Grado Labs eller B&W P5 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer boern sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grado Labs eller B&W P5 ?

Hei!

Jeg har laget meg et lite problem, om jeg får kalle det, det.
    Jeg skal veldig snart skaffe meg et headset, og jeg har pekt meg ut et par alternativer.
    * Bowers & Wilkins P5
    * Grado Labs SR80i

så... det jeg er ute etter, er et headset jeg kan bruke til og fra skole (trikk,buss, etc. regner med dere skjønner hva jeg vil med å nevne det)
    MEN, jeg har også et ønske om god lyd hjemme i stua, uten å måtte dra på med stereoen, å plage naboer. (dama, er heldigvis ikke noe problem )

SÅ, God lyd er det viktigste. med god lyd mener jeg dynamikk, stereoperspektiv, klarhet i mellomtone og diskant, og bass som ikke er overdreven!

jeg har hørt P5, og er veldig fornøyd med de, men har ikke fått hørt Gradoene enda, desverre.

er åpen for andre forslag!

takk på forhånd!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boern
    Hei!

Jeg har laget meg et lite problem, om jeg får kalle det, det.
    Jeg skal veldig snart skaffe meg et headset, og jeg har pekt meg ut et par alternativer.
    * Bowers & Wilkins P5
    * Grado Labs SR80i

så... det jeg er ute etter, er et headset jeg kan bruke til og fra skole (trikk,buss, etc. regner med dere skjønner hva jeg vil med å nevne det)
    MEN, jeg har også et ønske om god lyd hjemme i stua, uten å måtte dra på med stereoen, å plage naboer. (dama, er heldigvis ikke noe problem )

SÅ, God lyd er det viktigste. med god lyd mener jeg dynamikk, stereoperspektiv, klarhet i mellomtone og diskant, og bass som ikke er overdreven!

jeg har hørt P5, og er veldig fornøyd med de, men har ikke fått hørt Gradoene enda, desverre.

er åpen for andre forslag!

takk på forhånd!

Har en tråd angående Headset lengre nede her kanskje ta ein titt innom der, får min Grados SR80i iløpet av uka, kan gi tilbakemelding da det var nokon som sa til meg at dem hadde lest ein plass at Grados SR80i var litt vanskelige og kjøre på ein mp3 spiller, men kan komme tilbake med info så fort eg har fått\hørt mine kanskje nokon andre som kan komme med lyttertips

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Har en tråd angående Headset lengre nede her kanskje ta ein titt innom der, får min Grados SR80i iløpet av uka, kan gi tilbakemelding da det var nokon som sa til meg at dem hadde lest ein plass at Grados SR80i var litt vanskelige og kjøre på ein mp3 spiller, men kan komme tilbake med info så fort eg har fått\hørt mine kanskje nokon andre som kan komme med lyttertips
    hei, jeg har faktisk lest hele tråden din, men jeg kommer ikke til en konklusjon :P jeg vil veldig gjerne høre dine erfaringer, når du får dine!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det 2 alternativene dine er jo nesten ytterpunkter i hver sin karakteristikkretning

Som du nevner, så har du hørt P5.
    Har selv P5, og er meget godt fornøyd med de - til sitt bruk, som primært er "mobilt" bruk, hvilket de også er både designet for - og "tunet" til. Sett opp mot en "tenkt" linjær gjengivelse, så har P5 en nivåheving som begynner i mellomtoneområdet - med gradvis økning hele veien nedover. Ikke voldsomt, men de har da en noe volumiøs, litt basstung karakteristikk. Mellomtonen er også litt mørk og kroppslig. Kombinert med en diskant som er godt oppløst, men ruller pent av i toppen, så gir det en samlet lydbilde som er litt laidback, men langt fra dovent/kjedelig. Behagelig karakteristikk, er vel betegnende. Du blir aldri lyttetrett med P5
    P5 lekker forholdsvis lite lyd - både ut og inn, og du skal spille høyt om de skal forstyrre andre. P5 er behagelige å ha på. Litt uvant i starten, da putene og konstruksjonen er "on-ear" og ikke "around-ear".

Når jeg nevner "til sitt bruk", så er det meg bakgrunn i:
    * at de kan oppleves som litt basstunge til hjemmebruk - ikke direkte overdrevent, men det finnes alternativer med en vesentlig slankere og tightere bass. Dette er en bevisst karakteristikk fra B&W´s side, da omgivelsesstøy primært faser ut bass - og P5 er konstruert spesielt med I-Phone i tankene.
    *Sammenlikner jeg mot mine Sennheiser HD650, som jeg bruker hjemme, så har P5 vesentlig mindre rom/holografi. Men nå er HD650 en helt annen, åpen konstruksjon - mer "linjære" er de også.
    * I de settinger jeg primært bruker P5, så er det når jeg skal slappe av/koble av til musikk - og ikke la meg engasjere av musikk. Om du forstår forskjellen.
    Det hender derfor ganske ofte at jeg hiver på meg P5 hjemme også - og storkoser med med lyden i de fremfor HD650.

Når det gjelder Grado, så har jeg ikke hørt de, men det finnes tilstrekkelig med omtaler om Grados generelle karakteristikker, som har med deres lydfilosofi å gjøre. De har vel generelt en slankere karakteristikk, med mer fokus oppover. Om man kan si at P5 har en " \ " karakteristikk, så har vel Grado en "/ " karakteristikk.
    Grado er vel en åpen konstruksjon? Dvs. lekker mye lyd ut = forstyrrende for omgivelsene.

I svenske Hi-Fi og Musik 1/2 2011 som fortsatt finnes i hyllene hos Narvesen, så er det en fyldig omtale av div. hodetelefoner for mobilt bruk.

Nå har du jo også en kandidat i Beyer Dynamics T 50 P. Prismessig tilsvarende P5. Lydmessig så kan tester/omtaler gi inntrykk av at de ligger litt midtimellom P5 og Grado.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Snipp
    Grados er åpen konstruksjon og ganske lydhøre ja.. venter enda på mine rekner med dem kommer i morra

Såg ikkje at trådstarter skulle bruke dem på telefon men om det er saken så kan nok det være lurest og gå for BW, har hørt fra andre og lest at grados sine SR80I er litt "tungdrevne". men dette er kun ting er har lest\hørt.

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker begge for fyldige svar! jeg var på en liten lytte-runde her om dagen. konklusjonen min er at Grado er vesentlig mer luftige, med dens åpne løsning. jeg prøvde de både på iPhone og forsterker, jeg vil ikke si du mister altfor mye ved å bruke de på en telefon.

Selv om jeg likte lyden bedre i gradoene, går jeg nok for P5, i og med at de er mer lydtette. MEN, det går nok ikke lang tid før jeg kjøper meg Grado 125 etc. for hjemmebruk

Tusen takk, nok en gang for svar! ser frem til å høre din konklusjon på SR80i !
    skal også legge til at jeg fikk hørt på GS1000i.... jeg ble overbegeistret, disse vekker følelser!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boern
    MEN, det går nok ikke lang tid før jeg kjøper meg Grado 125 etc. for hjemmebruk
    Du blir nok storfornøyd med valget av P5. Forstår jeg deg rett, så skal de brukes mot I-Phone, og da er det ikke så mange alternativer som har tlf.betjening/volum på kablen, slik det er på P5.

Til hjemmebruk, så har du jo et "hav" av gode alternativer å velge mellom

Min personlige "favoritt" innenfor mid-price segmentet er Sennheiser HD650. Denne ser jeg div. nettbutikker nå faktisk selger til noe under 2K.
    Det er også et rimeligere alternativ i den nye HD598. Den låter tett opptil, men til noe lavere pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Grado, så har jeg ikke hørt de, men det finnes tilstrekkelig med omtaler om Grados generelle karakteristikker, som har med deres lydfilosofi å gjøre. De har vel generelt en slankere karakteristikk, med mer fokus oppover.
    Jeg leste testene i HiFi & Musik, men selv synes jeg mine Grado 80 (uten i) har en ganske så nøytral og korrekt bass. Heller en anelse snill i øvre mellomtone enn frisk (brukt kun til iPod). Luftige og engasjerende å lytte til. Har vært veldig fornøyd med dem, men som nevnt er dette ikke headsettet å bruke på trikk/buss med mindre du ønsker at også sidemannen skal få høre favorittmusikken din også.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg leste testene i HiFi & Musik, men selv synes jeg mine Grado 80 (uten i) har en ganske så nøytral og korrekt bass. Heller en anelse snill i øvre mellomtone enn frisk (brukt kun til iPod). Luftige og engasjerende å lytte til. Har vært veldig fornøyd med dem, men som nevnt er dette ikke headsettet å bruke på trikk/buss med mindre du ønsker at også sidemannen skal få høre favorittmusikken din også.

Fikk mine i dag og førsteintrykket er at dem var ganske nøytrale som Antonx skriver, det var ikkje overdrevet bass slik som mange andre headsett. Merka også at dem er "veldig" lytte så dersom det er er eit problem så er nok ikkje dette headsette noko lurt kjøp :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine i dag og førsteintrykket er at dem var ganske nøytrale som Antonx skriver, det var ikkje overdrevet bass slik som mange andre headsett. Merka også at dem er "veldig" lytte så dersom det er er eit problem så er nok ikkje dette headsette noko lurt kjøp :P
    De kommer nok også til å bli enda bedre etter en del timers innspilling .

Om hodetelefoner lekker en del ut, så er jo evt. det en "ego-sak" om man vil plage omgivelsene. Om de er egnet til mobilt bruk, avhenger også av hvor lyd mye de lekker inn > dvs. hvor mye av omgivelsesstøyen vil man selv bli plaget med.
    Om man sitter på et fly og kun hører øvre mellomtone og diskant, så blir man ikke spes. fornøyd.

Her synes jeg P5 demper inn omtrent passe. At de har en nivåheving nedover gjør også sitt til at de oppleves som mer "nøytrale" enn de egentlig er, når det blir tilført noe omgivelsesstøy.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer nok også til å bli enda bedre etter en del timers innspilling .
    Jepp gleder meg til masse deilig spilletid her

Om hodetelefoner lekker en del ut, så er jo evt. det en "ego-sak" om man vil plage omgivelsene. Om de er egnet til mobilt bruk, avhenger også av hvor lyd mye de lekker inn > dvs. hvor mye av omgivelsesstøyen vil man selv bli plaget med.
    Om man sitter på et fly og kun hører øvre mellomtone og diskant, så blir man ikke spes. fornøyd.

Her synes jeg P5 demper inn omtrent passe. At de har en nivåheving nedover gjør også sitt til at de oppleves som mer "nøytrale" enn de egentlig er, når det blir tilført noe omgivelsesstøy.
    Har ikkje hørt p5 så håper trådstarter kommer med "erfaringer" personlig syns eg ikkje om høytalere der ein mister alt støy utenfra, liker og ha eit halv øre på omgivelsene. men etter og ha hørt på dem ein "liten" stund så virker dem ganske vellbalanserte, Det er ikkje alt for mye bass som i vise andre headsett eg har høyrt men er heller ikkje alt for lite bass. men headsetter er langt fra "ferdigspilt".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig syns eg ikkje om høytalere der ein mister alt støy utenfra, liker og ha eit halv øre på omgivelsene.
    Helt enig. Har testet et par noise cancelling varianter - og det er uaktuelt. Får litt sånn "vakum/hulrom-følelse" av de. Og som du også nevner, vil jeg ha et visst forhold til hva som skjer rundt meg

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok ikke lange tia før du fikk dine Brusveen, mine kom på posten idag, å di var bestilt i Norge. men så skal det sies att Stereofil ikke sendte di før på tirsdag, uans om di ble bestilt på Torsdag i forrige uke. Tenkte å bestille en Little Dot I+ med opgradering, kommer på 1000 lappen (kanskje litt over) for å bruke på mine når jeg skal høre musikk på pcen.

Er du fornøyd så langt? =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg heller ha valgt noen lukkede Beyer 770 mellom skolen og ett sett Grado 125 til hjemmet, men vær nøye med matchingen her. De responderer forskjellig på utstyr.

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte noen Grado Sr-225i når jeg var på reise og har brukt disse både hjemme og via iphone på tur og jeg syns dette funker bra på begge deler. Har sikkert litt å hente på en liten forsterker, men det går allikevel bra... Det som er med Grado sine headset er at de trenger en ganske lang innspillingstid. Jeg var ikke veldig fornøyd med headsettet i starten og syns også at putene var vonde, men alt dette har endret seg nå. Etter 50-70 timer med lytting så har jeg merket en merkant bedring på begge fronter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpne klokker vil skaffe deg EPISKE mengder hat når du tar kollektivt - tro meg, jeg har prøvd. Hadde SR-80 back in the days, og jeg husker fremdeles folk gestikulere intenst til meg om at alle andre hørte minst like mye som meg av musikken min. Oh, the horrible memories ...

Samtidig har du et relativt stort problem i at lyd kommer inn og (for noen) ødelegger en del av musikkinntrykket. Om det gjelder deg er ikke godt å si.

Ville nok vurdert noen lukkede klokker om du VET du skal ut en del. Selv gikk jeg for IEM's aka mystiske plugger man dytter et stykke inn i øret. Gir fabelaktig reduksjon av utsidestøy, og de jeg kjøpte låter i tillegg utrolig detaljert og godt (Westone 4, 450ish dollar). Det kan jo selvfølgelig være en mulighet du kan se på, IEM's, altså.

Hvis ikke ville jeg kanskje sett på DT770 fra Beyerdynamic. De er da vitterlig lukkede, og har ikke så alt for brutal impedanse, slik at de greit kan kjøres fra mp3-spiller / mobil.

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til bærbart bruk ville jeg klart valgt P5. SR80i er som noen nevner nokså tungdrevne, og egner seg derfor ikke like bra til bærbart utstyr. I tilegg lekker de også veldig mye lyd, noe som jeg selv har erfart at ikke er særlig populært på bussen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at støy fra utsiden ødelegger lytteopplevelsen betraktelig. Plassering av instrumenter i åpne hodetlf og "luftighet" er verdt null og niks når en trikk eller lastebil kjører forbi. Har hd650 hjemme, fantastisk lyd. På tog, trikk, fly eller i Oslo: tullete å bruke de .

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan jo legge til at jeg gikk for P5. har nå hatt de siden februar-mars, og er VELDIG fornøyd! det er perfekt til mitt bruk, til og fra skole på trikk.
    lyden er ikke til å klage på, selv om Grado nok er litt mer nøytrale på dypt nivå

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt SR80i nå en stund, å kan ikke si noe annet enn att jeg er kjempe fornøyd. Veldig nøytrale og har nokk bass til å ha på ørene. Men di lekker ut mye lyd å jeg kan ikke sitte i samme rom som min bedre halvdel å høre på musikk, for hun hører det like godt som jeg gjør :lol: Om du vil la være å tenke på impedanse og slikt, så ville jeg heller valgt Beats Studio
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •