ANNONSE:
 » Login
Brukernavn
Passord
Ny bruker? Registrer deg her!

ANNONSE:
AVstart AVforum AVnytt AVtorget minHjemmekino minHiFi

Gå Tilbake   AVforum.no > Signalkilder (teknisk diskusjon) > HD hardware - generelle tråder
HD hardware - generelle tråder Her diskuteres HD hardware, nyheter og alt annet som innbefatter HD som ikke passer under de øvrige kategorier (f.eks. Blu-Ray og HD over satellitt diskuteres i sine respektive kategorier). HD software diskutures i egen kategori lenger ned!

Sponsorer:

Svar

LinkBack Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 23rd February 2008, 11:51   #141 (permalink)
hygen
Ekspert

hygen sin avatar

Ble medlem: May 2005
Lave priser må det bli om Blu Ray skal bli stående som et HD format.
De fleste som er kjøpere kjøper i fysisk butikk så sammenligne med nettpriser blir feil.
Butikkpris på ok BD spiller ligger vel neppe under 5000,- kr i fysisk butikk ?
Free Record Shop fysisk butikk koster Blu Ray film 350,-
Det blir det neppe løp å kjøp av.
PS3 er en spillkonsoll med mulighet for avspilling av Blu Ray.
Om Blu Ray skal bli HD for alle så skal man da ikke måtte kjøpe PS3 for å avspille platene.
Samsung BD-P1400 er vel en av de bedre som har kommet ut men ikke er den 100 % på features og ut fra BD 1400 tråden her på AV har veldig mange problemer med den.Samsung BD-P1400 - hva syns dere?

Blu Ray avspillere til nå bærer preg av å være BETA Ray
Blu-ray Hardware Information

Foreløpig er formatet for spesielt intereserte så får man se det nærmeste året hvordan utviklingen blir .
Lav pris må det bli / kraftige kunstige priser om folk vil velge Blu Ray fremfor DVD
hygen is offline   Svar med sitat
Gammel 23rd February 2008, 12:03   #142 (permalink)
Judaz
Aktiv

Ble medlem: Oct 2005
Sted: Trondheim
Sitat:
Opprinnelig skrevet av hygen
De fleste som er kjøpere kjøper i fysisk butikk så sammenligne med nettpriser blir feil.

Når er kanskje Free Record Shop skrekkeksempelet med tanke på blodpris og dårlig utvalg. Jeg tror uansett hvor du går vil prisene på bd titler være bedre enn hos Free Record Shop. Det samme gjelder jo DVD også, Free Record Shop er håpløse. Til og med Elkjøp har titler til rundt 200,-

- Judaz
Judaz is offline   Svar med sitat
Gammel 23rd February 2008, 13:05   #143 (permalink)
Loffen68
Ekspert

Loffen68 sin avatar

Ble medlem: Aug 2005
Sted: Langt unna folkeskikken.
Sitat:
Om Blu Ray skal bli HD for alle så skal man da ikke måtte kjøpe PS3 for å avspille platene.
Samsung BD-P1400 er vel en av de bedre som har kommet ut men ikke er den 100 % på features og ut fra BD 1400 tråden her på AV har veldig mange problemer med den.Samsung BD-P1400 - hva syns dere?

Foreløpig er formatet for spesielt intereserte så får man se det nærmeste året hvordan utviklingen blir .
Lav pris må det bli / kraftige kunstige priser om folk vil velge Blu Ray fremfor DVD

Prisen på BD spillere til den vanelige forbrukeren er fremdeles alt for høy og det virker også om om teknologien som blir brukt er foreløpig svært kostbar med tanke på at Sony gikk med tap på hver PS3 de solgte.
Men det kan forandre seg nå som produksjonen forhåpetligvis blir større.
Personelig så er jeg spent på hvem av High end produsentene som kommer først (hvis de kommer) og hva prisen vil bli.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Loffen68
Loffen68 is offline   Svar med sitat
Gammel 23rd February 2008, 14:12   #144 (permalink)
Msport
Ekspert

Msport sin avatar

Ble medlem: Mar 2006
Sted: Bjørkelangen
Sitat:

Når du gir eksempel på priser på Blu-Ray filmer, er det selvsagt flott å ta den butikken som har den desidert dyrest Kjøpte for en gangs skyld en BD film i butikken her en dag, på Video Nova Strømmen. Der hadde de helt klart greie priser - fra under kr 200 (husker ikke nøyaktig) til rundt kr 250. Det hele toppet seg med reklame i vinduene for Blu-Ray. Jeg er langt i fra noen blu-ray-fan-boy, men jeg synes det er flott at reklamen for det produktet som står igjen som vinner faktisk blir reklamert for. Hadde HD DVD stått igjen, hadde jeg syntes det var like flott med reklame for det formatet. Det viktige er et levedyktig HDM format.

Når det gjelder BD spillere, så synes jeg utvalget og pris ikke er det værste. Har også sett spillere i de store elektronikkjeden til priser under kr 5 000 - tror det var rundt kr 4 000 for Sharp sin spiller. Og selv om enkelte rapporterer om bugs på Samsung BD-P1400, vil jeg anta at overvekten av de som har spillere som fungerer utmerket etter software-oppdateringer er stort. Du hører aldri om de som har en spiller som fungerer, bare de som er ikke fungerer - for da er det F*** i Hel****!

Og nye formater er alltid for spesielt inntreserte i starten - og da er prisene noe høyere for å melke markedet. Et stadie Toshiba aldri kom til.....
Msport is offline   Svar med sitat
Gammel 23rd February 2008, 14:27   #145 (permalink)
Loffen68
Ekspert

Loffen68 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Msport
Når det gjelder BD spillere, så synes jeg utvalget og pris ikke er det værste. Har også sett spillere i de store elektronikkjeden til priser under kr 5 000 - tror det var rundt kr 4 000 for Sharp sin spiller.

Tror nok at vi må se priser ned mot 2000,- før mannen i gata beggyner og kjøpe,dessverre

Gammel 23rd February 2008, 15:05   #146 (permalink)
Msport
Ekspert

Msport sin avatar

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Loffen68
Tror nok at vi må se priser ned mot 2000,- før mannen i gata beggyner og kjøpe,dessverre

Hvis du leser innlegget mitt (siste del), så står det der at jeg tror fokuset til BD nå er på inovatørene/early adopteres (sikkert feil skrevte)/spesielt intreserte pr d.d. Disse kjøper gjerne til en litt høyere pris - man melker markedet. Prisen er ikke satt for å rette seg mot mannen i gata.

Alle analyser tilsier at BD aldri vil bli det ledende formatet - de mest positive anslagene sier rundt 30 - 40 % markedsandel mot dvd.
Gammel 23rd February 2008, 15:19   #147 (permalink)
Loffen68
Ekspert

Loffen68 sin avatar

Sitat:
Hvis du leser innlegget mitt (siste del), så står det der at jeg tror fokuset til BD nå er på inovatørene/early adopteres (sikkert feil skrevte)/spesielt intreserte pr d.d. Disse kjøper gjerne til en litt høyere pris - man melker markedet. Prisen er ikke satt for å rette seg mot mannen i gata.

Alle analyser tilsier at BD aldri vil bli det ledende formatet - de mest positive anslagene sier rundt 30 - 40 % markedsandel mot dvd.

Med hvilket tidsperspektiv da ? 1år 5år 10 år ?? og noen hos BD må da ha forhåpninger om at de skal bli markedsledende.

Og at Toshiba aldri kom så langt at de melket markedet er vel noe forbrukeren skal være glad for eller ?
Litt fornuft tilsier vel at prisene burde rettes mot mannen i gata nå som BD er over Beta stadiet og de har monopol på HD matriale for forbruker markedet.

Gammel 23rd February 2008, 15:40   #148 (permalink)
Msport
Ekspert

Msport sin avatar

Sitat:
Med hvilket tidsperspektiv da ? 1år 5år 10 år ?? og noen hos BD må da ha forhåpninger om at de skal bli markedsledende.

Og at Toshiba aldri kom så langt at de melket markedet er vel noe forbrukeren skal være glad for eller ?
Litt fornuft tilsier vel at prisene burde rettes mot mannen i gata nå som BD er over Beta stadiet og de har monopol på HD matriale for forbruker markedet.

Jeg ser ikke helt hva du svarer på med det tidsperspektivet: er det markedandeler eller "melking av markedet"? Jeg antar at du mener markedsandeler - og det har jeg ikke noe svar på. Det jeg derimot har fått med meg er det nevnte om hva analytikere ser på som en mulig markedsandel for BD. For vi en 30/70 fordeling er jo det bra synes jeg - vi snakker tross alt om et high-end format.

Hva BD har av markedsstraegier vet jeg ikke, men det er ikke utenkelig at de skrives om i disse dager ettersom HD DVD ga opp før det man ville annta at dem skulle gjøre. Men jeg vil tro det blir økt trykk når profil 1.1 og 2.0 spillerene kommer ut fra produksjonsbåndet.
Gammel 24th February 2008, 12:52   #149 (permalink)
Msport
Ekspert

Msport sin avatar

En liten og egentlig helt ubetydelig nyhet: ... og der ga Microsoft opp HD DVD - spill - Dagbladet.no

Nå er vel absolutt alle bena til HD DVD borte?
Gammel 24th February 2008, 15:32   #150 (permalink)
trondmm
Ekspert

Ble medlem: Mar 2007
Sitat:
Opprinnelig skrevet av HåkonN
SACD og DVD-Audio fikk aldri den oppmerksomheten av media som disse nye filmformatene har fått.

Det er nok riktig, men er du klar over at det til nå har blitt gitt ut over 5000 titler på SACD? Ikke dårlig til å være en flopp.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av HåkonN
Av disse grunnene er jeg ikke enig med deg at de fleste forbrukere kommer til å bli oppmerksom (!) på disse formatene.

Vel, mediaoppmerksomhet er en ting. En helt annen sak er det om man faktisk klarer å overbevise folk om at de trenger Blu-ray.

Jeg tror for så vidt de vil klare det etter hvert, men jeg tror det vil avhenge av utbredelsen av HDTV-sendinger. Inntil folk flest blir vant til å se favorittkanalen sin i HD, tror jeg ikke de vil bry seg nevneverdig med å kjøpe filmer i HD.
trondmm is offline   Svar med sitat
Gammel 24th February 2008, 15:43   #151 (permalink)
trondmm
Ekspert

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kim Olav Svines
Warner og Paramount har begge uttalt at alle annonserte titler på HD DVD vil komme ut. Universal er derimot usikre på de 2 titlene de har planlagt.

Amazon.com kansellerte forhåndsbestillingen min av "There Will be Blood" i helgen med begrunnelsen at de ikke klarer å få tak i tittelen.

Jeg har ikke sett noen annonseringer om at tittelen er trukket, men jeg håper i hvert fall ikke dette er et tegn på at Paramount vil kutte HD DVD-produksjonen helt.
Gammel 24th February 2008, 16:09   #152 (permalink)
trondmm
Ekspert

Sitat:
Å sammenlikne tapte menneskeliv og krig med at HD DVD forsvinner, er en heller dårlig sammenlikning.

Jeg er for så vidt enig i det du sier, men du husker sikkert at Blu-ray tilhengerne brukte 2. verdenskrig-sammenligninger stadig vekk mot HD DVD i den gamle tråden. Sånn som f.eks. bilder og video av Hitler som leder av HD DVD-siden.

Hver gang noen (som oftest meg) klagde over hvor smakløst dette var, så ble det avfeid med at jeg var overfølsom. Så jeg tror nok dette er noe vi må leve med. Forumets deltagere og moderatorer synes rett og slett ikke det er noe galt i å sammenligne nød, lidelse og tap av menneskeliv med et videoformat eller to.
Gammel 24th February 2008, 16:11   #153 (permalink)
Blacksmit
Aktiv

Blacksmit sin avatar

Ble medlem: Sep 2007
Sted: Drammen
Feil post.. Sorry

http://minhjemmekino.no/Blacksmit
Blacksmit is offline   Svar med sitat
Gammel 24th February 2008, 16:20   #154 (permalink)
Msport
Ekspert

Msport sin avatar

Sitat:
Opprinnelig skrevet av trondmm
Jeg er for så vidt enig i det du sier, men du husker sikkert at Blu-ray tilhengerne brukte 2. verdenskrig-sammenligninger stadig vekk mot HD DVD i den gamle tråden. Sånn som f.eks. bilder og video av Hitler som leder av HD DVD-siden.

Hver gang noen (som oftest meg) klagde over hvor smakløst dette var, så ble det avfeid med at jeg var overfølsom. Så jeg tror nok dette er noe vi må leve med. Forumets deltagere og moderatorer synes rett og slett ikke det er noe galt i å sammenligne nød, lidelse og tap av menneskeliv med et videoformat eller to.

Bare et lite notat: Jeg har aldri syntes det er rett - uansett hvem vei det har gått.
Gammel 24th February 2008, 16:24   #155 (permalink)
HåkonN
Site moderator

HåkonN sin avatar

Ble medlem: Oct 2005
Sted: Sweetspot
Sitat:
Det er nok riktig, men er du klar over at det til nå har blitt gitt ut over 5000 titler på SACD? Ikke dårlig til å være en flopp.
Det høres mye ut, men det er faktisk latterlig lite med tanke på hvor lenge formatet har vært tilgjengelig, og spesielt med tanke på hva slags type musikk som oftest gis ut på SACD. Listepop (tilsvarende blockbusters) blir omtrent aldri gitt ut på SACD.

Sitat:
Vel, mediaoppmerksomhet er en ting. En helt annen sak er det om man faktisk klarer å overbevise folk om at de trenger Blu-ray.
Det hele avhenger av om de klarer å få prisen ned, og tilgjengeligheten opp. Da trenger ikke folk å bli overbevist i samme grad....
Gammel 25th February 2008, 09:02   #156 (permalink)
Esp1
Viderekommen

Esp1 sin avatar

Ble medlem: Nov 2004
Sted: Porsgrunn
Sitat:
Amazon.com kansellerte forhåndsbestillingen min av "There Will be Blood" i helgen med begrunnelsen at de ikke klarer å få tak i tittelen.

Jeg har ikke sett noen annonseringer om at tittelen er trukket, men jeg håper i hvert fall ikke dette er et tegn på at Paramount vil kutte HD DVD-produksjonen helt.

Hvorfor ikke? Er ikke noe poeng i å presse HD DVD lenger. Har vansklig for å se logikken til folk som hamstrer HD DVD plater til spillerne sine også.

Iøvrigt er Paramount BD titler tilbake på Amazon nå, de har tydelighvis ligger lagret et trygt sted siden de gi HD DVD only i fjor...
Esp1 is offline   Svar med sitat
Gammel 25th February 2008, 10:03   #157 (permalink)
ask4me2
Site moderator

ask4me2 sin avatar

Ble medlem: Aug 2004
Sted: Kristiansand
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Esp1
Har vansklig for å se logikken til folk som hamstrer HD DVD plater til spillerne sine også...

Selv om HD DVD er et døende og offisiellt dødt HD format, er vel hovedmotivet for å hamstre og eller fremdeles kjøpe inn HD DVD filmer nå for de som har HD DVD spillere, hovedsakelig det samme som når man kjøper inn DVD eller BD filmer for de som har DVD og BD spillere, eller nettop for å se film.

HD DVD formatet slutter ikke plutselig å eksistere selv om det ikke vant og tapte overfor BD, og man kan vel ha en del gode filmopplevelser fremdeles en god stund ennå, og med de filmene som rakk å komme ut på dette formatet.

Hvis man kun skulle kjøpe inn kildemateriale for fremtids rettede formater, har vel AVhistorien langt på vei vist oss at man burde ha en krystall kule for å kunne spå når et format dør noe nytt og bedre kommer, og det er på tide å kjøpe inn musikken og filmsammlingen på nytt utifra det.....

Sammenlinger man f.eks det som skjedde med VHS filmsammlinger vs DVD, blir det ikke helt det samme , da HD DVD og BD, formatene har langt på vei de samme gode bilde og lyd egenskapene, og det var filmselskaps støtten som vel gjorde det at det ble en vinner.

Har man en HD-DVD spiller, så kan man vel i noen år fremdeles nyte FullHD av de filmene som er å få tak i, og når spilleren ryker og man ikke får tak i HD DVD spillere lenger, er det ikke sikkert at BD formatet er det som gjelder lenger heller, så....

Det eneste jeg ikke ville forstått i dagens situasjon er hvis det f.eks var noen som kun hadde kjøpt seg en HD DVD spiller og som prinsippiellt eller av andre grunner aldri ville kjøpe en BD spiller og filmer i det vinnende formatet. Det hadde jeg hatt mer problemer med å skjønne enn å prøve å holde liv i et døende format paralellt med å bruke HD vinneren BD.

Sist endret av ask4me2 : 25th February 2008 kl 10:10.
ask4me2 is offline   Svar med sitat
Gammel 25th February 2008, 10:34   #158 (permalink)
Loffen68
Ekspert

Loffen68 sin avatar

God sagt ask4me2

For min del så blir nye utgivelser/filmer kjøpt på BD (har ikke noe valg nå ) det er fremdeles ikke så mange titler siden de fleste som kommer er remastrede utgaver av gammle filmer og hvis jeg har interresse eller mangler dem i sammlingen så blir det kjøpt i HD DVD formatet så langt som mulig.
Jeg ser ingen grunn til og betale 2-3 ganger så mye for en HD film fordi de står Blue-ray på discen.
Og det kommer til å være god tilgang på HD DVDer en stund fremover,desto flere som får panikk og "må" selge HD DVD sammlingen desto bedre er det for meg

Er det forresten noen som har hørt om noen blindtester med BD og HD DVD hvor man har klart og se forskjell ?

Gammel 25th February 2008, 10:43   #159 (permalink)
Loffen68
Ekspert

Loffen68 sin avatar

Og forresten en annen på forumet vant en auksjon med en HD DVD spiller og 15 filmer for 1500 Kr i går, det er en utrolig billig inngangsbillet til HD mediaet og HD DVD vil dekke behovet hans i lang tid.
Og når han ikke får tak i flere HD DVD filmer,så har han alikevel fått seg en rimelig DVD spiller

Gammel 25th February 2008, 10:57   #160 (permalink)
blu-ray-only
Nykommer

Ble medlem: Dec 2007
Sitat:
Og forresten en annen på forumet vant en auksjon med en HD DVD spiller og 15 filmer for 1500 Kr i går, det er en utrolig billig inngangsbillet til HD mediaet og HD DVD vil dekke behovet hans i lang tid.
Og når han ikke får tak i flere HD DVD filmer,så har han alikevel fått seg en rimelig DVD spiller

Og enda en boks og fjernkontroll ekstra når han etterhvert kjøper BD-spiller for å kunne se de nyeste filmene i HD

Klarer meg lenge med en HD (og St. DVD) spiller jeg...

blu-ray-only
blu-ray-only is offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine

vB code er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

» Søk
Hele siden (Google)
AVforum (Avansert)
AVnytt (
Avansert)
AVtorget (Avansert)
minHjemmekino
minHiFi
ANNONSE:

» AVnytt
Siste nytt

Sony: VPL-HW20 (SXRD-projektor - Full-HD - 80.000:1)

Sony: VPL-VW90 (SXRD-projektor - Full-HD - 240Hz 3D - 80.000:1)

Epson: EH-R4000 (LCD-reflective-projektor - Full-HD - 1.000.000:1 - 1200AL)

Beste pris:
kr. 45 999,00
Vis flere nyheter...
Siste omtaler
Denon DBP-2010 (Blu-ray avspiller - 7.1 analog ut - Profile 2.0)

daddyo
Denon AVR-4810 (AV-receiver - 9.3 - Audyssey DSX - 2x HDMI ut - Denonlink4)

arekj
Sony KDL-55X4500 (55 LCD-TV - Full-HD - 100Hz - LED - 110.000:1)

Eriond

dirtyboy

Danke
Vis flere omtaler...
Prisfall
Vis flere prisfall...
ANNONSE:

ANNONSE:

» AVtorget
Siste annonser

Emotiva USP-1 forforsterker

Cayin S200

Squeezebox duet

QLN 604 MkII

Vienna Acoustic Maestro Grand senterhøyttaler
Vis flere annonser...
Avsluttende auksjoner
The New Daughter (Blu-Ray)
Tid igjen: 1d 17t 42m 24s
Pris nå: kr. 90.00
B&W 704 Selges
Tid igjen: 2d 17t 6m 33s
Pris nå: kr. 8,000.00
Patos Symphonic IV AMT
Tid igjen: 3d 22t 32m 41s
Pris nå: kr. 25,000.00
Cerwin Vega recone kits for dj...
Tid igjen: 4d 5t 39m 17s
Pris nå: kr. 999.00
JVC DLA-HD350 Selges
Tid igjen: 5d 11m 50s
Pris nå: kr. 20,000.00
Sony BDP S550
Tid igjen: 5d 20m 45s
Pris nå: kr. 1,300.00
B&W ASW608
Tid igjen: 5d 23t 48m 51s
Pris nå: kr. 3,200.00
Vis flere auksjoner...
» minHjemmekino
3 fra topp 10
stapedius
stapedius's hjemmekino
DypBassen
DypBassen's hjemmekino
Ivaols
Ivaols's hjemmekino
Vis mer...
Sist oppdatert
Alinoe Bilde cv-boy Bilde
JosRuu Bilde LoBo Bilde
Gingolf Bilde Magnus5... Bilde
Vis mer...
Klatrere
DypBass... Bilde Marq_ Bilde
StianLa... Bilde WOLB Bilde
» minHiFi
3 fra topp 10
Eurotrip
Eurotrip's hifi
royervin
royervin's hifi
Vis mer...
Sist oppdatert
BjørnT Bilde Frink Bilde
elanee Bilde sense Bilde
cv-boy Bilde Monster... Bilde
Vis mer...
Klatrere
Fluepap... Bilde

Samarbeidspartnere:
Alle klokkeslett er GMT +1. Nå er klokken 17:45.

AVforum.com
AVforum.no

SEO by vBSEO 3.0.0 ©2007, Crawlability, Inc.