Argon HA2 hodetelefonforsterker - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Beklager at jeg ikke nevnte dette, men ble til at jeg kjøpte HA1 da jeg var skeptisk til HA2 sin DAC, noe som også de som jobbet hos Hifiklubben sa var mye dårligere enn DAC1. Å kjøpe HA1 passet også budsjettet mitt bedre Var også litt skeptisk til HA2 siden den hadde liksom litt av alt, så var redd for halvveis løsninger på alle fronter. Forresten så sa han jeg snakket med hos Hifiklubben (Grensen) at det var bedre lyd i DAC1+HA1 enn HA2, og tror ikke det var pga. de ville tjene mere penger fordi jeg nevnte ikke at jeg ville prøve å bytte inn min DAC1 mot HA2 og betale mellomlegg hvis mulig.

Lyden har merkbart mer kraft/"slag" selv på relativt "flate" sanger (ikke masse bassbruk), og det er veldig deilig å høre på.

Sliter litt med å få det til å funke i linuxen min, men har fått det til å fungere i Ubuntu så skal nok få det til å Arch også for de av dere som er interessert i slik

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en stund siden denne tråden ble startet, men jeg har nå en Argon HA2 hodetelefonforsterker over klesskapet.

Det er den andre varen jeg har, den første måtte returneres "Ikkje bra".

Det som var feil med den var at kontaktene til aux og pre out var så løse at de knallharde ARGON ledningene jeg hadde fått rett og slett dro med seg hele kontaktene og ledninger og det som var.. "Ikkje bra"

Argon har altså prestert å lage en forsterker som ikke tåler deres egne ledninger. "Ikkje bra".

Morsomt når jeg dro ned på klubben og ba de prøve det samme på demomodellen deres, ledninger og alt fulgte med ut og kontaktene løsnet.

Jeg har fått en ny forsterker, vet ikke om jeg skal returnere den enda. Jeg skal få nye ledninger som "passer" type Qed.

Jeg hørte litt på den da før jeg leverte den. Det jeg kan si. Trenger litt tid for å bli varm. Data dac Meget bra og fin lyd, slår glatt laptopen med mange mil.

Preamp. Veldig åpen lyd, men begrenset volum. Ville ha mer omph men fikk det ikke på maks volum. Synes dette er rart når jeg har ganske sterk effektforsterker på underkant av 200Watt.
    Ellers var det veldig dårlig strømbeskyttelse. Når jeg slo på fosterkeren så bunnet elementene. Er ikke dette noe som kan drepe høytalere?

Heldigvis så fungerer høytalerne enda, var helt fra meg av skrekk når jeg ringte surround.no og spurte om det var riktig at aliminiumselementene skulle sitte stille. Har aldri sett dette før. XTZ høytaler. De skulle vist det.

Hodetelefoner har jeg ikke enda, så vet ikke hvordan dette passer.

Min konklusjon er at Hifiklubben som vanlig har gitt altfor lite penger til produksjon av dette. Dette er veldig lite for pengene synes jeg. De har tre funksjoner i en pakke, de funker greit. Men hifiklubben Argon presterer å lage en forsterker som ikke passer med deres egne kabler.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått prøvd litt mer, med et nyåpnet eksemplar. Nydelig lyd for pengene, liker fortsatt ikke strømskjermingen.. bunner elementene om jeg ikke setter i stikkontakten til effekten til slutt. For datadac er den nydelig, for hodetelefon også meget bra. Gullkontakt til Jack, fint... Men liker ikke at den er så dårlig skjermet. Med de nye kontaktene fra Qed så går det greit å koble om.

Veldig bra synes jeg nå, med minus på kobling til effekt som kan bunne elementene om du ikke håndterer den riktig. Dette skulle stått i bruksanisningen men det gjør det ikke.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne forsterkeren rev også ut Qed kontaktene. Altså ikke bra nok. Styr unna. Mistenker at alle Argon forsterkerne er av samme type, altså kontaktene tåler ikke at du ser på dem engang. Ganske viktig om du skal koble til en cd spiller. Lyden var nydelig, selvom det var veldig lavt volum, men det hjelper ikke når de har spart såpass kraftig på dårlige kontakter som blir ødelagt ved første bruk. Håper kundeklubben til hifiklubben er såpass grei at jeg får hevet kjøp og kjøpt meg noe annet i steden. Synd men blir nok noen BW P5 som var tenkt å bruke med denne forsterkeren istedet, og hodetelefonforsterker det kjøper INGEN av hifiklubben nå for tiden.

ADVARSEL, greit å si ifra. Argon holder ikke for tiden.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •