Nye Bæbrare hodetelefoner (Løst) valget er tatt. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det ligger masse tester på nett av p5, har lest mange steder att di mangler en god del bass. Diskant å mellomtone er ingenting å klage på.

Om du Googlet litt så finner du nokk
    ??????? Mangler bass ????
    En av "ankepunktene" mot å velge P5 er at de kan oppleves å ha litt mye, og litt udefinert bass. Når man ser på frekvenskurve på P5, så viser den en nivåøkning ca. 1 kHz og nedover i frekvens. Videre er det et lite løft i mellomtonen, før den ruller pent av i toppen. Dette er et bevisst valg fra B&W sin side, da P5 er laget til bærbart utstyr, og ikke til "hjemmebruk".

Jeg har selv P5 og er meget fornøyd med de til bærbart, der det er greit med denne nivåhevingen i bunnen. mellomtonen er meget bra - og det samme gjelder diskanten, som aldri er i nærheten av å bli pågående eller skarp, samtidig som den er oppløst.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Bass er forsåvit ikkje viktig men er litt redd for at den kan bli for "lite" Bass og P5 koster 2500 mens AKG og Grado ligger til rundt 1500 og tusen kr mindre.. som da havner rundt budsjettet.. eineste negativen eg kan se akkurat nå uten og ha testet osv. er at Grados kan være litt meir lytte en P5. virker ivertfall slik på testane eg har lest.
    P5 lekker lite - både inn og ut. Grado er vel generelt kjent for å være i grenseland mot analytiske i klangen - dvs. detaljerte, luftige og meget oppløste, men en litt kald klangbalanse. P5 går i retning av varm klangbalanse.

Om P5 er verd prisen? Tja - målt på de rent lydmessige egenskapene, så kan man finne andre (f.eks. Audio technica) som spiller opp mot like "bra" til lavere pris. Men de er godt bygget - og låter bra, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte de.

Og, ja - Bose er litt plastikkaktige, men lyden er ikke så værst.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    P5 lekker lite - både inn og ut. Grado er vel generelt kjent for å være i grenseland mot analytiske i klangen - dvs. detaljerte, luftige og meget oppløste, men en litt kald klangbalanse. P5 går i retning av varm klangbalanse.

Om P5 er verd prisen? Tja - målt på de rent lydmessige egenskapene, så kan man finne andre (f.eks. Audio technica) som spiller opp mot like "bra" til lavere pris. Men de er godt bygget - og låter bra, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte de.

Og, ja - Bose er litt plastikkaktige, men lyden er ikke så værst.
    Hei og takk for svar.
    Valget er tatt og dem blir bestilt fra over damen som betyr at eg sparer litt under 1000 kr på og kjøpe dem fra USA i forhold til Norge litt risiko er det men den tør eg og ta siden eg betalt "litt" ekstra i frakt og fekk forsikring. valge blei Grados SR80I dem er bestilt fra elusivedisc og kom på den nettte sum av 811 kr INKLUDERT frakt som er billigere en hva SR60I koster i Norge. så da er det bare og vente i spenning og håpe at ein blir fornøyd.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar.
    Valget er tatt og dem blir bestilt fra over damen som betyr at eg sparer litt under 1000 kr på og kjøpe dem fra USA i forhold til Norge litt risiko er det men den tør eg og ta siden eg betalt "litt" ekstra i frakt og fekk forsikring. valge blei Grados SR80I dem er bestilt fra elusivedisc og kom på den nettte sum av 811 kr INKLUDERT frakt som er billigere en hva SR60I koster i Norge. så da er det bare og vente i spenning og håpe at ein blir fornøyd.

Godt valg =)
    Tror jeg må hive inn en bestilling jeg også, det var jo overhode ikke dyrt. Men husk tollavgift og moms, så litt dyrere enn 800 spenn blir d. Kommer vell til å lande på ca 1000kr tilsammen i alt.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg =)
    Tror jeg må hive inn en bestilling jeg også, det var jo overhode ikke dyrt. Men husk tollavgift og moms, så litt dyrere enn 800 spenn blir d. Kommer vell til å lande på ca 1000kr tilsammen i alt.
    jepp men dem sender pakkene som "Gift" og da slipper du unna "litt" av tollen om ikkje eg hugsa heilt feil :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp men dem sender pakkene som "Gift" og da slipper du unna "litt" av tollen om ikkje eg hugsa heilt feil :P

Kan du linke meg til di?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du linke meg til di?
    Det kan eg gjøre... men fekk for kort tid siden denne eposten fra di:

Thank you for the order! Due to Grado's strict no international shipping policy, we cannot fill your order for the Grado item by shipping DIRECTLY to you outside of the USA.

We cannot ship Grado product outside of the US.

jaja.. får ta i bruk min jetcarier account da så blir det orden i sakene.

her er i vertfall linken: https://www.elusivedisc.com/prodinfo...ber=GRADOSR80I

ser det står out of stock nå :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det stemmer det.. Men det skal finnes en butikk/importør eller hva det nå er som sender Grado fra Usa til Norge osv. Er veldig sikker på att jeg har lest det en plass. Skal prøve å Google litt i morgen å se om jeg finner den tråden.

Var en kar som bestilte en av di større modellene utenlands å inn til Norge.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det stemmer det.. Men det skal finnes en butikk/importør eller hva det nå er som sender Grado fra Usa til Norge osv. Er veldig sikker på att jeg har lest det en plass. Skal prøve å Google litt i morgen å se om jeg finner den tråden.

Var en kar som bestilte en av di større modellene utenlands å inn til Norge.

Jepp fant ein tråd om det her på forumet som var datert tilbake til 2007 og da var det Elusivedisc som sende over damen men dem har tydeligvis slutta med det Det er da geniale jettcarier kommer inn i bilde

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Dersom den kommer til deg for kr 811 så er det jo en bra deal. Bare vær obs på at det slettest ikke er sikkert at den kommer gjennom tollen uten moms bare for at den er merket med "gift". Har selv opplevd flere ganger at pakken er blitt stoppet til tross for merket med "gift". Dette spesielt fra USA. Da får du betale 200 kr i moms + fortollingsgebyr (120 kr?) og er plutselig oppe i NOK 1.131. Best pris i Norge (inkl frakt) er 1.194 (Ljudia). Da mister du garantien for noen og 60 kroner....... men så kan du jo ogaså være så heldig at den slinker gjennom uten avgifter

Uansett: Lykke til!

Mvh
    Peter

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Hei,
    Dersom den kommer til deg for kr 811 så er det jo en bra deal. Bare vær obs på at det slettest ikke er sikkert at den kommer gjennom tollen uten moms bare for at den er merket med "gift". Har selv opplevd flere ganger at pakken er blitt stoppet til tross for merket med "gift". Dette spesielt fra USA. Da får du betale 200 kr i moms + fortollingsgebyr (120 kr?) og er plutselig oppe i NOK 1.131. Best pris i Norge (inkl frakt) er 1.194 (Ljudia). Da mister du garantien for noen og 60 kroner....... men så kan du jo ogaså være så heldig at den slinker gjennom uten avgifter

Uansett: Lykke til!

Mvh
    Peter
    Jepp men dem eg bestilte av sender ikkje til norge grunnet Grados restriksjoer så måtte sende via jetcarier dem skal ha 160 kr for og sende over damen.. også hadde butikken eg sendte fra eit tilbud til førstegangskjøpere om at dem får fri frakt så da kostet headsette inkludert gratis frakt 550 også 160 i frakt fra jc så da kommer det totalt på 710... det blir jo enda billigere

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant iaf ikke noe Grado hos Ljudia, lå ingenting under hodetelefoner.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant iaf ikke noe Grado hos Ljudia, lå ingenting under hodetelefoner.
    Det stemmer snakka med ein på ljudia og han sa at dem hadde tatt Grado ut av sortementen. men bruker du Jetcarier så kan du jo bestille fra uansett butikk du vill i statene finner dem kanskje billigere en kva eg gjorde og :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer snakka med ein på ljudia og han sa at dem hadde tatt Grado ut av sortementen. men bruker du Jetcarier så kan du jo bestille fra uansett butikk du vill i statene finner dem kanskje billigere en kva eg gjorde og :P
    Yupp, vurderer det sterkt. Den lokale forhandleren her har kuttet ut importøren som henter inn Grado, så han kunne ikke levere lengere. Sikkert derfor prisen hos han var så lav (selge ut sortiment). Elkjøp solgte også Grado for ikke lenge sia, men har også kuttet ut. Ikke har jeg fått noe mail tilbake fra Stereofil om min forespørsel og det syntest jeg er dårlig service.

Kan ikke se att det er så mange som selger Grado i Norge lenger, kanskje det er noe som skjer? Har di slått seg vrang? ^^

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Kan ikke se att det er så mange som selger Grado i Norge lenger, kanskje det er noe som skjer? Har di slått seg vrang? ^^
    Jepp dem burde jo svare på mail

I følge grados sin hjemmeside er det Audio Media som er forhandler av grados i norge. søkte på audio media på google og fant ein heimeside men ingen spor av grados der, fant dog ut på heimesida til grados epost adrese til Audio media, audiomed@online.no kanskje vi sku prøvd og sende dem ein mail og finne ut hvem som er importør og hvem som selger.

Det må da være nokon som veit kven som er importør av grados i norge eventuelt kor dei selges.. for stereophil føler eg overpriser grados til dei grader..

Når dem selger dem til 550 i usa også skal dem i norge ha nesten 1800 kr. greit nok norge har masse avgifter men tviler på at dem har så store avgifter at stereophil må selge dem så dyrt, trur at stereophil jobber pris ut i frå merke for det er mange unge\gamle som kjøper ut frå merke..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Grado er overpriset i Norge generelt.

Om jeg ikke husker helt feil nå, så mener jeg att han på Elkjøp sa att di hadde mistet retten til å selge Grado å han måtte sjekke litt rundt før han kunne gi meg pris. D må jo være noe krøll en plass...

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Grado er overpriset i Norge generelt.

Om jeg ikke husker helt feil nå, så mener jeg att han på Elkjøp sa att di hadde mistet retten til å selge Grado å han måtte sjekke litt rundt før han kunne gi meg pris. D må jo være noe krøll en plass...
    Men det er jo ikkje noko bombe, er jo Norge vi snakker om :twisted:

sendt mail til audiomedia adressa som var nevnt på grados heimesida, skal poste epost m\svar så fort eg får svar.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo ikkje noko bombe, er jo Norge vi snakker om :twisted:

sendt mail til audiomedia adressa som var nevnt på grados heimesida, skal poste epost m\svar så fort eg får svar.
    Ja, er spent på hva di sier.. Men di kommer uans ikke til å innrømme att di har mistet rettighetene sine, di kommer vell til å si att DI har kuttet ut Grado. Om det isåfall skulle være tilfelle att di ikke lenger selger...

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er spent på hva di sier.. Men di kommer uans ikke til å innrømme att di har mistet rettighetene sine, di kommer vell til å si att DI har kuttet ut Grado. Om det isåfall skulle være tilfelle att di ikke lenger selger...
    Kanskje dem har gått konkurs? klarer ikkje og finne noko nettside som er linket til adressa: audiomed@online.no bortsett frå nokon gamle brukt annonser:P får vente på svar kanskje adressa er nedlagt :P

edit:
    Kan virke som om audiomedia som står som forhandler i norge via grados er konkurs fant denne infoen ved og søke på epost adressa gjennom pipl.com:
    AUDIO MEDIA
    Fagerbakken 8, 5101 Eidsvaagneset
    Tel: 055 25 62 14
    Email: audiomed@online.no
    www.audiomedia.no

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forespørsel til info@gradolabs.com:
    Hi.
    How am I - as I`m living in Norway - able to get a pair of Grado headphones? Which dealer nearby sells and sends to Norway, please?

De svarer:" ... please contact Norway - Audio Media - 55 25 62 14 - audiomed@online.no". Og OBS: nettadressen til Audio Media skrives med bindestrek.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •