HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 132 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når det gjelder TAA Import / Lyrif: Du gikk ikke i samme felle og brukte mailadressen som står på nettsiden.

Forøvrig; Hva var prisen på dine importerte Audeze, Tiger?
    Oj, den fella gikk jeg tydeligvis i. Takk for tipset om rett epostadresse.

LCD-2: USD1027 (det er inklusiv frakt). Gunstig dollarkurs, gjør jo import attraktivt for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Jobber ofte med jobb på data samtidig, og linsene mine gir meg THE PAINS sammen med datastuff. Dessuten er jeg blind as a bat uten :/
    Bruker også briller, men det er jo som kjent stor forskjell på hvor komfortable hodetelefonene er med disse på fra modell til modell. Kan meddele at om du ser etter noen relativt gode, som også fungerer med briller er Sennheiser og HD 595 veien å gå (antar at 598 er mer aktuell siden den har fått et par forbedringer :-D ). De vil som sagt ikke nå opp til de fra Denon, men de får deg et lite stykke på veien :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil jeg anta at det med brilletypen (i.e. selve stengene) betyr mer enn hodetelefonene. Bruker briller selv, og har tynn brilleinnfatning. Det at LCD-2 (som ei skrustikke med store muffer i starten) passer, gjør at alt annet også passer vil jeg tro.

Har man briller med tykke stenger så kan jeg imidlertid se at enkelte hodetelefoner kan gi et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Oj, den fella gikk jeg tydeligvis i. Takk for tipset om rett epostadresse.
    Den nevnte Tor svarte på Info@- adressen ila en halvtime til meg i alle fall.
    Mulig det er enklere å svare på forespørsler av typen 'jeg skal ha sånn og sånn , hva skal du ha inn på konto?' kontra prislisteforespørsler.

Ser at han søker etter forhandlere av bla stax , han er vel igrunnen bare importør ? Gikk helt greit å handle av han sist uansett , regner med det går fint denne gang også.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker optisk utgangen på PC'n og lurer på om det er noen slagt from for Equalizer man kan laste ned tril Windows 7. Ikke 100% fornøyd med lyden altså!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Mulig det er enklere å svare på forespørsler av typen 'jeg skal ha sånn og sånn , hva skal du ha inn på konto?' kontra prislisteforespørsler
    Kanskje. Tror ikke det. På hjemmesiden står det helt klart (sitat) "Mht STAX elektrostatiske hodetelefoner, kontakt oss om priser. Vi tar kampen opp mot nettbaserte utenlandssteder".

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kraftig forsterker

Jeg sliter med min Matrix Mini-i. Er rett og slett ikke 100% fornøyd og ønsker noe med mer tak i! Koblet på mine Koss Pro4AAT 250Ohm og merket fort at det manglet krefter. Med mine Beyerdynamic DT770Pro 32Ohm holder forsterkeren akkurat.

Noen forslag til ny effekt, da helst med optisk inngang?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minijack til TRS (tip, ring, sleeve)? Hvordan skal det kobles til hodetelefonene?

Ellers er jeg enig i at kortere ledninger på hodetelefoner burde vært obligatorisk (max. 1.5 meter).

Da tok jeg visst litt feil, det blir minijack til minijack og da er det litt lettere å finne, men setter likefullt stor pris på gode tips.

Et spørsmål; mot øreklokkene er det vel kanskje det du beskriver som tip? Det er to plastbiter på siden av jacken som da går inn i tilhørende spor på klokkene. Har mottatt ene minijacken bestilte, men den får altså ikke plass pga den ikke passer sporet, og jacken kommer dermed ikke på plass.

Det er vel mulig å kunne skimte dette på bildet her, nederst på den nederste minijacken:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor lar jeg meg friste av HiFiMAN HE-4 and EF5 Combo?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Oi! Den prisen er til å smelte av...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Skjønner jeg godt. Selv om Hifiman var hovedsponsor i linken til Tiger tidligere i tråden her, så er det jo tydelig at disse gutta vet hva de driver med. Nå var det riktignok HE-6 som fikk toppskryt. Spørsmålet da er jo hvor mye "dårligere" HE-4 er. Etter en del lesing i kveld kjenner jeg at det rykker litt i "handleknappfingeren"...... :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest opp og ned i mente om HE-4, HE-5, HE-5LE og HE-6 i det siste og lurer på det samme... Jeg vet at jeg er svak for lyden fra magnestater og elektrostater i utgangspunktet, så dette er bensin på bålet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Etter en del lesing i kveld kjenner jeg at det rykker litt i "handleknappfingeren"...... :-)
    Med fare for å bli oppfatta som å gå andre i "t-minus"-næringen kan jeg meddele at handleknappen min gikk bittelitt haywire i går.. Står lykken meg bi og posten ikke henger seg for mye opp i disse postadressene som leverandør punsha feil på fakturaen så kommer en finfin ekspresspakke på døren i morgen ettermiddag...

Edit : I kveld faktisk , skiftarbeid=døgnvill

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, grattis. Blir spennende. Har fremdeles klart å holde rykningene i fingeren i sjakk, men vi får se.... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ halvnakke: Bestilte du samme combo Gwandarion og Anfield begge vurderer?

Kjekt å se at det bestilles head-fi utenom hva man typisk kan kalle for mainstream komponenter. Det gir en erfaringsbase for oss alle, samt det er litt kjekt å ha noe ikke alle andre her hjemme har allerede.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å bli oppfatta som å gå andre i "t-minus"-næringen
    Whatcha talkin' 'bout? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ halvnakke: Bestilte du samme combo Gwandarion og Anfield begge vurderer?
    Kjekt å se at det bestilles head-fi utenom hva man typisk kan kalle for mainstream komponenter.
    På frågan må det besvares Nei , det var ikke samme combo.

Videre er jeg litt på vei villig til å ta kred for Tigers påfølgende setning angående mainstream komponenter , sjøl om det iofs på konvensjonelt sett faktisk er nettopp dette..(hva mener du slå ihjel et utsagn som var hjelpesløst i utgangspunktet?)

Når det er sagt , så har Posten overgått seg selv , pakken er ankommet!!
    No rest for the wicked!
    Undertegnede er overklar for senga , så teaseren blir troligvis vel ivaretatt av 'hansomføltesegtruffetavT-minus-kopien' enn så lenge , forutsatt at jeg sitter med varene kvalifiserer til luremus , da er det igrunn bare å jiggle them wonderbaums

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være HE-5LE da kanskje? Jeg har mest lyst på dem - sier jeg til meg selv for å ikke finne på å spekulere på hva mer man kan få med HE6 - nemlig.

Edit: Eller bare noe helt annet? Her får man tunnelsyn ganske fort merker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd 800 vs lcd-2

Hei

Jeg sitter å vurdere å kjøpe meg nye hodetelefoner. Pr idag har jeg hd 600.

Tigger: du har både hd 800 og lcd-2, kan du si noe om hva som er forskjellen på disse to. Styrker og svakheter. Er det noen forskjeller i hva musikk en hører på mhp å disse to hodetelefonene?

Pr idag tipper jeg mot lcd-2, da det hadde vært moro med noe annet en det jeg har idag...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Videre er jeg litt på vei villig til å ta kred for Tigers påfølgende setning angående mainstream komponenter , sjøl om det iofs på konvensjonelt sett faktisk er nettopp dette..(hva mener du slå ihjel et utsagn som var hjelpesløst i utgangspunktet?)
    Skjønte jeg ikke filla av. :-D Men, spent på hva Posten har levert.

@ conan

Førsteinntrykket var dete:

a) Tunge!
    b) Ikke like komfortable som HD800, som jo regnes som en av de aller beste mtp. komfort
    c) Mer distinkt lyd enn HD800. Promising. Om vokalfremføringen på HD800 regnes som god, så må LCD-2 være fantastisk.

@ Gwandarion

HE-6 skal visstnok være svært tungdrevne, og krever ditto forsterker...

Side 10 av 132 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •