mer komfortable pga. velour-puter. ATH-M50 har kunstskinn-puter som blir harde/sprekker hvis man ikke vedlikeholder.
    Uffda, det blir ikke enklere å velge da, nøytraliteten ville jeg under ellers like betingelser foretrekke. Men kunstskinnet trekker nok litt ned da. På den annen side, med equalizer kompenserer jeg vel for bassløft.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glow amp One

Noen som har vært borti denne rakkeren?

Jeg liker at den har usb inngang og rca. Samt at den kan brukes som dac og forsterker til både headset og høyttalere!

Ser for meg den er perfekt til et kontor/hjemmekontor

http://www.glow-audio.com/glowstuff.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så utrolig artig ut. Hvilken pris er det på herligheten?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Den så utrolig artig ut. Hvilken pris er det på herligheten?
    getglowamps

788 dolares + frakt og moms.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Autsj, såpass ja. Ender på 908 dollar + moms gitt! Solid stykke pris.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at denne er i dyreste laget, men ikke så ille for dem som skal ha seg en steroforserker, dac og headphone amp

Jeg ser den har fått endel bra anmeldeser.

Kanksje noe jeg må se nærmere på den dagen jeg har plass til et eget kontor :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke negativt ment. Om dette er noe for en blir opp til en selv å vurdere. Tøft produkt som virker til å prestere godt.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått Audio GD NFB-10SE i hus sammen med HE500. Jeg kjører balansert ut med black dragon v2 kabel og har moddet he500 med beyer earpads og sennheiser headband/pad.

Jeg må bare si at dette er noe av det beste jeg har hørt. Går igjennom all musikken min på nytt og blir helt bergtatt over hvor bra alt låter.
    Fått flere eargasm på en dag. Alt er så balansert og jeg kan høre alle detaljer, samtidig som at det er vanskelig å lytte kritisk da musikken "flyter" så lett.

Jeg sitter her som en liten unge igjen med stort glis

Edit: Byttet fram og tilbake mellom beyerpads og velour som fulgte med, og jeg likte bedre lyden med hifiman velour.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye!

Hvordan synes du selv HE-500 låter sammenliknet med Denon sin D-serie?

Har en venn som venter HE-500 neste uke, og vi har begge hørt D2000-D7000. Vi prøver sådan å danne oss et "bilde" av hvordan disse låter. Har du anledning til å dele litt rundt dette?

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Gratulerer så mye!

Hvordan synes du selv HE-500 låter sammenliknet med Denon sin D-serie?

Har en venn som venter HE-500 neste uke, og vi har begge hørt D2000-D7000. Vi prøver sådan å danne oss et "bilde" av hvordan disse låter. Har du anledning til å dele litt rundt dette?
    Takker og bukker!

Jeg vil si at HE500 slår D2000 på så og si alle måter, kanskje unntatt basskvantitet. Selvom basskvaliteten er noen ligaer over.

Balanse er stikkordet for he500. Alt er der, uten at det tar over for de andre registrene. Den skifter fokus etter som musikken vil det og har tatt alt jeg har slengt mot den med utrolig kontroll.

Har testet sjangre som prog/rock/metal, jazz, electronica og klassisk, HE500 leverer på alle. Kanskje den sjangeren som passet minst er electronica siden disse ikke er noen bassmonstre, men den klarer likevel å levere det utrolig presisjon, for eksempel så låter FrouFrou/Imogen Heap svært godt med disse.

Jeg hører flere detaljer i låter jeg har hørt flere ganger før, og jeg merker at soundstagen er mye bedre og kontrollert med disse enn med denon d2000 (he500 er tross alt åpne).

Tror ikke det er lenge til mine D2k legges ut på brukttorget. De er flotte kanner, men jeg kommer ikke til å savne de på noen som helst måte.

Håper dette hjalp på noen måte

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Takker og bukker!

Jeg vil si at HE500 slår D2000 på så og si alle måter, kanskje unntatt basskvantitet. Selvom basskvaliteten er noen ligaer over.

Balanse er stikkordet for he500. Alt er der, uten at det tar over for de andre registrene. Den skifter fokus etter som musikken vil det og har tatt alt jeg har slengt mot den med utrolig kontroll.

Har testet sjangre som prog/rock/metal, jazz, electronica og klassisk, HE500 leverer på alle. Kanskje den sjangeren som passet minst er electronica siden disse ikke er noen bassmonstre, men den klarer likevel å levere det utrolig presisjon, for eksempel så låter FrouFrou/Imogen Heap svært godt med disse.

Jeg hører flere detaljer i låter jeg har hørt flere ganger før, og jeg merker at soundstagen er mye bedre og kontrollert med disse enn med denon d2000 (he500 er tross alt åpne).

Tror ikke det er lenge til mine D2k legges ut på brukttorget. De er flotte kanner, men jeg kommer ikke til å savne de på noen som helst måte.

Håper dette hjalp på noen måte
    Du får snart besøk. Så får vi som om også jeg ender opp med Hifiman etterhvert, dog på min NFB-5. Det vi hørte her, ga i alle fall mersmak.

Side 100 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •